Dzisiaj jest 21 wrz 2024, 22:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 cze 2011, 0:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Jako, że ostatni poradnik okazał się plagiatem postanowiłem iż spróbuję napisać własny poradnik opartego na wiedzy zyskanej na forum i wiadomościach zdobytych po przeczytaniu kilku poradników.

I Etap: Odblokowanie skutera. Poradnik na temat ściągania blokad: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=100666
II Etap: Wydech-podstawowa część w tuningu 2T,powinien on być dopasowany do klasy cylindra. Nie zakładamy wydechu niższej klasy niż cylinder ponieważ nie osiągniemy pełnej mocy jaką on dysponuje. Wydech można zakupić na stronie www.sklep.mieloch.pl i innych stronach z częściami do skuterów. Polecam kupowanie wydechów używanych ponieważ jest to część która się nie zużywa. Wydechy do poszczególnych klasach:
Seria/sport 50: Leovince ZX, Tecnigas next r,
Sport 70: Yasuni R, Laser X-Pro, Stage6 pro replica
Midrace: Polini Super Race, Yasuni C16, Tecnigas RS II, Stage6 Pro
Racing: Polini For Race 3, Yasuni C20
Evolution: Yasuni C30, Polini Evolution
High-End: Polini Evolution, Yasuni C30, Romano type R,Roost
III Etap: Napęd: tzn. wariator,sprzęgło,dzwon sprzęgła,przeciwtalerz wariatora, korektor momentu obrotowego,pasek.
Chwalone wariatory przez userów to:
:arrow: Malossi Multivar,
:arrow: Hebo Next Generation,
:arrow: Polini Speed Control.
Sportowe sprzęgła:
:arrow: Malossi Fly,
:arrow: Hebo N,
:arrow: Polini For Race 3G
:arrow: Stage6 Racing Torque Control.
Sprzęgło dobieramy pod cylinder. Nie poleca się zakładania sprzęgła o niższej klasie niż cylider. Chyba najbardziej popularnym dzwonem jest Stage6 WingCooler. Dzwon poprawia chłodzenie sprzęgła co jest bardzo ważne biorąc pod uwagę temperatury panujące w przekładni. Przeciwtalerz ma za zadanie chłodzenie napędu. Dobrze by były gdybyśmy mu pomogli wycinając w pokrywie wzorki/dziurki. No i w końcu pasek, przez wielu nie doceniany a przecież bez niego nawet nie ruszymy. Paski wyróżniamy zwykłe(można kupić w większości sklepach z częściami do skuterów) i kevlarowe. Są one bardziej wytrzymałe od zwykłych, ale coś za coś paski kevlarowe powodują szybsze zużycie elementów napędu.
IV Etap: Wał i łożyska wału. Wymiana wału jest konieczna przy zakładaniu cylindrów o większej pojemności. Seryjny wał może nie wytrzymać takich obrotów.Wał tak samo jak wydech czy sprzęgło dopasowujemy do klasy cylindra. Jedne z lepszych łożysk oferuje firma SKF. Najczęściej wybierane łożyska to SKF z luzem C3 do słabszych cylindrów oraz z większym luzem C4 koniecznym przy cylindrach klasy Racing i wyższej.
V Etap:Układ paliwowy- składa się z kranika,wężyków,filtra paliw,gaźnikai króćca. Filtr paliwa najlepiej założyć o jak największej przepustowości. Gaźnik poprawia osiągi jak i chłodzenie jest niezbędny przy zmianie pojemności na większą. Rozmiar gaźnika i klasa dla jakiej jest optymalny:
Seria: 17,5mm
Sport 50: 17,5mm
Sport 70: 17,5-19mm
Midrace: 19-21mm
Racing 70: 21-24mm
Evo: 24-26mm
High-End: 26mm i większe
VI Etap: Cylinder: Cylindry dzielą się na klasy sport,midrace,racing,evolution,high-end. Przy zwiększaniu pojemności wypadało by założyć stożkowy filtr powietrza(najlepiej gąbkowy) który przepuszcza więcej powietrza.Przykładowe cylindry dla każdej klasy:
Sport:Malossi Sport,Polini Sport,S6 Streetrace,
Midrace:Airsal t6 Racing,Top Performance Due Plus, Stage6 Sport Pro
Racing: Stage6 Racing,Hebo Manston Replica
Evolution:Polini Evolution III,Malossi MHR
High-End:Malossi big bore 77,Malossi big bore 86
VII Etap: Zapłon- część raczej rzadko wymieniana bo głównie w klasie evo/high-end. W naszym pięknym kraju zakup używanego zapłony nie jest wcale łatwy.Dodatkowo typowo sportowe zapłony nie mają możliwości podpięcia świateł. Sportowe zapłony to Polini Evolution(z możliwością podpięcia świateł), STAGE6 R/T(bez możliwości podpięcia świateł).

Życzę miłego tuningowania :D

Po takich przeróbkach nasz pojazd przekracza 45km\h więc należy udać się na stacje diagnostyczą w celu przerejstrowania z motoroweru na motocykl :lol:

Jeśli popełniłem błędy piszcie, nie jestem wszech wiedzący ale jeśli mi pomożecie może z tego wyjść nie najgorszy poradnik.

Poradnik napisany przez mnie w oparciu o zdobytą tu wiedzę. Zakaz kopiowania na inne fora bez mojej zgody.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek


Ostatnio zmieniony 25 cze 2011, 14:52 przez chUdy, łącznie zmieniany 9 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 7:16 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2010, 6:29
Posty: 3774
Lokalizacja: RMI
Pojazd: Struś
No nawet spoko :D
Do 1 dodaj link z tymi blokadami z forum :) Będzie łatwiej :)
Na + :)




_________________

http://olx.pl/oferty/uzytkownik/4qYN/

Sprzedam strój motocyklowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 8:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lis 2010, 12:12
Posty: 230
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Ogólnie poradnik spoko może przydać się ,,świeżym" tunerom ;]




_________________

MKII Racing SWAP P/G
Aprilia RS 50 Sport




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 10:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 21:10
Posty: 0
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd:
chUdy, mogę się trochę przyczepić ;)
chUdy pisze:
Midrace:Airsal t6 Racing
do tej klasy dodał bym jeszcze Top Performance Due Plus, Stage6 Sport Pro
Cytuj:
Sport:Malossi Sport,Polini Sport,S6 Streetrace,
do tej klasy dodał bym jeszcze Top Performance Trophy
chUdy pisze:
Seria/sport 50: Leovince ZX, Tecnigas next r, Stage6 pro replica
pro replica zalicza się do sport 70 jakby co :)
chUdy pisze:
Sport 70: Stage6 Pro, Yasuni R, Laser X-Pro,
Stage6 pro zalicza się do midrace

Reszta w jak najlepszym porządku, choć do gaźników też bym mógł się przyczepić, ale spoko :)

Poradnik na + i godny podklejenia.




_________________

Była Longjia LC.. Jest Piaggio NRG

Przelotnie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 10:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lis 2009, 18:52
Posty: 2610
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Pojazd: BMW E61
Pooddzielaj to troche, bo zlewa się wszystko i nie chce się tego czytać.




_________________

REGULAMIN FORUM ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 25 cze 2011, 10:53 przez seku145, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 10:54 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2010, 6:29
Posty: 3774
Lokalizacja: RMI
Pojazd: Struś
ETAPY zrób na żółto i w oddzielnych linijkach. Będzie czytelniej :) Tak samo części daj od * na przykład :)




_________________

http://olx.pl/oferty/uzytkownik/4qYN/

Sprzedam strój motocyklowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 11:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Scythe, Dzięki za pomoc ale poprawię wieczorem bo muszę już do pracy wychodzić.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 11:20 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34
Posty: 2211
Pojazd:
chUdy pisze:
High-End: Polini Evolution, Yasuni C30, Romano type R

Zapomniałeś o takich wydechach jak Roost, Stage6 R/T, Malossi MHR BigBore.. dużo żeby wymieniać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 11:38 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2010, 6:29
Posty: 3774
Lokalizacja: RMI
Pojazd: Struś
O wiele lepiej :)




_________________

http://olx.pl/oferty/uzytkownik/4qYN/

Sprzedam strój motocyklowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 14:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2009, 14:05
Posty: 63
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
No przecież nie będzie wypisywał wszystkich wydechów i innych cześci... Jeśli by się czepiać szczegółów to sporo by tego było, ale ogólnie dobry art dla początkujących mechaników :D
zoker07, Jeśli teraz nie masz dobrego sportowego cylka to oczywiście, że 1 set będzie dużo lepszy. Natomiast jeśli masz już jakiś mocny cylek to możesz brać 2 set.




_________________


"It's still your motherf***ing session :D"


Moja zabawka;
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=166520




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 14:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 18:55
Posty: 403
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
chUdy pisze:
Sprzęgło dopieramy pod cylinder
błąd, zamiast B jest P ;d

Aroni, thx za odp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 14:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
zoker07, Poprawione.
Trochę dodałem,pozmieniałem ale jak coś jeszcze to piszcie.
Ps. tylko nie mówcie że to nie wszystkie wydechy/cylki/waria/sprzęgła bo w tym poradniku nie chodzi o wypisanie wszystkich sportowych części.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 17:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 18:55
Posty: 403
Lokalizacja: Bełchatów
Pojazd:
wiadomo że wszystkich nie wypiszesz :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 17:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2010, 11:55
Posty: 2
Lokalizacja: Międzybórz :)
Pojazd: Yamaha Aerox
Fajny poradnik. :) Ale C16 jest dobre do Midrace tak jak napisałeś, ale również Racinga i Sporta. :) Dużo osób ma ten wydech przy np. S6 racing, ale także Streetrace. :)




_________________

Pomarańczka ;*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 17:06 
***

Rejestracja: 17 wrz 2010, 15:03
Posty: 564
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
Bardzo fajny poradnik.. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2011, 0:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Jeśli wszystko już ok to proszę o podklejenie bo nie jednemu się przyda.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2011, 11:10 
*

Rejestracja: 08 kwie 2011, 21:36
Posty: 35
Pojazd:
spx poradnik :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2011, 12:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2010, 12:33
Posty: 184
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd: Agility Naraku 90cc
Dobry poradnik na pewno się przyda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2011, 12:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2011, 16:27
Posty: 41
Lokalizacja: z Miasta :P
Pojazd:
No fajny poradnik na pewno nie jednemu się przyda .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2011, 13:03 
*

Rejestracja: 26 cze 2010, 20:07
Posty: 30
Pojazd:
Można yasuni r włożyć do serii? jak to się będzie miało do osiągów?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy