Dzisiaj jest 27 lis 2024, 4:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lut 2012, 1:30 
**

Rejestracja: 21 lis 2011, 17:00
Posty: 295
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
Witam, w tym poradniku chcę przedstawić wszystkie potrzebne instrukcje które ułatwią przeciętnemu forumowiczowi przeprowadzenie swapu w swoim skuterze.
Pisząc poradnik w pełni wzorowałem się na instalacji skutera 4 suwowego (4T). Czyli wszelkie podłączenia kabli dotyczą elektryki 4t.

Zaczynajmy;)

Powinniśmy zacząć od kupna silnika. Według mnie jeśli bierzemy się za swap powinniśmy szukać już silnika chłodzonego cieczą na hamulec tarczowy. Wybrał bym też silnik na długi karter. Oczywiście nie mam nic przeciwko chłodzeniu powietrzem ale bardziej opłacalny jest swap na silnik chłodzony cieczą.

1. Co powinniśmy kupić?
a) w przypadku silnika ac na bęben
*silnik
*cewko-moduł zapłonowy piaggo/gilera
*wachacz piaggio
*adapter amortyzatora
(w przypadku ac na tarcze dodatkowo potrzebny będzie nam zacisk, przewód oraz pompa hamulcowa)
b)w przypadku silnika lc na bęben
*silnik
*cewko-moduł zapłonowy piaggo/gilera
*wachacz piaggio
*adapter amortyzatora
*chłodnica
*zbiorniczek wyrównawczy
*węże ( w żadnym wypadku węże ogrodowe)
(w przypadku lc na tarcze dodatkowo potrzebny będzie nam zacisk, przewód oraz pompa hamulcowa)

Nie martwcie się z góry, ze swapem niema dużo roboty ale nie jest też łatwo. Najłatwiej wybrać opcje z chłodzeniem powietrzem i hamulcem bębnowym, no ale jak kto woli.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Część pierwsza (mechaniczna)
W pierwszej kolejności wyjmujemy stary silnik (chyba każdy kto bierze się za swap wie jak to zrobić)



[img][img]http://images40.fotosik.pl/1374/285a88aac061a238med.jpg[/img][/img]


Po tej czynności musimy zmodyfikować minimalnie wachacz, mianowicie skracamy o troszkę cypelek wachacza który wchodzi w ramę. Montujemy wachacz w silniku i wkładamy go do ramy. Tym samym Montujemy nasz adapter w amortyzatorze. Kończąc te dwie czynności nasz silnik znajduje się w ramie.

[img][img]http://images37.fotosik.pl/1346/3723cfb3e8253e6cmed.jpg[/img][/img]

W przypadku silnika ac na bęben zostało nam podpiąć hamulec i elektrykę której schemat przedstawię później.

No to teraz coś grubszego. Silnik Chłodzony cieczą na hamulec tarczowy.
Wszystko jak wyżej. Musimy tylko podpiąć odpowiednio chłodnice oraz układ hamulcowy. Pamiętajmy o zastosowaniu węży dobrej i odpowiedniej jakości. Ja miałem troszkę pracy ponieważ robiłem mocowania. Najlepiej zastosować chłodnice od piaggio lub gilery jest stosunkowo mała i wszędzie wejdzie. Pamiętajmy że zbiorniczek wyrównawczy powinien znajdować się wyżej niż chłodnica. Nigdy nie zapomnijcie odpowiednio odpowietrzyć układu.
No a rozprowadzić hamulce to każdy umie. W przypadku lc na bęben pomijamy ostatni ,,punkt,,


[img][img]http://images49.fotosik.pl/1337/69ef63e1fc3e113dmed.jpg[/img][/img]

2. Część druga(elektryczna)

No więc tutaj wszystko zależy od tego czy mamy silnik nowego czy starego typu.
Jak to rozpoznać? Już piszę. Nowy ma kostkę obok magneta i do niej wpinamy kable.
Natomiast stary ma kable wychodzące bezpośrednio z magneta w oplotach.

Podzielmy sobie to na dwa rodzaje.
A-stary typ
B-nowy typ

Zacznijmy od wersji A
(Po lewej będzie napisany kolor kabla wychodzącego z silnika natomiast po prawej kolor kabla do którego należy się wpiąć w instalacji skutera)

niebieski--- masa
biały------- żółty
żółty------- biały
zielony----- czarno biały (jest to kabel do gaszenia)

Rozrusznik:

zielony----- czarny
czerwony--czerwony

Moduł:
Podłączamy do niego kable według naklejki lub napisów które się na nim znjadują: biały zielony i czerwony.

No i wersja B

Tutaj nieco trudniej. Mamy kostkę i wychodzi z niej 6 kabli.
(Po lewej kolor w kostce w silniku po prawej kolor kabli w instalacji)

czerwony-- czerwony w cewkomodule
biały------- biały w cewkomodule
zielony----- zielony w cewkomodule i do gaszenia do stacyjki lub pod biało-czarny (trzeba wyprowadzić dwa kable od zielonego)
szary------ zółty w ładowaniu
żółty------ biały w ładowaniu
niebieski-- masa

Wnioski?
Najłatwiej zrobić swap na ac i bęben. Jest to najtańsza opcja ponieważ nie musimy kupować pompy hamulcowej oraz chłodnicy a są to dość spore koszta. Jednakże każdemu radzę iść na całość i wykonać swap na lc i tarczę. Na dobry komplet trzeba mieć średnio 800-1000zł ale uwierzcie mi warto.


PORADNIK NAPISAŁEM SAM NA PODSTAWIE WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA NABYTEGO PODCZAS PRZEBIEGU SWAPU W MOIM SKUTERZE! ZAKAZUJĘ KOPIOWANIA BEZ MOJEJ WIEDZY! NIE ODPOWIADAM ZA POWSTAŁEM USZKODZENIA PODCZAS PRAC PRZY WASZYCH SKUTERACH!


POZDRAWIAM I ZACHĘCAM DO KOMENTOWANIA I DZIAŁANIA .



BY SWAP :D


Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 0:44 przez swap, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 7:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
swap, Konkretny poradnik.
Dobrą opcja na swap jest silnik P/G LC na hamulce bembnowy,nie musi być od razu na tarcze :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 11:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 22:00
Posty: 148
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Pojazd:
Konkretny poradnik, tylko nie wiem jak wsadzić silnik do ramy? Przydałoby się więcej zdjęć :)




_________________

Neo's Green&Black ♥

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=203105




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 19:58 
*

Rejestracja: 03 lis 2011, 19:06
Posty: 112
Lokalizacja: Pułtusk
Pojazd:
Dobry poradnik przyda mi się w niedalekiej przyszłości :) i daj schemat




_________________

Kupie termometr stage6 uszkodzony !!!

Cylinder Sport 70cc Do Piaggio LC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 20:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Jest już taki poradnik (mój :twisted: ) lecz robione na innym skuterze. Ogólnie wykonanie zadowalające, art na plus :wink:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 21:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
widzę kolega ze wspólnego miasta :<

poradnik świetny :wink:

kiedyś się stykniemy i pokażesz mi to cudo :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 22:36 
**

Rejestracja: 21 lis 2011, 17:00
Posty: 295
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
Tooldi14 Jaki schemat chcesz? Wszystko opisałem ale jeśli chcesz schemat powiedz mi czego to przedstawię w temacie.

Kymco17 Może zobaczymy się na zlocie w Sielinku jeśli jedziesz, a tak to cię nie kojarzę z nt;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lut 2012, 23:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
- Znalazłem znalazłem
- błąd proszę Pana
- gdzie?
-
swap pisze:
800-100zł
zera brakuje, powinno być 800- 1000zł
- dobrze w nagrodę masz ciastko :mrgreen:


Poradnik bardzo fajny zasługuje na duża pochwałę dla autora +




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 0:06 
*

Rejestracja: 10 wrz 2011, 19:54
Posty: 124
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd: Coliber P/G, Golf 3 GT
Mnie jeszcze był potrzebny regulator napiecia, bo mi światła paliło;D




_________________

Wbijaj do mojego Colibra;D

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=303942




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 0:44 
**

Rejestracja: 21 lis 2011, 17:00
Posty: 295
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
Nie spotkałem się z przypadkiem palenia świateł a już trochę się o swapach naczytałem. Może coś źle podłączyłeś.


Dzięki za wskazanie błędu;p GuN;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 10:14 
*

Rejestracja: 12 mar 2011, 21:54
Posty: 42
Pojazd:
Popraw ten wachacz na wahacz :P
miczeljp, źle musiałeś podłączyć coś. Bo regulator działa chiński bez problemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2012, 22:52 
*

Rejestracja: 10 wrz 2011, 19:54
Posty: 124
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pojazd: Coliber P/G, Golf 3 GT
Dzisiaj pokombinowałem i na dwóch iskrownikach paliło mi lampy;/ Mam nowszy typ silnika i pomierzyłem kable miernikiem,bo mechanik powiedział że najwiecej pradu idzie do akumulatora... Wiec podłączyłem żółty kabel pod zółty a szary pod biały i wszystko jest git, działa pod regulatorem z chiniola... Może miałem pozmieniane kable w elektryce czy coś;)




_________________

Wbijaj do mojego Colibra;D

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=303942




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 17:01 
*

Rejestracja: 01 kwie 2011, 13:21
Posty: 90
Lokalizacja: Mońki
Pojazd:
A jak rozwiązałeś problem z linką gazu? Bo w niektórych skuterach linka od p/g jest za krótka.




_________________

Odwiedź mojego piździka KLIKNIJ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 19:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lis 2010, 12:12
Posty: 230
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
Poradnik bardzo dobry sam mam swapa z p/g AC na Tarcze.
Co do linki ja mam z keewaya matrixa i u mnie jest ok z długością




_________________

MKII Racing SWAP P/G
Aprilia RS 50 Sport




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lut 2012, 20:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:43
Posty: 60
Lokalizacja: Żarki-Letnisko
Pojazd:
Bardzo dobry poradnik :) , na pewno się przyda osobą mało obeznanym w temacie :)




_________________

Jak rozmnażać się to ksiezniczki  Jak kraść to miliony  Jak jezdzic to Yamaha  Jak żyć to na całego :D

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=207093

Stunt Suka pisze:
BuBu ma dobry silnior.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 15:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:01
Posty: 79
Lokalizacja: Końskie
Pojazd: Czarnuch
Mógł by mi ktoś podać link do adaptera amortyzatora bo nie wiem o co z nim chodzi?Będę bardzo wdzięczny :D




_________________

Zapraszam do mojego Czarnucha :D
Nigga Style


Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 21:41 przez romecik07, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 14:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
romecik07 pisze:
Mógł by mi ktoś podać link do adaptera amortyzatora bo nie wiem o co z nim chodzi?Będę bardzo wdzięczny :D


Amorek z p/g u karteru ma szerokość 2,3cm, a amor z chinola chyba 1,5 więc trzeba zrobić przedłużkę ze zmiennym rozstawem końcówek, do karteru szersza (standard p/g) i na górze do amorka (standard minarelli, GY6)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 15:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:01
Posty: 79
Lokalizacja: Końskie
Pojazd: Czarnuch
piaggius pisze:
romecik07 pisze:
Mógł by mi ktoś podać link do adaptera amortyzatora bo nie wiem o co z nim chodzi?Będę bardzo wdzięczny :D


Amorek z p/g u karteru ma szerokość 2,3cm, a amor z chinola chyba 1,5 więc trzeba zrobić przedłużkę ze zmiennym rozstawem końcówek, do karteru szersza (standard p/g) i na górze do amorka (standard minarelli, GY6)

Rozumiem że mam kupić przedłużkę ? :cool:




_________________

Zapraszam do mojego Czarnucha :D
Nigga Style




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 17:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Nie zrobić.
Pasuje chyba amor od jakiejś apki 125 chyba gdzieś czytałem :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 21:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2011, 21:01
Posty: 79
Lokalizacja: Końskie
Pojazd: Czarnuch
Revo pisze:
Nie zrobić.
Pasuje chyba amor od jakiejś apki 125 chyba gdzieś czytałem :)

Czyli muszę kupić amorek :wink:




_________________

Zapraszam do mojego Czarnucha :D
Nigga Style




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy