Dzisiaj jest 31 sty 2025, 14:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Luzy na wale
Post: 09 mar 2012, 19:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Witam . tematów o podobnym tytule bylo już tysiace. lecz na żadnym z nich nie ma tego co mnie na prawde nurtuje " ile może ruszać się wał góra dół na sprawnych lożyskach " jesetem wyczulony ruszam wałem lekkie luzy miał wymieniłem . znowu to samo ma lekki luz. Wszyscy mówią " sprawdz luzy na wale ruszając " a no wląśne ruszam i nie wiem tak na prawde nadal czy mam je wymieniać czy nie bo nikt nigdy nie sprecyzowal ile może być luzu na lożyskach c3 dziekuje i licze na konkretne odpowiedzi




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 19:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
marcinek, Tak naprawdę na nowych łożyskach nie powinno być wyczuwalnego luzu.
Może masz gniazdo w karterach obrobione?Łożyska lekko wchodziły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 19:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
capekpl1, niee może źle sie wyraziłęm łożyska mam od jakies 1500 km ale to prawie nic. czyli co ? wał do wymiany ? ;/ wyważanie jest drogie tak że nie opłaca sie tego robić chyba . wał ma duży przebieg pewnie lepiej bedzie go wymienić .




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 19:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
marcinek pisze:
wał ma duży przebieg pewnie lepiej bedzie go wymienić .

Jeśli ma na korbowodzie luz góra dół to wymień.
Ale ile ma przebiegu spytam z ciekawości?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 19:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
capekpl1, włąśnie korbowód siedzi jak nowy ale martwi mnie że łożyska co 1500 km są do wywalenia . to grozi wy padkiem rozwalenie łożyska . wał ma z 40 000 przebiegu. łożyska kupuje zawsze dobre i zawsze z najwiekszą starannośćią umieszczam je w karterach nie wiem juz co mam o tym sądzic . denerwuje mnie to bardzo




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 21:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
masz krzywy wał, prawdopodobnie był składany z użyciem młotka...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 21:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
marcinek pisze:
wyważanie jest drogie
50 zl rzeczywiscie duzo :mrgreen:

Tak to jest, wal po zamontowaniu obraca sie ciezko, ale co tam, dzieci mowia : "skladaj, to sie dotrze". A potem nowe es-ka-efy padaja po 1500 km :roll:
Mogles tez walic w wal, zwiekszyles bicie ( org. 0,03mm) i go skrzywiles, albo stukales po wewnetrzej biezni lozyska i zadzialala sila scinajaca.
Albo te kochane "odprezanie" walu klupiac w niego po obu stronach :lol:

Tak to jest, lozyska wbija sie na prasie i wal przyciaga sie specjalnym przyrzadem, albo skladac to na cieplo-zimno, a w innym wypadku konczy sie jak widac :/
Pozdro :)


EDIT. Jak lozyska sa dobre to wal siedzi w nich SZTYWNO.


Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, 21:09 przez maciek805, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 23:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
maciek805 pisze:
Tak to jest, wal po zamontowaniu obraca sie ciezko, ale co tam, dzieci mowia : "skladaj, to sie dotrze". A potem nowe es-ka-efy padaja po 1500 km :roll:
Mogles tez walic w wal, zwiekszyles bicie ( org. 0,03mm) i go skrzywiles, albo stukales po wewnetrzej biezni lozyska i zadzialala sila scinajaca.
Albo te kochane "odprezanie" walu klupiac w niego po obu stronach :lol:


nie zrobiłem ani jednej z rzeczy ktorą napisałeś . więc poco sie wypowiadasz?

maciek805 pisze:
Mogles tez walic w wal
maciek805 pisze:
i go skrzywiles, albo stukales po wewnetrzej biezni lozyska


pewnie tez lepiej wiesz co robiłem z wałem : )

maciek805 pisze:
lozyska wbija sie na prasie


łożysk się nie wbija na prasie . łożyska się WCISKA prasą . chyba nie rozumiesz na czym to polega ; )

tak po za tym nie wypowiadasz sie na temat bo pytanie w poscie 1 było inne niz te na ktore sam sobie odpowiadasz.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, 23:33 przez marcinek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 23:36 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 21:10
Posty: 0
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd:
maciek805 pisze:
EDIT. Jak lozyska sa dobre to wal siedzi w nich SZTYWNO.
dziwne aby nie siedział jeżeli będzie dociśnięty karterami..

maciek805 pisze:
marcinek napisał/a:
wyważanie jest drogie
50 zl rzeczywiscie duzo :mrgreen:
nie wszędzie kosztuje wyważanie wału 50zł.

maciek805 pisze:
Tak to jest, wal po zamontowaniu obraca sie ciezko, ale co tam, dzieci mowia : "skladaj, to sie dotrze". A potem nowe es-ka-efy padaja po 1500 km :roll:

niekiedy wał ciężko się obraca po skręceniu, mimo tego, że przed złożeniem obracał się lekko. Co wtedy powiesz? Bez wbijania łożysk, ani wału w kartery.

maciek805 pisze:
Mogles tez walic
mógł, ale nie musiał. Bez skojarzeń z tym waleniem :*


Marcinie, zakup najlepiej dobry wał, najlepiej nowy. Wtedy będziesz miał pewność, że to polata, bo z używkami to wiadomo jak jest. Zawsze może być na początku pięknie, ładnie, a później luzy się robią i kasa w błoto, bo za koszt wymiany łożyska można było kupić lepszy wał.




_________________

Była Longjia LC.. Jest Piaggio NRG

Przelotnie :D


Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, 23:38 przez Scythe, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 23:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Scythe pisze:
Marcinie, zakup najlepiej dobry wał, najlepiej nowy.


i tak zrobie, szkoda pieniedzy na taki stary wal . za chwile się okaże , że złoże za pare tysiecy korba zacznie latac i znowu by było. Kupuje nowy wał który nigdy przynajmniej u mnie nie zobaczy młotka .

Dzięki chłopaki :mrgreen: szczególnie tym co wypowiadali się miło ; D , bo nie lubie jak ktos zaczyna pisać do mnie tekstami typu " a może waliłeś w wał a może waliłeś w łożysko " jak wiem że tego nie robiłem




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, 23:47 przez marcinek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 10:00 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Scythe - Za niedlugo chyba znowu banik bedzie :

Scythe pisze:
dziwne aby nie siedział jeżeli będzie dociśnięty karterami..
Chodzi mi o luzy :roll:

Cytuj:
nie wszędzie kosztuje wyważanie wału 50zł.
To taka "srednia" - Bedziesz sie klocil o 10 zl ?

Scythe pisze:
niekiedy wał ciężko się obraca po skręceniu, mimo tego, że przed złożeniem obracał się lekko. Co wtedy powiesz? Bez wbijania łożysk, ani wału w kartery.
Buhaha, to bylo najlepsze :lol: Jesli wal obraca sie ciezko to zle zlozony silnik, jesli skladasz na cieplo to trzeba odpowiednio odprezyc ( nie ma czegos takiego jak stukanie w wal ) i po zamontowaniu i skreceniu tego wszystkiego wal obracac ma sie LEKKO. :roll:

Podciagnij sobie dalej ta rozmowe, ja musialem odpowiedziec, bo to na mnie wymusiles, a ty jakies brednie wciskasz.




Cytuj:
nie lubie jak ktos zaczyna pisać do mnie tekstami typu " a może waliłeś w wał a może waliłeś w łożysko "

marcinek pisze:
jak wiem że tego nie robiłem

A my wejdziemy w twoj mozg ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 10:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
maciek805 pisze:
Cytat:
nie lubie jak ktos zaczyna pisać do mnie tekstami typu " a może waliłeś w wał a może waliłeś w łożysko "

marcinek napisał/a:
jak wiem że tego nie robiłem

A my wejdziemy w twoj mozg ?


wyżej było napisane, że łożyska i wszystko umieszczałęm STARANNIE czyli nic na siłe




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 10:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
marcinek Ale nie chcesz szukac przyczyny ? Sam jestem ciekawy dlaczego wal dostal luzow, 40 tysiecy to duzo, ale ... Musial bym dokladnie wiedziec jak przebiegal twoj remont, ale jak nie chcesz do tego "dochodzic" to trudno.

EDIT. Oczywiscie, simeringi dodaja opor, wiadomo :)


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 10:19 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 12:10 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2009, 21:10
Posty: 0
Lokalizacja: Sokółka
Pojazd:
maciek805, jakiej przyczyny on ma szukać? Wyrobiło się po prostu łożysko. Takie rzeczy nie są wieczne, a 40k to konkretny przebieg.




_________________

Była Longjia LC.. Jest Piaggio NRG

Przelotnie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 12:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
maciek805, zaraz banik kolejny będzie... Nie baw się w moderatora bo Scythe nic złego nie zrobił a jeśli ktoś miałby stąd dostać znowu bana to wierz mi że byłbyś to Ty. Zgrywanie pro elo mechanika który zawsze musi mieć racje nie sprawia że moderatorzy patrzą na Ciebie przychylnie. Temat u ważam za wyczerpany. Autor tematu niech tylko potwierdzi i zamykam.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 12:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
maciek805 pisze:
marcinek Ale nie chcesz szukac przyczyny ?


przyczyną wyrobionych lożysk jest wał . tyle wiem . reszta mnie już nie obchodzi ponieważ mam ten motorek od 2 lat a ma on ponad 10 lat co przez te ponad 8 lat robili z tym wałem poprzedi właściciele moge sie tylko domyślać

Cytuj:
Autor tematu niech tylko potwierdzi i zamykam.


potwierdzam . Do zamknięcia :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy