Dzisiaj jest 19 wrz 2024, 22:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lip 2009, 0:06 
*

Rejestracja: 03 lip 2009, 18:21
Posty: 11
Pojazd:
Witam, chciałem zabrać się za regulację mieszanki..ale nie wiem co to za śrubka (zaznaczona strzałką na obrazku)..czy od powietrza czy od paliwa w Kymco Super 9?

Oraz kolejna prośba, czy macie gdzieś jakieś linki z artykułami dotyczącymi regulacji gaźnika, oprócz tej na skutery.net?

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 0:12 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Wolne obroty to są :) Ta z prawej to jest reg. powietrza.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 0:26 
*

Rejestracja: 03 lip 2009, 18:21
Posty: 11
Pojazd:
ale ta z prawej reguluje już całe położenie iglicy i obrotów jakie maja być.. a co dokładnie ta lewa robi?:p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 9:51 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Napisałem Ci, że lewą regulujesz wolne obroty!!! Prawa reguluje ilość powietrza, a nie położenie iglicy i obroty... :roll: Iglicę się reguluje oddzielnie...




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 10:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
jasiu226 pisze:
Wolne obroty to są :) Ta z prawej to jest reg. powietrza.


Ale dawki powietrza nie reguluje gaźnik!! Dawka powietrza jest zawsze stała.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 10:26 
*

Rejestracja: 23 lut 2009, 13:53
Posty: 30
Pojazd:
przepraszam jasiu226, ale sądzę że się mylisz... lewą reguluje się dawkę paliwa prawą obroty, oraz wojtq125 ma rację ilości powietrza nie da się wyregulować chyba że poprzez zmianę filtra, bo to on ma dobraną odpowiednią przepustowość powietrza.Jeżeli się mylę to mnie poprawcie, pozdrawiam :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 10:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Dawkę paliwa to se możesz dyszą i wysokością iglicy regulować.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lip 2009, 20:03 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
To zależy od gaznika w jednym śruba od mieszanki regulujesz ilośc paliwa w drugim ilosc powietrza w stosunku do plaiwa. W kymco regulujesz ilość powietrza. Czyli wykręcajac dajesz wiecej powietrza czyli mieszanka jest uboższa




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv


Ostatnio zmieniony 07 lis 2013, 14:40 przez przemas22, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2009, 0:44 
*

Rejestracja: 03 lip 2009, 18:21
Posty: 11
Pojazd:
tylko mamy troszke inne gazniki..ale podobna zasada? w s9 tez mam ood powietrza ja?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2009, 1:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Tak




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2009, 11:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Panowie w gaźniku regulujemy tylko i wyłącznie ilość paliwa względem stałej ilości powietrza, podyktowanej przepustowością i rodzajem filtra!

Jednak jakoś dziwnie i niewytłumaczalnie śrubka do regulacji proporcji paliwa względem niezmiennego powietrza, zyskała nietrafione miano śrubki od powietrza. Nie wiem dlaczego. Wystarczy znajomość budowy gaźnika aby uświadomić sobie co reguluje ta śrubka.
Dodatkowo na ilość dostarczanego paliwa ma także rozmiar dyszy i położenie iglicy.

Co do gaźnika na zdjęciu jako, że mam taki sam to:

- lewa śrubka mieszanki - odkręcając (przeciwnie do wskazówek zegara) zwiększasz ilość podawanego paliwa, wkręcając zmniejszasz zawartość paliwa w mieszance z powietrzem

- śrubka prawa to śrubka położenia przepustnicy zwana potocznie śrubką obrotów

Jak regulować gaźnik masz tutaj: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=25836

Pozdrawiam




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon


Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, 11:15 przez garu47, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2009, 12:25 
*

Rejestracja: 23 lut 2009, 13:53
Posty: 30
Pojazd:
garu47 ma rację, przynajmniej w tych gaźnikach na pewno tak jest, wiem ponieważ sam mam taki:D pozdrawiam..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2009, 12:44 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2008, 15:26
Posty: 54
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
garu47, bardzo mądrze mówi a kto sadzi inaczej jest w wielkim błędzie




_________________

Kymco S9 Lc 08.r

-Wydech Tecnigas Next-R (chrom)
-Sprężynki sprzęgła 2 żółte 1 niebieska Polini
-Rolki 6.5g Stage 6

...GSX-R moi mili na trójeczce robi whellie!...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lip 2009, 8:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Wieć panowie Garu i reszta pół życia w nieswiadomości. Cąły czas mówie o gazniku w Kymco i na dowód , że sie mylicie daje kawałek serwisówki Kymco z objaśnieniem która śruba od czego . I tera proszę przeczytac opis tych śrubek i przetłumaczyć na PL :mrgreen:

Obrazek




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lip 2009, 13:40 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
ObrazekTo jest dowolny gaźnik 2T.
Na kolor zielony i żółty zaznaczone są wloty dla powietrza będącego napędem dla paliwa do dyszy głównej i wolnych obrotów.Powietrze wpada tam podczas pracy silnika i zasysa paliwo.Do dyszy wolnych ,bez regulacji (jedynie rozmiarem dyszy) i do dyszy głównej która jest o wiele większa więc dla potrzeb regulacji wzbogacenia mieszanki śruba reguluje ilość zasysanego paliwa.Powietrza wpada tyle ile jest w stanie przepuścić kanalik wlotowy.Kim jest firma Kymco że zrewolucjonizowała zasadę działania gaźnika 2T a nic o tym nie wiadomo na szerokim forum :?: Chyba oglądałeś jak wygląda sporna śrubka ,wiec wyjaśnij mi proszę jak tak maleńka iglica na końcu śruby ma tak kolosalny wpływ na ilość dostarczanego powietrza którego jak wiadomo ma być 14x więcej niż paliwa w mieszance pal-pow.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 13:40 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lip 2009, 15:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2005, 2:07
Posty: 237
Lokalizacja: Włocławek
Pojazd:
Przetłumacz mi AIR Screw z serwisówki . Aha na osłode jeszcze wrzuce kawałek słynnego poradnika o gaznikach. Zaznaczone na czerwono :mrgreen: Wiecej w tym temacie fachowcóww nie dodaje bezcelowa ta rozmowa


Obrazek




_________________

Kymco ZX50 Yasuni & Polini
http://kymco.vgh.pltv


Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 16:08 przez przemas22, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lip 2009, 16:38 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
W takim razie mam błędne pojecie o regulacji.Jednak pomimo tego nie udało mi się jeszcze od ** lat zarznąć silnika z powodu mojej niewiedzy.Może to kwestia szczęścia albo czegoś innego.Będę jednak trzymał się swoich ustaleń i postaram powstrzymać przed rozpowszechnianiem ich.Dobrze ze jest na forum mehanik który zna te sprawy lepiej.
Pozdro :)




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 15 lip 2009, 16:46 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2009, 16:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2009, 10:10
Posty: 111
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Przysięgam już nic nie kumam.

Aż z ciekawości zadzwoniłem do Kymco Service i naświetliłem sprawę. Gościu powiedział, że od lat reguluje tą śrubką tylko i wyłącznie zawartość paliwa w mieszance, był wielce zdziwiony i powiedział, że mi ktoś głupot nagadał. Jak zwał tą śrubkę tak zwał, ale wiadomo o co chodzi.

I teraz następne:

1. To w takim razie co? Rodzaj filtra powietrza nie ma znaczenia, skoro mogę sobie regulować powietrze śrubką, czy jak? Bo przysięgam ostro namieszałeś mi w głowie.

2. Po co cała zabawa dyszami po włożeniu stożka? Wkładam stożek skręcam powietrze i już, tak?

3. Czemu po założeniu filtra sportowego nie ujedziesz daleko bez regulacji skoro przecież śrubka nie ruszana, hmm?

O co tu chodzi?

Jeśli dysponujesz jeszcze jakimiś materiałami na ten temat, to bardzo chętnie poczytam. Bo jak to mówią w pale mi się to nie mieści. No ale przynajmniej coś się dzieje na forum.

Pozdro




_________________

KYMCO TOP BOY SF10 Motul Racing
- 65 ccm
- tecnigas next-r
- malossi multivar
- rolki malossi 9g
- gasbox aktywny - hand made
- stożek Polini Air Box
- przedłużka amora 2,5 cm
- błotniczki przód - carbon




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2009, 17:36 
*

Rejestracja: 15 lip 2009, 21:08
Posty: 6
Pojazd:
Upraszczasz kolego. Gdyby twj tok myslenia był prawdziwy. To po co wymieniać dysze na wiekszą skoro moge dac wiecej paliwa śrubka. Tu jest podobnie reguluje się zawartośc powietrza ta śrubką jak pisze wyżej i jeszcze wyzej. Mówie o gazniku Keihn w KYmco. Co nie zwalnia z nas wymiany filtra na stożkowy gdy trzeba np . przy wiekszym cylku czy gazniku.


Ostatnio zmieniony 17 lip 2009, 17:37 przez tomasrol, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lip 2009, 17:49 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Mieszanka prawidłowa jest bodajże 14,3 : 1. Te 14 daje średnica gardzieli,i to też nie dokładnie. Do precyzyjnego ustawienia paliwa jest właśnie śruba.Dysza jest tylko rozpylaczem a nie regulatorem ilości. Każdy może interpretować to jak chce,ale od teraz jak ktoś napisze ze zatarł cylek i regulował powietrze śrubą a poprze to jasną świecą to nazwę go głąbem.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 17 lip 2009, 17:56 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy