Dzisiaj jest 28 gru 2024, 9:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 18 maja 2012, 22:49 
**

Rejestracja: 24 lip 2011, 21:34
Posty: 268
Pojazd:
ok dzięki jesteś wielki ! :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 maja 2012, 22:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Nie ma problemu, akumulatorami się trochę bawiłem, robiłem nawet urządzenia które miały poprawić ich działanie, ale nie każdy akumulator poddaje się naprawie.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2012, 23:05 
**

Rejestracja: 24 lip 2011, 21:34
Posty: 268
Pojazd:
Kurcze akumulator mi ładuje do 12.50v max i dalej już nie chce co to może być?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2012, 23:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Któraś z cel jest uszkodzona i ma zwarcie, albo akumulator jest zasiarczony.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 10:00 
**

Rejestracja: 24 lip 2011, 21:34
Posty: 268
Pojazd:
wsadziłem akumulator do skutera i działa .. czy moge jeździć z takim .? ma ona napięcie jakies 11-12v teraz ..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 11:21 
**

Rejestracja: 22 lip 2010, 20:06
Posty: 349
Lokalizacja: Opacie/Jasło
Pojazd:
yyy, widze że bardzo dobry poradnik, wielu forumowiczów ma problemy z tym. a co do 12.50 to Ficu mówi że moze byc uszkodzony itd. nie zawsze tak musi być z tego względu że na nowych akumulator np. koyo(china) mamy podane w instrukcji że powinien mieć napięcie 12.50V, zależy od akumulatora , a co do zasiarczonego ostatnio przewracałem akumulator po ziemi i ''podobno' sie odsiarczył :D nie wiem zobaczymy., a co do 11-12 V mozesz jezdzic, sprawdz poziom elektrolitu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 maja 2012, 14:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Ale jak ma 12,5V podczas ładowania i ciągle bierze prąd (ponad 10h) to ewidentnie jest uszkodzony.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2012, 10:14 
**

Rejestracja: 22 lip 2010, 20:06
Posty: 349
Lokalizacja: Opacie/Jasło
Pojazd:
z tym się zgodzę:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2012, 1:49 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 mar 2011, 13:54
Posty: 2646
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Pojazd: Audi A3 1.8T
Ficu a ja mam pytanie, mam aku w skuterze podlaczone i chyba nie mam ladowania, jak to sprawdzic? ile powinno mi pokazac na jakims urzadzeniu voltów ze laduje mi skuter akumulator po dodaniu gazu?




_________________

Obrazek
~Kliknij~ :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2012, 8:11 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Ponad 14V. Ale lepiej wpiąć amperomierz szeregowo i odczytać wartość ładowania. Powinna być w granicach 0,5-1A.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.


Ostatnio zmieniony 03 cze 2012, 21:52 przez Ficu, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 maja 2012, 8:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2012, 20:06
Posty: 52
Lokalizacja: Olsztyn
Pojazd:
Podłączyłem aku do jakiegoś starego prostownika od dziadka i ładowało się całą noc. Efekt? Aku jak nowe... Wątpię że coś może się stać od takiego ładowania. Ale artykuł godny pochwały. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2012, 7:12 
*

Rejestracja: 16 maja 2012, 6:58
Posty: 4
Pojazd:
a dla 7Ah - 700mA itd




_________________

Isabel Marant sneakers




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 cze 2012, 19:49 
*

Rejestracja: 19 lis 2010, 19:59
Posty: 66
Pojazd:
Ficu pisze:
Ponad 14V. Ale lepiej wpiąć amperomierz równolegle i odczytać wartość ładowania. Powinna być w granicach 0,5-1A.


ficu napewno amperomierz wpinamy równolegle ;) ?

A i jeszcze tak z ciekawości, napisz mi na PW żeby nie zaśmiecać tematu, o tych urządzeniach które miały poprawiać działanie akumulatorów.


Ostatnio zmieniony 03 cze 2012, 19:52 przez michal111, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 cze 2012, 21:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
michal111, poprawiłem.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?t=1222255
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?t=2149461

Oba urządzenia mam. Pierwsze coś tam daje. Drugie to prostownik z odsiarczaniem, ładuje wszystko, ma regulowany prąd ładowania i automatycznie kończy ładowanie.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 cze 2012, 23:35 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Ja mam prostownik boscha c3, nazywam go prostownikiem dla inwalidów.. Czemu? Bo NIC nie da rady na nim zrobić. Naciskam przycisk, podłączam klemy a ten skur***l sam ładuje, sam ustala wszystkie dane itd.. Niby fajna opcja, ale jednak mnie to denerwuje:D. Szczególnie, że jeżeli np. mój akumulator z quada jest dętka po każdej jeździe bo jest ładowanie zepsute, w dodatku nie często jeżdze więc stoi po 2 tygodnie.. i później gdy chce naładować ten akumulator, to ten prostownik nie wyczuwa prądu w nim, i nie da rady naładować.. od razu jest "ok".. dopiero gdy od starego dziadkowego prostownika podładuje do 6v ten prostownik boscha wykrywa akumulator i ładuje go do prawidłowej wartości. Niby nic, ale wkurza:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lis 2015, 9:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Warto podać jaki prąd w przybliżeniu uzyskamy przy zastosowaniu danej żarówki:
Kod:
Dla akumulatora:
    2-3Ah - żarówka 3W/12V = prąd ładowania ok. 0,25A
    4-7Ah -  5W/12V = ok. 0,42A
  8-11Ah - 10W/12V = ok. 0,83A
12-16Ah - 15W/12V = ok. 1,25A
17-20Ah - 20W/12V = ok. 1,66A
                21W/12V = ok. 1,75A

- pozostałe (których się raczej nie wykorzysta z aku do skuterów)-
                25W/12V = ok. 2,08A
                35W/12V = ok. 2,91A
                45W/12V = ok. 3,75A
                55W/12V = ok. 4,58A
                65W/12V = ok. 5,42A

Może się komu przyda.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy