Dzisiaj jest 29 mar 2024, 16:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 lut 2011, 19:28 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Siemanko :)

Postanowiłem zrobić dla Was serię testów części sportowych, które sprawdziłem sam.

Skuter testowy: PEUGEOT SPEEDFIGHT 2 LC 2008r.


LISTA TESTÓW: (kolor odpowiada kategorii)

1 ) Wydech Laser X-PRO

2 ) Wydech Stage6 Pro Replica

3 ) Wariator Malossi Multivar

4 ) Wariator Hebo Next Generation

5 ) Gaźnik Tec Racing 17,5mm

6 ) Gaźnik Dell'Orto PHVA 17,5mm

7 ) Króciec ssący Top Racing 21mm

8 ) Sprzęgło STAGE6 Sport Pro + dzwon Stage6 WingCooler

9 ) Cylinder DR 70ccm EVO

10) TESTY DODATKOWE - rolki, sprężynki, dodatki i inne pierdoły

11) Zawór membranowy POLINI EVO 2



[center]

Wydech Laser X-PRO


Wydech zakupiłem nowy w cenie 608 złotych polskich.

Obrazek
[/center]
Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Wydech solidnie wykonany, posiada instrukcję obrazkową oraz w języku angielskim jednak założenie nie sprawia większych trudności.

Oczywiście jak w każdym wydechu sportowym, tak i tu, znajdziemy blokadę, która pozwala części na uzyskanie homologacji. Blokada wygląda tak:
[center]
Obrazek

Obrazek
[/center]
Zdjęcie jej może przysporzyć problemów, ale tutaj nie ma mocnych: młotek i przecinak i heja :P

Ale idąc dalej. Wydech przy skuterze prezentuje się bardzo ładnie, dodaje sportowego charakteru.
[center]
Obrazek

Obrazek
[/center]

Dość teorii przechodzimy do praktyki :P

- Test pierwszy - test przy seryjnym, odblokowanym skuterze, ale z blokadą na wydechu.

1) Dźwięk:

Ładny basowy, lekko metaliczny,jeden z ładniejszych jakie słyszałem (a trochę słyszałem :P)

2) Przyśpieszenie:

Skuter zaczął żywiej reagować na manetkę, rwał od samego dołu.

3) V-max:

Nie zmienił się znacząco. Jakieś +5km/h.

- Test drugi - test przy seryjnym, odblokowanym skuterze, bez blokady na wydechu. Regulacja: Sprężyna dociskowa Malossi biała, sprężynki sprzęgła Hebo niebieskie, rolki 6,5gr, dysza 72 w seryjnym Gurtnerze.

1) Przyśpieszenie:

Kto by pomyślał, że zdjęcie kawałka metalu wyzwoli z tego cacuszka tyle mocy. Piękne, równe przyśpieszenie od 0-90 km/h.

2) V-max

Do 90 km/h licznikowych spokojnie dawał radę. Później już dużo wolniej wskazówka szła w górę. Największe osiągniecie to dojście wskazówki do litery G w napisie PEUGEOT na licznikach.


3) Ocena ogólna:

-Plusy:

Łatwa regulacja, duży wzrost osiągów, ładny wygląd :)

-Minusy:

Dla niektórych za pewne cena, która jest dość wysoka, oraz słabej jakości wata w końcówce (do wymiany po 200-300 km).

Jeszcze znalazł by się jeden minus. Mianowicie, po długiej jeździe, kiedy wydech był rozgrzany kolega wylał na niego sok... Końcówka tłumiąca odbarwiła się z czarnej na brązową (mnie akurat brąz też się podoba)
[center]

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[/center]

Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]







[center]

Wydech Stage6 PRO REPLICA - wersja CHROM/CARBON


Wydech zakupiłem nowy w cenie 571 złotych polskich.
(aktualnie cena jest niższa)

Obrazek
[/center]
Zakupiłem ten wydech z ciekawości, mimo wielu obiegowych opinii o trudnej regulacji. Wyglądowo wydech ładny, wygląda na solidny, końcówka ala carbon zalana bezbarwnym lakierem bardzo ładnie współgra z chromem.

Zwężkę oczywiście znajdziemy w tym samym miejscu gdzie we wszystkich innych wydechach.
[center]
Obrazek

Obrazek
[/center]
Pare blokad z wydechów już zdejmowałem, ale takiego cholerstwa jak w S6 nigdy nie widziałem. Dobra godzina walenia przecinakiem i młotem i guzik... Ale jakoś w końcu poszło.

Oczywiście skuter nabiera sportowych kształtów. Wydech jest wysoko zaczepiony (co jest plusem w wyglądzie. O minusach tego rozwiązania dalej)
[center]
Obrazek

Obrazek
[/center]

Część TESTOWA:


1) Dźwięk:

Dźwięk nie można powiedzieć, że miły dla uszu. Dość głośny (szczególnie jeżeli nie założymy gumowej tulei, której producent już nie raczy sam założyć)
[center]
Obrazek
[/center]
2) Regulacja:

I tu jest temat rzeka... Nawet nie wiem ile razy odkręcałem przekładnie, żeby jakoś to jeździło. 2 bite miesiące regulacji... W końcu się udało. Wydech lubi wysokie obroty ale największym sekretem jest tutaj moim zdaniem dysza. Docisk +40% Malossi (żółta), rolki 7 gr, sprężynki HEBO niebieskie, dysza 75 (po wymianie dyszy z 50 na 75 dopiero coś się zaczęło dziać)

3) Przyśpieszenie:

Przyśpieszenie od 0-40 km/h było dobre, nic więcej nie można powiedzieć. Ale po przekroczeniu tej granicy wydech pokazywał pazur. Momentalnie się wkręcał i ciągnął już do osiągnięcia maksymalnej prędkości.

4) V-max:

V-max poprawił się o +/- 10 km/h. Na długiej prostej osiągał 90 km/h licznikowe.


5) Ocena ogólna:

-Plusy:

Wygląd i osiągi po odpowiedniej regulacji.

-Minusy:

-BARDZO nieszczelny. Przy cylindrze z jednej strony odstawał na 50mm! Nie było uszczelki, która by to uszczelniła (ostateczne rozwiązanie to cement do wydechów, ale nie po to płacimy tyle pieniędzy aby mieć takie problemy na głowie)

-Jak mówiłem wcześniej wysokie położenie końcówki. Gdy na skuterze usiądzie osoba cięższa i jedzie po nierównej drodze wydech uderza o plastiki boczne.

-Trudna regulacja

-Totalnie nie zgrywa się z częściami innych firm. Jeżeli decydujemy się już na ten wydech to części takie jak np wariator również kupujmy od Stage6.


Ode mnie wydech otrzymuje ocenę przeciętną. Na dodatek opisze jak zakończył się żywot wydechu w moim skuterze. Otóż chciałem założyć gumową tuleje. Aby to zrobić należało odkręcić śrube mocującą końcówke do wydechu. Okazało się ze śrubka była wkręcona pod takim kątem, że po jednym przekręceniu kluczem złamała się wpół robiąc dziurę w komorze rezonansowej. Udało się go zaspawać, ale za taką cenę nie powinny takie rzeczy mieć miejsca.



Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]







[center]

Wariator Malossi Multivar (rocznik 2010)


Wariator zakupiłem po wielu wspaniałych opiniach, które wystawiali użytkownicy forum.
Cena: 248 zł

Obrazek

[/center]


W zestawie z produktem znajdziemy:
-sprężynę Malossi białą (dość miekką)
-tuleję wariatora
-rolki o wadze 8,5gr (moim zdaniem za ciężkie)
-ślizgi
-blokadę wariatora (aby produkt otrzymał homologację)

Część TESTOWA:

- Test pierwszy - test wraz z wydechem Stage6 Pro Replica

1) Regulacja

Był to największy błąd stroić ten wariator z wydechem S6. Sprawdzone rolki 5,5gr 6,0gr 6,5gr 7,0gr 8,5gr 9,0gr 9,5gr + sprężyny dociskowe: Malossi żółta (+40%) i biała (z zestawu)

2) Przyśpieszenie

Zniknęły dziury w przyśpieszeniu jednak w całym zakresie wzrosło ono niewiele.

3) V-max

Przed założeniem wariatora v-max około 90 km/h po założeniu (na każdym ustawieniu podanym w punkcie pierwszym) wyciągał 80 km/h... A więc zamiast poprawiać prędkość tylko ją zaniżył.


- Test drugi - test wraz z wydechem Laser X-PRO

1) Regulacja

Tutaj to dopiero były cyrki :P Sprawdzone rolki:
-3,0 gr
-4,0 gr
-5,5 gr
-6,0 gr
-6,5 gr
-7,0 gr
-8,0 gr
-9,0 gr
-9,5 gr
-10,0 gr

Centralki: Malossi żółta (+40%), biała (z zestawu), Top Racing (+30%)
Dysze: 50, 56, 66, 75


2) Przyśpieszenie

Na rolkach z zakresu 3,0 - 5,5gr przyspieszał bardzo ładnie i płynnie. Na tych cięższych miał problem od 45 km/h w górę..

3) V-max

Przed założeniem wariatora v-max około 90 - 95 km/h po założeniu (na każdym ustawieniu podanym w punkcie pierwszym) wyciągał 75 km/h... Totalna masakra. A co jest najśmieszniejsze to na rolkach 4,0gr miał taki sam v-max jak na 8,5 gr :D


4) Ocena ogólna:

-Plusy:

Totalny brak plusów! Pieniądze wyrzucone w błoto.

-Minusy:

-Niemożliwy do wyregulowania (sprawdzane również na innym Speedzie z 2002r, twierdzi tak również większość użytkowników forum, którzy mieli styczność z Multivarem)

-Brak różnicy w przyśpieszeniu

-ZANIŻONY V-MAX !!! Nawet o 10 km/h


Tylko jedno zdanie podsumowania. Unikajcie tego wariatora jak ognia !



Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]







[center]

Wariator HEBO NEXT GENERATION


Jest to wariator na którym obecnie jeżdżę.
Cena: 230 zł

Obrazek

[/center]


W zestawie z produktem znajdziemy:

-tuleję wariatora
-3 komplety rolek 17x12
-ślizgi
-blokadę wariatora (aby produkt otrzymał homologację)

Część TESTOWA:

TEST Z WYDECHEM LASER X-PRO

1) Regulacja

Regulacja wariatora Hebo to istny pikuś jak mówi pewna reklama. Pierwsze rolki z brzegu 4,9gr + sprężyna HEBO +50% i skuter istny szatan :)

2) Przyśpieszenie

Pięknie ciągnie od samego dołu. Wariator lubi lekkie rolki, co świetnie przypasowało można by powiedzieć wysokoobrotowemu wydechowi. Równe przyśpieszenie od 0 - 85 km/h

3) V-max

Od 85 km/h przyśpieszenie spada. Ale mając choć trochę dłuższej drogi spokojnie wyciągnąłem prawie 100 km/h ! Piękne osiągnięcie w porównaniu choćby do Multivara.


4) Ocena ogólna:

-Plusy:

-Bardzo łatwa regulacja

-Wyśmienite przyśpieszenie

-Wysoki V-max

-Jest wykonany z bardzo trwałych materiałów, w porównaniu z innymi wariatorami, co wpływa na żywotność.

-Minusy:

-Można się doczepić do ceny ale osiągi uzyskane dzięki wariatorowi rekompensują nam ją w 120% :)

-wariator mocno zdziera rolki (o jeździe na testowych możemy zapomnieć, rolki typu RMS zdzierają się po około 300-400 km, nawet S6 HQ zdarł się po 500 km, jedyne które się sprawdziły to Naraku HD Teflon ponad 900 km i trzymają nadal)



Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]







[center]

Gaźnik Tec Racing 17,5mm



Cena: 160 zł (wersja do Peugeota obecnie niedostępna)

Obrazek

[/center]


Gaźnik to podróbka gaźnika Dell'Orto PHVA 17,5mm. W zestawie producent (w wersji do Peugeota) daje dysze 95. Do gaźnika zamontowany był filtr Polini AirBox. Wymagany do montażu jest króciec na wcisk bądź adapter do seryjnego króćca.

Część TESTOWA:


1) Regulacja

Dysza 95 do cylka 50cc moim zdaniem za duża. Skuter był bardzo głośny ledwo jechał. Zamówiłem dysze 72, 80, 85. Najlepiej wypadła dysza 72 jednak do niej filtr dawał za dużo powietrza i należało zakleić dziurki w osłonce filtra.

2) Przyśpieszenie

Przyśpieszenie wzrosło ale bardzo mało odczuwalnie.

3) V-max

V-max o dziwo też nie uległ radykalnym zmianą... Przecież wszyscy mówią że gaźnik tyle daje a tu klapa :P... Na dyszy 95 v-max wynosił 70 km/h a dalej było jedno wielkie buuuu... Na dyszy 72 i 80 udało się wyciągnąć 90 km/h ale skuter jechał tak przez 2 sek bo zaraz było buuuu...


4) Ocena ogólna:

-Plusy:

-Dość tani

-Pasuje ssanie automatyczne oryginalne

-Minusy:

-Gaźnik przy wyższym zakresie obrotów nie nadąża z napełnianiem i tu leży jego główna wada, mimo że osiągi są przyzwoite to co z tego ze wyciągniemy 100 km/h jak zaraz nas zbije do 75 km/h....

-Dość ciężko odpalał...

-Ma się wrażenie że skuter jest ciągle zalany nawet na małych dyszach


Ogółem: NIE POLECAM :) No chyba że jakiś zmyślny rodzic chce skutecznie ograniczyć vmax skutera swojej pociechy :P


Obrazek



Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]







[center]

Gaźnik Dell'Orto PHVA 17,5mm



Cena: 234 zł

Obrazek

[/center]


Gaźnik włoskiej firmy Dell'Orto, która robi prawdopodobnie najlepsze gaźniki pod słońcem :P

Część TESTOWA:


1) Regulacja

Dysza 80 i 85 najlepiej spisują się przy AirBox-ie i seryjnej 50cc.

2) Przyśpieszenie

Przyśpieszenie wzrosło. Szczególnie w zakresie wyższych obrotów.

3) V-max

Po nie miłych przygodach z gaźnikiem Tec wreszcie miła niespodzianka :) Na prostej bez pochylania wyciągnąłem ponad 100 km/h i nie było żadnego odcięcia buuuu :P Wytrzymywał i nadążał napełniać za co wielki PLUS !


4) Ocena ogólna:

-Plusy:

-Firma

-Jakość wykonania

-Osiągi

-Żywotność

-Łatwość regulacji

-Pasuje oryginalne ssanie automatyczne

-Minusy:

-Dość drogi ale wiadomo płacimy za firmę


Godny POLECENIA :)


Obrazek



Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]






[center]

Króciec Top Racing 21mm



Cena: 55 zł

Obrazek

[/center]


Króciec Top Racing to świetna sprawa przy zmianie gaźnika na większy. Nie ma sensu bawić się w jakieś adaptery które kosztują prawie tyle samo. Seryjny króciec w Peugeocie ma 17,25mm więc zmieniając gaźnik na 17,5mm nie dość ze nie wykorzystamy jego całego potencjału to jeszcze może nam się cofać mieszanka do gaźnika. Różnice oceńcie sami:

Obrazek

Obrazek

Obrazek





Osiągi zwiększyły się. Dało się odczuć wreszcie większy gaźnik. Efekt wizualny również jest lepszy.



4) Ocena ogólna:

-Plusy:


-Stosunek cena/jakość

-Wzrost osiągów


-Minusy:

-Brak w komplecie uszczelki pod króciec, jednak da się jeździć bez niej.


POLECAM przy zmianie gaźnika na minimum 17,5mm.




Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]






[center]

Sprzęgło STAGE6 Sport Pro + dzwon S6 WingCooler



Cena: 189zł + 170 zł

Obrazek

Obrazek

[/center]


Sprzęgło dostajemy w ładnym opakowaniu. Na pierwszy rzut oka wygląda bardzo solidnie. Posiada wzmacniany pierścień zupełnie jak w wyczynowych sprzęgłach. Dostarczany jest wraz ze sprężynkami S6 soft. O wiele za miękkie moim zdaniem do każdej jednostki silnikowej nawet seryjnej.

Istotą tego sprzęgła jest perfekcyjne wykonanie, bardzo niska waga i rewolucyjny system mocowania sprężynek. Mamy bowiem do wyboru dwie płaszczyzny położenia sprężynek. Nicy milimetry różnicy a przestawienie z ustawienia górnego na dolne powoduje powstanie muła do 20 km/h !! Wystarczy przepiąć sprężynki na ząbek wyżej i wspomnianego muła już nie mamy.

Oczywiście do sprzęgła pasują prawie wszystkie sprężynki. Ja osobiście jeżdzę na Hebo niebieskich.

Osiągi

Wbrew temu co ludzie mówią na forum sprzęgło daje ogromne przyśpieszenie. Dobrze wyregulowane sprzęgło w seryjnej jednostce z wydechem i wariatorem robi ze skutera pocisk :)

Osobiście po szybkiej regulacji sprzęgło poprawiło przyśpieszenie do 50 km/h o 2 sekundy a do 70 km/h o 1 sekundę.

Ocena

Sprzęgło bardzo mocne. Z seryjnym dzwonem szarpie w dolnych obrotach (do 10 km/h). Poprawa przyspieszenia i momentu startu gwarantowana.


Co do dzwonu:


Świetne materiały z których został wykonany. Dużo lżejszy od seryjnego. Sprzęgło lepiej łapie (przestało szarpać). Posiada dodatkowe otwory chłodzące. Nie ma mowy o przegrzaniu sprzęgła nawet na full-sporcie !



Ocena ogólna:

-Plusy:


-Stosunek cena/jakość

-Wzrost osiągów

-Lepszy moment startu

-Łatwiej wyregulować start jednymi sprężynkami dzięki specjalnemu naciągowi

-Dzwon baaaardzo poprawia chłodzenie


-Minusy:

-Źle dobrane sprężynki w komplecie

-Szarpie na seryjnym dzwonie







Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]






[center]

Cylinder DR 70ccm EVO


Koszt cylindra w wersji LC - 534zł

Obrazek
[/center]

Jest to cylinder żeliwny. Po zakupie otrzymujemy styropianową paczkę w której znajduje się:

-cylinder
-głowica
-tłok 47mm
-sworzeń
-dwa pierścienie
-zabezpieczenia sworznia
-adapter przewodu chłodzącego
-komplet uszczelek i śrubek

Cylinder wygląda bardzo ładnie, sprawia wrażenie solidnego. Głowica rodem z cylindra Top Performance Trophy - najmocniejszego cylindra klasy sport !

Montaż:

Można powiedzieć że banalnie prosty. Sam po raz pierwszy zmieniałem cylinder i udało mi się to bez większych problemów. Znajdziemy jednak tu pewien minus. Sworzeń baaardzo ale to bardzo ciężko wchodził w tłok (porównując do 50ccm), a uszczelki pod głowice były źle dopasowane - środkowa była za mała a zewnętrzna zbyt duża.

Docieranie

Postanowiłem nie docierać tego cylindra zbyt długo, nawet mimo tego że to żeliwo. Po wymianie cylindra odpaliłem speeda, pochodził sobie z 20 minut na wolnych a później pierwsze 5 km jeździłem do 30 km/h. Po pierwszych 20 km jeździłem już do 50 km/h, następnie do 60 km/h a od 120 km do 75 km/h. Docierany był 300 km i jest idealnie dotarty.

Regulacja:

Pierwsze 350 km jeździłem na ustawieniu pod 50ccm oprócz dyszy ktora została zwiększona na samym początku na 85 (gaźnik 17,5mm Dellorto). Czuć było że speed ma moc ale nie przekłada. Przyśpieszenie było lekko lepsze niż na seryjnym cylku a v-max na rolkach 5,25 gr wynosił 115 km/h licznikowe :twisted: . Po dotarciu zmieniłem rolki na 4,00gr i docisk hebo +60% i speed nabrał nowego charakteru. Przyśpiesza piekielnie szybko a v-max to ponad 100 km/h licznikowe. Jedynie sprężynki hebo niebieskie w sprzęgle S6 słabo się sprawują i na początku jest muł. Będą sprężynki S6 czerwone.


Przyśpieszenie

Myślę że najlepiej odda to filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=mkjrcOgR ... ideo_title

V-max

W zależności od ustawienia od 105 do 115 km/h

Ocena po nieco ponad 1k km

Cylinder podczas docierania jeździł na oleju castrol 2T a teraz spokojnie leję Orlen Oil 2T do dozownika jak i trochę do baku dla bezpieczeństwa. Po ty czasie użytkowania mogę stwierdzić ze cylinder lubi wysokie obroty, czyli twardę sprężyny i lekkie rolki (jednak w pewnym stopniu wymusza to na nim hebo ng i lubiący wysokie obroty Laser X-Pro). Zużycia po tym przebiegu wgl nie widać. Seryjne łożyska i wał również są w świetnym stanie.

Moja regulacja:
-sprężyna hebo +60% (na wiosne +90%)
-rolki Naraku 3,9 gr
-sprężynki hebo czerwone
-dysza 85 (na wiosnę spróbujemy 90 ale na 85 już mam kawę z mlekiem)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ocena ogólna:

-Plusy:

-Ogromny zastrzyk mocy (9KM)

-Większa moc = łatwiejsza regulacja

-Powalające przyśpieszenie

-Duży v-max

-Tani (w porównaniu do konkurencji)

-Małe zapotrzebowanie na paliwo (spalanie w granicach 4,5L)

-Brak konieczności wymiany wału i łożysk

-Minusy:

-źle dopasowane uszczelki

-grzeje się z termostatem (należy go usunąć)




Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]





Testy dodatkowe:



[center]

Malossi Torsion Control + rolki NARAKU HD Teflon - zestaw dla posiadaczy HEBO NG !



Cena: 20 zł

Obrazek

[/center]

Mała plastikowa obrączka i w czym to ma niby pomóc ? Według producenta temu:

Cytuj:
Specjalny krążek antywibracyjny wykonany z wytrzymałego tworzywa. Jak wykazały badania pojazdy o niewielkiej pojemnosci a juz sporej mocy generują niezwykle intensywne wibracje. Przenoszą sie ona na układ przeniesiena napędu obniżając jego sprawność. Ma temu zapobiegać zastosownie tego maleńkiego cudeńka. Zakładamy je na sprężynę centralna i sprawa załatwiona. Polecamy- opłaca się!!!



A w rzeczywistości ?

Byłem bardzo ciekawy efektu tego małego cacuszka. Kupiłem je jednak z innych względów. Po założeniu do mojego speeda cylindra 70ccm wariator hebo oszalał i zaczął zdzierać rolki nawet S6 HQ po 500 km a o RMS czy testowych nie wspomnę. Praktycznie dwa razy w miesiącu a nawet i częściej byłem zmuszony je wymieniać. Po paru konsultacjach stwierdziłem że spowodowane to jest zbyt dużymi wibracjami w przekładni. Zapobiec temu miał ten żółty krążek i mega wytrzymałe rolki Naraku.


4) Ocena ogólna:

Po założeniu Torsion Control dało się wyczuć że sprężyna centralna stała się lekko twardsza. Przyśpieszenie również stało się bardziej elastyczne, po za tym zero różnicy w jakości jazdy, ale nie o to tu chodziło :)

Rolki Naraku Teflon - optycznie brak różnic w stosunku do innych firm, jakość najwyższej klasy. Dla pewności tego zestawu rolki jak i bierznie posmarowane zostały smarem S6 dołączonym do rolek S6 HQ.


Aktualnie ten zestaw ma przebieg 1k km i zmian nie ma !!! Mając S6 HQ już po 450 km czuc było dziury w przyśpieszeniu i muły a tu nic :) wibracje całego skutera też się zmniejszyły, bo wcześniej schodząc z obrotów cały się dygotał.





Tak więc, jeżeli chcecie zaoszczędzić sobie wymiany rolek co pare setek km wydajcie to 50 zł na komplet Malossi TC + Naraku HD i spokój na tysiące km gwarantowany :)




Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]






[center]

Zawór membranowy POLINI EVO 2



Cena: 140 zł

Obrazek

[/center]


Kiedy przyjdzie wam do głowy zmienić zawór membranowy pewnie będziecie mieli wątpliwość czy wydać tyle kasy w ciemno. Zdania na forum są bardzo podzielone, niektórzy mówią, że nie da nam to nic inni mówią, że odczuwalna będzie ogromna różnica. Cóż zaryzykowałem i powiem szczerze, że nie żałuje :)
[center]
Obrazek
[/center]
Tak kusi nas sprzedawca:

Kod:
 Zawór membranowy Polini Evolution to produkt HighEnd poprawiający napełnianie komory korbowej co wpływa korzystniej na pracę całej jednostki. Poprawa przyspieszenia oraz prędkości maksymalnej. Bardzo dobra jakość wykonania


1) Porównanie z seryjnym zaworem:

Zawór Polini wyposażony jest w membranki carbonowe co ma ochronić nasz cylinder w razie zassania ich do komory. Resztę zobaczcie na zdjęciach:
[center]
Obrazek

Obrazek
[/center]
2) W zestawie:

Zestaw zapakowany jest w sterylne pudełko widoczne na zdjęciach wyżej. W środku znajdziemy kompletny zawór + 3 uszczelki (pomiędzy zawór a króciec; 2 uszczelki pasują pod seryjny króciec, a jedna jest przeznaczona pod króćce większe np. Top Racing 21mm)

3) Osiągi:

Test przeprowadzony na Speedzie Full-Sport 70ccm:

Po założeniu zaworu Speed odpala za pierwszym kopem, obroty są nieco wyższe więc jednak dostaje więcej paliwa. Szybka regulacja obrotów i czas na jazdę. Do miasta mam spory kawałek a z powodu korków jechałem max 60 km/h. Przez cały ten czas byłem zawiedziony bo nie czułem żadnej róznicy.

Alee ... Dojechałem do miasta Speed rozgrzał się i już każdy ruch manetki powodował uśmiech na twarzy. Skuter momentalnie reagował na każde muśnięcie gazu.

To jeszcze nic.. To co dzieje się po przekroczeniu to 70 km/h to jest dopiero bajka ;) obroty lekko wzrastają i tu gdzie zwykłe skutery tracą już na przyspieszeniu (80-90 km/h) Speed rozpedzał się coraz lepiej :D byłem aż zdziwiony..

Zatrzymalem się i przy optymalnie rozgrzanym silniku wcisnąłem manetkę do oporu. Od 0 do zamknięcia licznika 115 km/h miałem idealnie równe obroty i równe przyspieszenie.


4) Ocena ogólna:

-Plusy:


-Wzrost reakcji na manetkę

-Lepsze przyśpieszenie z każdej prędkości

-V-max może się nie poprawił ale dzięki wyrównaniu obrotów w całym zakresie łatwiej jest osiągnąć nasz obecny v-max

-Komplet uszczelek o który zadbał producent też cieszy.

-Minusy:

-Cena. Płacimy za firmę, ale myślę ze warto


POLECAM zdecydowanie ! Przy 70ccm jest to nawet konieczność :)




Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez zgody autora !

[center]
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
[/center]




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!


Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 13:08 przez Sopel38, łącznie zmieniany 32 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 20:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 18:04
Posty: 134
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Swietna robota ! Zrob wiecej testow. : )




_________________

MBK Booster:
Cylinder Malossi Sport 70
Wal Hebo Racing HPC
Wydech Yasuni R
Gaznik Tec Racing 17,5mm
Filtr powietrza Polini Airbox
Wariator Polini Speed Control
Sprzeglo Polini 2G Evolution III, dzwon Tec
Pasek Polini Race




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 20:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Jak podkleją ten test to zrobie jeszcze

-wydechu Stage6 Pro Replica
-Wariatora Malossi Multivar
-Wariatora Hebo Next Generation
-Gaźnika Tec Racing 17,5mm
-Króćca Top Racning 21mm




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 21:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2009, 19:06
Posty: 154
Lokalizacja: Radom/Mazowieckie
Pojazd:
Nawet fajny teścik :) Przyda się :D

Mnie by interesował bardzo teścik Króćca Top Racing i gaźnika.




_________________

Moja Roxana Blue&White :*
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=154072




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 22:06 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2010, 21:18
Posty: 0
Lokalizacja: Legionowo - WWA
Pojazd:
Sopel38, DZIĘKI CI WIELKIE! czekalem na ten test :lol:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2011, 14:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jak najbardziej się przyda. Dziękujemy i podklejam.
Przy kolejnych testach edytuj ten temat, aby uniknąć zbędnego bałaganu.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lut 2011, 19:22 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Można podsyłać własne testy wydechów? tylko sopel by doklejał?




_________________

PAPIER TOALETOWY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 kwie 2011, 16:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Zapraszam do lektury dwóch nowych testów :)

Na dniach powinny dojść jeszcze dwa kolejne :)




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 kwie 2011, 13:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Nowe testy już są. Jak na razie więcej ich nie będzie. Lista testów widoczna na samym początku. Jeżeli ktoś chce się podzielić jakimś testem piszcie na PW i podkleje.

Pozdro




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 kwie 2011, 19:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2010, 10:22
Posty: 296
Pojazd:
Brawo :) Wszystko ładnie przejrzyście opisane i wiele informacji




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 17:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Ja bym ci dał jakąś nagrode za to




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2011, 21:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
E tam nagrode ;) niby jaka.... Na tygodniu mi przyjdzie sprzeglo stage6 sport pro wiec jak wyreguluje to zrobie jeszcze tego test ;)




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2011, 23:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2009, 12:12
Posty: 618
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Korzystając z tego, że mam trochę klamotów w swoim skuterze to mogę się podzielić opinią: początek to tak nie zgadzam się z opinia o stage6 pro replica

stage6 pro replica około 450 zł mam w swoim z rolkami 8,5 i sprężyna dociskowa biała przyspieszenie w każdych warunkach optymalne z wario malossi multivar niepotrzebny mi jest żaden gasbox bo nawet jak hamuje do 30 i znów daje max manetkę to skuter nie ma dziury co więcej dźwięk mi się bardzo podoba i ta guma do włożenia to nie jest żaden problem co więcej gdy jeździłem w dwóch tłumik nie ocierał o plastik

stożek polini airbox około 70zł bardzo fajny osłona przeciw złym warunkom pogodowym oraz chroni przed kurzem przydatne jak na stożek minus wielki to ten dźwięk mi się osobiście nie podoba
znacznie lepszy od stożka polini ale siatkowego dokładnie nie pamiętam nazwy

wariator malossi multivar około 250zł mi dał bardzo dużo bez regulacji i plus 10km/h i przyspieszenie sporo po przejechaniu około 3-4 tys na nim zero śladów zużycia

zawór membranowy hebo około 100zł wydaje mi się że on jest pierwszej generacji.
daje tyle co nic tylko ładniej wygląda zwykły zawór pomalować na czerwono i efekt ten sam

sprzęgło stage6 pro sport około 200zł bardzo dobre o wiele lepsze przyspieszenie niż na serii i u mnie najlepiej się sprawuje z czarnymi sprężynkami sprzęgła dokładnie te same co były w komplecie

dzwon sprzęgła polini evolution około 150zł zapewne wspaniale chłodzi sprzęgło, ale też i po 3-4 tys km nie ma na nim żadnego śladu dosłownie wygląda tak samo jak przed zakupem polecam każdemu

moduł stage6 koszt około 130zł praktycznie nic nie daje

pasek malossi x-special koszt około 80 zł bardzo dobry zakup lepszy od oryginalnego i wydaje mi się po stanie paska na dzień dzisiejszy że wystarczy na dłużej niż oryginalny może też dlatego, że jest szarszy niż peżotowski

cylinder Malossi sport 70cc 450zł około różnica między seria a 70cc ogromna przede wszystkim znacznie lepsze przyspieszenie i lepszy v-max

cylinder airsale 70cc racing bardzo mocny i bardzo duża różnica między malossi sport a airsale racing niestety rozpadł się prawdopodobnie przez zła regulacje a mianowicie gaźnik 17,5 mm tec racing który nie napełniał go i wiecznie miał za mało paliwa i brak smarowania

gaźnik tec racing 17,5 mm koszt około 190zł z króccem tec racing 17,5mm nieporozumienie straszne gaźnik zawsze przy około 80km/h zamulał jakby nie miał mocy skuter przy około 50 odzyskiwał ją i znów można było jechać same minusy tandeta jakich mało

gaźnik stage6 black edition 19mm koszt około 310zł różnica ogromna skuter bez regulacji mógł od razu wyciągnąć max przy zwiększeniu dyszy polepszyło się przyspieszenie i nie ma żadnych problemów do gaźnika trzeba kupić ssanie ręczne koszt około 50 zł

wał top racing std- koszt około 350 zł genialny bardzo wytrzymały przede wszystkim wzmacniany przeżył 2-3 zatarcia i nic mu nie jest nie ma luzów korba wytrzymuje wszystko dosłownie

chyba to wszystko jeśli ktoś będzie potrzebował dokładniej o rozpisanie to mogę to zrobić tak jak sopel a ze zdjęciami będzie gorzej niestety bo nie chce mi się rozbierać skutera ;)




_________________

moj speed ;) proszę o opinie
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=403019#403019 MEGA PAKA ZDJĘC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2011, 0:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
dziekujemy za twoje opinie ;)




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2011, 22:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
NOWY TEST SPRZĘGŁA STAGE6 SPORT PRO + dzwon STAGE6 WingCooler !! Zapraszam :)

EDIT:

Pojawił się Test Cylindra o który tak prosiliście :P zapraszam do lektury i komentowania




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2011, 16:20 
***

Rejestracja: 27 lis 2010, 17:36
Posty: 744
Pojazd:
Sopel38, co to znaczy, że cylinder DR Evo 70 grzeje się z termostatem??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2011, 17:37 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
z tym z 50 cc tak




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2011, 17:55 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
W swoim temacie napisałeś:

"Seryjnie najmocniejszy model Speedfighta bo aż 7,7 KM :D"

a tutaj masz ponad 1 km więcej na dr 70 a róźnica wielka no nie :D

wiec te 7,7km to kłamstwo :D


A co do reszty to jest jak najbardziej ok :))




_________________

PAPIER TOALETOWY


Ostatnio zmieniony 06 wrz 2011, 17:57 przez Iniector, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 wrz 2011, 20:06 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2009, 11:31
Posty: 2482
Lokalizacja: Opoczno
Pojazd:
Iniector, ja w to 7,7 KM nie wierze też ;) ale po prostu przepisałem to co miałem na fakturach :P




_________________


Moja maszyna:

SpEeDfIgHt 2 Led R-CUP Full-Sport DR 70ccm EVO

Zobacz go !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2011, 12:37 
*

Rejestracja: 06 paź 2010, 19:51
Posty: 145
Pojazd:
Dobra robota , brawo! , na pewno się przyda :< :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy