Dzisiaj jest 23 lut 2025, 20:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 mar 2012, 11:08 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 17:30
Posty: 82
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
siemka mam pytanko bo kupiłem nowy cylek i jak założyłem na tych uszczelkach co dostałem do zestawu to tłok bił lekko o głowice i dorobiłem jeszcze jedną między cylek i karter i teraz nie bije ale dla bezpieczeństwa chciałbym wsadzić jeszcze jedną pod głowicę bo jest jedna oryginalna i nie wiem czy tak można ?? a jeśli nie to co zrobić bo już jeden cylinder (polini 70 ) poszedł do śmietnika przez to że tłok uderzył o głowice a tez były dwie uszczelki pod cylindrem to jest chyba wina za długiego korbowodu a cały wał kopiłem rok temu i dopiero teraz się zorientowałem że jest te 1.5 mm za długi korbowód


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 11:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2011, 21:07
Posty: 653
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
Zmień korbowód bo popsujesz sobie następny cylinder..




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojej Aprili SR 70 !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=400




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 11:19 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 17:30
Posty: 82
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
ale czy to jest pewne że on jest za duży ?? bo kupiłem wał do tgb 303 rs czyli do mojego modelu a jeśli nawet to aby wymienić korbowód trzeba do tego prasy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 11:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2011, 21:07
Posty: 653
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
A założyłeś seryjną głowicę czy tą z zestawu cylindra?




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojej Aprili SR 70 !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=400




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 11:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2009, 23:43
Posty: 227
Lokalizacja: Lwówek Ślaski
Pojazd: Apka Sr/Zip SP
Każdy pewnie już nie raz słyszał coś o tolerancji wykonania.
Dotyczy to tego, że prawie wszystkie zestawy tuningowe zawierają dla Twojego wyścigowego cylindra uszczelki pod cylinder o różnej grubości, ponieważ nie każda obudowa silnika i nie każdy cylinder ma takie same wymiary.
Decydujące znaczenie dla trwałości i osiągnięć przy silnikach dwusuwowych ma dystans między płaszczyzną tłoka, a górną powierzchnią komory spalania, kiedy tłok znajduje się
w górnym martwym punkcie.
Jeżeli ta szczelina jest za duża, wtedy cylindrowi brakuje sprężania i przez to mocy.
Niekontrolowane spalanie pojawia się wówczas gdy dystans jest za mały. Może to także uszkodzić – wypalić tłok na jego krawędzi. To także może być przyczyną przegrzewania się silnika, nawet przy większej dyszy głównej.
Aby sprawdzić i dopasować dystans pomiary muszą być dokonane z dokładnością co do setnych milimetrów, dlatego należy robić to w ciszy i spokoju.

Jest kilka różnych metod dokonywania pomiaru dystansu między denkiem tłoka a komorą spalania. Ta opisana tutaj jest bardzo prosta i efektywna. Do dokonania pomiaru potrzebujemy cienkiego drutu cynowego (ok. 1mm).

Jak to zrobić?

1. Utnij kawałek cienkiego drutu cynowego o długości średnicy tłoka. Używając taśmy klejącej przyklej cynowy drut do denka tłoka, w kierunku równoległym do sworznia.

2. Zamontuj kompletny cylinder ze średnimi, względnie z oryginalnymi uszczelkami zachowując zasady montażu.

3. Ostrożnie obróć ręką tłok do górnego martwego punktu i następnie obróć 5 razy tłok przez górny martwy punkt tam i z powrotem. Pierwszy obrót może być trudny do zrobienia, kolejne są już łatwiejsze.

4. Zdejmij głowicę cylindra i ostrożnie wyjmij drut.

Podczas gdy tłok przechodził przez najwyższy martwy punkt, drut został ściśnięty dokładnie do wysokości miedzy denkiem tłoka a powierzchnią komory spalania. Wystarczy zmierzyć, za pomocą mikrometra, grubość ściśniętego drutu i otrzymamy dokładny dystans między denkiem tłoka a dolną powierzchnią komory spalania. Pomiar należy odczytywać z najwyższą starannością. Zawsze zmierz oba końce drutu. Jeżeli jest to konieczne skalkuluj średnią wartość.

Wielkości dystansu:

cylinder do 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,70 – 0,90mm
cylinder do 70 cc (chłodzony cieczą) 0,55 – 0,75mm
cylinder od 70 cc (chłodzony powietrzem) 0,85 – 1,00mm
cylinder od 70 cc (chłodzony cieczą) 0,65 – 0,85mm

Stosuj w przypadku gdy producent zestawu nie podaje innaczej.

Jeżeli Twoje pomiary dystansu są poza zakresem pokazanym w tabeli, możesz wyrównać to uszczelką pod cylinder o odpowiedniej grubości.
Na przykład, jeżeli wartość jest o 0,1mm za niska, musisz po prostu zastosować uszczelkę grubszą o 0,1mm lub podłożyć dodatkową uszczelkę o grubości 0,1mm.
Jeżeli dystans jest za duży, zastosuj analogicznie cieńszą uszczelkę.
W niejednym przypadku można zrezygnować całkowicie z uszczelki. Wówczas cylinder musi zostać zamontowany z zastosowaniem płynnej masy uszczelniającej.
Jeżeli już się zdecydowałeś na odpowiednią grubość uszczelki, możesz sprawdzić czy Twoje kalkulacje były poprawne powtarzając powyższą czynność z nowym kawałkiem drutu cynowego. Podczas wykonywania tej czynności ważne jest, aby tłok przeszedł przez najwyższy martwy punkt tyle samo razy, jak za pierwszym razem, w innym wypadku otrzymasz złe pomiary.

Autor tekstu: Jerzy Mieloch sr




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 11:50 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 17:30
Posty: 82
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
ja przedtem miałem polini 70 z takim cylindrem kupiłem ten skuter i padł mi wał i kupilem nowy i teraz padł mi cylinder i też kupiłem nowy z tec hq 50 ale głowice wsadziłem z poliniego bo tylko taką mam

poradnik się przyda zaraz biorę się za mierzenie ;D


Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, 11:50 przez widek0147, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 15:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie ma opcji :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2012, 15:09 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2011, 17:30
Posty: 82
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
ale co nie ma opcji ?
właśnie założyłem nową uszczelkę jak nie to będę ciął z grubszej blaszki miedzianej pod głowice


edit no i jest 0,7 mm ;DD


Ostatnio zmieniony 27 mar 2012, 15:41 przez widek0147, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy