Dzisiaj jest 23 maja 2025, 16:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 sty 2012, 20:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Witam wszystkich. W minione lato kupiłem sobie skuter Kingway Coliber 2006r. Kupiłem go od mojej cioci. Od razu mówie że stał on 2 lata bez odpalania. Po kupieniu wyszysciłem gaźnik i te inne ''pierdoły'' , ale nie w tym rzecz. Problem polega na tym że sprzęgło za wcześnie łapie. I teraz zaczynają się schody. Nie wiem czy wymienic rolki czy sprężynki sprzęgła czy może całe sprzęgło. Dodam że skuter jedzie do 75km/h (zależy od jakości paliwa) Denerwujące jest również to że dostaje dużej dawki mocy (kopa) przy 25-30km/h. Chodzi o to ze do 25km/h sie muli a potem jest strzał i nieźle sie zbiera. Może wy byście wiedzieli co mam wymienić. Wiem oczywiscie ze zima i snieg ale jak tylko stopnieje to chcialbym już wiedzieć co jest mojemu skuterkowi. Liczę na waszą pomoc.

[ Komentarz dodany przez: faciu3: Pon 16 Sty, 2012 15:17 ]
Temat zamieszczony w niewłaściwym dziale.
Przenoszę...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 20:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2010, 20:25
Posty: 839
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Trochę twardsze sprezynki sprzegla.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 20:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Dzieki navi za odpowiedź ale poczekam jeszcze na zdanie innych bo np na innym forum proponowano mi zmiane rolek na lżejsze. Zapomnialem jeszcze napisać ze przy ruszaniu pasek piszczy, ale to chyba nie w tym rzecz. Planuje go i tak wymienić.




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sty 2012, 20:52 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 20:31
Posty: 163
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Stepek, to nie pasek ci piszcz przy ruszaniu to okładziny sprzęgła wymień je albo kup nowe sprzęgło a co do twojego pytania to spróbuj twardsze sprezynki a najlepiej sprawdź stan całego napędu




_________________

Obrazek Obrazek


Motorynka ROMET PONY 50 M2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 8:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
EGAI nie sądze że to okładziny sprzęgła. Skuter stał 2 lata wiec to musi byc pasek napędowy. Słyszałem że jak wymienie spręzynki na twardsze to one dadzą mi tylko efekt w postaci szarpnięcia. Co o tym sądzicie?




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 12:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 20:31
Posty: 163
Lokalizacja: Łańcut
Pojazd:
Stepek, to na 100% okładziny ja też w moim skuterze miałem przejechane 250km i zaczęło mi piszczeć po prostu badziewne wykonanie. Pasek sam z siebie nie piszczy ślizgając się, jest odczuwalny jego poślizg podczas ruszania ale nie wydaje przy tym żadnych odgłosów. a co do twojego pytania to próbuj, na początek radził bym kupić rolki 5g i zobaczyć jak to nie pomoże to spróbuj z sprężynkami :mrgreen:
a to jest 4T :?:




_________________

Obrazek Obrazek


Motorynka ROMET PONY 50 M2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 13:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Tak, skuter jest 4T. Podeślę niedługo zdjęcia sprzęgła to może to da więcej info.

EDIT: Zapomniałem napisać ze kiedy kupilem ten skuter to mial przejechane 2880km. W te lato co bylo zrobilem troche ponad 1300km wiec ma on teraz okolo 4200


Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 13:51 przez Stepek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 14:29 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2011, 21:09
Posty: 217
Lokalizacja: Wolanów / Radom
Pojazd:
Ja miałem to samo zdejmowałeś może sprzęgło.?
Trochę to dziwne ale ja zdjąłem i jak założyłem miałem to samo do 25 muł a już później dostawał kopa jak zdejmowałeś sprzęgło to załusz go tak samo jak zdjołeś na prawdę nie wiem w czym różnica ale u mnie tak było ...




_________________

______
Roxana 2007r.
Pozostaw po sobie ślad ;D
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1912383#1912383
________________
Na sprzedaż BMX, Lampa z kierunkami i Telefon więcej w linku : http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/r9af/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 14:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Niestety ja miałem tak od kupna. Niedawno dowiedzialem sie też od cioci ze bylo coś nie tak z tym sprzęgłem i nie wiem czy zostalo ono wymienione czy nie, wiec teraz mam problem


Ostatnio zmieniony 16 sty 2012, 14:40 przez Stepek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 15:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Kup cały napęd najlepiej :wink:

Proponuje wariator - jakiś dobry np. tu masz zestaw

- Wariator TEC + docisk 22% (najlepszy do 4T) ----> 190zł
http://allegro.pl/wariator-tec-r-type-g ... 15745.html

- Rolki Motoforce 16x13 5,5g ----> 35zł
http://allegro.pl/rolki-wariatora-motof ... 18904.html

- Pasek Motoforce - bardzo dobry i wytrzymały ----> 70zł
http://allegro.pl/pasek-motoforce-chins ... 93859.html

- Sprzęgło RMS Race - również będzie idealne ---->105zł
http://allegro.pl/rms-race-sprzeglo-107 ... 51658.html

RAZEM: 400zł z wysyłkami - masz cały napęd nóweczka :mrgreen:
To ci wystarczy aż do śmierci tego coliberka - na dodatek osiągi ci wzrosną jeszcze :wink: uzyskasz + - 5 - 10km/h więcej :wink:

Z bardzo dobrym startem z wyższych obrotów i równym przyśpieszeniem na średnio wysokich obrotach aż do maksymalnej prędkości :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2012, 18:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
http://www.youtube.com/watch?v=hI6Kz-z9 ... e=youtu.be

Zrobiłem filmik, mam nadzieje że pomoże. Odpalilem skuter i zaczęło chodzić ssanie, co jest rownoważne ze zwiekszeniem obrotów. na filmiku dokladnie widać ze obroty nie są zbyt wysokie, a mimo to musze naciskać hamulec zeby kolo sie nie kręciło. Żadnego gazu nie dodawalem, tylko raz żeby pokazać ile obrotów jeszcze zostalo. Poniżej daje też zdjęcia sprzęgła:

Obrazek




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2012, 11:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Popraw zdjęcia bo nie działa :wink:

Obroty stanowczo za wysokie :mrgreen: Nie chce mi się filmu nagrywać ale bym nagrał i ci pokazał jakie obroty mają być :wink:

I czego ty chcesz od tego skutera silnik elegancko chodzi :wink: - po prostu te silniki są tak słabe :wink: Nagraj dłuższy filmik i kamerą kieruj na cały silnik ( głównie na pokrywę zaworów - zobaczę czy nie stukają)


Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 11:41 przez DJPIECZYWO, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2012, 13:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
DJPIECZYWO, ty w ogóle wiesz o co biega? Wiec teraz słuchaj bo napisze najprościej jak się da: w innych skuterach jest tak że na początku nabierają obrotów i dopiero sprzęgło sie im ze tak powiem zalącza. Jak byś zobaczyl to na filmiku tak nie jest. to ze akurat teraz byly wysokie obroty bo ssanie chodzilo to nie znaczy ze sa za wysokie. Głownie chcialem pokazać że sprzęgło łapie na bardzo niskich obrotach i to jest głównie mo problem. Prosciej chyba sie nie da.

Zdjęcie sprzęgła:
http://imageshack.us/photo/my-images/694/37733930.jpg/




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2012, 13:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Doskonale cię rozumiem - przecież to normalne, a to że ci się kręci koło to masz za wysokie obroty :wink:

W każdym chinolu jest tak że startują od niskich obrotów - do regulowania tym służą sprężynki sprzęgła (to co pokazałeś na zdjęciu tylko od drugiej strony ) (są tam trzy sprężynki) jak dasz twardsze to będzie startował z wyższych obrotów.

Czyli sprzęgło będzie "łapać" dopiero z wyższych obrotów.

A jeśli chcesz żeby ci się koło nie kręciło teraz to zmniejsz obroty :wink:

PS: a co to sprzęgła to okładziny jeszcze bardzo rześkie :wink: Jeszcze na nim pojeździsz :wink:


Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 13:32 przez DJPIECZYWO, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2012, 13:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Spoko, ale tu nie o obroty chodzi. Normalnie mam niskie tylko te ssanie... ale nie ważne. Czyli bede musiał zmienić spręzynki sprzęgła. Postaram sie zrobić zdjęcie tych spręzynek. Postaram sie również odkrecić wario i sprawdzić stan rolek. A jakie spręzynki byście mi polecili? A może jakieś lepsze sportowe sprzęgło? Tylko nie drogie :)




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2012, 16:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
NIe wiem jak to się mogło stać ale sami to oceńcie:
http://imageshack.us/photo/my-images/256/hehege.jpg/

Mogło by to być związane z moim problemem? Teraz zaczynają sie schody bo oczywiscie rolki do wymiany a ja nie wiem ile gramów mają te co wyjąłem. Tak je sobie zważyłem to wychodzi 6 lub 5g na rolkę.
Sorry za post pod postem.




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sty 2012, 21:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
No właśnie nie pisz posta pod postem używaj "edit".


Łee co do rolek to całkiem normalne :mrgreen: :mrgreen: Zarąbiste są :mrgreen: xD - po prosu materiał rolek do dupy :wink:

Ja od siebie polecę tak - niedrogie a dobre:
http://allegro.pl/rolki-wariatora-motof ... 18904.html

Przy seryjnych częściach najlepsze do 4T idealnie wykorzystują moment obrotowy silnika oraz jego maksymalną moc - dobre przyśpieszenie i dobry v-max

Do tego NIEBIESKIE sprężynki sprzęgła HEBO:
http://allegro.pl/sprezynki-sprzegla-he ... 15159.html

Do seryjnego skutera w sam raz będzie ruszał z wyższych obrotów i ładnie ciągnął do końca bez muła.
Tylko do tych sprężynek niech mnie ktoś poprawi czy na pewno pasują do seryjnego sprzęgła w 4T

Ja miałem je u siebie w Yaroxie (2T) ale już go sprzedałem dość dawno :wink:

PS: Masz tu dwa stare filmy z moim "niestety" byłym Yaroxem - na nim słychać z jakich obrotów startuje na Hebo NIEBIESKICH
http://www.youtube.com/watch?v=M2aFasF4 ... ature=plcp
http://www.youtube.com/watch?v=8pS87WvK ... ature=plcp


Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 21:23 przez DJPIECZYWO, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2012, 9:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Dzieki, naprawde mi pomagasz. :) Nie sądzisz że niebieskie troche bedą za słabe? Nie lepiej czerwone? 2T jest chyba troche inaczej skonstruowane od 4T i ma inne wlasciwosci. Dodam też że bardziej zależy mi na v-max niż na przyśpieszeniu. A może jakiś niedrogi zestaw typu: http://allegro.pl/sportowy-wariator-spr ... 54825.html
Kasy niestety nie mam za dużo :(

EDIT: Albo jeszcze mógłbym zrobic tak że kupiłbym tylko rolki 6g i czerwone spręzynki. Najgorsze jest to że nie wiem jakie rolki są oryginalnie w moim skuterze.


Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 11:36 przez Stepek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2012, 11:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
NIe nie nie ten zestaw to szmelc nie jest warty złotówki.
Jakość tego jest gorsza od oryginału.

Wszystko co ci wysłałem to jest najtańszym kosztem - niestety taniej się nie da

Czerwone będą za silne będzie zryw do 5km/h później muł do 15 z brakiem siły i dopiero będzie jechać.

Oryginalne rolki w colibrze są 6gram ale lepsze będą 5,5 te co ja podałem ( tak jak mówiłem lepsze wykorzystanie silnika)

Jeśli zamontujesz cięższe rolki będzie słaby we dwóch nie pojedziesz szybciej niż 55km/h licznikowych i nigdy nie rozwiniesz maksymalnej mocy - chyba że z dużej górki :wink:


PS: Mi Router Pluss na całkowitej serii (zmieniłem tylko rolki z oryginalnych 6 gram na 5,5grama) jedzie 75km/h licznikowych.

Na tych 6 gramowych jechał niecałe 70km/h i gorzej przyśpieszał - wbrew logice a jednak - silnik nie miał mocy aby uzyskać maksymalne obroty (z dużej górki osiągał max - jakieś niecałe 80) ale jazda pod górkę w dwie osoby to masakra była 35/kmh max


Teraz na tych rolkach 5,5g samemu jak jadę osiąga 75km/h - pod górki 65km/h - a we dwóch pod górki niecałe 60km/h :wink:


PS2: Rolki 5,5g + niebieskie sprężynki + nowy pasek - bez tego jazdy nie będzie :wink: najlepiej zamów to z linków co ci podałem


Ostatnio zmieniony 19 sty 2012, 11:44 przez DJPIECZYWO, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2012, 17:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Ok, założyłem dzisiaj rolki 5,5g i efekt był bardzo zadowalający z mojej strony. Skuterek startuje z dużo wyższych obrotów i nie ma muła. Szkoda tylko że zima bo nie mogę sprawdzić v-max, ale mam nadzieje że się nie zmniejszy powodem lżejszych rolek. Dzięki DJPIECZYWO bo bardzo mi pomagałeś. Zadam tylko ostatnie pytanie. Czy v-max mi się zmniejszy?




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy