Dzisiaj jest 22 lis 2024, 16:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 cze 2012, 14:50 
*

Rejestracja: 24 kwie 2009, 10:24
Posty: 9
Pojazd:
Mam tzr 80 polini i gażnik 21 phbg. I mam taki problem na jedynce motor się toczy i jak dam mu odrazu full gaz to idzie db az dojdzie do wysokich obr to wtedy albo troche zalewa albo dalej już nie idzie a jak daje gazu stopniowo to wejdzie o wiele wyżej i jeszcze jak wkręce go do końca dając gaz stopniowo na 1 biegu to jeszcze zostaje troche gazu i jak go dam na full to troche zwalnia. wolne obr to reguluje tak że daje jak najmniej paliwa aby tylko przy gwałtownym full daniu gazu na luzie nie robił buu a iglice reguluje tak że jade tak 7 tys obr dam odrazu opór gaz i jak po puszczeniu troche bd go dusiło to żle a jak po puszczeniu jest tylko taki delikatny przeskok i nie dusi go tak że tak jak by zgasł prawie to jest dobrze czy. I dysza wolnych obr to to samo co śróbka mieszanki na wolnych obr? dobrze reguluję i myśle? Jeszcze tylko nie mogę dojść jak dobrać tą dyszę główną może to dlatego że robie próby na 1 biegu? i temu jak dam full gaz to wolniej jedzie niz jak dam mniej bo ten gaz co został to zapas na wieksze obciążenie czyli na 6 bieg ? ale z koleji kosa do trawy 2t jak dam full gaz to ma pełne obr a jak mniej gazu to mniejsze obr ale to automat. Niech ktoś kto sie zna na gażnikach powie mi jak to wyregulować bo już się pogubiłem nie wiem jakie objawy ma za duża dysza czy takie jak moje to muszą być w biegówce? Gażnik mam dellorto phbg 21 cs


Ostatnio zmieniony 28 cze 2012, 15:05 przez tomekp94, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2012, 15:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
na początek daj zawleczkę od iglicy na środek chyba, że już jest to o oczko wyżej, wtedy iglica jest niżej i dostaje mniej paliwa.
A następnie dokręć może tak o pół obrotu śrubkę od mieszanki paliwowo/powietrznej , wtedy zmniejszy się dawka paliwa. Zobacz jak jest i nie sprawdzaj tylko na jedynce ..




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2012, 16:59 
*

Rejestracja: 24 kwie 2009, 10:24
Posty: 9
Pojazd:
śróbką jest wyregulowane iglica też już jest opuszczona na max i iglica to nie jest to samo co dysza bo na dyszy 105 i iglicy opuszczonej na max po daniu full gazu zamulało a po daniu prawie full nie, a jak podniosłem iglice i wyregulowałem jeszcze raz śróbką to czy dałem full gaz czy prawie full to zamulało. Czyli iglica działa do 3/4 gazu a potem tylko dysza




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 cze 2012, 21:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
to mniejsza dysza




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2012, 11:21 
*

Rejestracja: 24 kwie 2009, 10:24
Posty: 9
Pojazd:
czyli nie może być takiego czegoś że na full gaz osiąga mniejsze obr niż na 1/4 ? mam zmniejszyć dyszę do momętu aż to zniknie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2012, 11:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
Musisz "rozpoznać" czy go zalewa czy dostaje za mało paliwa. Jak zalewa i regulacja nie pomogła to mniejsza dysza, a jak za mało dostaje to iglica w górę a jak nie to większa dysza.

EDIT

Dobrze by było jak byś nagrał jak jedziesz dobrą kamerą z dźwiękiem.


Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 11:29 przez rellanium, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 cze 2012, 12:06 
*

Rejestracja: 24 kwie 2009, 10:24
Posty: 9
Pojazd:
zalewa bo jak zmniejszam dysze to te zalewanie też się zmniejsza tylko że zmniejszałem drucikiem i już dóżo zmniejszyłem i sie bałem dalej bo nie wiedziałem czy tak musi być czy nie. narazie to sprawdzałem tylko na jedynce tzn dawałem gaz powoli aż osiągnął full obr i gazu zostało to dałem do końca to wtedy obr się zmniejszyły z poza skali weszło na 12tys jeszcze spr na szustce jak będzie


Ostatnio zmieniony 29 cze 2012, 12:09 przez tomekp94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 7:39 
*

Rejestracja: 24 kwie 2009, 10:24
Posty: 9
Pojazd:
czy też macie tak że jak już zostanie mało gazu to tylko praktycznie sama iglica się podnosi tzn że przepustnica jest otwarta na równo z kanałem przelotowym przez gażnik i jak daje więcej gazu to przepustnica chowa się głębiej mimo że jest już na równo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 7:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2011, 15:12
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
Cytuj:
W przypadku kiedy silnik bardzo opornie pracuje przy pełnym otwarciu przepustnicy i z dużym oporem wchodzi na obroty, oznacza to, że dysza jest za duża.
Jeżeli w przypadku nagłego, minimalnego i chwilowego zamknięcia przepustnicy na pełnych obrotach poprawi się praca silnika, wtedy dysza paliwa jest po prostu za mała.Silnik z dobrze dobraną dyszą główną powinien pracować równo w górnym zakresie obrotów. Ostateczna weryfikacja to sprawdzenie ciepła silnika – nie powinien się przegrzewać – lub test na tzw. kolor świecy, polegający na rozpędzeniu pojazdu z rozgrzanym silnikiem, tak by przez pewien czas jechać w pełni z otwartą przepustnicą. Wciskając sprzęgło gasimy natychmiast silnik, aby uniknąć przekłamania w kolorze świecy. Jeśli okolica elektrody i sama elektroda mają ładny jasny, czekoladowy kolor to mieszanka jest odpowiednia i dysza dobrze dobrana. Zalana, czarna świeca – oznacza za bogatą mieszankę.


Więcej u wójka G




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2012, 8:04 
*

Rejestracja: 24 kwie 2009, 10:24
Posty: 9
Pojazd:
tutaj chyba są jakieś błędy bo według tego mam za małą dyszę bo na full gaz osiąga mniejsze obr niż na mniejszym gazie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy