Dzisiaj jest 14 lis 2024, 8:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lut 2009, 22:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Może temat nie zawiera sensu, ale opiszę pokrótce co mi się dzisiaj przytrafiło.
Otóż, po wielu radach kierowców skuterów, oraz osób zajmujących się tuningiem tych maszyn, postanowiłem na mój początkowy tuning zakupić te oto rzeczy:
-Malossi Multivar 2000 [M519988]
-Sprzegło sportowe Naraku [Black Edition] 107 mm [NK950.01]
-Zestaw rolek testowych Polini 16x13 (5,6;6,3;6,6;7,7g) [P13890]
Powiedziano mi, że te części znacznie poprawią działanie mojego skuterka, i dodadzą mu zrywu, oraz nieznacznie podniosą prędkość maksymalną.
Zajeżdżam więc do serwisu Kymco w moim mieście, i wyjmuję z reklamówki te części, a człowiek, który zajmuje się mechaniką, spoglada na mnie litościwie, i uśmiecha się półgębkiem, oraz mówi, że to co przyniosłem, może pogorszyć działanie mojego skutera, i nie opłaca się zmieniać oryginalnych części na te tuningowe.
Dodam, że mój skuter ma dopiero 3 miesiące, i przejechane 1400km, a więc jest jeszcze nowy.
Ten mechanik z serwisu, tłumaczył mi, że "można by wymienić cylinder, ale po co wariator, po co sprzęgło, oryginalne Kymco jest lepsze od tego co mi tu Pan przyniósł".
A tam z vario była i sprężyna centralna, zestaw pięknych rolek, super wyglądające czarne sprzęgło.....
Mogę prosić o jakieś odniesienie się do tej sprawy?
Jak to jest, polepszą mi się osiągi, czy nie polepszą, no i dobrze zrobiłem inwestując 500zł w te części, czy raczej jest to nieopłacalne?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 0:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2008, 11:46
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Wariator na pewno da ci lepsze przyspieszenia ale zamiast tego sprzęgła dał bym tłumik i na pewno by ci poprawiło osiągi ;) A mechanik twierdząc ze kymco ma lepsze części od tych co mu przyniosłeś to chyba mało wie ;) Załóż te części a na pewno poprawią ci się osiągi ;) oczywiście przy dobrej regulacji ;)




_________________

"...jechałem szybko gdyż lubię zapie*dalaać"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 1:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
No też tak myślę, ale chciałem wiedzieć co inni myślą o takim mechaniku.
W gruncie rzeczy sam bym sobie to pozmieniał, ale brak mi blokady dzwonu sprzęgła, i wariatora, a Kymco niestety, lub stety, ale mocno skręca wszystkie części, gdy zmieniałem opony, i w tym celu trzeba było odkręcić koła, to naprawdę, ale musiałem kupić klucze nasadowe, i nie dość, że przedłużyłem klucz o jakieś 40cm, to jeszcze samo stanie na nim na wiele się nie zdało, musiałem aż skoczyć, żeby śruba puściła, ale to dobrze, wiadomo przynajmniej, że nic się samo z siebie nie poluzuje.
A i zapomniałem dodać, że mechanikowi piwskiem z buzi śmierdziało, był najwyraźniej wstawiony, ale jestem skazany na Shawshank bo to jedyny autoryzowany serwis, a skuter na gwarancji, więc tylko tam mogę tuningować, aby nie stracić gwary.

Wracając do tłumika, mogę prosić o jakieś wskazanie konkretnego modelu, najlepiej w miarę cichego?
Najbardziej cichy wydaje się ten, ale osiagi nie byłyby zachwycające zapewne KLIK
Drugi wybór to: LeoVince HM ZX
Trzeci: Tecnigas RS 70
Czwarty: Laser X-pro

Laser X-Pro wydaje się dla mnie chyba najtrafniejszym wyborem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 10:43 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Bierz Tecnigasa RS II. Naprawdę świetny wydech, poprawia osiągi znacząco na serii jak i na 70ccm. Laser też jest ok :P




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 11:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Tecnigasa RS II to koszt niestety wyższy o ponad 200zł, aż 50% więcej od Laser X-Pro, nie wart aż takich pieniędzy ;)
Oczywiście, nie znaczy to, że to nie jest dobry wydech, a tylko tyle, że drogi jak na tej klasy sprzęt.
Znalazłem test wydechów na alternatywnym forum KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 12:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2008, 11:46
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Wracając do tego mechanika to chyba nie wie co to jest tuning i części tuningowe mysli ze seryjne są lepsze ;)




_________________

"...jechałem szybko gdyż lubię zapie*dalaać"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 12:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Szczerze to powiem Ci tak:
Serwis prowadzi dwóch braci, jeden wydaje się bardziej ogarnięty od drugiego, zapewne to firma rodzinna, i prowadzona od lat.
Nie mam co wymagać od nich super znawstwa tematu, ale za samą wymianę wariatora, sprężyny, sprzęgła, rolek, oraz wyregulowanie skutera wezmą tylko 100zł, a więc nie jest to dużo, chociaż mam nadzieję, że jak odbiorę sprzęt, to odczuję różnicę w działaniu, oczywiście na korzyść.
Później zamierzam już sam tuningować swój skuter, nie dam im go do ręki, bo w necie, na YouTube jest dużo filmików instruktażowych, młodych zapalonych mechaniorów domorosłych, i z nich da się wiele wiedzy wyciągnąć, a Ci Panowie, bracia, niech pozostaną raczej przy tuningu Jawki 50ccm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 13:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2008, 11:46
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Oczywiście jak czegoś nie będziesz wiedział to jest te forum żeby pomagać innym jak czegoś nie wiedzą ;)




_________________

"...jechałem szybko gdyż lubię zapie*dalaać"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 19:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Mam takie pytanie, bo mój skuter jedzie max 72km/h, i podobno ma blokadę na module CDI, więc jak to może się objawiać, działanie takiej blokady?
Jadąc z górki, udało mi się śmigać powyżej 80km/h, i nie zauważałem żadnego nagłego spadku mocy, bo chyba tak miałoby się to objawiać, a może się mylę?
Jeżeli jest tak rzeczywiście, że ten moduł blokuje obroty, to szkoda inwestować w wydech, jeżeli osiągi pozostaną na tym samym poziomie, może najpierw trzeba by taki odblokowany moduł zakupić, co jest %$^$^ drogie, prawie 400zł w sklepie skuter-doktor, szkoda takich pieniędzy na takie coś.
Więc jak to można poznać, czy mam tą blokadę, i jak się jej działanie objawia?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 19:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Blokady na module raczej nie ma bo jak wiadomo moduł ( często, acz niezawsze ) blokuje skuter do prędkości regulaminowych, czyli 45 km/h ( czasami wyciągają również 55, 60 km/h itp., ale jak osiąga prędkość 72 km/h to raczej tam blokady nie szukajmy. Najpierw napisz może gdzie zdjąłeś już blokady,a my coś doradzimy. Co do wydechu to proponowałbym coś z grupy Laser X-Pro/Tecnigas RS70. Są to wydechy godne polecenia oraz dają lepsze efekty od wymienionych, które wypisałeś wyżej oraz nadają się również do 70ccm.




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Ale Laser X-Pro wymieniłem, i już zdecydowany jestem na niego :)

Właściciel sklepu skuter-doktor napisał mi taki tekst:

"Witam!
W odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące części do kymco people S 2T uprzejmie donoszę co nastepuje:
- 600 PLN moze być kwota niewystarczającą gdyż:
1. kymco ten jest blokowany elektrycznie a DI jest nietypowy i odblokowany sensowny kosztuje ponad 60 Euro.
2. niewielka jest moc tego pojazdu- ze wzgledu na koniecznośc spełnienia norm spalania. trzeba wymienic cylinder na 70cc a to koszt minimum 400 PLN plus dysza wieksza ok 15 PLN (lepiej gaźnik 17,5- ok 25o PLN)
3. Majac moc rzeba ja przełożyc aby coś zyskać- zmianiając wariator na sport- koszt ok 250 PLN
4. Rozwazenia na temat wydechu sa trudne. Pan podobnie jak i ja nie znosi hałasu więc trzeba by dac wydech klasy Touring- wydór to Leovince Touring lub leovince SP3 lub Tubrokit TRK sport. Wydatek ok 100-110 Euro. Wymina wydechu bez cylindra 70cc ma mały sens.
No i na koniec ktos to musi złozyc... i zestroić...."

Podobno właśnie w tym skuterze moduł CDI blokuje przy prędkości 70km/h, stąd właśnie mój dylemat.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 19:35 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jest jedna podstawowa sprawa.Modułowi wisi ile leci skuter.On reaguje na obroty silnika.Wystarczy postawić skuter na stojaku i dobrze mu dać po gazie aby wszedł na maksymalne możliwe obroty.Obrotomierz byłby bardo pomocny ale niekoniecznie.Jak silnik osiąga obroty że ,,wszystko gwiżdże"to nie ma się co czepiać modułu :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 20:32 
***

Rejestracja: 03 paź 2008, 19:46
Posty: 826
Lokalizacja: Mikołow
Pojazd:
Te serwisy to są dziwne mi na 2 przeglądzie zablokowali od 70 na gażniku i jak pytałem sie gościa co jest ten mi odpowiedział że tak ma być i mam nic nie ruszać




_________________

przełożenia odblokowane kymco
Cylinder airsal 70 T6 RACING

PISZ NA PEWNO SIĘ DOGADAMY GG 4266044




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 20:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Mój skuter gwiżdże jak szalony, stawiałem go na stopce, i dawałem ile fabryka dała, a ten wył i nic nie wskazywało na jakiekolwiek odcinanie obrotów, więc chyba jest Ok.
Zakup wydechu, mam nadzieję, że w znaczący sposób poprawi odgłos jaki wydaje, no i polepszy samo działanie silnika.
Mam tylko jeszcze pytanie odnośnie spalania paliwa, czy gdy zamontuję te wszystkie części, czyli variator, sprzęgło, sprężyna centralna, oraz wydech, to czy w znaczący sposób zwiększy się spalanie skutera, czy raczej nieznacznie wzrośnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 20:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
baraqs pisze:
Tecnigasa RS II to koszt niestety wyższy o ponad 200zł, aż 50% więcej od Laser X-Pro,


Laser 430 zł, RSII 500 zł, to chyba nie 200, a różnica spora ;)

Mycen pisze:
est jedna podstawowa sprawa.Modułowi wisi ile leci skuter.On reaguje na obroty silnika.

Niekoniecznie, w niektórych skośnookich konstrukcjach, moduł dostaje impuls od dzwonu, czyli ma odczyt aktualnej prędkości.
Niemniej jednak na stopach również zapłon by odciął.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 21:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Smuggler pisze:
Laser 430 zł, RSII 500 zł, to chyba nie 200, a różnica spora ;)


600zł- http://www.allegro.pl/item534277271_tlu ... chrom.html

Tutaj masz test wydechów KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 21:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
http://www.allegro.pl/item519983263_tlu ... uning.html

A ten test widziałem milion razy :)


Ostatnio zmieniony 13 lut 2009, 21:44 przez Smuggler, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 21:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
No tak, ale jak zauważyłeś aukcja death, więc pozostaje tylko zakup u konkurencji, no i czy ten proponowany wydech jest zdecydowanie lepszy od Laser X-Pro?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 21:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2005, 12:05
Posty: 413
Lokalizacja: Tychy
Pojazd:
Kontakt jest, wydech niesprzedany. Nie widzę problemu żeby napisać maila.
W praktyce RSII sprawuje się zauważalnie lepiej od Lasera, zarówno czy przy serii jak i 70ccm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2009, 21:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sty 2009, 16:51
Posty: 131
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Tak też uczynię, napiszę w tej sprawie do kilku firm, potarguję się, ze skutera też udało mi się uzyskać zniżkę, i to 1800zł, może i tutaj coś wydębię :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy