Dzisiaj jest 21 sie 2025, 20:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lis 2011, 17:48 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Witam, otóż ostatnio pojechałem zmierzyć kompresje i szok 6 bar. A skuter nie ma w ogóle problemów z odpalaniem, jest tylko słaby(max 55km/h pod gorke). Dzisiaj zaglądnąłem do cylka, żadnych rys nie widać, różnica między cylindrem a tłokiem wynosi ok. 0,5-0,7mm, więc chyba jest ok. Powiecie mi co to może być??
Jak chcecie macie tu fotki http://imageshack.us/g/213/img20111105001.jpg/


Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 17:31 przez mateusz12443, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 17:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Luz montażowy powinien wynosić 0,05-0,07mm a nie 10x więcej :wink:
Nie musisz mieć rys na cylindrze, żeby spadła kompresja - cylindry i pierścienie po prostu się wycierają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:00 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Czyli co tłok do wymiany, czy pierścienie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Wymiana tłoka




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:01 
***

Rejestracja: 27 mar 2011, 17:00
Posty: 629
Pojazd:
Nowy tłok o selekcje większy np. vertex lub meteor.
Docieranie, i cylek jak nowy :cool:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:04 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
To chyba musze zrobić szlif, bo jak włoże np. tłok 40,25mm to mi zetrze tłok, prawda??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Oskar. pisze:
Nowy tłok o selekcje większy np. vertex lub meteor.
Docieranie, i cylek jak nowy :cool:


Jedna selekcja to 0,01mm. Poza tym selekcjonowane tłoki stosuje się do aluminiowych cylindrów a to inna bajka.

Jeżeli masz zwykły żeliwny cylinder (seryjny albo jakiś sportowy) i masz już niskie ciśnienie, to zanosisz go do zakładu, gdzie robią szlify, tam zrobią Ci dokładny pomiar (zużycia, owalności itp) i powinni Ci zasugerować jaki tłok masz zakupić. Jeżeli wystarczy jeden szlif, to kupujesz tłok na pierwszy nadwymiar (oryginalny 40mm - I nadwymiar 40,20 (lub 40,25 w zależności od silnika)) i na taki tłok zostanie wykonany szlif.
Wiele osób popełnia błąd, kupując najpierw tłok na kolejny nadwymiar a potem oddaje do szlifu i np okazuje się, że trzeba szlifować na 3-ci nadwymiar bo były głębokie rysy.


Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 18:22 przez stem, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:39 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Mam jeszcze jedno pytanie, bo nie moge coś do tego dojść. Jak może być luz jak cylinder ma 40,1mm a tłok 40,6mm czyli większy, czy tak powinno być, bo moim zdaniem powinno być na odwrót.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 18:56 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
mateusz12443, to tłok ma 40,1mm a cylinder 40,6mm, bo przecież większy tłok by nie wszedł do takiego cylindra...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 19:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Nie wejdzie Ci tłok w takiej sytuacji.

Powinno być np tak:
- tłok: 40,15mm
- cylinder: 40,20mm

Sprawdź jeszcze pierścienie - wyjmij pierścień z tłoka i wsuń do cylindra a następnie zmierz przerwę między końcami pierścienia. Nie powinna być większa niż 0,8mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 19:56 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Przepraszam za pomyłkę, wszystko się zgadza cylek ma 43mm a tłok ( nie mierzyłem dokładnie, ale ok. 42,9, jutro dokładnie sprawdzę),sprawdziłem pierścienie tak jak mówił stem, jest ok. Więc co jest powodem takiej komprechy, czy jak wszystko jest założone to iskrownik powinno się bez oporu przekręcać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 20:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Przerwa na zamku pierścienia większa niż na nowym ale mniejsza niz te 0.8mm, wytarty tłok i już bedzie niska kompresja...




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2011, 20:17 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
No dobra, ale tłok musi chyba być lekko wytarty, bo się dopasowuje do cylka. Nie wiem czy ktoś patrzył na stan mojego cylka i tłoka. Czeka mnie tylko wymiana pierścieni czy szlif i tłoczek. :) A może to wina uszczelniaczy wały czy też wału.


Ostatnio zmieniony 05 lis 2011, 20:19 przez mateusz12443, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2011, 8:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2011, 6:25
Posty: 118
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
widać na zdjeciu ze pierscienie puszczały. Po prostu musisz zrobić szlif i bedzie ok. jesli masz duży przebieg około 20000 km to możesz podejrzewać simeringi na wale




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2011, 8:23 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Ale chodzi o przebieg całego skutera czy tylko tego cylindra? A jak można sprawdzić te simeringi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2011, 9:04 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Właśnie sprawdz uszczelniacze na wale. Ja kupiłem skuter uszkodzony nie palił gośc mowił ze tłok do wymiany wiec kupiłem nowy tłok komplet (cylinder to stage6 sport pro 70ccm) i jak rozebrałem to tłok nie był wcale do wymiany, zobaczyłem ze siedzi tez seryjny wał (przy tuningu tak jak nizej) wiec konieczna wymiana, to kupiłem top racing evo i skf c4 i rozbierałem i przy rozbórce zobaczyłem ze poprzedni własciciel nie wsadził takiej blaszki dociskającej prawy uszczelniacz i był wydmuchany uszczelniacz.

Ps. Mieżyłek kompresje odrazu po kupnie jak jeszcze go nie rozbierałem to miał tylko 4bar wiec nie było szans by go odpalic.




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2011, 14:28 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Uszczelniacze są dobre, nie ciekną. Może jeszcze jakieś propozycje ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lis 2011, 12:23 
**

Rejestracja: 08 paź 2011, 14:53
Posty: 241
Lokalizacja: Trzebnica
Pojazd:
Możecie mi powiedzieć przez co jeszcze może uciekać kompresja? Jak mogły pierścienie przepuszczać skoro mają prawidłowy odstęp,ale dobra a nie można byłoby nowych pierścieni założyć zamiast szlifa . Przebieg cylka to lekko ponad 1000km. Ale chyba jakby były uszczelniacze do wymiany, to przy wariatoze i magnecie, powinno być paliwo prawda?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lis 2011, 17:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Już ci wszystko napisałem.
Jesli uwazasz że tłok jest dobry to wymien same pierscienie. Napewno coś pomogą.
Jesli tłok bez pierścieni ma luz w cylindrze na boki to niestety do wymiany. Może być tylko minimalny luz jak żyletka




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy