Siemanko
Postanowiłem zrobić dla Was serię testów części sportowych, które sprawdziłem sam.
Skuter testowy: PEUGEOT SPEEDFIGHT 2 LC 2008r.
LISTA TESTÓW: (kolor odpowiada kategorii)
1 ) Wydech Laser X-PRO
2 ) Wydech Stage6 Pro Replica
3 ) Wariator Malossi Multivar
4 ) Wariator Hebo Next Generation
5 ) Gaźnik Tec Racing 17,5mm
6 ) Gaźnik Dell'Orto PHVA 17,5mm
7 ) Króciec ssący Top Racing 21mm
8 ) Sprzęgło STAGE6 Sport Pro + dzwon Stage6 WingCooler
9 ) Cylinder DR 70ccm EVO
10) TESTY DODATKOWE - rolki, sprężynki, dodatki i inne pierdoły
11) Zawór membranowy POLINI EVO 2
[center]
Wydech Laser X-PRO
Wydech zakupiłem nowy w cenie 608 złotych polskich.
[/center]
Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Wydech solidnie wykonany, posiada instrukcję obrazkową oraz w języku angielskim jednak założenie nie sprawia większych trudności.
Oczywiście jak w każdym wydechu sportowym, tak i tu, znajdziemy blokadę, która pozwala części na uzyskanie homologacji. Blokada wygląda tak:
[center]
[/center]
Zdjęcie jej może przysporzyć problemów, ale tutaj nie ma mocnych: młotek i przecinak i heja
Ale idąc dalej. Wydech przy skuterze prezentuje się bardzo ładnie, dodaje sportowego charakteru.
[center]
[/center]
Dość teorii przechodzimy do
praktyki
- Test pierwszy - test przy seryjnym, odblokowanym skuterze, ale z blokadą na wydechu.
1) Dźwięk:
Ładny basowy, lekko metaliczny,jeden z ładniejszych jakie słyszałem (a trochę słyszałem
)
2) Przyśpieszenie:
Skuter zaczął żywiej reagować na manetkę, rwał od samego dołu.
3) V-max:
Nie zmienił się znacząco. Jakieś +5km/h.
- Test drugi - test przy seryjnym, odblokowanym skuterze, bez blokady na wydechu. Regulacja: Sprężyna dociskowa Malossi biała, sprężynki sprzęgła Hebo niebieskie, rolki 6,5gr, dysza 72 w seryjnym Gurtnerze.
1) Przyśpieszenie:
Kto by pomyślał, że zdjęcie kawałka metalu wyzwoli z tego cacuszka tyle mocy. Piękne, równe przyśpieszenie od 0-90 km/h.
2) V-max
Do 90 km/h licznikowych spokojnie dawał radę. Później już dużo wolniej wskazówka szła w górę. Największe osiągniecie to dojście wskazówki do litery G w napisie PEUGEOT na licznikach.
3) Ocena ogólna:
-Plusy:
Łatwa regulacja, duży wzrost osiągów, ładny wygląd
-Minusy:
Dla niektórych za pewne cena, która jest dość wysoka, oraz słabej jakości wata w końcówce (do wymiany po 200-300 km).
Jeszcze znalazł by się jeden minus. Mianowicie, po długiej jeździe, kiedy wydech był rozgrzany kolega wylał na niego sok... Końcówka tłumiąca odbarwiła się z czarnej na brązową (mnie akurat brąz też się podoba)
[center]
[/center]
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Wydech Stage6 PRO REPLICA - wersja CHROM/CARBON
Wydech zakupiłem nowy w cenie 571 złotych polskich.
(aktualnie cena jest niższa)
[/center]
Zakupiłem ten wydech z ciekawości, mimo wielu obiegowych opinii o trudnej regulacji. Wyglądowo wydech ładny, wygląda na solidny, końcówka ala carbon zalana bezbarwnym lakierem bardzo ładnie współgra z chromem.
Zwężkę oczywiście znajdziemy w tym samym miejscu gdzie we wszystkich innych wydechach.
[center]
[/center]
Pare blokad z wydechów już zdejmowałem, ale takiego cholerstwa jak w S6 nigdy nie widziałem. Dobra godzina walenia przecinakiem i młotem i guzik... Ale jakoś w końcu poszło.
Oczywiście skuter nabiera sportowych kształtów. Wydech jest wysoko zaczepiony (co jest plusem w wyglądzie. O minusach tego rozwiązania dalej)
[center]
[/center]
Część TESTOWA:
1) Dźwięk:
Dźwięk nie można powiedzieć, że miły dla uszu. Dość głośny (szczególnie jeżeli nie założymy gumowej tulei, której producent już nie raczy sam założyć)
[center]
[/center]
2) Regulacja:
I tu jest temat rzeka... Nawet nie wiem ile razy odkręcałem przekładnie, żeby jakoś to jeździło. 2 bite miesiące regulacji... W końcu się udało. Wydech lubi wysokie obroty ale największym sekretem jest tutaj moim zdaniem dysza. Docisk +40% Malossi (żółta), rolki 7 gr, sprężynki HEBO niebieskie, dysza 75 (po wymianie dyszy z 50 na 75 dopiero coś się zaczęło dziać)
3) Przyśpieszenie:
Przyśpieszenie od 0-40 km/h było dobre, nic więcej nie można powiedzieć. Ale po przekroczeniu tej granicy wydech pokazywał pazur. Momentalnie się wkręcał i ciągnął już do osiągnięcia maksymalnej prędkości.
4) V-max:
V-max poprawił się o +/- 10 km/h. Na długiej prostej osiągał 90 km/h licznikowe.
5) Ocena ogólna:
-Plusy:
Wygląd i osiągi po odpowiedniej regulacji.
-Minusy:
-BARDZO nieszczelny. Przy cylindrze z jednej strony odstawał na 50mm! Nie było uszczelki, która by to uszczelniła (ostateczne rozwiązanie to cement do wydechów, ale nie po to płacimy tyle pieniędzy aby mieć takie problemy na głowie)
-Jak mówiłem wcześniej wysokie położenie końcówki. Gdy na skuterze usiądzie osoba cięższa i jedzie po nierównej drodze wydech uderza o plastiki boczne.
-Trudna regulacja
-Totalnie nie zgrywa się z częściami innych firm. Jeżeli decydujemy się już na ten wydech to części takie jak np wariator również kupujmy od Stage6.
Ode mnie wydech otrzymuje ocenę przeciętną. Na dodatek opisze jak zakończył się żywot wydechu w moim skuterze. Otóż chciałem założyć gumową tuleje. Aby to zrobić należało odkręcić śrube mocującą końcówke do wydechu. Okazało się ze śrubka była wkręcona pod takim kątem, że po jednym przekręceniu kluczem złamała się wpół robiąc dziurę w komorze rezonansowej. Udało się go zaspawać, ale za taką cenę nie powinny takie rzeczy mieć miejsca.
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Wariator Malossi Multivar (rocznik 2010)
Wariator zakupiłem po wielu wspaniałych opiniach, które wystawiali użytkownicy forum.
Cena: 248 zł
[/center]
W zestawie z produktem znajdziemy:
-sprężynę Malossi białą (dość miekką)
-tuleję wariatora
-rolki o wadze 8,5gr (moim zdaniem za ciężkie)
-ślizgi
-blokadę wariatora (aby produkt otrzymał homologację)
Część TESTOWA:
- Test pierwszy - test wraz z wydechem Stage6 Pro Replica
1) Regulacja
Był to największy błąd stroić ten wariator z wydechem S6. Sprawdzone rolki 5,5gr 6,0gr 6,5gr 7,0gr 8,5gr 9,0gr 9,5gr + sprężyny dociskowe: Malossi żółta (+40%) i biała (z zestawu)
2) Przyśpieszenie
Zniknęły dziury w przyśpieszeniu jednak w całym zakresie wzrosło ono niewiele.
3) V-max
Przed założeniem wariatora v-max około 90 km/h po założeniu (na każdym ustawieniu podanym w punkcie pierwszym) wyciągał 80 km/h... A więc zamiast poprawiać prędkość tylko ją zaniżył.
- Test drugi - test wraz z wydechem Laser X-PRO
1) Regulacja
Tutaj to dopiero były cyrki
Sprawdzone rolki:
-3,0 gr
-4,0 gr
-5,5 gr
-6,0 gr
-6,5 gr
-7,0 gr
-8,0 gr
-9,0 gr
-9,5 gr
-10,0 gr
Centralki: Malossi żółta (+40%), biała (z zestawu), Top Racing (+30%)
Dysze: 50, 56, 66, 75
2) Przyśpieszenie
Na rolkach z zakresu 3,0 - 5,5gr przyspieszał bardzo ładnie i płynnie. Na tych cięższych miał problem od 45 km/h w górę..
3) V-max
Przed założeniem wariatora v-max około 90 - 95 km/h po założeniu (na każdym ustawieniu podanym w punkcie pierwszym) wyciągał 75 km/h... Totalna masakra. A co jest najśmieszniejsze to na rolkach 4,0gr miał taki sam v-max jak na 8,5 gr
4) Ocena ogólna:
-Plusy:
Totalny brak plusów! Pieniądze wyrzucone w błoto.
-Minusy:
-Niemożliwy do wyregulowania (sprawdzane również na innym Speedzie z 2002r, twierdzi tak również większość użytkowników forum, którzy mieli styczność z Multivarem)
-Brak różnicy w przyśpieszeniu
-ZANIŻONY V-MAX !!! Nawet o 10 km/h
Tylko jedno zdanie podsumowania. Unikajcie tego wariatora jak ognia !
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Wariator HEBO NEXT GENERATION
Jest to wariator na którym obecnie jeżdżę.
Cena: 230 zł
[/center]
W zestawie z produktem znajdziemy:
-tuleję wariatora
-3 komplety rolek 17x12
-ślizgi
-blokadę wariatora (aby produkt otrzymał homologację)
Część TESTOWA:
TEST Z WYDECHEM LASER X-PRO
1) Regulacja
Regulacja wariatora Hebo to istny pikuś jak mówi pewna reklama. Pierwsze rolki z brzegu 4,9gr + sprężyna HEBO +50% i skuter istny szatan
2) Przyśpieszenie
Pięknie ciągnie od samego dołu. Wariator lubi lekkie rolki, co świetnie przypasowało można by powiedzieć wysokoobrotowemu wydechowi. Równe przyśpieszenie od 0 - 85 km/h
3) V-max
Od 85 km/h przyśpieszenie spada. Ale mając choć trochę dłuższej drogi spokojnie wyciągnąłem prawie 100 km/h ! Piękne osiągnięcie w porównaniu choćby do Multivara.
4) Ocena ogólna:
-Plusy:
-Bardzo łatwa regulacja
-Wyśmienite przyśpieszenie
-Wysoki V-max
-Jest wykonany z bardzo trwałych materiałów, w porównaniu z innymi wariatorami, co wpływa na żywotność.
-Minusy:
-Można się doczepić do ceny ale osiągi uzyskane dzięki wariatorowi rekompensują nam ją w 120%
-wariator mocno zdziera rolki (o jeździe na testowych możemy zapomnieć, rolki typu RMS zdzierają się po około 300-400 km, nawet S6 HQ zdarł się po 500 km, jedyne które się sprawdziły to Naraku HD Teflon ponad 900 km i trzymają nadal)
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Gaźnik Tec Racing 17,5mm
Cena: 160 zł (wersja do Peugeota obecnie niedostępna)
[/center]
Gaźnik to podróbka gaźnika Dell'Orto PHVA 17,5mm. W zestawie producent (w wersji do Peugeota) daje dysze 95. Do gaźnika zamontowany był filtr Polini AirBox. Wymagany do montażu jest króciec na wcisk bądź adapter do seryjnego króćca.
Część TESTOWA:
1) Regulacja
Dysza 95 do cylka 50cc moim zdaniem za duża. Skuter był bardzo głośny ledwo jechał. Zamówiłem dysze 72, 80, 85. Najlepiej wypadła dysza 72 jednak do niej filtr dawał za dużo powietrza i należało zakleić dziurki w osłonce filtra.
2) Przyśpieszenie
Przyśpieszenie wzrosło ale bardzo mało odczuwalnie.
3) V-max
V-max o dziwo też nie uległ radykalnym zmianą... Przecież wszyscy mówią że gaźnik tyle daje a tu klapa
... Na dyszy 95 v-max wynosił 70 km/h a dalej było jedno wielkie buuuu... Na dyszy 72 i 80 udało się wyciągnąć 90 km/h ale skuter jechał tak przez 2 sek bo zaraz było buuuu...
4) Ocena ogólna:
-Plusy:
-Dość tani
-Pasuje ssanie automatyczne oryginalne
-Minusy:
-Gaźnik przy wyższym zakresie obrotów nie nadąża z napełnianiem i tu leży jego główna wada, mimo że osiągi są przyzwoite to co z tego ze wyciągniemy 100 km/h jak zaraz nas zbije do 75 km/h....
-Dość ciężko odpalał...
-Ma się wrażenie że skuter jest ciągle zalany nawet na małych dyszach
Ogółem: NIE POLECAM
No chyba że jakiś zmyślny rodzic chce skutecznie ograniczyć vmax skutera swojej pociechy
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Gaźnik Dell'Orto PHVA 17,5mm
Cena: 234 zł
[/center]
Gaźnik włoskiej firmy Dell'Orto, która robi prawdopodobnie najlepsze gaźniki pod słońcem
Część TESTOWA:
1) Regulacja
Dysza 80 i 85 najlepiej spisują się przy AirBox-ie i seryjnej 50cc.
2) Przyśpieszenie
Przyśpieszenie wzrosło. Szczególnie w zakresie wyższych obrotów.
3) V-max
Po nie miłych przygodach z gaźnikiem Tec wreszcie miła niespodzianka
Na prostej bez pochylania wyciągnąłem ponad 100 km/h i nie było żadnego odcięcia buuuu
Wytrzymywał i nadążał napełniać za co wielki PLUS !
4) Ocena ogólna:
-Plusy:
-Firma
-Jakość wykonania
-Osiągi
-Żywotność
-Łatwość regulacji
-Pasuje oryginalne ssanie automatyczne
-Minusy:
-Dość drogi ale wiadomo płacimy za firmę
Godny POLECENIA
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Króciec Top Racing 21mm
Cena: 55 zł
[/center]
Króciec Top Racing to świetna sprawa przy zmianie gaźnika na większy. Nie ma sensu bawić się w jakieś adaptery które kosztują prawie tyle samo. Seryjny króciec w Peugeocie ma 17,25mm więc zmieniając gaźnik na 17,5mm nie dość ze nie wykorzystamy jego całego potencjału to jeszcze może nam się cofać mieszanka do gaźnika. Różnice oceńcie sami:
Osiągi zwiększyły się. Dało się odczuć wreszcie większy gaźnik. Efekt wizualny również jest lepszy.
4) Ocena ogólna:
-Plusy:
-Stosunek cena/jakość
-Wzrost osiągów
-Minusy:
-Brak w komplecie uszczelki pod króciec, jednak da się jeździć bez niej.
POLECAM przy zmianie gaźnika na minimum 17,5mm.
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Sprzęgło STAGE6 Sport Pro + dzwon S6 WingCooler
Cena: 189zł + 170 zł
[/center]
Sprzęgło dostajemy w ładnym opakowaniu. Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo solidnie. Posiada wzmacniany pierścień zupełnie jak w wyczynowych sprzęgłach. Dostarczany jest wraz ze sprężynkami S6 soft. O wiele za miękkie moim zdaniem do każdej jednostki silnikowej nawet seryjnej.
Istotą tego sprzęgła jest perfekcyjne wykonanie, bardzo niska waga i rewolucyjny system mocowania sprężynek. Mamy bowiem do wyboru dwie płaszczyzny położenia sprężynek. Nicy milimetry różnicy a przestawienie z ustawienia górnego na dolne powoduje powstanie muła do 20 km/h !! Wystarczy przepiąć sprężynki na ząbek wyżej i wspomnianego muła już nie mamy.
Oczywiście do sprzęgła pasują prawie wszystkie sprężynki. Ja osobiście jeżdzę na Hebo niebieskich.
Osiągi
Wbrew temu co ludzie mówią na forum sprzęgło daje ogromne przyśpieszenie. Dobrze wyregulowane sprzęgło w seryjnej jednostce z wydechem i wariatorem robi ze skutera pocisk
Osobiście po szybkiej regulacji sprzęgło poprawiło przyśpieszenie do 50 km/h o 2 sekundy a do 70 km/h o 1 sekundę.
Ocena
Sprzęgło bardzo mocne. Z seryjnym dzwonem szarpie w dolnych obrotach (do 10 km/h). Poprawa przyspieszenia i momentu startu gwarantowana.
Co do dzwonu:
Świetne materiały z których został wykonany. Dużo lżejszy od seryjnego. Sprzęgło lepiej łapie (przestało szarpać). Posiada dodatkowe otwory chłodzące. Nie ma mowy o przegrzaniu sprzęgła nawet na full-sporcie !
Ocena ogólna:
-Plusy:
-Stosunek cena/jakość
-Wzrost osiągów
-Lepszy moment startu
-Łatwiej wyregulować start jednymi sprężynkami dzięki specjalnemu naciągowi
-Dzwon baaaardzo poprawia chłodzenie
-Minusy:
-Źle dobrane sprężynki w komplecie
-Szarpie na seryjnym dzwonie
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Cylinder DR 70ccm EVO
Koszt cylindra w wersji LC - 534zł
[/center]
Jest to cylinder żeliwny. Po zakupie otrzymujemy styropianową paczkę w której znajduje się:
-cylinder
-głowica
-tłok 47mm
-sworzeń
-dwa pierścienie
-zabezpieczenia sworznia
-adapter przewodu chłodzącego
-komplet uszczelek i śrubek
Cylinder wygląda bardzo ładnie, sprawia wrażenie solidnego. Głowica rodem z cylindra Top Performance Trophy - najmocniejszego cylindra klasy sport !
Montaż:
Można powiedzieć że banalnie prosty. Sam po raz pierwszy zmieniałem cylinder i udało mi się to bez większych problemów. Znajdziemy jednak tu pewien minus. Sworzeń baaardzo ale to bardzo ciężko wchodził w tłok (porównując do 50ccm), a uszczelki pod głowice były źle dopasowane - środkowa była za mała a zewnętrzna zbyt duża.
Docieranie
Postanowiłem nie docierać tego cylindra zbyt długo, nawet mimo tego że to żeliwo. Po wymianie cylindra odpaliłem speeda, pochodził sobie z 20 minut na wolnych a później pierwsze 5 km jeździłem do 30 km/h. Po pierwszych 20 km jeździłem już do 50 km/h, następnie do 60 km/h a od 120 km do 75 km/h. Docierany był 300 km i jest idealnie dotarty.
Regulacja:
Pierwsze 350 km jeździłem na ustawieniu pod 50ccm oprócz dyszy ktora została zwiększona na samym początku na 85 (gaźnik 17,5mm Dellorto). Czuć było że speed ma moc ale nie przekłada. Przyśpieszenie było lekko lepsze niż na seryjnym cylku a v-max na rolkach 5,25 gr wynosił 115 km/h licznikowe
. Po dotarciu zmieniłem rolki na 4,00gr i docisk hebo +60% i speed nabrał nowego charakteru. Przyśpiesza piekielnie szybko a v-max to ponad 100 km/h licznikowe. Jedynie sprężynki hebo niebieskie w sprzęgle S6 słabo się sprawują i na początku jest muł. Będą sprężynki S6 czerwone.
Przyśpieszenie
Myślę że najlepiej odda to filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=mkjrcOgR ... ideo_title
V-max
W zależności od ustawienia od 105 do 115 km/h
Ocena po nieco ponad 1k km
Cylinder podczas docierania jeździł na oleju castrol 2T a teraz spokojnie leję Orlen Oil 2T do dozownika jak i trochę do baku dla bezpieczeństwa. Po ty czasie użytkowania mogę stwierdzić ze cylinder lubi wysokie obroty, czyli twardę sprężyny i lekkie rolki (jednak w pewnym stopniu wymusza to na nim hebo ng i lubiący wysokie obroty Laser X-Pro). Zużycia po tym przebiegu wgl nie widać. Seryjne łożyska i wał również są w świetnym stanie.
Moja regulacja:
-sprężyna hebo +60% (na wiosne +90%)
-rolki Naraku 3,9 gr
-sprężynki hebo czerwone
-dysza 85 (na wiosnę spróbujemy 90 ale na 85 już mam kawę z mlekiem)
Ocena ogólna:
-Plusy:
-Ogromny zastrzyk mocy (9KM)
-Większa moc = łatwiejsza regulacja
-Powalające przyśpieszenie
-Duży v-max
-Tani (w porównaniu do konkurencji)
-Małe zapotrzebowanie na paliwo (spalanie w granicach 4,5L)
-Brak konieczności wymiany wału i łożysk
-Minusy:
-źle dopasowane uszczelki
-grzeje się z termostatem (należy go usunąć)
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
Testy dodatkowe:
[center]
Malossi Torsion Control + rolki NARAKU HD Teflon - zestaw dla posiadaczy HEBO NG !
Cena: 20 zł
[/center]
Mała plastikowa obrączka i w czym to ma niby pomóc ? Według producenta temu:
Cytuj:
Specjalny krążek antywibracyjny wykonany z wytrzymałego tworzywa. Jak wykazały badania pojazdy o niewielkiej pojemnosci a juz sporej mocy generują niezwykle intensywne wibracje. Przenoszą sie ona na układ przeniesiena napędu obniżając jego sprawność. Ma temu zapobiegać zastosownie tego maleńkiego cudeńka. Zakładamy je na sprężynę centralna i sprawa załatwiona. Polecamy- opłaca się!!!
A w rzeczywistości ?
Byłem bardzo ciekawy efektu tego małego cacuszka. Kupiłem je jednak z innych względów. Po założeniu do mojego speeda cylindra 70ccm wariator hebo oszalał i zaczął zdzierać rolki nawet S6 HQ po 500 km a o RMS czy testowych nie wspomnę. Praktycznie dwa razy w miesiącu a nawet i częściej byłem zmuszony je wymieniać. Po paru konsultacjach stwierdziłem że spowodowane to jest zbyt dużymi wibracjami w przekładni. Zapobiec temu miał ten żółty krążek i mega wytrzymałe rolki Naraku.
4) Ocena ogólna:
Po założeniu Torsion Control dało się wyczuć że sprężyna centralna stała się lekko twardsza. Przyśpieszenie również stało się bardziej elastyczne, po za tym zero różnicy w jakości jazdy, ale nie o to tu chodziło
Rolki Naraku Teflon - optycznie brak różnic w stosunku do innych firm, jakość najwyższej klasy. Dla pewności tego zestawu rolki jak i bierznie posmarowane zostały smarem S6 dołączonym do rolek S6 HQ.
Aktualnie ten zestaw ma przebieg 1k km i zmian nie ma !!! Mając S6 HQ już po 450 km czuc było dziury w przyśpieszeniu i muły a tu nic
wibracje całego skutera też się zmniejszyły, bo wcześniej schodząc z obrotów cały się dygotał.
Tak więc, jeżeli chcecie zaoszczędzić sobie wymiany rolek co pare setek km wydajcie to 50 zł na komplet Malossi TC + Naraku HD i spokój na tysiące km gwarantowany
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]
[center]
Zawór membranowy POLINI EVO 2
Cena: 140 zł
[/center]
Kiedy przyjdzie wam do głowy zmienić zawór membranowy pewnie będziecie mieli wątpliwość czy wydać tyle kasy w ciemno. Zdania na forum są bardzo podzielone, niektórzy mówią, że nie da nam to nic inni mówią, że odczuwalna będzie ogromna różnica. Cóż zaryzykowałem i powiem szczerze, że nie żałuje
[center]
[/center]
Tak kusi nas sprzedawca:
Kod:
Zawór membranowy Polini Evolution to produkt HighEnd poprawiający napełnianie komory korbowej co wpływa korzystniej na pracę całej jednostki. Poprawa przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej. Bardzo dobra jakość wykonania
1) Porównanie z seryjnym zaworem:
Zawór Polini wyposażony jest w membranki carbonowe co ma ochronić nasz cylinder w razie zassania ich do komory. Resztę zobaczcie na zdjęciach:
[center]
[/center]
2) W zestawie:
Zestaw zapakowany jest w sterylne pudełko widoczne na zdjęciach wyżej. W środku znajdziemy kompletny zawór + 3 uszczelki (pomiędzy zawór a króciec; 2 uszczelki pasują pod seryjny króciec, a jedna jest przeznaczona pod króćce większe np. Top Racing 21mm)
3) Osiągi:
Test przeprowadzony na Speedzie Full-Sport 70ccm:
Po założeniu zaworu Speed odpala za pierwszym kopem, obroty są nieco wyższe więc jednak dostaje więcej paliwa. Szybka regulacja obrotów i czas na jazdę. Do miasta mam spory kawałek a z powodu korków jechałem max 60 km/h. Przez cały ten czas byłem zawiedziony bo nie czułem żadnej róznicy.
Alee ... Dojechałem do miasta Speed rozgrzał się i już każdy ruch manetki powodował uśmiech na twarzy. Skuter momentalnie reagował na każde muśnięcie gazu.
To jeszcze nic.. To co dzieje się po przekroczeniu to 70 km/h to jest dopiero bajka ;) obroty lekko wzrastają i tu gdzie zwykłe skutery tracą już na przyspieszeniu (80-90 km/h) Speed rozpedzał się coraz lepiej
byłem aż zdziwiony..
Zatrzymalem się i przy optymalnie rozgrzanym silniku wcisnąłem manetkę do oporu. Od 0 do zamknięcia licznika 115 km/h miałem idealnie równe obroty i równe przyspieszenie.
4) Ocena ogólna:
-Plusy:
-Wzrost reakcji na manetkę
-Lepsze przyśpieszenie z każdej prędkości
-V-max może się nie poprawił ale dzięki wyrównaniu obrotów w całym zakresie łatwiej jest osiągnąć nasz obecny v-max
-Komplet uszczelek o który zadbał producent też cieszy.
-Minusy:
-Cena. Płacimy za firmę, ale myślę ze warto
POLECAM zdecydowanie ! Przy 70ccm jest to nawet konieczność
Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !
[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]