Dzisiaj jest 13 lut 2025, 7:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 mar 2012, 14:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Czesc. Juz od dawna wiedzialem o tej metodzie ale chcialbym sie dowiedziec czy ta "rurka", ktora naklada sie na wewnetrzny pierscien lozyska jest z aluminium ? I w jakiej temperaturze najpierw trzeba podgrzac aby potem nalozyc na lozysko ?

Patrz od 7;15 http://www.youtube.com/watch?v=zGelNCi5 ... re=related

Druga sprawa to klupaniue mlotkiem z lozyska, oczywiscie z wewnetrzna bieznie. Wiedzialem, ze nie mozna, ale na filmikach z mz i simsona ( lehrvideo ) widzialem, ze lozyska za wbijane mlotkiem, choc w rozgrzane kartery. Potem naklada sie drugi karter na wal, ale bez lozyska i wbija sie rozgrzane lozysko na wal. Co o tym myslicie ?


Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 14:07 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 14:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Na filmie jest wyraźnie powiedziane "One hundred celcius deegrees" :) Odnośnie nabijania... Po co to robić skoro można tego uniknąć? :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 14:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Ok, nie zauwazylem dokladnie. No ale jak naloze ta rurke ( ona jest z alu oczywiscie ? ) to czy to odpowiednie nagrzeje wewnetrzny pierscien lozysko aby wystarczajaco sie rozszerzyl ? Pozdro.

EDIT. Co do tego nabijania - No i o to chodzi, wiec tez tego nie rozumiem jak ty - Po co klupac mlotkiem jak wszystko wchodzi bez oporow ruchem reki ?


Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 14:14 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 17:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Weź się zastanów jakie siły działają na resztę łożyska przy okazji wbijania w gniazdo i nabijania na wał poprzez wewnętrzny pierścień. W drugim przypadku praktycznie żadne.
I pytaj w jednym temacie, bo już syf zaczynasz znowu robić.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 18:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
maciek805 pisze:
Ok, nie zauwazylem dokladnie. No ale jak naloze ta rurke ( ona jest z alu oczywiscie ? )

Tak
maciek805 pisze:
to czy to odpowiednie nagrzeje wewnetrzny pierscien lozysko aby wystarczajaco sie rozszerzyl ? Pozdro.

Jeśli odpowiednio długo i w odpowiedniej temperaturze nagrzejesz tą rurkę to tak.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 18:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Dzieki za odpowiedzi. Ja po prostu szukam najlepszej metody skladania silnika i zastanawiam sie nad dwoma opcjami : kartery podgrzewam i wkladam zimne lozyska, a przyciagaczem przyciagam wal z jednej i drugiej strony.

Albo nakladam te lozyska na kartery, potem ta rurka aluminiowa nagrzewam wewnetrzny pierscien i wkladam zimny wal. Potem na drugi koniec walu nakladam podgrzane lozysko ta rurka i zakladam goracy karter.
I na koniec mozna by odprezyc klupiac w okolicach gniazd lozysk albo w ogole. Co o tym myslicie ?
Dodam, ze nie nie bede dobijac, bo lozyska powinny same "wskoczyc" na swoje miejsce ...

Booyaka pisze:
Weź się zastanów jakie siły działają na resztę łożyska przy okazji wbijania w gniazdo i nabijania na wał poprzez wewnętrzny pierścień
No tak, nie szkodzi to lozyskom, co do tego pierwszego to wiadomo, ze przez zewnetrzny pierscien sie tylko klupie, bo dzialaja sily scinajace jesli uderzalo by sie po wewnetrznym pierscieniu.


Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 18:40 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 22:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ja stosuję pierwszą metodę i po skręceniu nic już dalej robić nie muszę.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 22:27 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
No i tak tez zrobie. Mam nadzieje, ze uda mi sie zrobic filmik jak nakladal lozyska na kartery reka, bo chyba nie wierzyles ...

Dzieki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy