Dzisiaj jest 31 sty 2025, 11:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 cze 2009, 8:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Siema, zamówiłem nowy cylek, i mam pare pytań.

1.Jakie łożyska muszę zmienić ? Łożysko korbowodu (te igiełkowe) i łożyska na wale + simery, tak?
2.Czy łożysko igiełkowe dostane w tym samym sklepie co tamte łożyska?
3.Czy po zmianie cylka znowu muszę regulować napęd? tzn rolki, sprężynki itp?
4. Czy żeby zmienić łożyska musze rozpoławiać silnik
jak coś mi się przypomni to dopisze, pzdr :D :ups: :ups: :ups:


Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, 8:14 przez klikszen, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:20 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Łożyska kupisz w tym samym sklepie, ale ja wszystkim polecam zakupy w hurtowni łożysk, jest taniej. Simeringi też tam dostaniesz, najlepiej jak weźmiesz te wszystkie łożyska i simery, i oni sprzedadzą Ci takie same.
Regulacji napędu nie musisz robić, ale gaźnika na pewno.
Aby wymienić łożyska i simeringi wału, to trzeba rozpołowić silnik.
Ale jak nie ma potrzeby, to zmień tylko łożysko igiełkowe na korbowodzie, tłok cylek i śmigaj dalej. :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Dzieki, to, że muszę gaźnik regulować to wiem :)

O łożyskach pomyślałem bo od paru dni, jak dam full manete lub jak przekracza 75km/h to mi tak dziwnie drży podłoga, może to być wina łożysk?


Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, 8:23 przez klikszen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:29 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
To raczej nie łożyska.One by szumiały, byłoby słychać gwizd. Ale jak chcesz mieć spokój i jeździć bez awarii, to wymień łożyska. W hurtowni turekyeti zapłacił po 12 zł, a za simery 10 zł, lub na odwrót :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
A, spytam jeszcze..
Czy żeby tylko zmienić to łożysko korbowodu to i tak muszę rozpoławiać silnik? Bo jeśli nie, to sobie odpuszczę i tamte łożyska :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Do zmiany łożyska korbowodu ściągasz tylko cylek i tłok, nie musisz rozpoławiać silnika.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:37 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Łożysko korbowodu wymienisz bez rozpoławiania silnika, zdejmiesz cylek, tłok i masz od razu łożyska.

Jasiu mamy ten sam czas :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .


Ostatnio zmieniony 10 cze 2009, 8:38 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
:lol:

W sumie jak już tak mi się zebrało na pytania, to spytam znowu :ups: :ups:

Można bez rozpołowiania silnika ocenić stan łożysk?


to już ostatnie pytanko :ups: :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:42 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Tak ale jak zdejmiesz cylek, złapiesz ręką za korbowód, i poruszaj we wszystkie strony próbując wyczuć luzy.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Oke, a luz gdzie może być, góra - dół czy lewo - prawo?
Bo wiem, że gdzieś może byc tylko nie pamiętam gdzie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:50 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Musisz starać się poruszać korbowodem nie w pozycjach prostopadłych i równoległych, ale bardziej po skosie. Łożyska mają fabryczny luz ( C3 lub C4), Ty musisz wyczuć nadmierny luz. trudno to opisać, to można wyczuć przez lata praktyki :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 cze 2009, 8:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 6:44
Posty: 1007
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
No dobra, dzięki za pomoc. Będę próbował :lol: :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy