Dzisiaj jest 23 lut 2025, 15:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 gru 2011, 21:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Witam,
może ktoś orientuje się jak powinno się postępować przy malowaniu samochodu, mamy tu inną niż ze skuterami bo malujemy metal a nie plastik. Czytam w internecie i tyle co opisów tyle technik.
Wg mnie powinno wystarczyć tak:
1. demontowanie wszystkiego co zbędne, oklejanie szyb itp
2. matowienie karoserii papierem wodnym 600-800
3. odtłuszczanie
4. malowanie kolorem (farba bazowa, dobrze kryjąca) - 2 warstwy, nakładane na mokro, odstęp między nimi ok 15 minut
5. lakierowanie 2-3 warstwy po wyschnięciu bazy
6. końcowe polerowanie
Jeżeli ktoś ma o tym pojęcie niech napisze co pominąłem albo chcę zrobić źle. Dostęp do sprzętu, zamkniętego i ogrzewanego pomieszczenia mam. Efekt nie musi być mega idealny, ważne żeby jakoś to wyglądało.
A może ktoś się orientuje ile farby trzeba na malucha? Malowany będzie z zewnątrz, piszą w internecie że 1-1,5 litra starczy.
No i nie mam doświadczenia w malowaniu pistoletem więc to będzie 1 raz ale myślę że jakoś dam radę.
Ma być tanio.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2011, 22:16 
**

Rejestracja: 25 lip 2009, 9:54
Posty: 379
Pojazd:
1 Myjesz całe auto dokładnie z brudu
2 Obklejasz dokładnie elementy niemalowane, demontujesz np klamki kratki, światła itp.
3 Papier 200- 400 Zdzierasz to, a później 600 lub 800
4 Odtłuszczasz wszystko
5 Podkład
6 Szlifujesz podkład po wyschnięciu (minimum 3 godz w cieple zależy jaki podkład)
7 Odtłuszczasz
8 Baza, malujesz cienką warstwę, czekasz 10-20 minut (zależnie od ciepła i wilgotności tam gdzie malujesz) potem 2 i ewentualnie 3 warstwa.
9 Czekasz minimum dobę aż wszystko wyschnie. (ja bym tyle czekał)
10 Odtłuszczasz wszystko ładnie z brudu itp
11 Lakier jakieś 2 warstwy odstęp 10 minut (zależnie od wilgotności i ciepła)
12 Polerujesz po upływie 48 godzin od malowania (wszystko ładnie wyschnie i nie będzie nic się kleić i odpadać, jest pewność że wyschło)
13 Składasz do kupy.

Powinno starczyć 1,5 litra farby.
Pamiętaj o tym że to nie jest łatwe!
Staraj się robić cienkie warstwy bez zacieków!
ZERO BRUDU, KURZU ITP!

No i czego by tu, a no tak miłej roboty i udanego efektu!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2011, 22:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Dzięki, trochę mi rozjaśniłeś sprawę, ale jeszcze kilka pytań:
-punkt 3 mam zedrzeć całą poprzednią warstwę farby? czy po prostu ją zmatowić 2 gradacjami papieru?
-p 5 czytałem że podkład dajemy jak mamy do czynienia z gołą blachą, a jeżeli było wcześniej malowane to wystarczy dobrze kryjąca baza, jak z tym jest?




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2011, 22:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2010, 18:54
Posty: 2165
Lokalizacja: DIRTY SOUTH
Pojazd: GSXR 1000 k8 / A4B7
Litwa pisze:
Powinno starczyć 1,5 litra farby.

Na malucha nawet litr chyba nie pójdzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2011, 22:35 
*

Rejestracja: 19 lis 2011, 12:00
Posty: 18
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Cytuj:
Na malucha nawet litr chyba nie pójdzie.

Nie no nie przesadzaj juz :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2011, 22:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Jakbym malował nie pierwszy raz to może i litr by starczył.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2011, 23:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2011, 21:16
Posty: 0
Pojazd:
Ficu pisze:
punkt 3 mam zedrzeć całą poprzednią warstwę farby? czy po prostu ją zmatowić 2 gradacjami papieru?


Lepiej zedrzeć poprzednią warstwę.

Ficu pisze:
p 5 czytałem że podkład dajemy jak mamy do czynienia z gołą blachą, a jeżeli było wcześniej malowane to wystarczy dobrze kryjąca baza, jak z tym jest?


Także lepiej prysnąć podkładem. Niby więcej roboty, ale jesteś pewny dobrze zrobionej pracy. Chyba, że chcesz to zrobić na tzw. "odpier..."


To moje zdanie.




_________________

Są ludzie i parapety, ale niektórzy na tym forum to ludzie-klamki są...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2011, 0:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lis 2010, 20:14
Posty: 604
Lokalizacja: Kraków/Wołowice
Pojazd:
Ratownik, Taa tylko po co zdzierać warstwę do gołej blachy co?
5. .Jeśli chcesz żeby wszystko pięknie było to daj ten podkład dla świętego spokoju.Ten lakier co masz jest niby tam podkładem .
Rób jak uważasz




_________________

Naciskam starter.
Jeszcze kominiarka,rękawice,kask.
Ruszam,opada zmęcznie i złość.
Zostawiam za sobą świat pełen zawiści,
krzywd,raniących niedomówień...
Bo moją ulubioną pozycja?
To pozycja za kierownicy motocykla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2011, 12:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2010, 18:33
Posty: 535
Lokalizacja: Braniewo [NBR]
Pojazd:
ja robie to tak

1mycie całego auta
2matowanie papierem 600
3odtłuszczenie
4 szpachlowanie jesli jest potrzeba
5szlifowanie szpachli
6 po odtłuszczeniu malowanie podkładem
7 kontrast na podkład
8 szlifowanie podkładu pierierm wdonym 600
9odtuszczanie i baza 3 warstwy w odstepie 25 minutek zalezy od bazy
10 po polamowaniu bazyą odczekać 1h i na to lakier bezbarwny
po tygodniu polerka i gitara
nie pisałem juz o tym ze trzeba wszstko okleić w przypatku malowania całego auta trzeba rozebrać srodek zeby słupki i wewnątrz przy drzwiach to malujemy napierw potem dopiero całe auto




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=584288#584288 <<< HM CRE 70 SIX
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2011, 14:58 
**

Rejestracja: 25 lip 2009, 9:54
Posty: 379
Pojazd:
Ficu, Ja Ci podałem jak ja malowałem motor i tyle.

Jeżeli psikniesz bazę na stary lakier to może się zważyć/pogryźć

Podkład masz obojętny i on Ci się nie pogryzie.

Takie moje zdanie, róbta co chceta :lol: :lol: :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2011, 18:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2009, 21:42
Posty: 103
Lokalizacja: Wlkp
Pojazd:
Ficu pisze:
punkt 3 mam zedrzeć całą poprzednią warstwę farby? czy po prostu ją zmatowić 2 gradacjami papieru?

Musisz ją zmatować najlepiej papierem 400 wodnym.
Ficu pisze:
5 czytałem że podkład dajemy jak mamy do czynienia z gołą blachą, a jeżeli było wcześniej malowane to wystarczy dobrze kryjąca baza, jak z tym jest?

jeżeli lakierujemy surową blache kładziemy grunt, jeśli nie kładziemy podkład w celu zapobiegania korozji, lepszej przyczepności .




_________________

Był
- Peugeot Trekker
- Aprilia Sr
- Piaggio Nrg
- Mbk Booster
- Yamaha Aerox




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy