Dzisiaj jest 12 lip 2025, 0:28



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Cylinder
Post: 08 sie 2009, 14:06 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lip 2009, 22:41
Posty: 9
Pojazd:
Witajcie mam w swojej apce cylinder 50cc po jednym szlifie czyli gdzies dochodzi 60cc.
Czy m0oge zrobic jeszcze jeden szlif i czy jak zrobie szlif to bende mial cylinder prawie 70 cc ? a jezeli bendzie prawie 70 to jest to samo jak bym kupil cylinder 70 ??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2009, 15:06 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 12:13
Posty: 516
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Nie możliwe żebys miał tak zrobiony szlif ....
napewno ci nie wjdzie z 50cc orginalnej np 65cc
Jak by jakims cudem ci wyszło te 65cc to by ci chodziła jak dobra 50cc w 70cc masz inne kanały itd ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2009, 15:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Im więcej szlifowania tym ściany cylindra węższe. Nie można przesadzić bo skończy się to doszczętnym zniszczeniem cyla.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2009, 23:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Nie samą pojemnością cylinder żyje :)
to szlifowanie dużo nie da, nawet jak zrobisz ponad 60ccm - o ile tyle pójdzie.
w cylindrze najważniejsze są kanały, ich rozmiar, kształt i umiejscowienie.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 08 sie 2009, 23:07 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 14:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:33
Posty: 67
Lokalizacja: Nowy Staw/Malbork
Pojazd:
Przede wszystkim szlify się robi na mm (milimetry) czyli np. 50,25 cc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 14:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Damian321 pisze:
szlify się robi na mm (milimetry) czyli np. 50,25 cc

zdecyduj się :)
40,25mm jak już... a np 50cc to pojemność




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 15:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:33
Posty: 67
Lokalizacja: Nowy Staw/Malbork
Pojazd:
Chodziło mi o to że 50 to jest ta normalna pojemność a 25 to po szlifie ;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 15:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Mylisz pojecia. Cylinder 50cc(pojemność ) ma tłok o średnicy 40,00mm(wymiar) i szlif zazwyczaj robi się co 0,25mm czyli tłok i cylinder po pierwszym szlifie bedzie miał wymiar 40,25mm. Pomogłem ? :)
A żeby obliczyc jaka jest pojemność przy np 40,25 to jest na to specjalny wzór matematyczny




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 09 sie 2009, 15:25 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 19:21 
Zbanowany

Rejestracja: 24 lip 2009, 22:41
Posty: 9
Pojazd:
dzieki chlopaki




_________________

Kubus




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sie 2009, 23:12 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 11:27
Posty: 121
Lokalizacja: Rzeszów/StW
Pojazd:
Cytuj:
A żeby obliczyc jaka jest pojemność przy np 40,25 to jest na to specjalny wzór matematyczny


A żeby go nie znać w twoim wieku to masakra :mrgreen:

Jak tłok jest 40.25 to pojemność wtedy nie wynosi 50.25 :mrgreen: lol




_________________

Niepozorny mały Potwór !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 0:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Wzór na to, to: PI r kwadrat razy skok tłoka.
I ubiegam twoje kolejne zapytanie.. - nie szukałem tego wzoru na gooogle - pamietam go ponieważ skończyłem technikum mechaniczne i mam troche teorii ;)
Dla przykładu obliczę pojemność dla mojego starego cylka..;
3,14 x 2,05cm(do kwadratu) x 3,92cm (skok)=
= 3,14 x 4,2025 x 3,92=
= 13,19585 x 3,92=
=51,727732 w przyblizeniu i zaokragleniu to ~ 51,73 ccm3.

2,05cm ponieważ miałem szlif na 41mm
41 / 2 = 20,5mm = 2,05cm..

Jak widzicie nawet przy duzym szlifie pojemnosc wzrosła tylko do niecałych 52 cc...
seryjnie (40mm) wychodzi 49,24ccm. *

*skok tłoka dla yamahy bws (39,2mm)

Dla 40,25 wychodzi 49,85 cc
Czyli jeden szlif daje dobre 0,5 cm3 :D




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 10 sie 2009, 0:09 przez slawek5t, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 9:50 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2009, 11:27
Posty: 121
Lokalizacja: Rzeszów/StW
Pojazd:
Widzisz, odrazu mogłes podac jeden prosty wzór :)

Ladnie to przedstawiłes moze wkoncu oni to ogarna :mrgreen:




_________________

Niepozorny mały Potwór !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 11:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
No mam nadzieje że wyjaśniłem wszystko dobrze.
KubusAprilia ; po szlifowaniu nie odczujesz zadnego wzrostu mocy... Chcesz więcej powera to kup 70tke.
Temat chyba do zamknięcia :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 20:32 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:05
Posty: 47
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
czy cylinder sie zniszczy po szlifie?



A i jak zrobie szlif to dlugo pojezdze na cylindrze? mam 4 k przebiegu po szlifie nic mi sie nie stanie? ile tak okolo bede mogl jeszcze na nim pojezdzic


Ostatnio zmieniony 10 sie 2009, 20:34 przez DrFT, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2009, 23:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Po szlifie masz praktycznie nówke sztuke :) jeździsz jak na nowym




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy