Dzisiaj jest 20 sty 2025, 0:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 17:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Huhu, ale się tutaj bzdur zbiera.
Samego pierścienia się normalnie nie zmienia. Nie jestem przekonany co do Nicasilu ale pierścień zużywa się razem z tuleją i wrzucenie samego pierścienia może jeszcze sprawę komplikować.
Nie trzeba też za każdym razem przechodzić na dalszą selekcję skoro tuleja się nie wytarła-tutaj już kłaniają się specjalistyczne pomiary.
Można by pewnie latać i do końca żywotu tego cylindra ale jaki tego sens? Tracisz na mocy, a budując evo walczysz o każdy ułamek KM. Do tego na zjechanym tłoku szybciej podda się cylinder.
Producent powinien podać w instrukcji obsługi co jaki czas powinno się zmieniać tłok.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 18:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Booyaka pisze:
Producent powinien podać w instrukcji obsługi co jaki czas powinno się zmieniać tłok.


Co 8 motogodzin.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 18:24 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
capekpl1, nie za wcześnie ? w fullcrossach sie zmienia tłok co 40-50mht




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 18:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Furian50, Nie w full crosach zmienia się co 30 motogodzin. A 77cc jest to evo i według producentów 8-10motogodzin.
Racing według producenta też wytrzymuje 30motogodzin.


Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 18:30 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 18:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2012, 16:24
Posty: 32
Lokalizacja: Kartuzy - Okolice
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Tłok może w BB spokojnie przelatać i 5kkm na dobrych olejach a nawet więcej. Raz w miesiącu sprawdzasz kompresje, jeśli spada do poziomu 8.5 wymieniasz pierścień i latasz dalej a teksty w stylu:
mati7374 pisze:
Tłoki co okolo 500-800km


Należy włożyć między bajki... Tłoki niekiedy przejeżdżają 3-5 sezonów wyścigowych i nic im nie jest, a są na prawdę katowane.


dokładnie się z tym zgodzę . Tłok powinien spokojnie wytrzymać 2k. Niektórzy to by najlepiej co 200km wymieniali -,-




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 19:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Booyaka pisze:
Huhu, ale się tutaj bzdur zbiera.
Samego pierścienia się normalnie nie zmienia. Nie jestem przekonany co do Nicasilu ale pierścień zużywa się razem z tuleją i wrzucenie samego pierścienia może jeszcze sprawę komplikować.
Nie trzeba też za każdym razem przechodzić na dalszą selekcję skoro tuleja się nie wytarła-tutaj już kłaniają się specjalistyczne pomiary.
Można by pewnie latać i do końca żywotu tego cylindra ale jaki tego sens? Tracisz na mocy, a budując evo walczysz o każdy ułamek KM. Do tego na zjechanym tłoku szybciej podda się cylinder.
Producent powinien podać w instrukcji obsługi co jaki czas powinno się zmieniać tłok.



Booyaka, jestem zdania że to wystarczy, gdyż Nicasil jak dobrze wiesz jest bardzo mocną i wytrzymałą powłoką o ile nie została ruszona sama zmiana pierścienia powinna wystarczyć na dłuższy czas :) Skoro nie trzeba przechodzić na kolejną selekcję to jaki sens w zmianie tłoka?? Wątpię żeby bo takim przelocie cylinder/tłok zdążył złapać choć minimalny owal... W cylindrze klasy Evo znajomego zmieniam pierścień raz na 3-4 miesięcy, wychodzi jakieś 4-5k km (już drugi) i jeździ normalnie, poprawnie, nic nieporządanego w stylu spadek mocy, nie dzieje się :)

capekpl1 pisze:
A 77cc jest to evo i według producentów 8-10motogodzin.

Cylindry BB to typowe Only For Race Use. Jeśli skuter nie jest używany w "trybie wyścigowym", to zmiana tłoka w takich kryteriach, bez dużych obciążeń raczej nie ma sensu :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 19:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Furian50 pisze:
w fullcrossach sie zmienia tłok co 40-50mht


zbytnio ogólnie piszesz mówiac full crossy . jak sie jezdzi po lesie to inaczej sie zmienia tłoki niz na wyscigach . na pewno na wyscigach sie nie zienia tłoków co 40 mth :shock: bo mam znajomego co startuje więc bez takiego gadania . a przy normalnej jezdzie to zmieniajcie jak chcecie ale potem same padinete sztuki na allegro stoją .

Marcin194 pisze:
Skoro nie trzeba przechodzić na kolejną selekcję to jaki sens w zmianie tłoka??


a no taki że przenosi obciążenia dość duże i możesz nie zmieniać bo wyglada dobrze a jak ci przy 160 kawałek takiego tłoka uleci to sie dowiesz poco sie zmiena tłoki o ile oczywiscie przezyjesz zblokowanie koła




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 19:13 przez marcinek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 19:25 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Marcinie, tłoki pod Nicasil są bardziej miękkie i temu się je wymienia bez zmiany selekcji.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 22:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Możliwe :) Jeśli chodzi o materiało znawstwo to nie moja działka :) Tu nie mam racji, zwracam honor :) A co jeśli założymy tłok z żeliwniaka do nicasilu? jakieś specjalne fajerwerki w stylu zatarcie? :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 22:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Marcin194, tłoki są mieekie w nicasilu dla tego bo powłoka jest twarda i wtedy ściera się tłok jeżeli dałbyś twardszy tłok vs twarda powłoka mogło by być ciekawie choć tego nie probowałem to jakoś pewnie nikogo równiez nie kusi sprawdzać ; ) pewnie nicasil do niczego by był




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 mar 2012, 22:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Fajerwerków bym się nie spodziewał, Wossnery np. chyba są uniwersalne (przynajmniej niektóre). Materiałoznawstwo na tym poziomie to już raczej kosmos.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy