Dzisiaj jest 25 lut 2025, 11:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lip 2011, 15:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
witam
Mam ogromny problem. Kupiłem niedawno Peugeota Trekkera z '99 roku, sprowadzony ze Szwajcarii po remoncie silnika na 80ccm.
Wlałem benzynę 95 z olejem (1:28 mieszanka półsyntetyk, bo jest na dotarciu) do połowy baku czyli teoretycznie 3l. I co się okazuję po przejechaniu 12km z prędkością do 55km/h bez szybkiego ruszania z miejsca wskaźnik paliwa pokazuję, że jest pusto! :shock: :cry:
Co prawda w baku coś jeszcze jest.
Nie wiem co robić. Jestem załamany :cry:
Sprawdziłem iglice i jest na najwyższym ząbku. Świeca też w porządku. Co może temu skuterowi dolegać?
Moją uwagę zwrócił dziwny wyciek. A mianowicie po zgaszeniu skutera (silnik trochę popracował) z dziury tłumika spływa czarna ciecz. W samym silniku nic nie cieknie.
http://www.skuterowo.com/forums/topic/za-duzo-pali a tutaj piszą, że trzeba iglice ustawić na największe spalanie na docieraniu. Ręce mi opadają :cry:

Da rade coś z tym samemu zrobić czy trzeba lecieć do mechanika? :cry: :cry:

ps. nie wiem jak ale w złym dziale napisałem. prosił bym o przeniesienie Skutery - Tuning & Serwis » Peugeot

ps.2 pływak w gaźniku ta tak płytka okrągła? ona ma być pod tą "blokadą" iglicy co ustawia ząbki czy nad(między tą blokadą a sprężyną?) teraz jest między blokadą a sprężyną i się nie porusz a chyba ma się poruszać?! POMOCY!


Ostatnio zmieniony 10 kwie 2012, 11:42 przez morti93, łącznie zmieniany 5 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 18:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2010, 20:59
Posty: 707
Lokalizacja: TSN , Łódź
Pojazd:
Po pierwsze nie ma cylindrow 80ccm do dwusuwa..., wiec ktos cie w bambuko zrobil
lub masz 70ccm

Po drugie regulacja gaznika sie klana kolego :wink: Jaka masz dysze napisz.

Pywak to takie cos co plywa w komorze w gazniku. taki dynks :P

To czarne cos z tlumika to olej/bezyna . albo zbyt duzo oleju lejesz lub zla regulacja gaznika lub zbyt duza dysza

Lub odstaja ci plytki membrany i dlatego tak duzo pali


Sory za brak polskich znakow , ale pisze na windowsie eng :/




_________________

Obrazek

Wejdź i oceń mojego speeda
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=96909

Obrazek


Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 18:04 przez Blackout, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 21:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2010, 20:08
Posty: 698
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
morti93, a masz może jakieś problemy z odpalaniem? zobacz stan membranek




_________________

SPRZEDAM:
naklejki stage6 czarne i biale 210x40
korektor momentu obrotowego do p/g

gG:578552 (pisac nawet jak niedostepny)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 22:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Nie mam problemu z opaleniem. Wszystko jest ok. Nic nie puka nie stuka itp. Wchodzi na kopniaka za pierwszym razem. Ma takie dziwne wysokie obroty jak stoi w miejscu po odpaleniu. Dopiero jak ruszę manetką na jeszcze wyższe obroty i puszczę to obroty spadają do takich w miarę. Tak samo jak stoi w miejscu to skuter po woli rusza z miejsca sam z siebie bez ruszania maneteką, że muszę trzymać hamulec żeby nie jechał (na równym podłożu).
Dodam, że dziś jeszcze grzebałem w gaźniku, żeby sprawdzić iglice i nie jestem pewien czy wszystko dobrze złożyłem :ups: Przejechałem dziś 10km i spalił mi jeden z kawałkiem litra benzyny :cry:
Jutro rano coś porobię i dam fotki, bo to mój pierwszy sprzęt z silnikiem i jestem zielony :roll:

ps. Iglica jest ustawiona tak, żeby dostawał jak najmniej mieszanki(na najwyższy "ząbek"). Daję sporo oleju- 170ml oleju (półsyntetyk-chcę później kupić mineralny na docieranie) na 5litrów benzyny.

Iglica i tłok- u mnie nie było w ogóle tego czarnego na iglicy.

Tłok przepustnicy i iglica - u mnie jest ze dwa razy większa, albo mi się tylko wydaję.


Z resztą jutro zrobię kila zdjęć tego wszystkiego i mi tutaj coś pomożecie :lol:

ps2. Zapomniałem dodać, że poprzedni właściciel wymontował automatyczny dozownik oleju. Jak jeszcze sobie coś przypomnę to napiszę :|


Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 22:30 przez morti93, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 22:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:48
Posty: 476
Lokalizacja: Kraśnik
Pojazd: Husqvarna Te 610
za dużo moim zdaniem oleju lejesz ...
Ja leje do trekkera na 70cc 100ml na 5l wahy i na docieraniu tyle lałem i teraz




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2011, 22:35 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
morti93, to czarne musi być bo to jest zabezpieczenie iglicy żeby się nie warlała po gaźniku. Po drugie jak sam jedzie to ma za dużo mieszanki oj za dużo BARDZO. Zobacz dyszę i powiedz rozmiar. I nie radze lać mineralnego oleju jak lałes pół




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 11:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Co do dyszy to, żeby zobaczyć jaką mam muszę cały gaźnik rozmontować i na dyszy głównej będzie napisane? Znalazłem tylko taki napis na zewnętrznej stronie:
Obrazek
Dalej. Którą z tych śrubek mam kręcić, w jaką stronę i jaka jest do czego?
Obrazek
Tłok przepustnicy i iglica. Tak wyglądało jak zdejmowałem:
Obrazek Obrazek
A to poszczególne elementy bez tego czarnego "cosia": (oraz sprężyna, której nie ma na zdjęciach)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Iglica na najwyższym ząbku:
Obrazek
Tłok przepustnicy- w który otwór mam wkładać linkę? Jak wyjmowałem to było włożone w ten podwójny otwór, a na środek wchodzi iglica:
Obrazek Obrazek
Po kolei tak jak było włożone-okrągła blaszka między zapinką a sprężyną:
Obrazek
A to jak mi się wydaje, że powinno być-okrągła blaszka pod zapinką:
Obrazek


Dodatkowo:
Świeca:
Obrazek
I cieknący tłumik:
Obrazek

Mam nadzieję, że obejdzie się bez rozkręcania na drobne części, bo boję się, że coś źle skręcę i będzie kicha :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 12:38 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
ty nie masz seryjnego gaznika. Musisz zobaczyc dysze to nic trudnego wystarczy ze odkrecisz ten dekielek od spodu gaznika i tam bedzie napisane na dyszy rozmiar. Arreche chyba nie robi 17,5mm wiec wydaje mi sie ze to podejdzie pod 19 nawet




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 14:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Rozkręciłem gaźnik i wygląda to tak:
Obrazek Obrazek
Na tym obrazku jest takie coś od elektryki. Nie bardzo wiem jak to rozmontować, ale jakoś wyszło:
Obrazek
Nie wiem jak to włożę powrotem, ale mam nadzieje, że dam rade.

Teraz gaźnik:
Obrazek
Oglądałem z każdej strony, patrzyłem i patrzyłem. Zaznaczyłem na zdjęciu tą śrubkę, gdzie znajdują się dwie cyfry 25.

Dalej po większy oględzinach wyciągnąłem z samego środka dwie śrubki (widoczne na zdjęciu-nie zaznaczone) i coś przypominające rurkę (pod tą śrubką na zdjęciu na środku-nie zaznaczone). Na jednej nie pisze nic. Na drugiej: "A" i po drugiej stronie śrubki: "60".
Następnie na tej rurce pisze:"AMAL 105".
Mogę dać zdjęcia jak nie jasno napisałem.
Obrazek
Z prawej A 60, z lewej AMAL 105.


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 14:55 przez morti93, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:20 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
prosze bardzo mamy rozwiazanie ;) dysza 105. Na seryjnych gaznikach sie jezdzi o polowe mniejszych kolo 55




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Mógłbyś mi doradzić taki model/rodzaj/wielkość będzie pasować do tego co mam?
I czy to 105 mogło tak bardzo wpłynąć na spalanie? 1 litr na 10km?


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 15:23 przez morti93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
morti93, takie dysze się stosuje w dużych pojemnościach i mocy. Mój kolega do TZR 80cc miał dysze ponad 100, ale on latał po 130 km/h (spalanie koło 6-7L) Nie wiem co to za cylinder ten twój i ciężko dobrać będzie dysze na odległość. W linku masz twój rodzaj dyszy. Myślę że w granicach 80-90 wybieraj ale niech inni jeszcze coś powiedzą

http://www.racing-planet.pl/advanced_se ... he&x=0&y=0

EDIT:

A gdzie była ta dysza 105 ? To ta która była na środku gaźnika ta główna ?

Tak na marginesie dziwny ten gaźnik :/ nie ma to jak dellorto




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 15:33 przez Sopel38, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Osiągów nie musi mieć bardzo dobrych- dobrze jak będzie jechać 80km/h. Bardziej zależy mi na ekonomice. Tak, żeby nie spalał więcej niż 5/6 litrów.
A co do cylindra to sprzedawca napisał, że ma 80-> Link do allgero
Czyli dysza zależy od rozmiarów cylindra czy czegoś jeszcze?

Ps. Tak to ta na środku główna.


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 15:41 przez morti93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
morti93, tak. Im większa pojemność (analogicznie moc) tym większe zapotrzebowanie na paliwo, więc dysze zwiększamy. Czyli jak to ta na srodku to ta jest główna. Sprawdz jeszcze czy pasuje optycznie do tej z linku który ci podałem




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 15:42 przez Sopel38, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2010, 15:36
Posty: 862
Lokalizacja: Sejny Racing Team :D
Pojazd: Speedfight 2 Racing Custom
Blackout, http://allegro.pl/cylinder-80-airsal-pe ... 06968.html jak nie ma.Nawet ostatnio w AC widzialem.




_________________

Obrazek

Speedfight II AC RACING 50cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 15:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Dałem przecież zdjęcia tych śrubek kilka postów temu. 105 inaczej wygląda. Jej się nie wkręca tylko wyjmuję.
A tą co mi podałeś w linku to jest napisane A 60.

"dokladnie jest to 72ccm srednica tego cylindra to 48mm" to przed chwilą napisał mi sprzedający na gg

Dysza główna to jest jedna śrubka czy dwie?


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 15:58 przez morti93, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 16:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2010, 15:36
Posty: 862
Lokalizacja: Sejny Racing Team :D
Pojazd: Speedfight 2 Racing Custom
morti93 pisze:
Dysza główna
sama nazwa mówi , że jedna




_________________

Obrazek

Speedfight II AC RACING 50cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 16:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Bo ja odkręciłem takie dwie:
Obrazek
A na tej dyszy głównej (mniejszej) jest napis "A 60"

Czyli dysza jest dobrych rozmiarów to co pozostaję takiego, że skuter pali jak smok?

ps. Na tym gaźniku piszę, że jest to:"Arreche E 9". Dysza iglicowa (mieszanki) to AMAL 105.
ps2. A sama regulacja gaźnika by coś pomogła?

Obrazek
Ja w ogóle nie mam tego czegoś białego co jest na sprężynie. Może to coś zmieni jak bym zamontował?


Ostatnio zmieniony 09 lip 2011, 17:27 przez morti93, łącznie zmieniany 5 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 17:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2011, 17:33
Posty: 36
Lokalizacja: Przysucha
Pojazd:
Kolego proponuje ci sprawdzić kranik czy jest dobry ;D




_________________

Buxy/Speedake/Zenith :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lip 2011, 20:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
kranik mozna sprawdzic czy leci paliwo caly czas z przewodu jak zdejmiesz, a to biale to mowilem to jest zabezpieczenie iglicy zeby nie latala




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy