Dzisiaj jest 26 lis 2024, 22:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 mar 2012, 19:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2012, 21:04
Posty: 91
Pojazd:
proste pytanie , czy wiele szkody mozna narobic oprocz zerwania gwintu przykrecajac wariator bez specjalnego klucza tylko kluczem pneumatycznym ? Dokladneij chodiz mi o to czy w skuterkach sa na tyle wytrzymale łozyska i wał ze nic sie nei powinno stac jak nei zerwal sie gwint czy sa delikatne i nalezy tylko do tego celu uzywac klucza dynamometrycznego ?Bylem w serwisie gdzie robili mi przeglad po 300 km i wlasnei przykrecali wario pneumatykiem ,podejzewam ,ze nei byl nastaiony dokladnie na ta wartosc co wymagana i dlatego pytam bo nie wiem czy nie bede mial pozniej klopotow




_________________

Wojtek/Kraków


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2012, 19:34 
*

Rejestracja: 15 maja 2011, 19:05
Posty: 107
Lokalizacja: Żory
Pojazd:
Ja nie raz odkrecalem i dokrecalem kluczem pneumatycznym i nic sie nie stalo
Ale teraz odkreca i dokrecam blokada do wariatora buzetti




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2012, 19:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2011, 20:21
Posty: 614
Lokalizacja: PTB
Pojazd:
ja cały czas odkrecam i dokrecam wario pneumatem i jest git




_________________

"Scooter tuning is my lifestyle"

Moja SR----> Komentuj http://forum.mieloch.pl/davidssp-aprilia-sr-50-07-optyk-tuning-t285897-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 mar 2012, 20:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2012, 21:04
Posty: 91
Pojazd:
David512, z jaka sila to robisz ( moment N/m?)




_________________

Wojtek/Kraków




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 9:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2011, 20:21
Posty: 614
Lokalizacja: PTB
Pojazd:
Nie mam tam żadnego ustawienia ile Nm tylko pompuje sprężarkę na 8 barów i już




_________________

"Scooter tuning is my lifestyle"

Moja SR----> Komentuj http://forum.mieloch.pl/davidssp-aprilia-sr-50-07-optyk-tuning-t285897-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 9:32 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Po prostu trzeba z umiarem, lecz proponuję kupić blokadę wariatora i dokręcać kluczem normalnym a nie pneumatycznym.




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 10:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
PrzemekSSP pisze:
Po prostu trzeba z umiarem, lecz proponuję kupić blokadę wariatora i dokręcać kluczem normalnym a nie pneumatycznym.

W przypadku minarelli jako blokada genialnie sprawuje się klucz oczkowy 32. Nie jestem pewien ale do chyba P/G też się nadaje.
Ogólnie ze względu na gwint nie polecam dokręcania pneumatem bez dynamometru.
Nawet dokręcając ręcznie polecam klucze dynamometryczne.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 10:40 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 20:25
Posty: 454
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Marcin194, tak w minarelli idealnie pasuje 32 klucz w p/g nie jestem pewien, zawsze używam blokady tłoka, którą także polecam.




_________________

Był - FullSport Aerox 97 [*] ->
Był - Mid-Race NrgPower 05 [*] ->
Jest - FullRacing Aerox 00 <33333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 10:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
PrzemekSSP pisze:
używam blokady tłoka, którą także polecam.

A tej znowu ja nie polecam, bo łatwo korbowód ukrzywić, jak ja przy jednym skuterze... Musiałem na własny koszt kolesiowi silnik na nowym wale postawić :?




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 11:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2011, 20:21
Posty: 614
Lokalizacja: PTB
Pojazd:
Marcin194 pisze:
Ogólnie ze względu na gwint nie polecam dokręcania pneumatem bez dynamometru.
Nawet dokręcając ręcznie polecam klucze dynamometryczne.


Niby dlaczego :/

Wiadomo że nie trza przesadzać, ja już tyle razy odkręcałem i dokręcałem pneumatem i nakrętka jak nowa i gwint również




_________________

"Scooter tuning is my lifestyle"

Moja SR----> Komentuj http://forum.mieloch.pl/davidssp-aprilia-sr-50-07-optyk-tuning-t285897-480.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 12:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
David512 pisze:
Wiadomo że nie trza przesadzać, ja już tyle razy odkręcałem i dokręcałem pneumatem i nakrętka jak nowa i gwint również

Masz wprawę w używaniu pneumata. A co jeśli ktoś nie ma?




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 13:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2012, 21:04
Posty: 91
Pojazd:
Marcin194 pisze:
David512 pisze:
Wiadomo że nie trza przesadzać, ja już tyle razy odkręcałem i dokręcałem pneumatem i nakrętka jak nowa i gwint również

Masz wprawę w używaniu pneumata. A co jeśli ktoś nie ma?

Dokładnie ,a poza tym to nie jest prawidlowe postepowanie , do tego sluza specjalne narzedzia i klucz dynamometryczny .Ludzie nauczcie sie wykonywac prace prawidlowo ,nad tym pracowali spece aby wasze motorki dzialaly prawidlowo ,serwisuje swoj HD od 8 lat zawsze wg. instrukcji i przez prawie 50 tys .km nie mialem zadnej awarii a nie jest moj jedyny pojazd jakim jezdzilem i jezdze w sumie zrobilem ponad 1 mln .km i nigdy nie stanałem na drodze bo serwisowalem zawsze wg. instrukcji kazdy pojazd a przedewszystkim "z głową " a tutaj widze ,ze 50 % postow dotyczy awarii i jak je usunąc ,to o czyms swiadczy .




_________________

Wojtek/Kraków




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2012, 19:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja ustawiam klucz pneumatyczny na 1 i dokręcam z umiarem i zawsze jest ok. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2012, 12:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
To też nie jest tak, że jak się nie urwie to jest dobrze.
Dokręcisz za słabo-może się odkręcić i narobić bałaganu.
Dokręcisz za mocno-gwinty się rozciągną i w rezultacie będzie dokręcone słabo.

MAXX, Pozostaje Ci mieć nadzieję, że mieli prawidłowo nastawiony klucz.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 cze 2016, 21:26 
*

Rejestracja: 13 cze 2016, 22:15
Posty: 5
Pojazd: Futong 80cc
Niedobrze mi się robi jak czytam gowniarskie gadki kogoś kto nie ma nic do powiedzenia w temacie.

Apropo moment dokrecenia śrub, polecam znaleźć w Google ogólna tabelę. Np. http://www.euro-met.com.pl/Optymalne%20 ... w,446.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 cze 2016, 21:48 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
misiek2lucky, chyba należy ci się złota łopata.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 cze 2016, 22:17 
*

Rejestracja: 13 cze 2016, 22:15
Posty: 5
Pojazd: Futong 80cc
Heheheh. Skoro ja szukałem i trafiłem na ten post to ktoś też trafi i dostanie odpowiedź. ;-). Dziękuję za wyróżnienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 cze 2016, 6:58 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Zasadniczo to wszystko OK jeśli chodzi o merytoryczność, no może poza pierwszym zdaniem.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy