Dzisiaj jest 07 lut 2025, 13:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 maja 2009, 22:06 
*

Rejestracja: 24 maja 2009, 18:52
Posty: 10
Pojazd:
Witam!
Zauważyłem po zmianie tłumika na Hebo New Performer (jakiś czas temu), że skuter zaczął pluć olejem.
Regulacja gaźnika nie pomaga, co chwile robią się na tłumiku czarne plamy w miejscu końcówki wydechu.
Proszę o pomoc, mój sqt to speedfight 2 z 2006 r.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 maja 2009, 22:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Membrany w jakim stanie masz sprawdź, cylek klęka i przepuszcza mieszankę albo po prostu z dozownika kapie na końcówkę :P




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 12:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Próbowałeś obniżyć iglice ? U mnie pomogło.




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 13:35 
*

Rejestracja: 24 maja 2009, 18:52
Posty: 10
Pojazd:
Teraz pobawiłem się iglicą składu mieszanki ale chyba coś źle zrobiłem i za cholerę nie mogę doprowadzić skutera do stanu, w którym nadawałby się do jezdzenia.. Albo gaśnie na jałowych, albo nie schodzi z obrotów, albo kopci jak smok i pali 10l/100km..
Powiedzcie mi krok po kroku jak wyregulować gaźnik w speedzie, tak jak dla cepa, bo nie znam się na tym za bardzo, a nie mogłem znaleźć nic odnośnie tego modelu.
Bardzo proszę o pomoc!
pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 16:40 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Ok może ja spróbuję.
Po pierwsze iglicę załóż tak jak ona wcześniej była, jeżeli wcześniej skuter jeździł dobrze, to nie ma potrzeby tego zmieniać.
Sprawdź, czy wszystkie połączenia gaźnika z cylindrem są prawidłowo i szczelnie poskręcane (gaźnik>kolektor ssący>membranki>cylinder).
Teraz regulacja na biegu jałowym ( na wolnych obrotach)
Silnik musi być ciepły ! Najpierw wkręć śrubkę od regulacji składu mieszanki do końca , a następnie wykręć ją o 1.5 obrotu. Śrubką od wolnych obrotów podkręć tak , żeby silnik pracował stabilnie (żeby nie gasł).
Jeżeli silnik pracuje, to wykręcaj powoli śrubkę od składu mieszanki, do momentu , kiedy nie zaczną (delikatnie) wzrastać obroty silnika, Wtedy zmniejsz troszkę obroty i ponownie możesz lekko wkręcić śrubkę od składu mieszanki i ponownie wykręcać ją do momentu, aż zaczną rosnąć obroty silnika.
Dodaj parę razu gazu, sprawdź ponownie regulację, przejedź się i jeszcze raz sprawdź regulację. Powinno być dobrze :mrgreen:
Sprawa z oleju w tłumiku
Faktycznie może to być wina dozownika, ale nie spodziewaj się , że nawet jak naprawisz, to zniknie szybko ten problem, w tłumiku jest pewnie sporo oleju, i będzie on długo jeszcze wypływać. Chyba , że go wypłuczesz.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2009, 17:44 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Olej z tłumika w skuterze to raczej mało prawdopodobne.To może się zdarzać w biegówkach gdzie skrzynia biegów jest w oleju i simery przepuszczają do karteru. Jestem zdania ze to co interpretujesz jako olej to rozpuszczony nadmiarem paliwa w mieszance nagar który pod wpływem temperatury jest wydmuchiwany z tłumika.Jakby to był olej musiał byś go wlewać co 10 tankowanie,a chyba tak nie jest. :?




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 11:51 
*

Rejestracja: 24 maja 2009, 18:52
Posty: 10
Pojazd:
Dziekuje Wam bardzo za odpowiedzi! :D
Pojadę dziś na stare lotnisko, bo mam niedaleko i tam będę próbował, żeby nie hałasować ludziom na ulicy i w mieście nie dać się czymś zaskoczyć i pchać go do domu :D

Jeszcze jedno: wkręcając śrubę od mieszanki zwiększamy jej ilość, czy zmniejszamy?
Rozumiem, że im mniej bogata będzie mieszanka, tym mniej będzie palił, a na tym bardzo mi zależy.


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 13:34 przez Speedfight.pl, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:00 
**

Rejestracja: 18 paź 2008, 18:35
Posty: 226
Pojazd:
Speedfight.pl, Jak będzie za uboga mieszanka paliwa to wypalisz dziurke w tłoku ;)
POPRAWIONY ;)




_________________

Setup:
-Cylinder Polini sport 70 48mm
-Gaźnik 17.5mm
-Wydech Leovince ZX
-Filtr Polini Air Box
-Króciec top racing 21mm
-Wariator Malossi Multivar
v-max 95km/h


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 16:57 przez Kafarx, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:17 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Kafarx,
Mieszanka może być bogatsza , albo uboższa, ale tylko paliwem.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:24 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Bogata mieszanka powoduje tylko nadmierne zużycie paliwa+ zalewanie świecy.Niebezpieczna dla silnika jest uboga.To ona powoduje przegrzewanie tłoka itd.Jej objawem jest świeca kolorze bardzo jasnym.Silnik idzie na niej wyśmienicie,ale niezbyt długo :(




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 14:25 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 15:59 
**

Rejestracja: 18 paź 2008, 18:35
Posty: 226
Pojazd:
adames, wiem, o to mi chodziło tylko troche niejasno napisałem :D




_________________

Setup:
-Cylinder Polini sport 70 48mm
-Gaźnik 17.5mm
-Wydech Leovince ZX
-Filtr Polini Air Box
-Króciec top racing 21mm
-Wariator Malossi Multivar
v-max 95km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 16:03 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Staraj się pisać w takim razie precyzyjnie, czytają tu osoby, które maja niewielkie pojęcie o tych tematach. Oni się dopiero uczą i takimi wiadomościami robi się Im tylko mętlik w głowie. :roll:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy