Dzisiaj jest 01 mar 2025, 7:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 sie 2011, 9:25 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
Niedawno kupiłem Rieju SMX w wersji limitowanej z alufelgami z 2007 roku. Przebieg jaki posiada to około 5k. Mam mały problem z silnikiem a mianowicie ubywa mi oleju ze skrzyni (dość szybko) , zalany jest olej 80W90 firmy Valvoline. Poza tym że moto ciągnie olej i troszkę kapie z zębatki zdawczej to chodzi wyśmienicie odpala z 1 kopa i świetnie jeździ. Co to może być ? Silnik poza leciutkim kapaniem z zębatki jest suchy. Motor kopci na biało.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 10:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2008, 20:10
Posty: 274
Lokalizacja: Borów/Wrocław
Pojazd:
Rieju Smx 4t:

Skoro kopci na biało to oznacza, że pierścień smarujący jest uszkodzony, lub cylinder posiada rysy. Drugą opcją mogą być uszkodzone uszczelniacze popychaczy zaworów.

Rieju Smx 2t:

Uszkodzeniu mogły ulec simeringi lub uszczelka między karterami ma przedmuchy, przez co zaciąga olej ze skrzyni biegów.




_________________

Pro - da' way of my life.

Zerknij na moje aukcje! To nic nie kosztuje :)
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11728312




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 10:39 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
Jest to wersja 2T z silnikiem AM6. Właśnie tak myślałem że prawdopodobnie simeringi prędzej bo uszczelka to chyba nie. Bo oleju jak dolałem to od razu zniknął i jak jest trochę mniej to już powoli bierze.

Wie ktoś jaki byłby koszt wymiany wszystkich simeringów w silniku u mechanika ? Bo silnik jest w idealnej kondycji tylko bierze olej i troszkę kapie z zębatki zdawczej. Ma przejechane 5tyś dopiero.

I takie pytanko motor stał w Austrii 2 lata na parkingu policyjnym nie odpalany czy przez to simeringi mogły "paść" ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 12:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Stalker1943 pisze:
I takie pytanko motor stał w Austrii 2 lata na parkingu policyjnym nie odpalany czy przez to simeringi mogły "paść" ?


Tak

Stalker1943 pisze:
Wie ktoś jaki byłby koszt wymiany wszystkich simeringów w silniku u mechanika ?


Zależy od warsztatu u jednego 100 u innego 300 zł.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 14:35 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
To dość sporo a ile będzie kosztować samego simeringa na wale od strony sprzęgła i na zębatce zdawczej ?

Bo mam tylko 350zł a muszę jeszcze kupić olej do skrzyni i kilka dupereli.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 16:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Popytaj po serwisach. Są tacy co biorą majątek a nic nie zrobią a są tacy co ci za 50 zł zrobią im większy serwis tym drożej.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 16:27 
*

Rejestracja: 23 lip 2011, 19:13
Posty: 38
Lokalizacja: Szklana Huta
Pojazd:
Cos okolo 20-40 zl nawet mniej do rometa kosztuja 7 zł.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 16:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Simeringi kup swoje bo w warsztatach zawsze mogą coś doliczyć. Samemu byś sobie nie poradził, to prosta rzecz ?




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 16:33 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 18:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
On Ci w ogóle jeździ na tym oleju? Bo normalnie do skrzyni idzie 10W40. Podejrzewam, że ktoś zalał ten 80W90, bo na 10W40 olej znikał w 10 minut. Jak zrobisz simmering, to nalej właściwy olej ;).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 20:48 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
nie koniecznie to mozy byc simering "!!" równie dobrze moze byc pomiedzy karterami przepuszczac do skrzyni korbowej




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 20:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
To się rzadko kiedy zdarza bo silnik jest ściśnięty śrubami.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sie 2011, 20:59 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
ale zdarza bo moga byc kartery krzywe




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2011, 18:30 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
A więc tak olej 80w90 zalałem ja bo 10w40 po 40km już prawie nie było :roll: Ale nie w tym rzecz. Simering zostanie zmieniony i git. Mam teraz podobny problem a mianowicie z silnika wycieka mi olej a dokładniej na samym końcu silnika. Po prostu kapie mi tam za podnóżkami od spodu ale tak jakby nie z silnika od spodu tylko tam z tyłu i ścieka po ramie. Czy za silnikiem nie ma tak jakiegoś odpowietrznika czy cuś ? Bo jak już mam mało oleju to wcale nie kapie więc nie wiem ocb. :cry: Na początku myślałem że to ten odpowietrznik na górze koło gaźnika więc wyprowadziłem rurkę ale nic nie dało nadal kapie. Jakby co to nie kapie na pewno z simeringu zębatki zdawczej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2011, 20:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Jest odpowietrznik skrzyni korbowej, ale to nad zębatką zdawczą - taki malutki kranik, powinien na niego być założony wężyk skierowany pod mocowanie silnika do ramy. Najlepiej umyj silnik i zobacz skąd cieknie. Może gdzieś jest karter pęknięty...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 7:22 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
Właśnie problem w tym że to cieknie tak bardziej z tyłu i żeby zobaczyć dokładnie skąd to musiałbym wyjąć cały silnik... a ten odpowietrznik już dawno rurkę wyprowadziłem. Poczekacjie może zapodam foty to zobaczycie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 14:26 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
Odkryłem coś niesamowitego :mrgreen: Bardzo się cieszę bo wiem że olej nie cieknie przez uszczelkę. Ale nie wiem czy mogę być do końca szczęśliwy. :|

Dodam iż wyprowadziłem rurkę (przeźroczystą) od tego odpowietrznika przy gaźniku z tyłu silnika . Dzisiaj trochę pojeździłem 20km (bez przystanku) a patrze a ta rurka od odpowietrznika która idzie aż do rejestracji na końcu moto jest pełna olejem (calutka) i z końcówki rurki kapie olej. Zgasiłem moto a olej zaczął powolutku wracać do silnika. Gdy cały powrócił sprawdziłem stan oleju i było go dużo mniej niż przed tym jak wyjechałem. Jak to możliwe że olej ucieka przez ten odpowietrznik ?

Dodam że płynu z chłodnicy nie ubywa. Możliwe nawet że gdy rozwiążemy ten problem to nie trzeba będzie wymieniać simeringu. (jeśli oczywiście przestanie znikać olej)

Co zrobić z tym fantem ? zaślepić odpowietrznik ? co to spowodowało ?

Czy to normalne że wszystkie biegi wchodzą dość gładko a 5 bieg dość ciężko ? Co to może powodować? Nie przeszkadza mi to za bardzo ale chce po prostu wiedzieć. Czy jak zaleje 10w40 to się poprawią biegi ?


Ostatnio zmieniony 03 sie 2011, 14:37 przez Stalker1943, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 17:13 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
wydaje mi się że zalałeś za dużo oleju

powinno być w am6 w granicach 700-800ml




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 19:51 
*

Rejestracja: 01 sie 2011, 9:18
Posty: 77
Pojazd:
Nie oleju jest nawet za mało bo jak wykręcę tą śrubkę to dopiero jak go mocno przechyle w prawo to zaczyna kapać. Wie ktoś dlaczego olej przez ten odpowietrznik ucieka :angry:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 20:52 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
aa mi sie wydaje ze wydmuchało silikon pomiedzy karterami i cisnienie jest w skrzyni i dlatego wylatuje tam olej przez ten odpowietrznik




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 sie 2011, 21:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
a ja zgadzam się z wersją seb94. Gdy miałem za dużo oleju w skrzyni to wywalało mi go odpowietrznikiem. Spuściłem trochę oleju aby wyrównać poziom i już nie leci :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy