Dzisiaj jest 30 lis 2024, 20:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 gru 2011, 13:52 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Witam , nie zauważyłem podobnego tematu na forum , więc powiem kilka słów na co zwrócić uwagę przy kupnie motoru jeżeli nie będzie mógł z nami być mechanik :wink: Więc zaczynamy .

1.Pierwszym krokiem jaki powinniśmy uczynić to sprawdzenie czy wszystkie papiery się zgadzają . Czy motor ma dowód rejstracyjny itd , jeżeli motor był sporowadzany z papierami będzie więcej głopotów , mianowicie tłumaczenia itp ale to nie ten temat.

2.Przystępujemy do oględzin motoru , na początku sprawdzamy czy numer ramy i silnika sie zgadzają .

3.Ważne żeby zapytać czy motor miał jakieś przeróbki (jak tak to jakie) , kiedy wymieniany był olej itd . Czy motor miał przeszłość powypadkową .

4.Sprawdzamy stan ramy , czy nie ma rdzy , oczywiście kątem oka czy jest prosta . ( W skuterach trzeba zwrócić szczególną uwagę na to ponieważ czasami sprzedawcy kłamią a rama skutera była spawana) .

5.Stan opon czy nie są zjechane bądź popękane oraz stan tarcz hamulcowych , przejeżdżamy palcem po tarczy na końcu można wyczuć rowek jeżeli będzie dość duży tarcza idzie do wymiany , oraz stan klocków hamulcowych . W przypadku bębnów za bardzo nie ma jak sprawdzić ale jeżeli są na wykończeniu da się to odczuć podczas jazy (słabe hamowanie) , niektórzy biorą ze sobą manomet żeby sprawdzić kompresje (polecam) oraz w motocyklach sprawdzamy stan napędu czy zęby nie są zjechane i czy łancuch nie ma za dużego luzu

6.Prosimy o odpalenie motocykla ( nie róbcie tego sami , jak motor nie odpali to sprzedawca będzie winił was ) , dajmy mu z 5-6 minut w zależności od temperatury żeby miał czas się rozgrzać . Nasłuchujemy czy w silniku nie słychać żadnych stoków puków itd , jeżeli nic nie słychać jest okej , jeżeli słyszymy delikatne punkięcia nie warto panikować czasami po prostu tak pracuje silnik , (jeżeli ma) patrzymy na obrotomierz i sprawdzamy czy silnik nie skacze po obrotach i czy równo trzyma , odkręcamy manetkę gazu i sprawdzamy czy dobrze i równo wchodzi na obroty , warto jest też odkręcić pół manetki i przytrzymac kilka chwil na średnich obrotach , jeżeli moto będzie przerywał oznacza to gaźnik do regulacji . Sprawdzamy również czy działają lampy , kierunki itd .

7.Czas na jazde próbną , na początku zacznijcie delikatnie , sprawdzie poprawność działania układu hamulcowego , dopiero potem można delikatnie pocisnąć motor/skuter , jeżeli to motor starajcie się zmieniać dużo razy biegi , od najniejszego do najwyższego oczywiście z głową ale to ma za zadanie sprawdzić jak chodzi skrzynia biegów , jeżeli motor jest poprawie wysprzęglony a biegi zgrzytają podczas zmiany odpuście sobie , chyba że użyjecie tego argumentu podczas neocjacji , warto też troszke pokatować motor na wysokich obrotach żeby mieć pewność że wszystko jest okej .

8.Teraz wystarczy załatwić wszystkie formalności i cieszyć się motorkiem :wink:

Nie życze Sobie kopiowania tekstu bez mojej zgody

POZDRAWIAM .




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 14:27 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
bardzo pomocny poradnik, bynajmniej mi sie przyda bo za nie dlugo cos sie szykuje ;)




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 15:06 
Zbanowany

Rejestracja: 26 paź 2011, 19:15
Posty: 13
Lokalizacja: busko
Pojazd:
dzięki na pewno sie przyda




_________________

Motor nie potrzebuje długiej gry wstępnej przed przejażdżką




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 15:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Dobry poradnik dla tych którzy, szykują się do kupna moto :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 15:45 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Ciesze się ze sie przydaje :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 15:46 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 20:26
Posty: 355
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
mnie gość oszukał. Kupiłem taki że wszystkie plastiki się ruszały lub poklejone na klej taki w pistol. A że to był mój pierwszy to tak byłem podjarany że nie pomyślałem żeby to sprawdzić po paru km rozpierniczyły się łożyska igiełkowe te od tłoka i trzaskało i trzepało tłokiem i dookoła cylinder był porozwalany :/ nie życze tego nikomu :)

poradnik dobry :) +

Nie stosuj wulgaryzmów i popracuj nad estetyką pisania.
Faciu3




_________________

Wojtas Perso

Moja madzia :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=215669


Ostatnio zmieniony 02 gru 2011, 16:01 przez perso12335, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 15:54 
*

Rejestracja: 26 cze 2011, 14:24
Posty: 108
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
mam pytanie o 2 gdzie jest nr silnika ?? ma być taki jak na ramie??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 16:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
rafal123, po co Ci numer silnika? co to za znaczenie czy silnik oryginalny czy nie a w papierach nic nie ma bo silnik to część zamienna.




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 16:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2011, 12:10
Posty: 599
Lokalizacja: Lipsko
Pojazd:
rafal123, w skuterze obok amortyzatora, tak ma się zgadzać




_________________

SR na Racingu by KORH:)
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 16:28 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
ziolas94 pisze:
rafal123, po co Ci numer silnika? co to za znaczenie czy silnik oryginalny czy nie a w papierach nic nie ma bo silnik to część zamienna.
Jak jedziesz na przegląd musisz mieć wpisane jaki masz tam silnik , jak kupujesz silnik bez papierów to przeglądu nie przejdzie , przynajmniej w moto 125 +




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 16:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2011, 22:21
Posty: 1290
Lokalizacja: Łuków
Pojazd: Gp1 Racing, TZR 125
Dodaj aby sprawdzic lóż na wale i pasek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 17:29 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
skolsik13 pisze:
Dodaj aby sprawdzic lóż na wale i pasek.


Kto normalny da Ci odkręcić przekładnie ? :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo


Ostatnio zmieniony 02 gru 2011, 17:30 przez Stacek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 17:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
jak nie ma nic do ukrycia to czemu nie ? ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 17:46 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
No nie wiem , jak pozwoli to warto jeszcze sprawdzić stan dzwonu sprzęgła przy okazji, jeżeli jest przebarwiony w kolory teńczy to znaczy że jest do wymiany :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 19:07 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lis 2011, 12:55
Posty: 74
Lokalizacja: bierzecie kasę?
Pojazd:
Cytuj:
jeżeli jest przebarwiony w kolory teńczy to znaczy że jest do wymiany


niekoniecznie, niektóre nawet nowe się przebarwiają po 500-1000km :wink:




_________________

[center]
barto96 pisze:
opona może być krzywa

Rafal176 pisze:
Kup mu brelok do kluczy w kształcie klucza :mrgreen:
[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 19:13 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Pizmax pisze:
Cytuj:
jeżeli jest przebarwiony w kolory teńczy to znaczy że jest do wymiany


niekoniecznie, niektóre nawet nowe się przebarwiają po 500-1000km :wink:


O to chodzi ! Piszcie jak najwięcej i najlepiej jak by admin podkleił temat bo wg przyda się każdemu kto chce kupić motor lub skuter ! :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 19:34 
***

Rejestracja: 24 maja 2011, 18:50
Posty: 826
Pojazd:
ja prz kupnie skutera zostałem oszukany koleś mówił że ma blokady a on jechał tylko 40km/h i się okazało ze nie ma blokad tylko to mof




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 19:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Stacek96 pisze:
ziolas94 pisze:
rafal123, po co Ci numer silnika? co to za znaczenie czy silnik oryginalny czy nie a w papierach nic nie ma bo silnik to część zamienna.
Jak jedziesz na przegląd musisz mieć wpisane jaki masz tam silnik , jak kupujesz silnik bez papierów to przeglądu nie przejdzie , przynajmniej w moto 125 +

Nie wiem dokładnie jak jest, ale według mnie (dokładnie według samochodów) teraz nr silnika nie jest wpisywany w dowód i jest rzeczą zamienną :mrgreen:




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 21:42 
**

Rejestracja: 11 wrz 2011, 13:28
Posty: 418
Lokalizacja: Mińsk Maz
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik, wielu rzeczy się dowiedziałem. Za to dziękuje.

Pozdrawiam- Daniu :D




_________________

runner-2k7-malossi-itech-70cc-regulator-cisnienia-polini-t292703-80.html -> 70cc na wtrysku :D

https://www.facebook.com/pages/Scooters ... 7343226159 - Lajkujemy FP naszej ekipy! ScootersMmz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 23:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:43
Posty: 767
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
A mofa to co? Hahah




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy