Dzisiaj jest 01 mar 2025, 8:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: BIegi, skrzynia
Post: 06 sie 2011, 21:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Witam mam takie trochę głupie pytanie czy można redukować kilka biegów naraz trzymając cały czas sprzęgło? :)




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:07 
*

Rejestracja: 18 gru 2010, 16:56
Posty: 33
Pojazd:
W sensie jak jedziesz , zahamujesz i biegi do jedynki redukujesz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
W jeździe i podczas postoju




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:16 
*

Rejestracja: 18 gru 2010, 16:56
Posty: 33
Pojazd:
Lepiej jak Hamujesz stopniowo redukowac biegi na niższe.. Skrzynia nie cierpi zbytnio takiego "katowania" co za tym idzie wydłuża się jej żywotnosc... Ale wracając do pytania można . ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Ale jakie tutaj jest katowanie ?? Wciskasz sprzęgło i redukujesz podczas jazdy normalnie o ile chcesz biegów. Na pewno lepiej jest tak niż za każdym biegiem puszczać sprzęgło.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:34 
*

Rejestracja: 18 gru 2010, 16:56
Posty: 33
Pojazd:
Że co? Lepiej niż za każdym biegiem puszsczac sprzęgło? haha Jak jedziesz sb i zwalniasz redukujessz biegi dajmy na to o ile się chce , ok wyrywa cie blokuje koło i zaliczasz asfalt jak wystarczająco nie zwolnisz :) Poczytajcie jak prawidłowo redukowac biegi :) :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2010, 15:33
Posty: 463
Lokalizacja: Kielce
Pojazd:
Wlasnie jak to w koncu jest np. wezmy am6. Czy przy redukowaniu co bieg musze sprzeglo puszczać czy nie? Tak samo jak wbijam biegi w góre, czy musze do tego zawsze używać sprzęgła?




_________________

WWW.TKKJ.NET

Cytuj:
,, mixol to nie olej... to płynna technologia"

xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 22:40 
*

Rejestracja: 18 gru 2010, 16:56
Posty: 33
Pojazd:
Wiesz według mnie i wieluu wielluu poradników jakich się obczytałem ,jak to robi wiiekszosc doświaczonych motocyklistów i jak to sięrzeczywiscie powinno robic to tak jedziesz na szóstce sprzęgło redukcja na 5 puszczasz sprzęgło znowu je wciskasz gdy maleją obroty to da się wyczuc redukcja na 4 puszczasz i tak dalej...

A jak staniesz w miejscu wciskasz sprzęgło , i nawalasz dzwignia az ci zejdzie do 1 to jaki tego jest sens? Dodatkowo Pomagasz sobie stopniowo redukując biegi w hamowaniu, ponieważ silnik sam hamuje :)

EDIT@
Zresztą "róbta co se chceta" nie mój silnik, nie moja skrzynia, ja staram się ją oszczedzac żeby jak najdłużej wytrzymała :P SZEROKOSCI !


Ostatnio zmieniony 06 sie 2011, 22:47 przez Daniel1305, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 23:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Daniel1305, Akurat silnik 2t nie hamuje praktycznie i możesz redukować jak chcesz.

Daniel1305 pisze:
Że co? Lepiej niż za każdym biegiem puszsczac sprzęgło? haha Jak jedziesz sb i zwalniasz redukujessz biegi dajmy na to o ile się chce , ok wyrywa cie blokuje koło i zaliczasz asfalt jak wystarczająco nie zwolnisz


Nie rozmawiamy o singlu 4t pojemności 600 ccm tylko o motorowerze.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 06 sie 2011, 23:34 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 10:18 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Hamowanie biegiem 2t powoduje szybsze zużycie się świecy.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.


Ostatnio zmieniony 07 sie 2011, 10:18 przez wojak, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 10:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
A jeżeli przy redukcji jadąc wejdzie mi luz i szybko wrzucę bieg to co może się stać?




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 10:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 20:25
Posty: 323
Lokalizacja: Rybnik(Leszczyny)
Pojazd:
Patryk1996, zależy jak szybko bedziesz jechał, jak z 20km/h i wrzucisz 1 to tylko troche szarpie, jak 2 to nic, a jak bedziesz jechał z 40-50 i dasz na 1 albo na 2 to koło Ci sie zablokuje i moze być gleba ;P




_________________

Obczaj GSM'ke:
»»» http://polskajazda.pl/Motocykle/Gilera/GSM-50/124032 «««
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 13:00 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
ja osobiście zmieniam tak jak nauczyłem się z artykułu na jednośladzie

do góry: noga delikatnie napiera na dźwignię jednoczesne opuszczenie gazu i sprzęgło noga do góry i puszczenie

jak najkrócej sprzęgła


a w dół to sprzęgło i ile biegów chcę z na dół z między gazem oczywiście



redukcja z między gazem jest delikatna i miękka
3 tyg jazdy mi zeszło żeby się nauczyć idealnie z między gazem redukować bo na początku to albo gaz za wcześnie albo za późno

wszystko sprowadza się do wyczucia motocykla




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 13:13 
Zbanowany

Rejestracja: 01 kwie 2011, 15:01
Posty: 206
Pojazd:
Ja tam wciskam sprzęgło i redukuje do takiego biegu jakiego chce. A jak skręcam i nie stoję w miejscu tylko jadę do przykładowo jadę na 5 skręcam jest z 30km/h to zbijam 2x w dol i mam 3 :D. Nic trudnego :). A jechać i wrzucać niższy bieg puszczać sprzęgło itd to tylko czasami szarpie i silnik dostaje dużych obrotów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 16:28 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Szkoda skrzyni, jak zrzucasz kilka biegów naraz to skrzynia zaczyna "strzelać". Lepiej redukuj każdy bieg po kolei używając przegazówki.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 17:15 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
no też właśnie po to przegazówka jest


dobrze mówisz

bez przegazówki się tylko skrzynię niszczy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 17:33 
*

Rejestracja: 02 kwie 2011, 17:11
Posty: 65
Pojazd:
No ja jezdze moto od 2 tygodni, am6 i wlasnie zauwazylem ze jak redukowalem na poczatku biegi to strzelala mi strasznie skrzynia bo zmienialem na sprzegle kilka biegow.
Potem sie nauczylem zmieniac biegi tak jak jest w poradniku na jednoslad z przegazowka i biegi redukuje tak ze czasami nawet nie wiem czy zredukowalem czy nie :]
Leciutko bez zadnego strzelania i jest ok.


Ostatnio zmieniony 08 sie 2011, 17:34 przez Gozdus, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 20:49 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Gozdus, dlatego polecam przegazówkę. Sam jej używam i jest fajnie. Należy jej używać, gdyż skrzynia w motocyklach nie posiada synchronizatorów.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359


Ostatnio zmieniony 08 sie 2011, 20:50 przez Furian50, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 21:46 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
w dół można na półsprzęgle oczywiście z przegazówkami
wtedy możesz nawet zbić 3 w dół i nic się nie stanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy