Dzisiaj jest 04 mar 2025, 19:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 maja 2012, 0:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
Siema. Ostatnio wpadłem na taki bardzo prosty pomysł jak "poprawić osiągi skutera", nie wiem czy to zadzaiała ale spróbować można. A więc:
Jak zauważyliście, skuter jest najmocniejszy gdy jest zagrzany ale jeszcze nie ma maksymalnej temperatury. Zauwazyliście również że silnik zasysa powietrze przez filtr z nad silnika, a tam jest ciepło od cylindra. Wiec silnik zasysa już rozgrzane powietrze. I pomyślałem, jak by założyć kawałek np szlaucha lub coś innego o średnicy wewnętrzenej większej od wlotu powietrza do filtra (tak aby nie stwarzać żadnych oporów przepływu) na wlot powietrza, a drugą część umieścić np pod podłogą lub w czaszy. Wtedy powietrze zasysdane przez silnik było by chłodniejsze przez co silnik by miał niższą temperaturę czyli lepsze osiągi.
Jak myslicie jest sens próbować i robić coś takiego? dodam że to jest tylko moje myślenie, podparte obserwacjami różnymi i chęcią zrobienia czegoś z niczego;) czegoś co jak się uda to fajnie a jak nie to nic nie tracimy prócz chwili czasu;)
KOMENTUJCIE CO MYŚLICIE O TYM;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 0:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
moj motor jezdzi tak samo w temperaturze + 40 i tak samo w - 20 wiec nie wiem czy to cos da przy tej pojemnosci . moze stosuje sie intercooler w aucie i inne bajery ale czy zwykła rura poprawi cokolwiek jakos mi sie nie chce wierzyc




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 0:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
wiem że u mnie jak się nagrzeje porządnie to jest słabszy niż taki chłodniejszy... Ale dzięki za wypowiedź;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 0:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 16:23
Posty: 785
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
sebagbw pisze:
wiem że u mnie jak się nagrzeje porządnie to jest słabszy niż taki chłodniejszy... Ale dzięki za wypowiedź;)


może pora zobaczyc stan napedu ? spręzyna jest czesto powodem dobrej jazdy na zimno a na ciepło zaczyna sie lipa . mieknie ona od ciepła bo jest zużyta . może ci to pomoże ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 0:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
nie, to nie to... zawsze było tak samo, różne cylindry były, różne spręzyny itd... objaw ten sam...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 7:36 
*

Rejestracja: 14 lut 2012, 12:40
Posty: 75
Pojazd:
Bo masz ac... Przerób na lc i będzie po rozgrzaniu większa moc niż na zimnym.




_________________

Spotkanie po latach.
-Siema
-Siema. To ten twój skuter
-Tak.
-Jak leci ?
-80
hahahaha jak sie skapłem że powiedziałem nie to co trzeba głowa w dół gaz do oporu rozrusznik i przed siebie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 8:42 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Silnik gdy jest zimny ma większą moc (przynajmniej w moim przypadku) bo przelatujące przez skrzynie korbową powietrze juz się nagrzewa, a jak wiadomo ciepłe powietrze ma mniej tlenu w sobie niż chłodne powietrze które jest bardziej "zbite" i przez to są intercoolery w samochodach z turbosprężarką. Wg mnie ten pomysł nie wypali w tak małej pojemności, no i w ogóle tego ciepłego powietrza z silnika zasysa bardzo mało.




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 8:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2011, 21:20
Posty: 494
Lokalizacja: Pszczyna/Mizerów
Pojazd:
biedronkszsz pisze:
Bo masz ac... Przerób na lc i będzie po rozgrzaniu większa moc niż na zimnym.


U mnie najwieksza para na zimnym - zimny naped i wszystko ladnie pracuje, po 5min jazdy czuć znaczącą roznicę.




_________________

Derbi Senda DRD Evo
Zapraszam :D

http://www.senda.pl/viewtopic.php?f=33&t=13056




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 8:49 
**

Rejestracja: 21 cze 2010, 21:01
Posty: 267
Pojazd:
Najlepszy patent na poprawę mocy bez przeróbek to jazda z górki.
Może faktycznie coś by to dało. W Piaggio do oryginalnej puchy powietrze wpada z "ramy". Nie wiem czy to jest aż taki dobry patent, może faktycznie jest lepiej. Swoją drogą i tak duży wpływ mają części przekładni jak skuter rusza, jedzie i wgl po rozgrzaniu.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=70326 NRG :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 9:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2010, 14:10
Posty: 229
Lokalizacja: Węgorzewo
Pojazd:
Spróbuj dać taką izolacje pomiędzy filtr a silnik i wtedy tą rurkę. Wątpię aby coś to dało w tak małej pojemności i stosunkowo niewielkiej mocy.




_________________

Cały Aerox i wiele wiele innych na części!!

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=13676554




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 9:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Zadziałać może zadziała ale efektów nie zauważysz. U mnie w kymco seryjny filtr łapie powietrze dość wysoko i pewnie jego temp jest taka sama jak otoczenia. Silnik jak złapie ponad 90°C to czuć że wkręca się trochę gorzej, poniżej tej temp działa prawie jak zimny.

Przy okazji robiłem testy temperatury w przekładni. Powietrze w niej osiągało temp ok 80°C. Stwierdziłem że nie jest to jakaś wysoka temperatura i dalsze testy z wymuszonym chłodzeniem pominąłem.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 9:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Odłącz ogrzewanie gaźnika to będzie równie mocny na ciepłym jak i na zimnym :) Poprawa osiągów gwarantowana :D Minusem jest ciut większe spalanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 10:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
bartexc, Przy AC..




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 10:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
marcinek, u mnie napęd jest git, jak jadę w upalny dzień silnik jeździ normalnie :D A jak po takim dniu w zimną noc wracam do domu ^^ Silnik dostaje kopa...


Bez jaj... Niby zimniejsze powietrze=wyższa moc, ale w takich pojemnościach ciężko to odczuć :wink:


Edit:
Oczywiście powyżej nie chodzi o ciepłotę silnika, a o ciepło zasysanego powietrza.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 maja 2012, 12:14 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2010, 10:51
Posty: 2282
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
No wiadomo, to tam różnica jest pewnie w dziesiątych częściach KM więc nie zauważysz :)




_________________

Nie pomagam na gg, od tego jest forum :)

Opel Vectra 2.0i : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=247359




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy