Dzisiaj jest 05 sie 2025, 22:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 cze 2012, 15:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Czesc. Szukam wydajniejszej pompy wody. Mysle o tej http://shop.mieloch.pl/pompa-wody-mr-co ... 0113.bhtml
Duzo lepsza wydajnosc niz seryjna ?

Znalazlem jeszcze cos takiego http://www.scooterkingz.pl/pompa-wody-kiesler ale troche nie rozumiem dzialania...
Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 15:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
maciek805, nie lepiej kupić elektryczną, od jakiegoś samochodu ?




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 15:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Tom_Q pisze:
maciek805, nie lepiej kupić elektryczną, od jakiegoś samochodu ?
Myslalem o tym, ale... wole mechaniczna ;)
Bezsensowne obciazanie elektryki.


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 15:44 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 16:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2010, 21:14
Posty: 676
Lokalizacja: brać kasę?
Pojazd:
maciek805, mam takową pompę i uwierz mi nie ciągnie ona tyle prądu ile myślisz.Zostawiłem skuter na 2 dni bo zapomniałem wyłączyć przyszedłem i jeszcze normalnie mi z rozrusznika skuter odpalił. Ja bym wolał"obciążyć" elektrykę niż wał. A jeśli byś chciał to ci mogę sprzedać swoją. A poza tym pompy elektryczne mają bardzo dużą wydajność w porównaniu do mechanicznych.




_________________

Lewy pas to nie kółko różańcowe!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 16:33 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Rozumiem, ze jak uzyje ta pompe, ktora podalem w 1 linku obciaze wal ?
Koledzy, jak wyglada montaz elektrycznej pompy w takim razie ?

Cala pompe wody, tzn. lozyska, oska, wiatraczek, pasek + pompe oleju moge calkowicie wyjac ?

EDIT. Teraz tak mysle i chyba bede musial to zostawic, bo przeciez plyn bedzie uciekac. Wiec po prostu wszystko podlaczone jak ma byc tylko wstawe pompe elektryczna pomiedzy przewody.


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 16:34 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 16:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2010, 21:14
Posty: 676
Lokalizacja: brać kasę?
Pojazd:
Montaż jest prosty. wpinasz sobie w przewód chłodniczy i 2 kabelki ciągniesz do aku i dodatkowo dajesz mały przełącznik do włączania i wyłączania.
Nie nie wyjmujesz zostaje tak jak jest.




_________________

Lewy pas to nie kółko różańcowe!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 16:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
No ok, jednak lozyska w seryjnej pompie beda sie zyzywac, az wkoncu zatra - Dlatego mysle aby to wszystko zdemontowac, ten pasek, kolo zebate na wale ( odciaze wal, powinna byc delikatna poprawa mocy ), itp., ale trzeba bedzie to jakos zatkac wszystko - Co myslicie ?


Dzieki za dotychczasowa pomoc.
bmw-96 Z jakiego to autka masz ta pompe ? :wink:


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 16:40 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 17:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
maciek805, Węże, które masz dotychczasowo podpięte do pompy wody w silniku odpinasz i dajesz pompę elektryczną.

Wszystkie łożyska, pompę mechaniczną można wywalić. Tak mi się przynajmniej wydaje.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 17:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Ta druga pompa wody Kieslera to przerobione koło pasowe i zaślepka zamiast pompy oleju. W serii jak wywalisz pompe wody to dolne koło pasowe będzie wypadało, a dobrą "zaślepkę" ciężko ogarnąć.

Nie wiem co ty masz za setup, ale seryjna pompa wody w p/g wytrzymuje przy konkretnych setupach. Po co to zmieniać.




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 18:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Tom_Q pisze:
Węże, które masz dotychczasowo podpięte do pompy wody w silniku odpinasz i dajesz pompę elektryczną.
No tak, to jasne ;)
Tom_Q pisze:
Wszystkie łożyska, pompę mechaniczną można wywalić

No chyba nie bardzo, bo przeciez plyn bedzie uciekal, a sam simering przeciez nic nie da.
No wlasnie apropo tej seryjnej pompy wody - Wystarczy, ze ja zostawie, nie dam paska i pompa stoi w miejscu - Wiec jest spoko. Nie pracuje pompa wody i pompa oleju.


Boberko A no nie wiem jak uklad chlodzenia zachowa sie przy 80cc...

Zastanawiam sie tylko, bo przeciez plyn bedzie docieral tam do srodka wiatraczka, ktory nie bedzie pracowal - Co o tym myslicie ?


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 18:41 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 19:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Główną zaletą pomp wody, które podałeś, a w drugim przypadku właściwie samego koła pasowego jest brak konieczności pozostawienia pompy oleju i minimalna redukcja masy. Jest to praktycznie bez sensu, jeśli nie ma być stosowane w już na prawdę ekstremalnym sporcie.
Konkretną zaletą mogła by być mniejsza średnica tego koła, co zwiększyło by obroty pompy; mało prawdopodobne ze względu na zwiększenie luzu paska, możliwe że konieczność jego wymiany.

Pompa oryginalna spokojnie da radę, zobacz tylko czy plastikowy wiatraczek nie obraca się na metalowym pręciku z gwintem (mam nadzieję, że zrozumiesz o co chodzi). U mnie coś takiego było i znacznie spadła efektywność pompy. Najlepiej stosować wiatraczki montowane w oryginalnych, starszych silnikach wykonane w całości z aluminium. Ja np zamówiłem sobie aluminiowy odlew wirnika, obrobiłem i śmiga.
Co do elektrycznych to moim skromnym zdaniem-nie ma sensu. Jak już coś takiego zrobisz to wirnik będzie blokował przepływ i trzeba by było czymś to na stałe zaślepić z czym problemu raczej nie będzie.
Ale po co montować bez sensu jakieś udziwnienia, skoro seryjna pompa jest całkiem dobrze zrobiona, mało awaryjna i się sprawdza? Zazwyczaj prędzej siada coś z układu korbowo-tłokowego i pompę wymienia się przy okazji.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 19:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lut 2010, 21:14
Posty: 676
Lokalizacja: brać kasę?
Pojazd:
Fakt faktem pompa w karterach blokuje przepływ cieczy ale w małym stopniu,więc nie trzeba jej wyjmować.




_________________

Lewy pas to nie kółko różańcowe!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 19:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ale po choinkę kombinować z polepszaniem chłodzenia, skoro i tak wyjdzie na to samo?
Pompa w karterach musi być na prawdę wydajne, skoro na kołach pasowych celowo znacznie zmniejsza się jej obroty.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 20:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2009, 22:19
Posty: 923
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd: Honda NSR 125
Lepsze chłodzenie? Przecież pompa seryjna jest bardzo wydajna więc nie rozumiem po co kombinować.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 20:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Dzieki za odpowiedzi i pomoc.
Po co ? Tak jak juz pisalem - Nie wiem jak to wszystko zachowa sie przy 80cc, choc strojenie na poziomie mid race. Jednak zeby umiescic wieksza tuleje w cylindrze 70cc troche trzeba zeszlifowac cylinder i zmniejszy sie pojemnosc na plyn chlodzacy ...

Booyaka pisze:
zobacz tylko czy plastikowy wiatraczek nie obraca się na metalowym pręciku z gwintem (mam nadzieję, że zrozumiesz o co chodzi).
Wiem o co chodzi, ale nie ma z tym problemu, pompa wody jest praktycznie nowa, bo ja wymienialem i sie nie grzeje ( seria ).
Booyaka pisze:
Najlepiej stosować wiatraczki montowane w oryginalnych, starszych silnikach wykonane w całości z aluminium
Pomysle nad tym, duzo pomaga ?
Booyaka pisze:
Jak już coś takiego zrobisz to wirnik będzie blokował przepływ i trzeba by było czymś to na stałe zaślepić z czym problemu raczej nie będzie.

No wlasnie i tutaj tez bylo by pewne kombinowanie.


Juz chyba lepiej wiatraczek na chlodnice od 125 czy tez cala chlodnica od 125cc ...


Ostatnio zmieniony 20 cze 2012, 20:49 przez maciek805, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2012, 23:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
maciek805 pisze:
Pomysle nad tym, duzo pomaga ?

Na tyle, że tak łatwo się nie podda, chłodzenia nie polepszy.
Na pewno sama pompa jako część całego układu starczy, jedynie można by myśleć nad większą chłodnicą, co też nie musi okazać się koniecznością. Wiatrak jest zbędny jeśli masz tym zamiar normalnie jeździć.
Po pierwsze zajmij się cylindrem, bo z tym na pewno będziesz miał więcej kłopotów niż z chłodzeniem. Z innej strony można też myśleć, że sama gładź będzie bliżej cieczy. Popatrz na różne sportowe cylindry albo te z wyczynowych dwusuwów. Wcale tam dużego płaszcza wodnego nie potrzeba.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2012, 5:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
No dokladnie, wiec coz, zajme sie cylindrem i wszystko wyjdzie " w praniu"
Dzieki, pozdrawiam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 cze 2012, 18:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2010, 19:06
Posty: 1702
Lokalizacja: Śląsk
Pojazd:
Nie chce, bo moj projekt ruszy dopiero na jesien :wink:
Wiec jest czas ...


Ostatnio zmieniony 26 cze 2012, 18:46 przez maciek805, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy