Dzisiaj jest 08 maja 2025, 21:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 mar 2012, 23:21 
*

Rejestracja: 02 mar 2012, 23:04
Posty: 7
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd:
Witam. W polskich internetach nie mogę znaleźć jakiejś jednoznacznej odpowiedzi na temat zmiany wtrysku na gaźnik.. Wiecie coś może o takim zabiegu? Chodzi mi konkretnie o Aprilie SR DiTech z 2003 roku :idea:. Czy możliwe jest zmontowanie takiej Apki gaźnikowej na ECU od DiTecha?? Pozdrawiam.




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 10:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
Jest to możliwe. Widziałem nawet tutaj u nas na mielochu projekt Sr, w której koleś miał sr na wtrysku potem przerobił na gaźnik, ale coś mu nie przypasowało i z powrotem przerobił na wtrysk musiał byś poszukać.




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 10:30 
*

Rejestracja: 02 mar 2012, 23:04
Posty: 7
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd:
No właśnie znalazłem gdzieś w internecie coś takiego. Cytuję:

"-Do przeróbki potrzeba
-Kruciec ten co wchodzi do silnika od wersji gaźnikowej
-Głowice
-Gaźnik
-Ssanie
-Linke gazu
-Kranik podciśnieniowy i parę przewodów nowych i możesz jeszcze zamontować filterki paliwa .

1.Wywalasz starą głowice,pompkę paliwa i oleju.
2.Zostawiasz ECU, daje ono iskrę i nie może zostać wyrzucone
3.Zakładasz głowice od gaźnika i gaźnik w miejsce przepustnicy.
4.W kostce od przepustnicy łączysz ze sobą dwa środkowe kable(musisz to zrobić żeby skuter wchodził na obroty), po złączeniu, cały przewód chowasz pod plastikami np. na opaskę montujesz przy ramie.
5.Musisz jakoś podłączyć kranik w baku.
6.Jak kupisz oryginalne ssanie od morini to musisz przerobić kabel aby moc podłączyć je pod akumulator. Jedno do "+" a drugie do "-" od kabla "+" prowadzisz jakiś przełącznik tak aby można było odciąć prąd, tak jakbyś robił audio.
7. Musisz zaślepić otwór po kompresorze, możesz wykorzystać kompresor(Ja u siebie wyciągnąłem to kółko i wsadziłem sam tloczek i klin aby go trzymał, następnie w miejsce rurki wkręciłem śrubę i wszystko uszczelniłem takim klejem czerwonym, co daje się go pod głowice.) albo u tokarza na wymiary i kształt kompresora zrobic taki korek aluminiowy powiedzmy.
8.Wcześniej pisałem ze pompka oleju może zostać ponieważ, u kolegi w Jecie chodzi, mój błąd Jet to nie SR, niestety nie ma możliwości podłączenia pompki do gaźnika gdyż w silniku morini i gaźniku KEHIN olej jest podawany w całkowicie inny sposób i niestety pompkę trzeba wyrzucić i samemu mieszać paliwo z olejem.
9.Podłączasz linkę gazu od wersji na gaźniku. "

Jakoby nie mam pięciu lat, nie porwę się od razu do pracy bez sprawdzenia źródła informacji ;) Czy mógłby ktoś potwierdzić autentyczność tych informacji?? Stawiam real Piwo ;D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 18:26 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
Oczywiście jest to prawda, sam tak przerabiałem NRG PureJet oraz mojego Ditecha:)

co do kranika - kup RMS do Piaggio NRG - pasuje idealnie, ssanie auto podłącz pod wtyczkę pompy paliwa - stały prąd po odpaleniu więc idealnie dla ssania. Musisz robić sam mieszankę. Kruciec zostaw seryjny i kup gaźnik na wcisk np. Dellorto 17,5 do Minarelli lub Piaggio/Gilera.

ps. piję Lecha :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 mar 2012, 19:23 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Dokładnie jak mass143 napisał. Głowice możesz zostawić od ditecha, no chyba, że oringi na wtrysku szlag trafił.. A jeśli są ok to tylko odłącz wszystkie wtyczki od wtryskiwaczy i git. Zrób coś z kompresorem, polecam go "wybebeszyć" i w miejsce króćca gdzie podaje powietrze, wkręcić zwykłą śrubę. Linki gazu nie musisz kupować innej, wystarczy, że spiłujesz odpowiednio końcówkę, która ma wejść w przepustnice gaźnika i git. Jedyny minus to właśnie to, że musisz sam mieszankę robić..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 0:12 
*

Rejestracja: 02 mar 2012, 23:04
Posty: 7
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd:
mass143 masz u mnie tego lecha ;) Czy mógłbym w razie czego zaczerpnąć u Ciebie jakiejś rady na pw? Bo szykuje właśnie ten swap więc chciałbym mieć z kimś stały kontakt a nie tak wybiórczo :D.. Wiesz skoro już jesteś w tym temacie to miło by było. :ups:

Darex też dziękuje :D Na dobrą sprawę wychodzi na to że muszę kupić tylko gaźnik i kranik tak ?




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 04 mar 2012, 0:29 przez Forma, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 13:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 23:02
Posty: 1617
Lokalizacja: Sandomierz
Pojazd: borsche vr5
tak, co do kompresora to polecam wyciągnąć kółko i złożyć. w razie czego pisz na pw;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 14:29 
*

Rejestracja: 02 mar 2012, 23:04
Posty: 7
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd:
mass143 MY LORD :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 16:34 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
Forma, generalnie tak, ale jak będziesz miał okazję kupić głowicę od wersji gaźnikowej to kupuj, bo jednak w gaźniku i świece tańsze, mniej problematyczny i w ogóle ;)
Ogólnie przeróbka prosta, wystarczy tylko dokładnie wszystko porobić i się nie spieszyć skoro robisz to pierwszy raz. Oczywiście nie zapomnij złączyć tych 2 środkowych pinów w kostce od przepustnicy. Bo nie musisz tej kostki ucinać, lepiej po prostu zmostkuj te 2 środkowe piny i gites ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2012, 23:46 
*

Rejestracja: 02 mar 2012, 23:04
Posty: 7
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd:
Postaram się to zrobić w miarę dokładnie. Mógłbym prosić Cię o ułożenie takiej małej listy rzeczy do zrobienia żeby jakoś to ruszyło? Znając mnie, to pewnie pogubię się w tych postach i całymi godzinami będę układał w głowie jak to ma mniej więcej wyglądać.. Żeby nie było nie jestem jakimś "nie ogarem" w tych sprawach, tylko nie miałem nigdy do czynienia z takim montażem, a szukanie informacji w tekście nie jest moją najmocniejszą stroną :). Przepraszam za kłopot, i podwyższam stawkę w piwkach do skromnego 4-ro paku... :cool:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 19:49 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
A więc tak, najpierw demontujesz wszystkie plastiki, które po prostu przeszkadzają bądź blokują dostęp do danej części.. Do rzeczy, wymontowujesz przepustnice, wyciągasz z niej linkę i ją wywalasz, potem zajmij się kompresorem (odkręć go, rozbierz go tak, aby został sam "cylinderek", kolejnym krokiem jest wykręcenie z niego króćca, przez który leci powietrze, zamiast tego wkręć śrubę M8 z odrobiną sylikonu, oczywiście utnij sobie tą śubę do datnego wymiary tak, aby nie wystawała z kompresora. Potem odłącz wszystkie wtyczki (od wtryskiwacza, pompki paliwa/oleju). W kostce od przepustnicy złącz 2 środkowe piny (polecam je zmostkować i porządnie zabezpieczyć taśmą izolacyjną). Końcówkę linki gazu, która wchodzi w przepustnice gaźnika musisz odpowiednio spiłować na taki dydek, a by tam wszedł. Na końcu właściwie pozostaje ci umiejscowić jakoś kranik, podłączyc gaźnik, filtr powietrza, zalać mieszankę i próbować odpalić ;)

Chyba żadnego ważnego punktu nie pomyliłem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2012, 21:11 
*

Rejestracja: 02 mar 2012, 23:04
Posty: 7
Lokalizacja: Wejherowo
Pojazd:
Darex!!! Dzięki wielkie ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy