Dzisiaj jest 17 sie 2025, 20:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 cze 2012, 14:11 
*

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:55
Posty: 9
Pojazd:
Witam. chce abyscie mi doradzili ktora z tych 3 crossow najlepiej opłaca sie kupic
Honda cr 125 , KTM sx 125 , Yamaha yz 125. chodzi mi o to do ktorej z tych maszyn najlepiej kupic czesci (zeby nie miec problemow z kupnem czesci ). do ktorej sa najtansze. i ktora najmniej ma awarji.
Z gory dzieki za wszystkie porady.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł: ODP
Post: 23 cze 2012, 15:11 
*

Rejestracja: 23 cze 2012, 14:44
Posty: 1
Pojazd:
Ja radzę kupić kTm 125 ponieważ ma więcej mocy i szybszy niż pozostale :) i lekko idzie na koło ;p POZDRO




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 15:25 
Zbanowany

Rejestracja: 10 gru 2010, 22:17
Posty: 1058
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd:
Ktm ma najdroższe części a do hondy i yamahy podobnie i wszystkie nie są bardzo awaryjne zależy na co trafisz?




_________________

LwG




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 15:36 
Zbanowany

Rejestracja: 03 maja 2012, 16:16
Posty: 196
Pojazd:
dawid95, Ty nie patrz na marki, bo każdy z nich jest bardzo dobry, bardziej kieruj sie stanem silnika i zawieszenia, czy mają tuleje(od razu sobie odpuść), kiedy był ostatni remont (ile motogodzin) temu i co było wymieniane, ile jest zrobione mth od poprzedniego remontu. Jak kupujesz sprowadzone moto to na sam początek wymień tłok.

Cross nie sa awaryjne ale trzeba je co sezon remontować, tak mniej wiecej przy jeździe nie po torze 40mth starczy.


Ostatnio zmieniony 23 cze 2012, 15:38 przez Doni, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 16:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Przy zakupie cross'a nie kieruj się marką. Musisz jechać i sam dokładnie wszystko obejrzeć. Jak jesteś laikiem w tej kwestii weź kogoś bardziej doświadczonego.

Najważniejsze rzeczy, które powinniśmy sprawdzić przy zakupie:
Czy tuleja czy nicasil - jeśli to pierwsze to od razu sobie odpuść,
Kiedy był robiony remont/zmieniany tłok - najlepiej poproś o jakiś paragon, fakturę,
Napęd w jakim stanie - czy nie jest dojechany [zębatka tył, przód, łańcuch]
Skrzynia biegów - czy każdy bieg trzyma, czy nie wylatuje,
Zawieszenie - czy nie cieknie, nie ma luzów,
Kartery - czy nigdzie nie spawane,
1ślad - czy zostawia jeden ślad,
i oczywiście ogólna praca silnika.

O awaryjności ciężko cokolwiek powiedzieć - wszystko zależy od stylu jazdy. Jeśli będziesz lał dobre oleje, prał/czyścił filtr co jazdę to spokojnie 50mth każdą z nich przejedziesz - po takim przebiegu należy wymienić tłok.

Po dwóch tłokach wymieniasz korbowód i łożyska.

1000zł rocznie musisz wydać na eksploatacje takiej maszynki, a na pewno trochę pojeździsz :)




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK


Ostatnio zmieniony 23 cze 2012, 16:07 przez Tom_Q, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 16:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Spalanie przy katowaniu wychodzi do 10l. W godzinę jazdy na całej manecie spalisz cały bak. Jak chcesz moto do zabawy to sobie odpuść, bo na takie coś trzeba mieć kasę i regularnie zmieniać części, a nie jak się kończy kompresja czy coś podobnego :) W porównaniu do Twojej CBR-ki, to te motory to szatany :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 18:32 
*

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:55
Posty: 9
Pojazd:
czyli KTM odpada bo dorzzsze czesci niz do hondy i yamahy.
czyli przy zakupie ma byc cylek nicasil.
czyli na sezon trzeba przynajmniej 3 tłoki tak? i po sezonie szlif cylka tak?
no i tak jak wspomniał Tom_Q 1000 zł roczni wychodzi na jazde.
ale cos czytałem ze nicasil nie da sie zrobic szlifa czy cos takiego czy to prawda? jaka jest cena takiego nicasil?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 18:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
dawid95 pisze:
ale cos czytałem ze nicasil nie da sie zrobic szlifa czy cos takiego czy to prawda? jaka jest cena takiego nicasil?


Tak, prawda. Nicasil przejeździ* tłoki selekcji [A, B, C, D] i trzeba nałożyć nowy. Koszt takiej usługi to ok. 850zł + nowy tłok ok. 400zł.

*- przejeździ jeśli będziesz regularnie dokonywał serwisu, jeśli zaniedbasz, możesz go zajechać wcześniej.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 18:57 
*

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:55
Posty: 9
Pojazd:
czyli regeneracja nicasil wynosi 850 zl? i gdzie takiej regeneracji mozna dokonac? tzreba szukac daleko jakiegos szpeca? mieszkam niedaleko kielc. czyli regeneracja 850 + nowy tłok 400 zl tak? o co ci chodzi z tym a,b,c,d bo jestem zielony.
i z tym regularnie dokonywł serwisu to czyli co? czyszczenie filtru zmiana olejow?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 19:44 
Zbanowany

Rejestracja: 03 maja 2012, 16:16
Posty: 196
Pojazd:
Nowy nicasil tylko w Niemczech lub w Czechach. A, B, C, D to sa selekcje tlokow, jak juz ci sie skonczy ostatnia selekcja to nowy nicasil, chyba ze predzej rozwalisz cylek. Regularne serwisy czyli co wyjazd czyszczenie filtra, a co dwa nowy filtr, wymiany regualrnie tloka, korby, napedu, lozysk itp. Na godzine jazdy licz okolo 9-10l. Lepiej sobie odpusc crossa jak sie nic nie znasz.


Ostatnio zmieniony 23 cze 2012, 19:50 przez Doni, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 20:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Doni pisze:
Na godzine jazdy licz okolo 9-10l. Lepiej sobie odpusc crossa jak sie nic nie znasz.


Troszkę przesadziłeś - cały bak starcza średnio na 2h katów po torze :]




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 20:49 
Zbanowany

Rejestracja: 03 maja 2012, 16:16
Posty: 196
Pojazd:
Tom_Q, No nie wiem mi Mz 125 w 4t paliła na kacie 5.5 -6ll :wink: a normalnie to 3-4l :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2012, 21:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
bartexc pisze:
Spalanie przy katowaniu wychodzi do 10l
Zapomniałeś dodać, że w ciągu godziny :)

Ogólnie jeśli nie masz doświadczenia w terenie zaczni od CR85, Kx85 lub Rm85 na dużych kołach :)




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2012, 11:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
Marcin194, W następnym zdaniu to napisałem :D
dawid95, Albo Dt 125. Ściągniesz kierunkowskazy i lampy i możesz jechać na tor. W tych 125 co podałeś są bardzo wysilone silniki i trzeba je regularnie serwisować. O DT też trzeba podobnie dbać, ale nie tak często. Może ma trochę mniej mocy, ale na początek spokojnie Ci wystarczy. Spalanie na poziomie 7l na pełnej manecie. Dla porównania: te crossówki mają ok. 40 KM mocy, a DT ok. 30. Wyobraź sobie ile to jest przy 80 kg wagi i silniku 2T :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2012, 12:09 
*

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:55
Posty: 9
Pojazd:
no akurat waze 75. wolał bym normalnego silnego crossa. jezeli mowisz ze w tych 3 trzeba regularnie serwis przeprowadzac. mozesz cos jeszcze zaproponowac? jakiegos crossa przy ktorym zadziej trzeba przeprowadzac serwis? a ma podobna moc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2012, 12:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2012, 7:16
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
Kup KTM sx 125 mój kolega ma taka z 2002 r .
Przyśpieszenie robi wrażenie bez kasku nie możesz oddychać i ogolnie ma wielkiego meszta można się fajnie nim pobawić i poskakać na górkach i w błota :D




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 54#1897754
Odwiedź mojego złoma :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2012, 12:40 
Zbanowany

Rejestracja: 03 maja 2012, 16:16
Posty: 196
Pojazd:
w kazdym 125 o mocy 40km trzeba bedzie robic remonty podobnie. Chyba ze kupisz Suzuki DRZ 400 to ma 400pojemnosci i moc cos okolo 45km i nie trzeba robic remontow (mam to).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2012, 18:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
dawid95, Zaproponowałem Ci DT 125. Możesz ją nawet zarejestrować i na A1 jeździć. Poczytaj o tym moto na necie, bo pełno jest. Trzeba dbać o nie jak o każdy motor, ale nie tak często i nie takim dużym nakładem kosztów jak o te crossówki. Ten 1000 zł co wydasz w rok na serwis sx, yz czy cr, to spokojnie wystarczy na 2-3 lata serwisowania DT. Co do wagi, to chodziło mi o wagę tych crossów co Ty podałeś, nie o Twoją.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2012, 10:53 
*

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:55
Posty: 9
Pojazd:
a gdybym kupił takiego crossa, ciezko jest pozniej ze spszedarza? z tego co sie ostanio dowiedziałem o tych corssach była by to prawdopodobnie yamaha yz 125 lub w mniejszym stopniu cr 125 . te 1000 zl rocznie bym moze wytrzymał objezdził bym 2 sezony i bym probował sprzedac.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2012, 11:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sty 2012, 15:59
Posty: 801
Lokalizacja: Brzesko
Pojazd:
dawid95, Sprzedać nie trudno, tylko ważne żeby był w dobrym stanie, a nie rozlatujący się to na sprzedaż. Wiedz, że pieniądze co w niego włożysz nie zwrócą Ci się przy sprzedaży...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy