Dzisiaj jest 01 lis 2024, 5:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 kwie 2009, 10:04 
*

Rejestracja: 09 kwie 2009, 9:55
Posty: 4
Pojazd:
Mam problem z moim Minarelli tak jak w temacie silnik się grzeje. Sprawdziłem układ, pompka wody działa, termostat jest otwarty, chłodnice wypłukałem i wymyłem z zanieczyszczeń, zalewając płyn starałem się, żeby nie zapowietrzyć układu, jednak problemu nie udało się rozwiązać. Silnik nadal się grzeje. Po krótkiej przejażdżce nagrzewa się na 75% skali i traci moc. Dopiero po rozpędzeniu się do 80 km/h i przejechaniu się z ta prędkością temperatura spada. Pytałem użytkowników RS'ek z minarelkami i mówili że u nich temperatura utrzymuje się na 30% - 40% skali. Brakuje mi już pomysłów co mogło się stać. Prosiłbym o rady kogoś kto się zna. Piszcie co wam wpadnie do głowy. Z góry dzięki.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2009, 22:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2008, 21:01
Posty: 46
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
wywal termostat i zobacz jak bedzie ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2009, 23:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2008, 11:46
Posty: 358
Lokalizacja: Olsztynek
Pojazd:
Sprawdzałeś czy pompa chodzi ?




_________________

"...jechałem szybko gdyż lubię zapie*dalaać"
Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 kwie 2009, 9:29 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Właściwa temperatura pracy silnika to 90*C . Twoje obawy są więc bezpodstawne.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 9:27 
*

Rejestracja: 09 kwie 2009, 9:55
Posty: 4
Pojazd:
Termostat jest otwarty czyli obieg jest, jakby był zamknięty wtedy byłby problem. Gdzieś czytałem, że jak się wywali termostat to woda ucieka, w co wątpie, a po za tym sporo roboty przy tym wywalaniu termostatu. Pompa tak jak już mówiłem chodzi. A z tą właściwą temperaturą pracy to się zgodzę, ale pytałem 2 kolesi z mojego miasta co jeżdżą RS'kami i mówili, że u nich to tak 30% skali się utrzymuje. Jeździłem kolegi speedem to u niego też tak 30% - 40% skali nie więcej. Także wątpie aby w mojej Apce temperatura była prawidłowa. Nie wiem za bardzo co robić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 12:12 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Skala skali jest nierówna, najlepiej sprawdź termometrem, ale takim co ma skalę powyżej 100*C. Odkręć korek przy chłodnicy i odpal skuta , zagrzej go do tej temp. co masz zawsze na skali, i sprawdź termometrem. Tylko nie rób tego na odwrót Tzn nie wolno odkręcać korka przy chłodnicy na gorącym silniku! Grozi poparzeniem.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 13:54 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Przecież nie będzie miał wtedy ciśnienia w układzie. Proponuję wszystko posprawdzać w układzie czy odpowietrzony, czy uszczelki pod głowicą nie wydymało (jeśli tak płyn będzie tłusty i zazwyczaj brązowy.) Ponadto czyszczenie gaźnika kompresorem, żeby nic nie było zatkane, odpowiednia regulacja. Jak to nie pomoże(a powinno) to załóż na chłodnice jeden albo dwa wentylatory od kompa i podłącz. Dodatkowo przydałby sie włącznik do tych wentylatorków żeby nie wychłodzić za mocno.




_________________

kamil7s pisze:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1084810702


Sprzedam Yamahe jog RR!! Warto




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 16:05 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
kamil7s,
To , że jest to układ ciśnieniowy to nie oznacza, że nie można zmierzyć temp. Pompa wody pracuje cały czas podczas pracy silnika, a jak silnik się zagrzeje do ponad 80*C i termostat puści płyn na chłodnicę, to wtedy można zmierzyć temperaturę. Płyn zawsze wpływa do chłodnicy górą, a schłodzony powraca dołem . Jeżeli nie znamy temperatury w układzie , to nie mówmy o nadmierny grzaniu silnika.
Dla informacji , to w samochodach w których jest skala w stopniach , czerwone pole jest przy 130*C.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 17:54 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
kamil7s pisze:
Przecież nie będzie miał wtedy ciśnienia w układzie.
A od kiedy układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym :?: To jest tylko układ z wymuszonym (przez pompę obiegiem)a ciśnienie to się tam robi jak się gotuje ciecz,ale tez nie do końca bo otwór odpowietrzenia nie pozwala na powstanie tego ciśnienia.To jak w czajniku,tylko nie gwiżdże :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 20:45 
*

Rejestracja: 09 kwie 2009, 9:55
Posty: 4
Pojazd:
Zalewając płyn najpierw odłączyłem przewód od cylindra aby powietrze miało gdzie uciekać, gdy obieg w cylindrze wypełnił się płynem wszystko złożyłem i powoli nalewałem płyn żeby powietrze uciekało, także układ raczej nie jest zapowietrzony. Uszczelki pod głowicą nie wywaliło, stary płyn jak spuszczałem był czysty, bez żadnych zabrudzeń po za tym nie poci się pod głowicą. Gaźnik to przeczyszcze, ale problem jest z jego ustawieniem. Do niego jest tylko jedna śrubka od obrotów jałowych. Także nie mam pojęcia jak tam się reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej. A po za tym, jak wykręcałem świece to miałą taki kawowy kolorek i parktycznie 0 nagaru, także chyba mieszanka jest dobra. Z tym sprawdzeniem temperatury to spróbuje, ale jest problem nie mam takiego termometra. A wentylatorek na chłodnice już założyłem jednak z marnym skutkiem, praktycznie nie zbija temperatury. A może byc to na przykład rozregulowany zapłon?? Bo tak słyszałem, że to bywa przyczyną, ale motor pali zimny czy ciepły od pierwszego razu i równo pracuje także raczej to nie zapłon. Dzięki za pomoc. Popróbuje waszych rad i zdam relacje co i jak. Jeszcze raz dzięki.


Ostatnio zmieniony 12 kwie 2009, 20:54 przez Romek009, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 kwie 2009, 21:00 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Nawet zalewając płyn w podany przez Ciebie sposób, zawsze może pojawić się w układzie powietrze. Uruchom silnik i po poluzowaniu opaski , zdejmij delikatnie najwyżej położony wężyk nad silnikiem.
Takie termometry są najczęściej w piecach CO na węgiel, lub w pracowni chemicznej w szkole :mrgreen:
Regulacje gaźnika , znajdziesz w tematach, kto szuka ten znajdzie.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 kwie 2009, 18:05 
*

Rejestracja: 09 kwie 2009, 9:55
Posty: 4
Pojazd:
Sprawdziłem temperaturę termometrem z pieca CO. Gdy nagrzałem pod czerwone pole termometr wskazał 70 stopni, także myślę, że problem rozwiązany. Trzeba wymienić czujnik temperatury i powinno być OK. Dzięki za rady :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy