Dzisiaj jest 07 lut 2025, 19:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Przełożenia
Post: 06 paź 2011, 18:54 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
Siemka, dziś mam do was baardzo trudne pytanie i przypuszczam, że mało kto mi pomoże, ale profesjonaliści powinni wiedzieć o co chodzi :D

Więc do rzeczy...
Stoję przed wyzwaniem zrobienia przełożeń pierwotnych, gdyż do mojego modelu skutera nie ma żadnego tego typu przełożeń. Skuter w podpisie, kupiłem przełożenia s6 17/51 pod Kymco/Sym lecz nie pasują. Znalazłem firmę, która mi je zrobi, lecz muszę znać wymiary... długość wałka itp nie jest aż tak bardzo ważna bo to dam radę sam zrobić. Moje najważniejsze pytanie to... Na jaką ilość zębów mogę zrobić wałek i tą drugą zębatkę, żeby się nie rozsypało? Bo wiadomo, że nie może być to pierwsza lepsza liczba zębów, tylko musi być to wyliczone.
Jeżeli potrzebne będą jakieś wymiary itp to wszystko załatwię, tylko napiszcie ;)

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc!
Pozdr Igi :wink:




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 paź 2011, 15:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie da rady wysłać po sezonie starych trybów, żeby dorobili na wzór? Jak to w ogóle cenowo wychodzi?
Na chłopski rozum to zęby muszą mieć taki sam rozmiar i cały tryb będzie różnił się średnicą; musisz dobrać tak, aby się w przekładni to zmieściło. Ale pewien tej teorii nie jestem :/
Jak chcesz jakiś konkretnych informacji to poszukaj w książkach do maszynoznawstwa.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 paź 2011, 16:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Drogą oficjalną jest to baaaaaardzo drogie... Wiem bo mam dostęp po znajomościach do takich usług i nie oficjalnie wychodzą grosze... Jednak jesli zgłosimy się sami do firmy bez znajomości potraktują nas kwotami nawet do 2500zł za takie przełożenia :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 paź 2011, 18:41 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
Booyaka, Nie wiem jak to cenowo wychodzi, lecz ja też będę miał trochę taniej, bo zrobię to w zakładzie, w którym mam praktyki :) nauczyciel mi to zrobi czy coś ;)

A co do tej średnicy itp to może ty Marcin194 wiesz jak to tam ma być skoro masz dostęp do tego typu rzeczy? Albo mógłbyś się ewentualnie dowiedzieć jak to wszystko wymierzyć? Bo mam w swoim skuterku można powiedzieć że racinga, tyle że cylek malossi sport - po rozwiercie i jedzie mi max 90... a przyśpiesza tak, że głowa boli :)




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 paź 2011, 18:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nauczyciel będzie na 99% wiedział jak to zrobić, jak mu to pokażesz. Nawet na studiach korzystamy czasem z podręczników przewidzianych dla szkół średnich.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 paź 2011, 18:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Igi pisze:
A co do tej średnicy itp to może ty Marcin194 wiesz jak to tam ma być skoro masz dostęp do tego typu rzeczy? Albo mógłbyś się ewentualnie dowiedzieć jak to wszystko wymierzyć?

Spis HTD (HOW TO DO):
- frezarka najlepiej numeryczna
- tokarka
- kartka i długopis
- dobry tokarz/operator CNC
- taki materiał trzeba poddać utwardzaniu bo inaczej będzie się kruszył itd.

Wszystko trzeba wyliczyć, trzeba znać punkty zaczepienia przełożeń aby opracować odpowiednie ilości zębów na każdy wałek... Skomplikowane to troszkę... Trzeba znać odległości od środka wałków odejmować promienie itd. :wink: ciężkie do wykonania, lepiej znaleźć dedykowane...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 paź 2011, 20:06 
***

Rejestracja: 01 maja 2010, 9:05
Posty: 1180
Lokalizacja: Racibórz
Pojazd:
Marcin194 pisze:
lepiej znaleźć dedykowane...
Uwierz, że gdyby była by taka opcja napewno bym ją wybrał :P

Dobra, to pójdę do nauczyciela z tymi przełożeniami i powiem mu żeby na wałku dał np trzy zęby więcej a na zębatkę z 2 mniej? Bo nie mam pojęcia jak to zrobić/wyliczyć samemu, a potrzebne mi są jak wody te przełożenia... :/




_________________

Moja senda na racingu <3

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=273118

Zapraszam do komentowania :)


Ostatnio zmieniony 08 paź 2011, 9:38 przez Igi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy