Dzisiaj jest 04 mar 2025, 6:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 gru 2011, 11:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
wymieniłem tłok w moim airsalu głowica była planowana i poskładane bez uszczelek kompresja 13 bar nie wiem czy nie za wysoka nie bedzie się grzał?




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 11:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
jak dasz uszczelki, to zawszę minimalnie się powiększy komora i kompresja leciutka opadnie...




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 gru 2011, 13:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
raper pisze:
głowica była planowana

Zupełnie nie potrzebnie w Twoim przypadku.

Przede wszystkim musisz sprawdzić odstęp tłoka w GMP od głowicy - tzw. Squish.
Jeśli będzie zbyt niski to musisz koniecznie dać podkładki dystansowe pod cylinder.
Przy takiej kompresji są zbyt wysokie naprężenia korbowodu, które mogą doprowadzić do szybszego zużycia się łożyska korbowodu i samego korbowodu, lub nawet wału.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 04 gru 2011, 13:20 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 11:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
faciu3 pisze:
raper pisze:
głowica była planowana

Zupełnie nie potrzebnie w Twoim przypadku.

Przede wszystkim musisz sprawdzić odstęp tłoka w GMP od głowicy - tzw. Squish.
Jeśli będzie zbyt niski to musisz koniecznie dać podkładki dystansowe pod cylinder.
Przy takiej kompresji są zbyt wysokie naprężenia korbowodu, które mogą doprowadzić do szybszego zużycia się łożyska korbowodu i samego korbowodu, lub nawet wału.



Squish był robiony specjalnie planowaniem na 0,8mm bo seryjna głowica w airsalu ma squish 1,3mm




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 14:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Faktycznie squish ustawiony dobrze.
Dziwne, że jest aż tak wysoka kompresja.
Obserwuj dokładnie zachowanie silnika podczas pracy.
Ewentualnie możesz jeszcze dać dystans między karter a cylinder, wtedy squish będzie większy niż zalecany, ale kompresja się obniży.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 17:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Squish dajesz odpowiedni do cylindra! Powinno być w instrukcji.
Zmieniając go, albo tak jak Ty to zrobiłeś, modyfikując głowicę zmnieniasz kąty rozrządu i charakterystykę cylindra.
A potem posty, np. "Dlaczego tak słabo idzie", albo "Airsal to shit, zatarł się po 300km".
Pomijam już fakt, że zmieniłeś kształt komory spalania (też kwestia charakterystyki).




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki


Ostatnio zmieniony 05 gru 2011, 17:09 przez Booyaka, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 18:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Mylicie trochę pojęcia kompresji i stopnia sprężania.

Masz 13 bar kompresji - bardzo dobrze, oznacza to, że masz silnik w eleganckim stanie.
Splanowałeś głowicę - zwiększyłeś stopień sprężania(co minimalnie wpłynęło na wzrost kompresji), to może przynieść niepożądane efekty (spalanie stukowe, dziury w tłokach itp).

Zmierz i oblicz sobie stopień sprężania po przeróbkach głowicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 19:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jedno idzie za drugim, a że zabrał się od dupy strony to mógł rozrząd przestawić.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 20:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
Booyaka pisze:
Jedno idzie za drugim, a że zabrał się od dupy strony to mógł rozrząd przestawić.


fakt faktem to sie wszystko zgadza OWK itp ale o czym mowa jak bez głowicy tłok nie dochodzi do konca cylindra ... a po założeniu uszczelek z zestawu jak bóg przykazał kompresja wynosi 7bar (uszcelka pod cylinder ma 1mm grubośći i nie wiem do czego służy napewno nie do skutera piaggio ,no chyba że jakieś po 2000r z wszystkimi uszczelkami swuish 2mm to jest masakra dlatego s pod cylindra wyjołem a głowice splanowałem 0,3 ( itak musiałem bo ucierpiała w transporcie odbiły się żeberka cylindra na przylgni (barany rzucaja paczkami) jescze moge założyc pod głowice uszczelke ma 0,3mm wtedy squish bedzie ~1mm

nie chciał bym "usmażyc" nikasilu chociaż widze ze np nsr ma i 14bar kompresji i jeździ nie wiem jak sie to ma do piaggio AC




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12


Ostatnio zmieniony 05 gru 2011, 20:50 przez raper, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 23:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Booyaka, jaki rozrząd człowieku..

raper, odpowiednie do tego są uszczelki metalowe 0,5, 0,3 (mm) 13bar jest to dość dużo ale nie powinno się nic stać :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 23:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2011, 15:29
Posty: 639
Lokalizacja: Z garażu :)
Pojazd:
W 2t w głowicy, to wgłębienie robi za rozrząd, mam rację ?




_________________

Setup:
- DR evo 70
-Leo Vince ZX
- Zawór membranowy Polini
- rolki 5,6 gram polini
- przedłóżka amortyzatora TNT
- Gaźnik Tec Racing 17,5
- wał RMS Sport
- łożyska na wale Top Racing
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/118583




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 23:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie, jest rozrząd tłokowy, czyli mieszanka dostarczana przez kanały, których otwarciem steruje tłok.
Yakuza, Właśnie taki :wink:




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 gru 2011, 23:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
W 2t nie ma rozrządu tylko są kanały od tego w cylindrze tak się na to mówi lecz nie rozrząd. Wymyślacie jakieś nowe teorie.. a za rozrząd tłokowy zwracam honor


Ostatnio zmieniony 05 gru 2011, 23:40 przez Yakuza, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2011, 8:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2006, 10:15
Posty: 676
Lokalizacja: myszków
Pojazd:
Tak sobie licze ile powinna wynośic kompresja skoro piaggio ma stopien sprezania 10:1 a kompresja to stopień sprężania * stała dla silników spalinowych (1,28-1,36) = 12,8 do 13,6bar więc mieści się w zakresie ale teoria teoria dlatego maltretuje kolegów forumowiczów




_________________

Airsal t6 Racing,TECNIGAS RS II,Rms racing pro ,Dellorto 17,5,wał rms racing HPC
,malossi multivar, TOP racing 22%,gas-box...

https://www.kurjerzy.pl/pp/gbbdb12




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2011, 22:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Proponuję do Twoich obliczeń wziąć stopień sprężania obliczony przez siebie, a nie wartość z seryjnego piaggio.

Wzór na stopień sprężania to pojemność cylindra + objętość komory spalania, dzielone przez objętość komory spalania. Pewnie zastanawiasz się jak obliczyć pojemność komory spalania. Jeden ze starych sposobów mówi: ustawić tłok w GMP i wlewać oleju strzykawką. :P




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2011, 23:17 
***

Rejestracja: 19 lip 2010, 17:37
Posty: 875
Lokalizacja: Kurów
Pojazd: opel combo c
Nie wiem czy kompresja jest tak aż wysoka,

porównanie stage6 r/t



Obrazek

autor Buksik sf.pl

Zaraz zapewnie ktośś spyta spalanie stukowe może wystąpić dlatego, stage6 radzi


Cytuj:
"Fuel & oil addition: Due to the higher compression and
in order to achieve the highest power possible, a fuel with an octane rating of 100 or more should be used. Low-quality and lowoctane
fuels can result in damage to the cylinder. Furthermore, only
fully synthetic two-stroke engine oils should be used. The recommended
ratio of 1:33 should be observed; a lower ratio should not be used."



Na takiej kompresji można już próbować jeździć na ropie :)




_________________

PAPIER TOALETOWY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 20:20 
*

Rejestracja: 18 cze 2011, 13:33
Posty: 174
Lokalizacja: Siepraw
Pojazd:
przy tak dużej kompresji lubi wał wysiadac : /




_________________

zip/ek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 21:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lip 2011, 15:29
Posty: 639
Lokalizacja: Z garażu :)
Pojazd:
grzes192837465, Co ty w ogóle chłopie gadasz. Tak przyglądam Ci się od pewnego czasu i kompletne bzdury powiadasz... Wał nie rozwala się od kompresji, ale od obrotów... Ale i tak przeważnie pierwsze wysiadają łożyska




_________________

Setup:
- DR evo 70
-Leo Vince ZX
- Zawór membranowy Polini
- rolki 5,6 gram polini
- przedłóżka amortyzatora TNT
- Gaźnik Tec Racing 17,5
- wał RMS Sport
- łożyska na wale Top Racing
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/118583


Ostatnio zmieniony 09 gru 2011, 21:41 przez Radkowy, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 gru 2011, 23:05 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Sory że robie offtop , ale mam pytanko co to jest GMP i Squshi ? ;D z góry dzięki za odp :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 gru 2011, 9:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
GMP - Górny Martwy Punkt położenia tłoka.
Squish - odstęp tłoka w GMP od głowicy. Bardzo ważne, jego poprawne ustawienie pozwala wydobyć więcej mocy z cylindra, bo jest lepsza kompresja.

Radkowy, ciśnienie wywierane na tłok przy zbyt dużej kompresji powoduje bardzo duże naprężenie korbowodu, sworznia i wału. Jeśli nadaj twierdzisz, że wał pada tylko od obrotów to poczytaj trochę na ten temat.

Co do tematu to czekamy na odpowiedź autora.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy