Tutaj masz "cytat" o odblokowaniu:
Odblokowanie Focus'a i Matrix'a
Zaczynamy od zestawu odblokowującego (zdjęcie pierwsze). Jest to dysza 58,5, kolanko wydechu, rolki do wariatora i nowe uszczelki. Zdjęcie drugie pokazuje nam 2 kolanka, to po lewej jest odblokowane. Zdjęcie blokady polega na wymianie kolanka, dyszy, zdjęciu blokady z wariatora i wymianie rolek. Na wariatorze założona jest podkładka, która uniemożliwia zbieganie się tarcz wariatora, a tym samym wyciśnięcie pasa na zewnątrz (tak jak wrzucenie większej przerzutki z przodu w rowerze). Silnik mimo obrotów nie rozpędza skutera. Co do dyszy, to gdy ją założyłem w jednym huraganie razem z kolankiem i zdjęciem blokady z wariatora, to skuter dostawał zbyt bogatą mieszankę i nie rozwijał mocy. Pomyślmy wtedy o zmianach w filtrze, by dostawał większą dawkę powietrza. Jeśli skuter z większą dyszą jedzie bez żadnych problemów to wystarczy lekka regulacja i będzie dobrze. Po odblokowaniu prędkość wynosi ok. 60-70km/h. Prędkość maksymalna jest pojęciem bardzo względnym, zależy ona od terenu, masy kierowcy, wiatru, ciśnienia w oponach, paliwa i wielu innych.
Aby wymienić kolanko odkręcamy najpierw śruby znajdujące się w cylindrze i robimy to koniecznie kluczem nasadowym, najlepiej sześciokątnym. Jeżeli skuter ma już pewien przebieg i przez długi czas nie były te śruby odkręcane to użyjmy WD40 lub pokrewnych środków penetrujących. Nie odkręcajmy na siłę. Jeśli nie ma możliwości i śruby nie chcą popuścić to skrajnym rozwiązaniem jest wybicie starego kolanka młotkiem, ale to naprawdę jest ostateczność. Kolanko po odkręceniu od tłumika powinno po uderzeniach się wyhaczyć. Zanim zaczniesz uderzać popatrz na kolanko które chcesz założyć w którą stronę "walić" młotkiem. najpierw spróbujmy silnym pociągnięciem (stojąc po prawej stronie skutera) ręką je poruszyć. Tłumik od kolanka odkręcamy kluczem oczkowym i imbusem. Starajmy się unikać kluczy płaskich. Na końcu odkręcamy tłumik. Montaż zaczynamy od przykręcenia kolanka do cylindra (koniecznie z uszczelką - może być stara jak nie jest zniszczona), potem do kolanka przykręcamy tłumik (uszczelka) i na końcu dociągając przykręcamy tłumik.
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4836.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4906.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4847.jpg
Aby dostać się do wariatora trzeba zdjąć pokrywę silnika pod którą znajduje się przekładnia CVT. Zdejmujemy filtr powietrza, a potem pokrywę. Aby to zrobić odkręcamy śruby wskazane na zdjęciach. Używamy do tego celu klucza nasadowego 8mm z przedłużką. Nie ruszamy startera nożnego i plastikowej osłony. Pamiętajmy które śruby gdzie były wkręcone. Jak już wykręcimy to co trzeba, to zdejmujemy pokrywę. Nie wolno podważać jej w nieodpowiednich miejscach, wbijać śrubokręta między pokrywę, a karter i robić cokolwiek na siłę. Podważamy w miejscach do tego przeznaczonych. Większość producentów zostawia w pokrywach i elementach złączonych miejsca w których przykładamy narzędzia by rozewrzeć elementy. W przypadku z którym mamy do czynienia pomocna będzie nóżka startera by za nią pociągnąć pokrywę. Najlepiej złapać pokrywę z lewej i prawej strony i poruszając nią ciągnąć do siebie. Uważamy na uszczelkę by jej nie uszkodzić. Po zdjęciu pokrywy będziemy musieli ją oraz wnętrze komory wyczyścić z pyłu jaki powstał w wyniku pracy pasa. Najlepiej wydmuchać go sprężonym powietrzem. następną czynnością będzie zablokowanie wału, tak aby można było odkręcić wariator. Służą do tego celu specjalne uchwyty lub przyrząd widoczny na zdjęciu (zdjęcie robione po zdjęciu plastików - Hurricane). W głowicę w miejsce świecy wkręcamy blokadę. Jest to trzpień nagwintowany który po wkręceniu uniemożliwia ruch tłoka do zewnętrznego punktu zwrotnego. Wkręcamy go ręcznie do oporu.
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4889.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4890.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4891.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4845a.JPG
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4846a.JPG
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4838.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4839.jpg
Mamy zdjętą pokrywę, przed nami widać po prawej sprzęgło po lewej wariator pas łączący te 2 mechanizmy. Zdejmujemy wariator, odkręcając go kluczem nasadowym 18mm w lewo. Nie uderzamy młotkiem w klucz, odkręcamy naciskając go! Po odkręceniu demontujemy po kolei wszystkie elementy i odkładamy je w kolejności demontowania. Uważamy by nam się nie rozsypał wariator z rolkami i byśmy ich nie pogubili. Jak już wszystko mamy zdjęte to bierzemy do ręki tulejkę widoczną na zdjęciu w górnym rzędzie po prawej (w dłoni) i energicznym ruchem ręki umieszczamy ją w koszu na śmieci. Wymieniamy rolki na te z zestawu, czyścimy ich bieżnie i lekko je smarujemy (lekko!!!). Składamy wariator i zakładamy go. przytrzymując go ręką wsadzamy na wał tuleję i dalej po kolei resztę elementów nie zapominając o pasie. Ręcznie wkręcamy nakrętkę i dociągamy ją kluczem nasadowym. Klucz łapiemy w miejscu (na zdjęciu) w którym jest przełącznik lewo / prawo, w osi nasadki i dociągamy do oporu. Taki chwyt zagwarantuje nam silne dociągnięcie i uniemożliwi zerwanie gwintu. Wał obracając się powoduje dokręcanie nakrętki, więc nie martwmy się tym, że się odkręci.
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4869.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4870.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4901.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4873.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4874.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4875.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4876.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4877.jpg
Zakładamy pokrywę i robimy to bardzo delikatnie i nie na siłę. Pokrywa musi najść na specjalne tulejki naprowadzające i łożysko na wałek wystający ze sprzęgła. Pamiętamy też o uszczelce. Jak pokrywa już naszła to uderzeniami dłonią lub pięścią dociskamy ją. Wkręcamy ręcznie lub nasadką z przedłużką (też ręcznie - bez klucza) wszystkie śruby. Pamiętamy o kablu (masa), który wisi nam po lewej stronie nad pokrywą, dokręcamy śruby kluczem łapiąc go tak jak przy dokręcaniu wariatora. Dokręcając ręcznie możemy kopnąć skuter by starter i mechanizmy w środku się ułożyły (pamiętajmy o blokadzie wkręconej w głowicę). Teraz możemy zmienić dyszę na 57,5 i wyregulować gaźnik. Ten zabieg jest trochę ciężki do wytłumaczenia i wymaga pewnej wprawy. Możliwe, że będzie konieczne wyciągnięcie tłumiącej rurki plastikowej z filtra powietrza lub inne głębsze kombinacje. Możliwe, że skuter bez problemu odpali i wystarczy tylko mała regulacja gaźnika. Wyjąć dyszę najwygodniej będzie nam, gdy pozbędziemy się schowka pod siedzeniem, odkręcając 4 śruby. Czyścimy filtr powietrza. Luzujemy wkręt przy kolektorze dolotowym i obracamy gaźnik. Obracamy tak by niczego nie urwać. WAŻNE!!! Podkładamy jakąś szmatkę bo będzie się lała benzyna!!! Odkręcamy komorę pływakową (4 śrubki) i mamy przed oczyma dyszę główną. Uważajmy by się nam nic nie wysypało z gaźnika. Odkręcamy dyszę seryjną i wkręcamy ręcznie dyszę z zestawu. Dokręcamy ją z wyczuciem. Kontrolujemy stan komory pływakowej. Czyścimy ją sprężonym powietrzem, a jak jest konieczność to mechanicznie. Nie używamy to przetykania otworów dysz, czy czegokolwiek w gaźniku, drutów gwoździ itp. Możemy zastosować np. włos z miotły plastikowy lub coś podobnego (miękkiego). Całość skręcamy. zakładamy filtr powietrza. Mając zdjęty schowek możemy zassać przewodem podciśnieniowym by otworzył się kranik i napełnił gaźnik paliwem. To chyba wystarczy by sprawnie odblokować skuterek. Powodzenia!!!
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4881.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4903.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4904.jpg
http://www.bogo.freehost.pl/DSCN4905.jpg
POZDRO
