Dzisiaj jest 23 lis 2024, 3:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 mar 2009, 22:00 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Witam

Mam problem z moim zipp'em. Zaczęło się jeszcze we wrześniu skuter nagle z dnia na dzień przestał jeździć spadały mu obroty albo w ogóle nie odpalał. Teraz wróciłem do sprawy naprawy z racji że sezon się zbliża. Mam skuter od 2 lat i miałem z nim wiele przygód. Wymieniłem iskrownik na nowy myślałem że pomoże skuter odpalił ale po chwili zgasł. poczekałem chwile tak z 10-15 min wracam żeby się przejechać. Ruszam niby wszystko ok dawno nie jeździłem wiec nie pamiętam jaką miał moc. Przy około 45km/h dusił się odpuszczałem manetkę wracał na obroty tak zrobiłem z 2-3 km. regulacje gaźnika nic nie pomagały. Następnego dnia pomyślałem sprawdzę iskrownik może przerwa miedzy czujnikiem jest za duża, ok zmniejszyłem, odpalam i to samo. Idę krok dalej sprawdzam kompresję, taka sobie (bo dałem ostatnio stare pierścienie) wymieniłem na nowe, gładź ideał. sprawdzam ... to samo. Idziemy dalej podmieniłem moduł to samo cewkę nadal brak zmian. na Zime cały skuter był w częściach wiec myślałem że nie będzie problemów a tu psikus. Sprawdziłem membrany tez ok. No to myślę układ paliwowy został gaźnik czyszczony był kranik podmieniłem też nic się nie zmieniło. Wyczyściłem gaźnik zakładam zero zmian. Co do kraników nie byłem pewien bo podobno nie można ssać rurki z podciśnieniem bo można go uszkodzić ale jak ssę to paliwo leci do gaźnika. wszystkie przewody paliwowe czyściłem bak też. Brak mi pomysłów co mogłem sprawdzić źle świeca wygląda ładnie i jest zawsze mokra a iskra jest bardzo ładna.
zamieszczam filmik skuter odpala gdy naleję bezpośrednio do króćca paliwo po czym gaśnie..

http://www.youtube.com/watch?v=o8bB4H_MFmk

jeżeli ktoś wie co może być przyczyną proszę o pomoc


Ostatnio zmieniony 07 mar 2009, 23:11 przez qartur, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2009, 22:14 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
qartur pisze:
Co do kraników nie byłem pewien bo podobno nie można ssać rurki z podciśnieniem bo można go uszkodzić ale jak ssę to paliwo leci do gaźnika.
To robisz dobrze bo można tak.Nie powinno się tylko dmuchać przez wężyki do kranika kompresorem.Przedmuchaj króciec podciśnienia w gaźniku.Z podłączonym do gaźnika paliwowym i otwarta śruba spustową z komory pływakowej zassij czy paliwo dostanie się do gaźnika przez zaworek pływaka.Jest możliwe jak końcówka zaworka jest gumowa ze z jakiegoś powodu przykleił się w gnieździe zaworka i tam nie puszcza wcale paliwa.Jak wyleci spustowa zakręć ja ,jeszcze zassij do napełnienia komory podłącz podciśnienie i próba :smile:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2009, 22:37 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
mam gaźnik dell'orto 17,5 phbn
zauważyłem w nim śrubki:
regulacja wolnych obrotów
regulacja składu powietrza
od góry
śrubę od linki gazu
śrubę od ssania ręcznego
od dołu dwie śruby od komory pływaka

w samej komorze pływaka mam dysze główna, dysze ssania i dysze wolnych obrotów

to jest wersja phbn z ssaniem ręcznym którego nie posiadam ale skuter odpalał i jeździł bez problemu przez jakieś 5k km

Jak widać na zdjęciu w miejsce ssania ręcznego wkręciłem śrubę, a tam gdzie przewodem płynie olej z pompki oleju jest zawiązany przewód aby nie dostawał lewego powietrza, olej mieszam z benznyna w baku.

Obrazek




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h


Ostatnio zmieniony 07 mar 2009, 22:41 przez qartur, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2009, 22:50 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
problem chyba rozwiązany ... po 3 dniach :)
w "dyszy" dolotowej tam gdzie przypina się przewód z paliwem od kranika był kawałek czegoś jakby żwirku pisaku? możliwe że to on blokował paliwo kiedy chciał :)
zaraz zakładam i mam nadzieje że zamykam temat :)




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2009, 23:10 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Zmontowałem gaźnik, przedmuchałem wszystkie :-wloty -wyloty -dysze itp
odpalam nic... podaje dawkę przez podciśnienie odpalił zgasł tak samo szybko jak wcześniej.
Odpaliłem skuter bez filtra powietrza tak jak ostatnio.... zakrywałem cześć wlotu powietrza czułem duże pod ciśnienie i nadciśnienie gdy próbowałem odpalić (co świadczy o kompresji)
membranki są całe. Zacznę rano kombinować




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 18:42 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
A nie masz jakiś przedmuchów w króćcu,może łapie lewe powietrze, a może membrany odstają ;)




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 18:56 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
qartur pisze:
tam gdzie przewodem płynie olej z pompki oleju jest zawiązany przewód aby nie dostawał lewego powietrza,
Takie coś to bym raczej zatkał bo zawiazanie węża w pętle nic nie daje :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2009, 22:42 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Sprawa chyba wyjaśniona, za dużo oleju dałem do baku! Jutro dam znać bo akumulator ładuje, dziś odpalił i zgasł bo już nie rozkręcałem gaźnika żeby zlać stara benzynę :)
przedmuchów nie ma
a pętla jest ok bo jak dmucham nic nie przechodzi :)




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2009, 10:41 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Skuter na chodzie. Wina była w złej mieszance którą już parę dni temu robiłem, na dodatek przy wymianie pierścieni też mu nie pożałowałem oleju żeby się nie zatarł. Dziś 5-15 razy dałem mu palinka bezpośrednio pod głowice przepalił olej (aż pluł z tłumika) i już ładnie chodzi. Teraz pozostaje kwestia regulacji ale to później bo jeszcze pewnie nadmiar oleju w całym układzie paliwowym, dam filmik jak odpala po oczyszczeniu. Ale to za parę godzin jak skręcę wszystko i zrobię kilka km dla testu.




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2009, 22:20 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
No niestety filmiku nie będzie, zrobiłem około 180km odkąd rozwiązałem problem z olejem i padł dziś iskrownik :)




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2009, 22:32 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
qartur pisze:
padł dziś iskrownik
Skąd wiesz że padł :?: Mój ma prawie 15 lat i ciągle ten sam.W innym 2T miałem bebechy 30 letnie,i nic :!: To nie żarówka że się przepali ,chociaż bywają takie ze działają kilkadziesiąt lat w moto.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2009, 7:18 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Ja już 3 razy wymieniałem, kolega 2 razy w tym samym skuterze, mam jakieś 30kkm zrobione tym skuterem. Wracałem wczoraj do domu jadę.. jadę a tu nagle jak by mocy brakło myślę pewnie nadal ten olej chociaż końcówka baku.. jadę dalej niby wszystko ok, jakieś 500 metrów przejechałem i zaczął się dusić dodaje gazu a ten zero reakcji te same obroty, odkręcam świeca mokra, opaliłem ją zapalniczką, bena pod głowice, próba, nic, miałęm jakieś 200m do domu, wiec go dopchałem, sprawdzam iskrę, brak :)
Mam drugi iskrownik na szczęście używany wiec stary oddam pewnie na reklamacje, wadliwy jakiś musiał być. Kiedyś chciałem naprawić 2 iskrowniki u faceta co zajmował się przewijaniem silników...wiertarki itp
podjął się roboty po tygodniu doszedł do niego odpowiedniej grubości drut każda cewka miała różna ilość zwoi i różna oporność, co dziwne obdywa były różne! Po 2 miesiącach facet się poddał kontakt z nim straciłem pewnie mu głupio było, ja w tym czasie już kupiłem nowy :P. Nie wiem czy przy produkcja iskrowników jest tak nie dokładna że każda cewka ma rożną ilość,długość drucików, czy co. Wydaje mi się że to zależy od modelu ile się na nim przejedzie km a tolerancja w produkcji musi być bardzo mała, w najgorszym przypadku zakładam że to była moja wina gdyż wilgotność i zimno nie wpływają dobrze. Słyszałem o sytuacjach gdzie po myciu skutera na myjce ciśnieniowej skuter nie odpalił bo iskrownik za dużo wilgoci dostał, niby przy instalacji jest uszczelka gumowa ale nie sądzę żeby miało to większy wpływ o cała woda z dróg jest zasysana przez wentylator. Ja mam silnik z chłodzeniem powietrzem, może ty masz doświadczenia z wercjami LC i u ciebie jest bardziej szczelnie zamontowany ten iskrownik, nie wiem nie będę już dalej teorii tworzyć zabieram się za praktykę :)
zaraz się zajmę wymianą i będę miał 100% pewności co poszło :)




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h


Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 7:22 przez qartur, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2009, 7:56 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jak cewki mają mieć taki sam drut i ilość zwojów jak odpowiadają za inne sprawy. 7 cewek pracuje w 3 grupach. 2 i 4 to światło i ładowanie.Jedna,w czarnym plastiku to zapłonowa. Tylko ona odpowiada za prąd zapłonowy.A skoro wymieniałeś 3 i ciągle jest problem to wina leży prawdopodobnie w czymś innym.Kablach,może moduł.Ale najpewniej jakieś zwarcie lub przebicie. W Jawce jaka miałem po spadnięciu łańcucha wybiło część osłony komory elektrycznej i cewki obrywały czasami łańcuchem jak znowu spadł,ciągle kurzem,wodą.Jedynie co się działo to przy deszczu robiły się przebicia,ale po otwarciu małej klapki dojścia do zapłonu jechała dalej bo woda odparowywała :smile:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 7:58 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2009, 8:50 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Ten skuter mnie rozbraja! podchodzę z iskrownikiem do wymiany żeby go zamontować, myślę aaa...sprawdzę iskrę, a tu niespodzianka.. jest i to ładna! :)
sprawdziłem wszystkie styki i nic luźno nie lata, w zimę sprawdziłem wiązkę wszystko czyściłem izosolem. No nic wkręcam świece odpaliłem chodzi, ruszam kablami żadnych zmian podczas pracy silnika.Tu filmik jak chodzi teraz:
http://www.youtube.com/watch?v=I8W6m3H2 ... annel_page
hmm wychodzi na to że powodem była ta woda, w takim razie uszczelnię obudowę silikonem może pomoże :|
To co powiedziałeś o cewkach bardzo mi się przyda, bo nie wiedziałem jak ten iskrownik do końca działa, ale nadal nie rozumiem czemu dwa takie same iskrowniki miały różne ilości zwojów i oporności skoro były z tego samego modelu jedyne co to różniły się rocznikiem produkcji.(Może ten facet był nie kompetentny i nie umiał liczyć ale raczej wiedział co mówi przy mnie sprawdzał oporności i były różne) Moduły i cewki w obydwu skuterach identyczne :)
Może powinienem wymienić stabilizator napięcia?

Ps gaźnik wyregulowany a świeca jest jakby czerwona troszeczkę mi się nie podoba jej kolor co zrobić żeby była brązowa? możliwe że to od nadmiaru oleju do filtru powietrza? używam specjalnego castrola do filtrów.




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2009, 9:08 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Zauważ jedno,w skuterach jest wentylator do chłodzenia i tamtędy wpada w zasadzie wszystko co on poda.Cewki są osłonięte tylko magnetem wiec to też żadna przeszkoda.Tu będzie raczej coś innego.Tak wyglądały u mnie cewki po wyciekach oleju i kąpielach po deszczu.I nic :???: Działają :cool:
Obrazek




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 9:09 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2009, 9:22 
*

Rejestracja: 17 lip 2008, 18:28
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
no to zobacz mój iskrownik!
Obrazek
zobacz jakie mam podłączenie może twój będzie pasował do mojego skutera? mam 3 kabelki w wtyczce i 2 luźne




_________________

Yamaha Majesty 400
Obrazek
Zipp Quantum 85km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy