Dzisiaj jest 10 mar 2025, 20:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 cze 2009, 9:09 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Każdy właściciel skutera i nie tylko zna ten ból.Po długim postoju maszyny zaczyna się długotrwałe kręcenie rozrusznikiem a po padnięciu accu wielokrotne kopanie kikiem.Maszyna dalej nie zapala a my mamy serdecznie dość.Znalazłem coś co może pomóc skończyć ta nierówną walkę z materią :idea:

Obrazek

Samo urządzenie na niewiele nam sie przyda ale jeden z jego elementów na pewno.Jest nim pompa próżniowa :idea:

Obrazek

Zostanie ona wykorzystana do stworzenia podciśnienia które pomoże szybko i bez nakładu wielkiej energii spowodować napłyniecie do pustej komory pływakowej paliwa potrzebnego do zastartowania silnika.Pompka jest zasilana napięciem ~2-3V a takie po zastosowaniu oporników uzyskamy nawet z wykończonego prawie accu.Potrzebny będzie tez zaworek zwrotny który zablokuje podczas działania pompy dopływ powietrza od gaźnika.

Obrazek




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 05 cze 2009, 16:15 przez Mycen, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 10:57 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Pomysł godny rozważenia , tylko ja bym ta pompkę zainstalował nie na wężyku paliwowym, a na wężyku podciśnienia. To właśnie brak podciśnienia, blokuje przepływ paliwa z kranika do gaźnika, taka pompka powodowałaby , że faktycznie paliwo napływałoby do gaźnika.
Montowanie go na wężyku paliwowym nie ma chyba sensu :wink:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 11:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2008, 10:56
Posty: 89
Lokalizacja: Biłgoraj
Pojazd:
A nie lepiej użyć czegoś takiego http://allegro.pl/item650228520_k2_supe ... 400ml.html

Psikać do filtra powietrza przez 5 sekund przy zgaszonym silniku i podniesionej iglicy, odpala natychmiast nawet po bardzo długim postoju, a środek można dostać za 10zł w każdym sklepie motoryzacyjnym.




_________________

Jesteś bezsilny bo, wyprzedzam cie o krok, jesteś naiwny jeśli myślisz że w tej grze znaczysz coś.

Sprzedam kij baseball:
http://allegro.pl/item705935042_kij_baseball_56cm.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 11:32 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Tylko, Mycenowi chodziło o to, że tamto urządzenie montuje na stałe, i np. po dłuższej przerwie podchodząc do skutera, naciskasz na chwilkę przycisk, a pompka powoduje napłynięcie paliwa do gaźnika. Te preparaty które Wy proponujecie są skuteczne, ale mają jedną wadę, trzeba odkryć wlot do gaźnika. W niektórych typach skuterów, jest to po prostu kłopotliwe, i czasochłonne.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 11:54 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
adames pisze:
naciskasz na chwilkę przycisk, a pompka powoduje napłynięcie paliwa do gaźnika.
Częściowo masz rację.Paliwo napłynie bo ona zrobi podciśnienie przed rozruchem .Przecież napisałem pompa próżniowa :) Schemat jest bardzo uproszczony ale to było by na wężu podciśnienia.Pompa paliwa nic nie da przy kraniku podciśnieniowym :wink: Jedyny mankament-ona ma bardzo dużą siłę vacuum.Trzeba by nauczyć się na jak długo ja włączać aby nie uszkodziła membrany.No i można ja zaliczyć do tunu bo wydaje przeraźliwy dźwięk w czasie pracy :mrgreen: Przed startem było by jak pompa paliwa w autach.Najpierw:Brrrr,a potem rozruch :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 11:56 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 11:57 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Mycen,
Zanim mnie zacytowałeś ( a był to skrót myślowy), trzeba było dokładnie przeczytać mój pierwszy post w tym temacie :P

No tak , teraz jak zmieniłeś swój post , to mój wygląda jakby był nie na miejscu.
Na schemacie nie zaznaczyłeś , że to ma być na wężyku podciśnienia




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 12:00 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 12:00 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Mam na schemacie domalować wolne,niepodłączone króćce paliwa żeby było wiadomo ze to podciśnienie :?: :wink:
Znasz mnie i chyba nie podejrzewasz o aż taką głupotę że dał bym to na paliwowym:)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 12:02 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 12:04 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Na schemacie , wygląda to tak, jakby to było na wężyku paliwowym. Zaworek zwrotny, narysowałeś przed gaźnikiem, a powinien być przed króćcem ssącym :roll:

Znam Ciebie , dlatego teraz się nieźle bawię :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 12:05 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 12:12 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Zaworek jest po to aby przy pracy pompy vacuum powietrze zaciągane z gaźnika nie niweczyło pracy pompy.Próżnia ma powstawać tylko miedzy kranikiem a pompą.Inaczej to nie będzie działać :cool: Miałem już zamontowany trójnik na podciśnieniu,tylko ze napęd był ,,własny".Niestety wymagało to zatykania rozgałęzienia na gaźnik. To BĘDZIE DZIAŁAĆ całkowicie mechanicznie
adames pisze:
naciskasz na chwilkę przycisk
Dokładnie tak :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 12:28 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Zgadzam się z Tobą, wszystko zleży od tego skąd jest brane podciśnienie do kranika, jeżeli z gaźnika, to ok, ale jeżeli z kolanka ssącego, to wtedy Twój schemat jest nieprecyzyjny.
Dodatkowo trzeba by było chyba zainstalować dodatkowy zaworek zwrotny, przed tą pompką. Tak, aby podczas pracy silnika podciśnienie nie zasysało powietrza przez pompkę, a tylko przez kranik.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 13:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:50
Posty: 14
Lokalizacja: Ostrołęka
Pojazd:
Wiec jakie sa koszty tego wynalazku?




_________________

Yamaha Neos '99
Zapraszam do komentowania
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=236286#236286




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:20 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Teraz znalazłem cenę tego =~70zł,bo ja mam jako prezent :wink: Wydaje mnie się ze takie pompy są też w niektórych zabawkach LEGO.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:23 
**

Rejestracja: 19 sty 2007, 12:26
Posty: 465
Lokalizacja: nic
Pojazd:
Gdzie takie cacko można kupić i za ile




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:26 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... -Aa2qenuBg




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 14:29 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 12:13
Posty: 516
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Hmm po co wywalać 70 zł jak można wziąć strzykawkę trójnik podłączając go pod podciśnienie i pod niego podłączyć strzykawkę oczywiście w strzykawce musi być benzyna . ;)

Pisz staranniej !
M_LoT


Ostatnio zmieniony 02 cze 2009, 14:30 przez elyseo, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 15:56 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Odpowiedź na Twoje pytanie jest prosta, dla zabawy, wygody ( ja nie mam praktycznie żadnego szybkiego dojścia do silnika) . To jest propozycja dla tych, którzy piszą o kopaniu przez długi czas aż zapali.
Kiedyś jak był zwykły kranik, to go odkręcałeś i paliwo płynęło do gaźnika. W gaźniku był przycisk do zatapiania pływaka, i po jego naciśnięciu, było wiadomo , że paliwo jest w gaźniku i dostało się do skrzyni korbowej.
Czy teraz tak można zrobić?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 15:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Ja przez jakiś czas miałem kranik ręczny w swoim Piaggio ale zmieniłem jak gasboxa podłączałem. Trudniej o przycisk do zatapiania pływaka ale jakoś na 100% dałoby się to zrobić.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 16:12 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Wymyśliłem to cudo bo jak postoi parę dni to żeby nie kopać 1000x muszę odkręcać tłumik szmerów,ściągam wąż podciśnienia z gaźnika,zasysam i patrze jak w wężyku paliwa pojawia się ono.Z tego powodu wymieniłem wężyki na przeźroczyste.Teraz mogę wszystko poskładać z powrotem.Potem mam do wyboru,jadę z brudnymi od tego wszystkiego łapami albo jeszcze wracam do domu myć ręce.Jak sobie przed wyjazdem tak polatam to mam dość wyjazdu :/ Gdzie te czasy zwykłych kraników,i to jeszcze z rezerwą :roll: Nie mogę nawet wymienić na taki bo mam starszy model,przykręcany do baku :( .Ale lepszy od wtykanych bo rozbieralny :wink:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 16:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Mycen, nikt przecież nie zarzuca że to jest bez sensu :) Przecież każdy chce sobie ułatwić życie :) Ja np na coś takiego nie wpadłem.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2009, 16:20 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
A ja pisałem , że to między innymi dla wygody.
Pomysł fajny, tylko co z tym drugim zaworkiem zwrotnym? nie jest potrzebny?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy