Dzisiaj jest 01 lis 2024, 4:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 maja 2011, 0:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Witajcie

Nadszedł czas na ukazanie mojej Gilerki. A więc kupiłem ja w kwietniu 2010r. z przebiegiem prawie 19 tys. Rok 2003. Jak na ten przebieg zachowywał się bardzo dobrze żadnych większych usterek nie miała ale oczywiście drobiazgi się znajdą które działają mi na nerwy. Jest to już drugi Runner. Wcześniej była Gilera Runner PureJet. Znawcy tematu wiedzą co to jest . Była bardzo szybka ale co za tym idzie awaryjna dlatego postanowiłem ją sprzedać na części i kupić coś w wersji SP. Dodam PJ miała cylek 80cc wszytsko było na podzespołach POLINI ale jakoś się nie sprawdzał dużo regulacji szkoda bawić się w takie rzeczy .

Gilera miała seryjnie założony gaznik DellOrto 17.5 mm czy śmiało można powiedzieć że jest to wersja SP. Wersja po liftingu ściągnięte wszystkie blokady na dzień dzisiejszy. Jedyna blokada znajdowała się w króćcu ssącym tzw.'blaszka mocy' oczywiście już wywalona .Zamontowany był pasek - Dayco . Zaraz po kupnie zamontowane sprzęgiełko RMS Racing Pro z żółtymi sprężynkami Malossi . Dodatkowo dostałem kuferek Który zaraz został ściągnięty. Wracając już z zakupem a wracałem na kołach od razu wiedziałem rolki do zmiany gdyż łapał muła do 30 km/h. Dojechałem do domu i na drugi dzień od razu na warsztat poszła


Po tym kupiłem wydech Tecno Evo z silencerem od LeoVince RS. Potem Gilera padła, tzn miałem już takie przeczucie bo padła. Jak się okazało nie dość że cylinder był chiński do tłok był w opłakanym stanie. Chcoaiż przekonałem się o tym żę cylindry są bdb. Mój miał zero rysek i do tej pory nadaje sie do założenia wystarczy nowy tłok z pierścionkami . Tłoki niestety jeszcze słabe.


Dla forum robiłem nawet później testy cylindra Made in China 70ccm jak się okazało potem to samo co Malossi Sport ta samo mocte same obroty dokupić tłok Vertexa i śmigamy tyle samo . Ten cylinder nadal mam i najprawdopodobniej będzie poddany poortingowi i będą dalsze testy oczywiście dokupię tłok Vertex, Meteor bądź Asso . Ze względu na to że wiedziałem że będę kupował inny cylinder zostawiłem seryjny wał z łożyskami. Co się okazało... 70ccm uporała się z wałem w 3 dni co jest dla mnie oczywiście pozytywnym zaskoczeniem a zarazem poniekąd nie ciekawym doświadczeniem Po rozebraniu po raz pierwszy silnika zobaczyłem że jedno łożysko NTN juz zmieniane a drugie KBC seryjne i oryginalne a co ciekawsze NTN poszło wcześniej. Do tej pory myślę co za gość tak zmianiał łożysko chyba chciał być bardz oszczędny.

A więc kupiłem już łożyska od SKF ( RMS ) w teflonowym koszyku wzmacnainym do 18 tyś obrotów. Myślę że im już nie da rady.


Niestety późneij przyszło wybijanie łożyska z dużego karteru i go niechcący uszkodziłem . A więc karter będzie nowy oczywiście poddany będzie pod flow na wysoki błysk oraz być może rozwiert pod Malossi Sport po poortingu ( tego jeszcze nie jestem pewien ). Cylinder oczywiście 70ccm po poortingu maksymalnym ( powiększenie kanałów płuczących wraz z lekko zmienionym kątem okna wydechowego pod Tecnigasa RS2 w chromie . Wydech to juz wiadome jaki będzie . Wał Top Racing High-Tech oczywiście to jest HPC z łożyskiem igiełkowym Malossi MHR. Gaźnik 21mm DellOrto PHBG na ssanie ręczne Stage6. Oczywiście od razu pożądna regulacja i docierka.


Po tym do Runnerki trafi wariator Malossi MHR być może po jakimś czasie korektor momentu obrotowego Malossi MHR Overrange. Pewnie w tym czasie pasek Kevlarowy. Sprzęgło zostanie RMS Racing Pro do samego końca . Dzwon również od MHR-u. Bardzo intensywnie myślę nad przełożeniami sportowymi ale to się okaże jeszcze . Dozownik zostaje wywalony mieszankę będę robił sam. Króciec ssący już gotowy od Stage6.

Oczywiście nie żeby były jakieś to przechwałki jak coś robię to nie dość że do samego końca to już porządnie. Niektórzy dobrze o tym wiedzą nie lubię rozgrzebanego projektu który miał być ok. Także w mairę możliwości sił będę robił tak jak ma być chociaż pieniądze tearz potrzebne też gdzie indziej... I pewnie młody też coś kasy na nią wyda

Zdjęcia

Zaraz po kupnie :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Po pierwszej rozbiórce

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Gaźnik 21mm Dell'Orto PHBG BS

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Aktualnie tyle części mam. W najbliższym czasie poorting cylindra oraz konkretny flow karterów myślę że wraz ze spawaniem. Kartery też chyba będą polerowane bo cenię sobie estetykę pracy jak i wykonania :) .Gaźnik jest praktycznie kompletny. Brakuje mi tylko takiej rureczki co przechodzi przez nią linka gazu ( jest skręcona 90* ) jest wkręcana w plastik . Jakby ktos miał to niech da znać . Druga rzecz to dokupić jeszcze ssanie ręczne Stage6 myślałem nad 150cm. Zamonotowac gdzieś pod kierownicą czy coś i powino być ok. Jak macie inne propozycje gdzie to dawać wszytskie przemyślę. Gaźnik wypolerowany ładnie i co powiecie dalej przepolerować czy zostawić już bo źle nie jest. Dysza założona 80 i myślę że na początek wystarczy do odpalenia :wink:


Tecnigas RSII Chrom

Przed czyszczeniem

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Po wyczyszczeniu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tecnigas wstępnie przejechany pastą polerską. Wyczyszczony z nalotu rdzy na kolanku nawet lekko przebarwieniu usunięte różnymi miksturami :) . Ja tylko lekko przepolerowałem nie dokończone bo po co przed założeniem się przejedzie na max :lol: .


Cylinder Made in China 70ccm "TUNED" ( CRASH TEST :D )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Cylinder jak sami widzicie najprawdopodobnij pójdzie do szlifu bo rysy są dodatkowo jedna nie proszona wykonana przez PRO Tunera . Lekko zaostrzone kanały dzielące. Tłok bedzie na jednym pierścieniu najprawdopodobniej od Malossi MHR. Pytanie czy dostanę na nadwymiar? Będzie poddany poortingoi jak macie gościa co potrafi to zrobić bardzo dobrze to mówcie. I przy okazji kartery + ich ogólna polerka. Na cylindrze umyślało mi się cos wygrawerować nie jest to drogie a fajnie wygląda :<


Zawór membranowy Stage6 Big Valve?

Obrazek

Obrazek


Ten zawór mnie bardzo poważnie zastanawia. Jestem pewien że nie jest on seryjny. Wygląda mi na Stage6 Big Valve. A Wy jak sądzicie? Te blaszki sa wzięte z mojego seryjnego zaworu jak kupowałem tego nie było tylko takie paseczek metalowy tylko na samym dole do wkręcenia śrubek i trzymania membranek. Ale raczej blaszki być muszą bo połamie mi membranki :D .


Głowica

Obrazek


Jak widzicie dziurki w głowicy są i pytanie spolerować je do zera czy jeszcze trochę i minimalnie zostawić?


Łożyska SKF Teflon

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Łożyska wysokoobrotowe będą pracowały na wale Top Racing High-Tech. Słyszałem że dobrze jest jest je pzresmarowac tawotem jak siedzą już w karterach :wink: .


Uszczelki Malossi

Obrazek


Wał Top Racing High-Tech + simmeringi KOK-a

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wał bardzo dobrze wykonany myślę że posłuży długo i oby nie zapeszyć :lol:. Oczywiście z wałem dostałem łożysko igiełkowe które zostanie bo raczej powinno sobie poradzić ze sportem po poortingu :) .


Wszystkie części na ten czas

Obrazek

Obrazek


Póki co tyle części mam do Runnera sportowych. W najbliższym czasie będzie dochodzić więcej a najwcześniej szlif cylindra z nowym tłokiem na jednym pierścieniu oczywiście z poortingiem na max :wink: . Pozdrawiam i zapraszam do komentowania mojej Runnerki :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2011, 1:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2010, 20:52
Posty: 8
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
Pierwszy! :D Widzę, że limitowana edycja, całkiem ładna. No i oczywiście powoli do przodu staramy się^^ Powodzonka, mam nadzieję, że projekcik się rozkręci :)




_________________

"Remember to always be true no matter what you do(..)"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2011, 8:45 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 wrz 2010, 16:05
Posty: 283
Lokalizacja: Bełk > Orzesze
Pojazd:
Super; ) Opis i za to + .

Runnerka bardzo ładna ;) Fajne plany masz i powodzenia w nich życze ;))

Wpadnij do mojej SR :)




_________________

Aprilia SR'R Factory ;*
Yamaha Aerox R ;)
Kawasaki KXF 250 <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2011, 10:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Pewnie że projekt pójdzie do przodu. Wał jest już przygotowany pod TP Due+ Modulara :D .

Napęd też będzie robiony na wyżej ( Malossi MHR ) żeby zmienić tylko cylek i komin :) .

Zapomniałem dodać teraz czekam na tarczę do tyłu SSP :mrgreen: . Fotki myślę że wkrótce :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2011, 10:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2009, 19:15
Posty: 542
Lokalizacja: Gdów
Pojazd: Runner 125 fx
Ostro widzę, oby tak dalej. Świetny opis wszystkiego :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 9:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Witam!

A więc jakiś czas temu dotarła do mnie tarcza SSP do tyłu. Stan nie powala... Tarcza nadaje się do toczenia bo takiej na pewno nie założę, dość duże wżery w niej + jakby tego było mało delikatnie krzywa... Sprzedający musiał nieźle jej dać w d**ę ( chociaż nawet wentylowana i chłodzenie ma lepsze :lol: ) wjechał w wodę i pokrzywił :angry:

A teraz czas na foto :

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 10:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2009, 19:15
Posty: 542
Lokalizacja: Gdów
Pojazd: Runner 125 fx
No idzie dość do przodu :D kiedy masz zamiar założyć tę tarczę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 10:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Tarcza zostanie założona po przetoczeniu :P . Tylko ciekawe czy da radę ją wyprostowac deczko i czy tokarz to ogarnie.. :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 11:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:37
Posty: 661
Pojazd:
Jest ładnie widać lubisz zdjęcia obrabiać photoscape ??
Powodzenia w projekcie




_________________

Polerowanie aluminium,spawanie plastików, renowacja części,malowanie mniejszych elementów.
Sprzedam części Katana,Sym,Peugeot,Romet,Jawa
TANIO GG 10293344




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 12:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Niee zdjęcia części robione normalnie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 15:23 
*

Rejestracja: 14 cze 2011, 20:05
Posty: 2
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd:
Ładny Gilerka, niezłe części :)

P.S Ten błotnik z tyłu trochę szpeci.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 15:30 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2011, 15:25
Posty: 0
Lokalizacja: ELC
Pojazd:
Gilerka ładna ;)
Tylko ten błotnik.. Daj rejke na przekładnie i będzie słiit ;D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2011, 20:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Panowie i o tym pomyślałem rejka jest już pod lampa ulokowana a błotnik ucięty :P . Jak jutro założę tak z grubsza plastiki to pokaże jak wyszło :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lip 2011, 16:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
A więc czas na nowe zakupy a w nich:

- stożek Malossi E5 CHROM
- cięgno ssania ręcznego Stage6 150cm
- łożyska wału SKF C4 METAL ( Teflony leża nie używane :P wolałem kupić drugie gdyż jedno zmontowałem do 50ccm )
- adapter linki gazu do 21mm DELL'ORTO
- świeca irydowa BR9EIX
- czujnik temperatury oryginał Piaggio
- łożysko koła tylnego z simmeringiem

+ Kilka naklejek ( ich nie kupowałem :P )

Czas na zdjęcia :mrgreen:

Obrazek

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2011, 20:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
A więc witam :)


Zakupiłem całkowicie inny nabytek a mianowicie cylinder jakim jest Athena Sport Pro ( Mid Race ) i zakładam póki co tak jak jest bez poortingu :) .


U Smuggiego zamówiłem już tłok, uszczelki i dłuższy adapter do ssania S6 :D . I składam . Z dobieraniem selekcji wręcz cuda jaja :D .


A teraz foto :mrgreen:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 9:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sie 2010, 21:48
Posty: 331
Lokalizacja: Olesno
Pojazd:
ten cylek to jest przecież stage6 tylko że nazwa inna i tańszy :)
życzę powodzenia w projekcie i będę śledził ;)
pozdro




_________________

P.H.U. OLEJNIK :
OPONY MOTOCYKLOWE I SAMOCHODOWE
CZĘŚCI, FELGI, PODNOŚNIKI
TANIO I SZYBKO
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=16946953
tel: 691 134 410




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 18:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Dokładnie to jest to samo co Stage6 Sporo Pro :) .

Projekt na ten czas raczej będzie ukończony i tylko drobiazgi będą montowane :) . Po tym najprawdopodbniej zagości jeszcze wariator MHR-a i dzwon MHR-a. Pod koniec sezonu bardzo możlwie że Runnerka moze zostać sprzedana :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 19:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 gru 2009, 19:15
Posty: 542
Lokalizacja: Gdów
Pojazd: Runner 125 fx
No całkiem całkiem :) to że podobne do s6 nie znaczy wcale że musi być gorsze :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 20:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 10:51
Posty: 689
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
To jest ten sam cylinder do Stage6 Sporto Pro niczym się nie różni tyle że Athena produkuje cyle dla S6 a ja mam prosto od Atheny :D .


Tłoczek, adapter ssania i uszczelki pod ten cylek już zamówione.


Panowie jaki macie sposób na ustawianie sqiusha? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2011, 21:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2008, 9:22
Posty: 878
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Runner1993 pisze:
Panowie jaki macie sposób na ustawianie sqiusha?
A po co to ustawiać to stała wartość nie trzeba jej zmieniać. Lub jeśli chcesz max moc to zabawa z drucikami i uszczelkami ale nie odczujesz dużej różnicy a zabawy bardzo dużo.

Runner zadbany kozacki do tego będzie moc i to się ceni :cool:


Nie klnij !
/seku145


Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 21:59 przez mateusz24, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy