Dzisiaj jest 30 lis 2024, 7:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 maja 2011, 18:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Jeżeli z nieznanych przyczyn Twoja Kawa muli się powyżej 9 tysięcy obrotów, żadna regulacja nie pomaga, to ten poradnik jest dla ciebie :cool:

Czym jest KIPS?

Obrazek

(Kawasaki Integrated Power Valve System). Jest to zawór wydechowy, ułatwiający wydobywanie się spalin z cylindra przy wysokich obrotach, bez utraty mocy na niskich obrotach, można określić go mianem turbosprężarki dla dwutaktów :wink: Dużą zaletą rozwiązania inżynierów z Japonii jest to, że system ten napędzany jest mocą silnika, w porównaniu do silników Rotaxa, w których są elektryczne silniczki, co czyni go zawodnym w przypadku braku prądu.


UWAGA!

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek rozkręcania, ściągnij prawą osłonę "sondy" z cylindra (ten czarny plastik), odpal silnik i wkręć go na powyżej 9 tysięcy obrotów - jeżeli "sonda" się przekręca, to oznacza, że napęd KIPS'a jest ok.

Więc zaczynamy krok po kroku...
Etap I

1) Spuść wodę z chłodnicy
2) Ściągnij bak
3) Odkręć głowice.
Etap II
Twoim oczom powinno ujawić się takowe cudo :
Obrazek

1) (Potrzebny będzie nam śrubokręt i jakiś nóż lub coś ostrego). Wyciągamy każdymi znanymi nam sposobami te dwie aluminiowe tuleje, czasami same wychodzą a czasami mogą być zapieczone ;)

Obrazek

Teraz mamy dostęp do wałeczków :

Obrazek

2) Musimy teraz wyciągnąć te dwa wałeczki oraz wałek główny, w tym celu odkręcamy z prawej strony śrubkę mocującą :

Obrazek

Następnie unosimy dwa wałeczki do góry, by były zębatkami na równi z górą cylindra :
Obrazek

I trzecią ręką wysuwamy wałek główny z gniazda :P
Obrazek

Możemy teraz spokojnie wyciągnąć wałeczki z gniazd.
Obrazek


Etap III
Przyszedł czas na poprawną regulacje. Oczywiście najpierw wszystkie elementy systemu czyścimy z nagaru i oleju, najlepiej papierem ściernym, po to by wszystko gładko chodziło.

Na wałku głównym mamy dwie kreski, a na każdym z wałeczków małą kropkę. Muszą one być ułożone równo względem siebie :

Obrazek

Etap IV
No i kończymy naszą regulacje, trzeba teraz wszystko poskładać do "kupy".

1) Musimy włożyć wałeczki w pozycji z II etapu :

Obrazek

Pamiętając, że ten z większym otworem idzie na lewo, a mniejszym na prawo "!!" :
Obrazek

2) Wałeczki muszą być ustawione kropkami prosto w stronę wydechu "!!"

3) Wkładamy ponownie wałek główny do końca

4) Opuszczamy wałeczki w dół

5) Zakręcamy wałek główny do cylindra za pomocą śruby

6) Skręcamy głowice i inne podzespoły, zalewamy chłodnicę i możemy odpalać silnik!


W ten oto sposób mamy własnoręcznie naprawiony system KIPS! :cool:


<iframe width="425" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/Gs2ORTmV1JM" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



Jeżeli pomogłem to stówka się należy :lol:

Nie zezwalam na kopiowanie poradnika bez mojej wiedzy![/b]




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312


Ostatnio zmieniony 12 maja 2011, 0:13 przez maly66625, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2011, 20:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Rozumiem, że artykuł jest twojego autorstwa?




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2011, 21:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Tak, w 100% mojego autorstwa, zdjecia i film rowniez. Duzo osob nie wie jak to zlozyc wiec pomyslalem, ze skoro potrafie to moge komus pomoc, zawsze zaoszczedzi jakies 200zl na wlasnorecznej naprawie :wink:




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2011, 0:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Czerwony kolor jest zarezerwowany dla administracji, zmieniam na pomarańczowy i przerzucam temat do działu z poradnikami Zrób to sam.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 maja 2011, 14:07 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2011, 16:22
Posty: 479
Pojazd:
Mam rozumieć że przy składaniu wkładam wszystko w takiej pozycji żeby kreski się pokrywały?




_________________

Mbk bOOster NG 98r. :
-70tka
-króciec top racing
-Gaźnik 21mm + air box
-Hebo NG , rolki 3.4g + talerz Hebo nickiel
-pasek Polini Race
-Polini 2g + Stage6 wingcooler Team + 60% hebo
-Tecnigas Trek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 18:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
thebooster, Jak najbardziej tak :P




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 20:58 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 17:00
Posty: 326
Lokalizacja: z domu
Pojazd:
mam tzr 125 i kręci do 9 tyś obr ;p to może czasem w porywach prawie do 10tyś obr ale te czerwone pole powinienem zakryć może to być wina zaworu wydechowego ?? nabyłem nie dawno ją




_________________

Tzr 125
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=252927

Keeway f-act swap od f12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2011, 22:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
lewandowski25 pisze:
mam tzr 125 i kręci do 9 tyś obr ;p to może czasem w porywach prawie do 10tyś obr ale te czerwone pole powinienem zakryć może to być wina zaworu wydechowego ?? nabyłem nie dawno ją


Czy to może być to? Patrz pierwszy post... Najpierw zacznij od podstaw - filtr, gaźnik, świeca a dopiero później szukaj przyczyny w zaworze.




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 8:36 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 17:00
Posty: 326
Lokalizacja: z domu
Pojazd:
nom świece kupiłem dedykowaną ngk8ecm coś 30zł dałem za to hmm filtr czyszczony został mi gaźnik ;p popatrzę dziś do niego




_________________

Tzr 125
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=252927

Keeway f-act swap od f12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2011, 13:58 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sie 2010, 17:00
Posty: 326
Lokalizacja: z domu
Pojazd:
hehe sorki okazało się że mi tzr wyżyna 11tyś obr na lajcie tylko że obrotomierz i całe liczniki są ziechane i źle pokazują




_________________

Tzr 125
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=252927

Keeway f-act swap od f12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 kwie 2015, 21:08 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 17:09
Posty: 1
Pojazd: Gilera KMX 125
Siema mógł byś wstawi zdjęcie z góry jak to ma wyglądać po złożeniu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lis 2015, 20:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Witam
Mógłbyś dokładniej opisać zasadę działania? Od "mocy silnika",czyli?

Zależne od jakiegoś podciśnienia czy obrotów?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 mar 2016, 20:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Lol,już napisałem o tym projekt na studia,pytanie nie aktualne:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy