Dzisiaj jest 07 lut 2025, 14:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 sie 2011, 21:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2011, 22:02
Posty: 204
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd:
Siemanko. Prawdopodobnie bede sie przymierzal do kupna czegos wiekszego na nowy sezon. Prosze o info co do exc 125 a exc 250 lub np. yz 125 a yz 250. Jak spalanie, remonty, oddawanie mocy itp. [chodzi tutaj o porownanie miedzy 125 a 250]




_________________

Zobacz Mojego RRX`a:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1018583#1018583
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/Spike_50/124756

lumix206 pisze:
xpl, to jest tłok, jak nie masz tłoka to kup.


Ostatnio zmieniony 07 sie 2011, 21:14 przez marianeq997, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 21:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Niebo a ziemia, niedoswiadczonego drivera seta pozamiata a co dopiero cwiara :) Jesli nigdy wczesniej nie jezdziles na zadnym 40-45 konnym crossie to nie bierz 250 :)




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 21:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2011, 22:02
Posty: 204
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd:
ostatnio duzo smigalem na yz 85 i brakowalo w tym mocy :P niby 85cc ale wazy 70 kg okolo i ma te ~30km :) ze 125 tez mialem stycznosci wiec nie widze przeszkod nawet do 250. Powoli powoli i sie mozna nauczyc wszystkiego. Ale to nie o to chodzi w temacie czy dam rade tylko o roznice w spalaniu, remontach itp itd miedzy 125 a 250 :P




_________________

Zobacz Mojego RRX`a:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1018583#1018583
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/Spike_50/124756

lumix206 pisze:
xpl, to jest tłok, jak nie masz tłoka to kup.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 22:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Spalanie EXC 125 to 10 - 15l na 100km. 250 2t o wiele mniej. Co do osiągów to tak w 125 dajesz gwałtownie pół gazu na 1 biegu pyrkając sobie na wolnych i koło masz w powietrzu ale w ćwiarze przy czymś takim już zbierasz się z ziemi. EXC 125 jest spokojne w miarę bo oddaje moc już od dołu i po lesie się fajnie jeździ ale i tak sponiewiera cię przez pierwszy miesiąc czy dwa i będziesz się musiał przyzwyczaić do kilku gleb na każdym wyjeździe.
85 jak odkręcisz to idzie bardzo podobnie do setki, jak jeździłeś po asfalcie czy po polach to nawet CR 500 będzie słabe. Jedź na tor jak zrobisz okrążenie na całym gazie to możesz szukać wyżej.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 22:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2011, 22:02
Posty: 204
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd:
A jak wygladaja remonty w exc 125 a 250? Duzo sie naslyszalem i po prostu chce dowiedziec czy to prawda :P




_________________

Zobacz Mojego RRX`a:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1018583#1018583
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/Spike_50/124756

lumix206 pisze:
xpl, to jest tłok, jak nie masz tłoka to kup.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 23:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Remont ?? Masz na myśli wymianę tłoka ?? Kupujesz tłok za 300 zł zakładasz i jeździsz, jak przy okazji wymiany zauważysz luz na korbie to regenerujesz wał a jak na łożyskach wału to tak samo wymieniasz, więcej rzeczy tam nie ma do remontowania. Jak pojedziesz oglądać to zwróć uwagę na układ hydrauliczny sprzęgła czy nie jest nic spawane, kombinowane czy nie ma wycieków itd bo jest to drogie urządzenie. Jeżeli kompresji już nie ma w ogóle w takim motorze to znaczy że i cylinder jest w nie najlepszym stanie a to jest wydatek około 1000zł + 300 zł tłok + 80 - 100 zł uszczelki

W 250 remonty rzadziej ale za to drożej bo tłok droższy.

Częstotliwość remontów zależy od użytkowania sprzętu.

Najlepiej przejedź się gdzieś to zobaczysz, dobra 125 powinna z 1 czy 2 na koło sama iść.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 8:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Tłok, uszczelki, to taki "mały remont" jak sie posypie wiecej rzeczy to dochodzi korba lozyska, wspomniec trzeba tez o wyrabiajacych sie lozyskach w kolach oraz wachaczu co tez jednak trochu problemow sprawia :) Do tego oleje najwyzszej klasy i paliwo.




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 10:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Given pisze:
Do tego oleje najwyzszej klasy i paliwo.


Jak zamierza tym w zawodach startować to tak.

Co do łożysk w kołach to to są groszowe sprawy bo kupujesz w hurtowni za 20 zł razem z simeringami na 1 koło, z wahaczem gorzej. Praktycznie wszystkie łożyska z KTM'a mają zamienniki w dobrych cenach.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 08 sie 2011, 10:25 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 16:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 maja 2011, 22:02
Posty: 204
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd:
Ok, dzieki bardzo, macie u mnie piwo :) Jak cos jeszcze macie do powiedziania, to smialo :twisted:




_________________

Zobacz Mojego RRX`a:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1018583#1018583
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/Spike_50/124756

lumix206 pisze:
xpl, to jest tłok, jak nie masz tłoka to kup.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 22:02 
***

Rejestracja: 24 sie 2006, 21:39
Posty: 526
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
nie podchodzić do ćwiary w zwykłych butach
da się ją odpalić w klapkach ale jak cofnie tłok to jazda z głowy na kilka dni


mały remont 600-800zł
duży pod 3tys

mnie exc 250 wciągało 10-20 l/100 , poniżej 10 nigdy nie zeszło
kumplowi seta 12-25/100

ogólnie "płyny" to najmniejszy koszt

kolega wyżej wspomniał o sprzęgle, tam może być tylko płyn organiczny np lhm+ czy orginał magury.
trzeba się przyjrzeć wysprzęglikowi czy nie oberwał łąncuchem lub kamieniem, dość słaby punkt.

elementy tylnego zawieszenia to tylko oryginał, kombinowanie nie ma sensu, działa na krótką metę
przód też trzeba pilnować, jak się pojawią luzy czeka wymiana pierścieni ślizgowych, zwlekanie sięga głębiej dna skarbonki.

niestety w tej klasie sprzętu nie można czekać aż coś się skończy, trzeba wymieniać po określonym przebiegu a nie stanie , tak jest taniej
Tłok może trzymać wymiar ale gdzieś pojawi się pęknięcie i dojdzie jeszcze cylinder z wałem :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 0:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
enduromaster pisze:
elementy tylnego zawieszenia to tylko oryginał, kombinowanie nie ma sensu, działa na krótką metę


PDS ma jedno łożysko więc dużo tam tego nie ma, wymieniłem u siebie w lutym na zamiennik za 35 zł i jest ok puki co więc nie wiem czy opłaca się sprowadzać oryginał. Co do wahacza to oryginał na KTM Bydgoszcz wychodzi taniej niż zamienniki typu PROX.

Cytuj:
nie podchodzić do ćwiary w zwykłych butach
da się ją odpalić w klapkach ale jak cofnie tłok to jazda z głowy na kilka dni


Gas Gas 250 trialowy odbija mocno i kopie się ciężko ale YZ 250 czy CR 250 normalnie się pali lekko.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 20:49 
*

Rejestracja: 03 sty 2010, 12:07
Posty: 120
Pojazd:
Siema, kupiłem sobie enduro Dr 350 po przesiadce ze skutera i nie żałuję. Mam najlżejszą wersje-wszystkie plastiki acerbisa w tym bak plastikowy, akcesoryjny wydech, kuty tłok, trochę dłubnięte. Może nie jest to wyczyn ale te około 30 koni w zupełności starcza. Eksploatacja ogranicza się do regulacji zaworow i pilnowania stanu oleju i łańcucha rozdzadu. Magiczne spalanie na trasie 4 litry i do 7 litrów w terenie. Często odbija tłok, mój piszczel się o tym przekonał :), jak nie szukasz wyczynu to polecam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2011, 21:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Zależy gdzie chcesz jeździć to taki wybierz sprzęt.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 12:54 
*

Rejestracja: 18 cze 2011, 13:33
Posty: 174
Lokalizacja: Siepraw
Pojazd:
najlepiej jak bys wyrwał jakąś 250 po remącie (yz,exc,rmx itp)




_________________

zip/ek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2011, 14:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 mar 2010, 13:37
Posty: 383
Lokalizacja: Przasnysz
Pojazd:
Jak do jazdy po lesie zwykłe enduro wystarczy w zupełności ;) a na tor to tylko full masa i zawieszenie robi swoje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 14:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2009, 14:58
Posty: 59
Lokalizacja: Cyców/Lublin
Pojazd:
Jak bd kupował to najlepiej się umów z gościem czy mógłbyś sprawdzić motor w autoryzowanym serwisie :) . Ja tak zrobiłem ze swoją yamahą i nie żałuje :P




_________________

enzo pisze:
Kubayy, Weź ją w jakieś pole z żytem bądź przenicą, no chyba że brzydka to w ziemniaki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 15:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Albo jedź z kolegą / mechanikiem który się zna na rzeczy.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 20:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2010, 15:33
Posty: 463
Lokalizacja: Kielce
Pojazd:
Moglbym prosic o opinie nt. Kawasaki KX250F? Gdyz mozliwe ze w zime taką nabędę. Rok 2005




_________________

WWW.TKKJ.NET

Cytuj:
,, mixol to nie olej... to płynna technologia"

xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 20:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2009, 14:58
Posty: 59
Lokalizacja: Cyców/Lublin
Pojazd:
Słyszałem że mają skrzynie słabe, ale nie wiem jak jest na prawdę :wink:. Kumpel ma Yamahe YZ250F i sobie chwali :). Sam wolałbym yamahę :wink:. Najlepiej się popytaj kogoś kto się zna :)




_________________

enzo pisze:
Kubayy, Weź ją w jakieś pole z żytem bądź przenicą, no chyba że brzydka to w ziemniaki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2011, 20:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Kupuj to co będzie w dobrym stanie technicznym.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy