Dzisiaj jest 07 lut 2025, 17:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lut 2012, 21:45 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Witam

Jak wymienić łożysko koła w Vitality ? Czy trzeba rozkręcać przekładnię ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2012, 21:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Trzeba odkręcić dzwon sprzęgła ściągnąć dzwon sprzęgło z talerzami. Potem odkręcić koło. Następnie śruby powinny znajdować się od wewnątrz przekładni odkręcisz je i kartery rozejdą się. Możliwe że będzie trzeba trochę użyć siły do rozłączenia karterów, jeżeli rozbierane jest to pierwszy raz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2012, 21:53 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Piórek pisze:
Trzeba odkręcić dzwon sprzęgła ściągnąć dzwon sprzęgło z talerzami. Potem odkręcić koło. Następnie śruby powinny znajdować się od wewnątrz przekładni odkręcisz je i kartery rozejdą się. Możliwe że będzie trzeba trochę użyć siły do rozłączenia karterów, jeżeli rozbierane jest to pierwszy raz.


A co ze śrubami wkoło karterów ;) ? Czyli jednak trzeba rozłączać kartery żeby wyjąć to łożysko...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2012, 22:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Tak w koło także będzie trzeba odkręcić. Po rozłączeniu wyjdzie wałek na którym siedzi koło i będzie na nim łożysko lub zostanie w jednej części karteru.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2012, 23:14 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Aha, tak myślałem...
W zasadzie nie wiem czy zmieniać łożysko koła. Może coś doradzicie... Bo problem jest taki, że w skuterze podczas jazdy pojawiają się drgania ( w podłodze i na siedzeniu), największe tak między 50-55, ale też zależy od obrotów, jak jadę np pod górę, pod obciążeniem to prawie ich nie ma. Ogólnie nie są jakieś mocne, ale odczuwalne i wkurzające.

Myślicie, że wymiana łożysk przekładni i koła może rozwiązać problem ?

Zmieniłem już :
- sprzęgło + korektor + bęben sprzęgła na inne
- rolki na nowe
- pasek na nowy (dayco)
- przeciwtalerz wariatora na inny

Skuter full seria, tylko wariator malossi multivar.
Drgania pojawiły się, gdy kiedyś wymieniłem rolki na inne. Myślałem więc, że rolki są lipne, założyłem te co wcześniej z powrotem, niestety drgania nie ustały. Wał skrzywiony raczej nie jest, bo pewnie by drgało cały czas i na postoju ( a na postoju większych drgań nie zauważyłem). Łożyska wału też są ok ( brak luzu ).


Ostatnio zmieniony 08 lut 2012, 23:20 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2012, 15:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 21:39
Posty: 1337
Lokalizacja: Ciechanowiec
Pojazd:
Może silentbloki (gumy z tulejką w środku) są do wymiany ? Znajdują się one w uchwytach od karteru do huśtawki (mocowania silnika). Jeżeli tulejki już się powyrywały z gumy to bardzo możliwe że to to.
A tak to chyba nic innego nie pozostaje tylko coś w przełożeniach, któreś łożysko :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 2:05 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Piórek pisze:
Może silentbloki (gumy z tulejką w środku) są do wymiany ? Znajdują się one w uchwytach od karteru do huśtawki (mocowania silnika). Jeżeli tulejki już się powyrywały z gumy to bardzo możliwe że to to.
A tak to chyba nic innego nie pozostaje tylko coś w przełożeniach, któreś łożysko :)


Wątpię, ale też to sprawdzę. A jak nie to przekładnia...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2012, 6:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2009, 0:09
Posty: 194
Lokalizacja: Gabryelin
Pojazd: Kymco Super 9
Takie drgania mogę być wynikiem zwykłej charakterystyki pracy silnika. Wątpie zeby łozysko koła sie rozsypało, jaki przebieg ma Twoja Vitalka?? Przyczyną takiej pracy silnika moze byc jeszcze przekładnia a mianowicie czy jak wymieniałes korektor to czy lekko go nasmarowałes ??




_________________

Kymco Super 9 LC
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=25392




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 17:33 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
LukS9 pisze:
Takie drgania mogę być wynikiem zwykłej charakterystyki pracy silnika. Wątpie zeby łozysko koła sie rozsypało, jaki przebieg ma Twoja Vitalka?? Przyczyną takiej pracy silnika moze byc jeszcze przekładnia a mianowicie czy jak wymieniałes korektor to czy lekko go nasmarowałes ??


Nie sądzę, bo wcześniej tak nigdy nie było.
Silnik kupiłem na allegro, przebieg nie jest pewny, ale sprzedawca deklarował ok. 5 tys. To teraz by miał 8-9 tys.
Korektora nie smarowałem, ale było tam troszkę smaru.

A czy może to być wina skrzywionego wału czy to odpada?
Przed chwilą odpalałem silnik bez wariatora, tak, że wystawał sam wał, i niby wydaje się prosty, ale na oko ciężko stwierdzić. Przy okazji jakby ktoś nie wiedział jak tak odpalić... wystarczy kawałek sznurka :P


Ostatnio zmieniony 11 lut 2012, 17:41 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 19:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2010, 13:27
Posty: 985
Lokalizacja: Będzin
Pojazd:
Mi bardzo wibrował jak jeździłem na gumie i postawiłem go :angry: przeciwtalerz spalił pasek i wyrwało mi tam troszeczkę a był prawie nowy ale jak masz pasek dobry :roll:




_________________

"Odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie żyją wcale ... "

Sprzedam moją niunię
http://tablica.pl/oferta/kymco-super9-s ... 30S9d.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2012, 19:47 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
Freeszu pisze:
Mi bardzo wibrował jak jeździłem na gumie i postawiłem go :angry: przeciwtalerz spalił pasek i wyrwało mi tam troszeczkę a był prawie nowy ale jak masz pasek dobry :roll:


Tak jak pisałem pasek mam nowy, więc to nie to :)
Ktoś miał jeszcze podobny objaw ( drgania w podłodze ) w czasie jazdy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2012, 22:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2009, 0:09
Posty: 194
Lokalizacja: Gabryelin
Pojazd: Kymco Super 9
No ja miałem i to nawet było przy nowym, oryginalnym silniku ale to norma. Tez tak jak mowie o tym korektorze, kiedys go zlozylem bez smaru to myslalem ze sie silnik rozwala gdy go nasmarowalem wogole nie czulem zadnych wibracji




_________________

Kymco Super 9 LC
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=25392




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2012, 2:59 
**

Rejestracja: 25 mar 2011, 18:12
Posty: 217
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd: Kymco Vitality
LukS9 pisze:
No ja miałem i to nawet było przy nowym, oryginalnym silniku ale to norma. Tez tak jak mowie o tym korektorze, kiedys go zlozylem bez smaru to myslalem ze sie silnik rozwala gdy go nasmarowalem wogole nie czulem zadnych wibracji


Aha. No ja na nowym tak nie miałem. I tak w podłodze też Ci drgało?
Spróbuję ten korektor nasmarować. A smar grafitowy czy zwykły lepiej?


Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 3:00 przez dr_kotowicz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy