Dzisiaj jest 13 lut 2025, 12:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Korbowód
Post: 21 lut 2012, 18:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Witajcie kochani i wy nie kochani jeszcze też :* :D

Są tu jacyś materiałoznawcy? Co myślicie o nadspawaniu i oszlifowaniu korbowodu w.celu wzmocnienia go? Myślę o zrobieniu czegoś takiego na korbie Rometa "gdyż azaliż" jak wiadomo jest on dość słaby :) Proszę o komentarze i sugestie poniżej :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 19:23 
**

Rejestracja: 21 kwie 2011, 15:06
Posty: 404
Pojazd:
Korbowód jest twardy wiec może popękać przy naspawaniu

takie zabiegi z naspawaniem i szlifowaniem nie przejdzie, i na pewno korbowodu nie wywarzasz tak jak powinno być.

Chyba że oddasz korbowód do firmy która zajmuje się natryskiwaniem metalu pod wysokim ciśnieniem, a później obrabiają.


Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 19:24 przez Sensejj, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 19:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Od spawania może się przegrzać a później pęknąć. Jak ci nie zależy na silniku to spawaj.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 19:35 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Zrobi się wtedy sporo cięższy :) Silnik popadnie w wieksze wibracje. Co do wytrzymałości to nie tylko sama korba powinna być wzmocniona. Liczy się również dolne łożysko korby bo na górze jest prawdopodobnie tulejka :) Ale brawo za pomysł Marcin194 :D




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 19:37 
**

Rejestracja: 21 kwie 2011, 15:06
Posty: 404
Pojazd:
Furian50, Pomysł jak pomysł, ale nie radze, silnik po takim spawaniu szlak trafi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 20:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Sensejj, ten silnik zapewne posłużyłby Marcinowi jako "królik doświadczalny" absolutnie do niczego mu nie potrzebny, tylko aby sie na nim czegoś nowego nauczyć :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 20:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie możesz zamontować korby od czego innego?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 21:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Sensejj pisze:
Korbowód jest twardy wiec może popękać przy naspawaniu

takie zabiegi z naspawaniem i szlifowaniem nie przejdzie, i na pewno korbowodu nie wywarzasz tak jak powinno być.

Chyba że oddasz korbowód do firmy która zajmuje się natryskiwaniem metalu pod wysokim ciśnieniem, a później obrabiają.


Wyważać korbowód? on nie porusza się ruchem wirowym więc jego wyważenie nie ma znaczenia... Ale punkt za ciekawy pomysł z natryskiem :)
Chodziło mi raczej o zachowaniu materiału po takiej operacji. Zapomniałem o tym że korbowody są chartowane, a spawanie=wysoka temperatura... Silnik służy do zabawy... Staram się jak najwięcej teorii przełożyć na praktykę a szkoda byłoby mi uczyć się na droższym sprzęcie.

Booyaka to jest kolejny koszt a teraz ledwo wyrabiam :/ poza tym ciężko o korbowód z takimi wymiarami :) pewnie skończy się na tym że zmienie korbowód. Jakby ktoś miał inną opinie niż powyżej, to poproszę o wypowiedź :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 21:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2008, 10:33
Posty: 839
Lokalizacja: Koronowo
Pojazd:
Widziałem że ludzie spawali korbowody z powodu ich pękniecia i wytrzymywało to myśle przy twoim tuningu korbowód wytrzyma jak nie to kupisz drugi i pospawasz drogi nie jest. Takie jest moje zdanie. Widziałem kolesia co w goarze miał 60 od sima i co padało to tylko skrzynia wal wytrzymał.




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203709
damiankozba pisze:
Witam. KUPIE KARTE MOTOROWEROWĄ Prosze o kONTAKT GG 7139932 DOBRZE PŁace


Sprzedam Przełozenia sportowe wtórne Polini 61/20 do morini GG 7063101




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Też widziałem tego Ogara. Na tamtym silniku osiągał 110km/h. Prawdopodobnie zakupie korbowód z Sendy z silnikiem Derbi:)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
A może, jak już bawić się w coś takiego warto by było zwiększyć skok tłoka? :)




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 23:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2008, 10:33
Posty: 839
Lokalizacja: Koronowo
Pojazd:
Booyaka pisze:
A może, jak już bawić się w coś takiego warto by było zwiększyć skok tłoka? :)

Moim zdaniem nie warte




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203709
damiankozba pisze:
Witam. KUPIE KARTE MOTOROWEROWĄ Prosze o kONTAKT GG 7139932 DOBRZE PŁace


Sprzedam Przełozenia sportowe wtórne Polini 61/20 do morini GG 7063101




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 18:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Booyaka pisze:
A może, jak już bawić się w coś takiego warto by było zwiększyć skok tłoka? :)


Stroiłem cylinder na ~8500, a obecny skok wynosi 44mm. Docelowy tłok będzie miał 39.25mm :) chyba wiesz co to oznacza? :) Gdybym zwiększył skok, obniżył bym kwadraturę, która przy powyższym zestawieniu z kolei wynosi ~0.89 ;) Niższa kwadratura to spadek mocy, którą staram się zdobyć każdym-kolejnym-zabiegiem :)


Chłopaki, a czy to są korbowody do tych samych silników?
www.allegro.pl/korbowod-derbi-senda-apr ... 09622.html

www.allegro.pl/korbowod-top-racing-race ... 66979.html




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 18:25 
**

Rejestracja: 21 kwie 2011, 15:06
Posty: 404
Pojazd:
Marcin194 pisze:
a czy to są korbowody do tych samych silników?


Wszystko wskazuje że tak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 18:30 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Booyaka, przecież samym korbowodem nie zmienisz skoku wału, byś musiał przełożyć czop bardziej na zewnątrz wału co jest nie łatwym zadaniem.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 19:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2008, 10:33
Posty: 839
Lokalizacja: Koronowo
Pojazd:
Furian50 pisze:
Booyaka, przecież samym korbowodem nie zmienisz skoku wału, byś musiał przełożyć czop bardziej na zewnątrz wału co jest nie łatwym zadaniem.


Marcin pisal ze niechce zmieniać skoku tłoka tylko założyć inny korbowód.




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203709
damiankozba pisze:
Witam. KUPIE KARTE MOTOROWEROWĄ Prosze o kONTAKT GG 7139932 DOBRZE PŁace


Sprzedam Przełozenia sportowe wtórne Polini 61/20 do morini GG 7063101




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 20:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Furian50, Niepotrzebnie próbujesz się mądrzyć. Jak chcesz zmienić położenie dolnego czopa nie zmieniając jego średnicy? Zresztą autor i tak nie ma raczej zamiaru drążyć tego pomysłu.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 21:06 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Booyaka, uwzględniam jedynie Twój pomysł. Wiem że Marcin194, nie chce zmieniać skoku tłoka lecz samą korbę :wink:
szymonkopa, jak mnie nie rozumiesz to nie cytuj moich wypowiedzi.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 22:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ty chyba sam nie rozumiesz co piszesz :?
Myślę tak dlatego, że nie odpowiedziałeś na moje pytanie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 14:26 
**

Rejestracja: 21 kwie 2011, 15:06
Posty: 404
Pojazd:
Furian50, Powiem tyle piszesz niekiedy nie na temat tylko po to żeby każdy widział że odpowiadasz, I żeby Cię uwzględniać na moda. :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy