Dzisiaj jest 01 gru 2024, 20:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 sie 2012, 14:58 
*

Rejestracja: 05 sie 2012, 14:10
Posty: 6
Pojazd:
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Hondy x8r. Pierwsze co zrobiłem po zakupię to rozkręcenie kapy i sprawdzenie stanu paska i innych podzespołów tam się znajdujących. Po oględzinach wyszło, że otuliny na sprzęgle są dość mocno z tartę(co również czuć przy starcie, gdyż Honda rusza dopiero na większych obrotach). Koszt wymiany sprzęgła to minimum około 100 zł, więc stwierdziłem, że taniej wyjdzie wymiana samych otulin i teraz przechodzę do pytań. Jaką grubość powinny mieć okładziny w tym konkretnym modelu i czy dobrym pomysłem jest mocowanie je na nity czy klej? Z góry dziękuje za pomoc.


PS: Wie ktoś jaką podziałkę ma wskaźnik paliwa? Ponieważ mam wrażenie, że moja Honda ma co najwyżej 4 litrowy zbiornik, a w internecie doszukałem się informacji iż powinna mieć od 5,5 do 6 litrów.


Pozdrawiam, Krystian :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2012, 21:40 
*

Rejestracja: 26 paź 2011, 15:23
Posty: 75
Pojazd:
Co do okładzin to nie wiem, musiał byś szukać na zagranicznych forach :D To że rusza z wysokich obrotów może być winą zbyt twardych sprężynek sprzęgła (jakie posiadasz?). Osobiście polecam sprężynki Top Racing +30% mam u siebie i skuterek rusza jak marzenie :mrgreen:

Co do podziałki paliwa to licznik kłamie ponieważ jak naleje się nawet nie połowe zbiornika pokazuje że jest już pełno. Tak w Hondzie jest 6 litrowy zbiornik, pisało w konspekcie i sam nalewałem na stacji, wiecej nie wejdzie :lol:

PS. Ile mm mają okładziny, i jaki przebieg?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 15:55 
*

Rejestracja: 05 sie 2012, 14:10
Posty: 6
Pojazd:
Cześć, dzięki za odpowiedź : ) Nie pamiętam dokładnie jaki co to były za sprężynki, ale chyba niebieskie :) Nie mierzyłem również grubości otulin, jednak po ocenie wzrokowej, wiem, że są one w kiepskim stanie :) Nowe okładziny chciałem zamatować tylko na końcówkę tego sezonu, żeby jakoś do jeździć, a w przyszłym kupić dzwon(który u mnie też nie jest w najlepszym stanie) i sprzęgło. Jakie byś polecił/ali sprzęgło i dzwon w łącznej cenie 250-300 zł. Nie zależy mi specjalnie na osiągach(chociaż miło by było gdyby zyskał troszku : ), głównie chodzi mi o jakości, dobrą współpracę z resztą, która jest seryjna i to aby nagle spalanie mi nie podskoczyło strasznie : )

Co do wskaźnika paliwa, wczoraj zrobiłem 53 km, po czym zajechałem na stacje i zalałem 1,1 l. Dokładnie tyle było potrzebne, aby wskaźnik wrócił do pozycji z przed tych 53 km. Czy to możliwe aby na 100 palił mi nieco ponad 2 litry? Nie kaciłem skutra, taka jazda 50-55 km/h. Czy znów licznik mnie okłamał : )

Dzięki za pomoc i pozdrawiam : )

Co do przebiegu, niby 23 tyś, ale ile w tym prawdy to trudno powiedzieć : ) Po silniku tego nie czuć, skuter śmiga aż miło, bo cylinder i tłok były wymieniane trzy lata temu : )


Ostatnio zmieniony 07 sie 2012, 15:57 przez zloto, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 21:49 
*

Rejestracja: 26 paź 2011, 15:23
Posty: 75
Pojazd:
Sprężynki są oryginalne czyli niebieskie, napisz co masz zmienione w Hondzie. Sprzęgło i dzwon dadzą tylko na przyspieszeniu, polecam sprzegło Polini For Race oraz dzwon polini Speed Bell lub Malossi, powinieneś zmieścić sie w tych 300zl :D

No niestety liczniki w Hondzie nie są za dokładne mi po lekkich przeróbkach jedyne co to dokładnie chodzi jedynie predkościomierz :mrgreen:

PS. Czy jak ruszysz tylnim kołem to słyszysz taki dość głośny szum? Zastanawia mnie to ponieważ mam z Honde z podobnym przebiegiem i miałem takie coś. Okazało się że to łożyska na sprzęgle (korektorze) po wymianie zwiekszylo sie przyspieszenie i nie ma hałasu :D

Aaa... bym zapomniał co do sprzegła i dzwonu to ich rozmiar musi być 107mm (Skąd jestes?)


Ostatnio zmieniony 07 sie 2012, 21:51 przez SONY X8R, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 16:58 
*

Rejestracja: 05 sie 2012, 14:10
Posty: 6
Pojazd:
Pełna seria(cylinder i tłok to jakiś nolnejm, ale sprawuje się dobrze), oprócz wydechu, mam Tecnigas nextR, ale chyba wybebeszony bo bzyczek chodzi zdecydowanie głośniej od Yamahy mojego brachola. Dobre i samo przyśpieszenie, które może się przydać w jakiś sytuacjach podbramkowych(oby takich nie było ; ) Co do szumu nie wiem czy o to ci chodzi, ale wydaję mi się, że też mam coś podobnego. Jednak gdy wyciągnąłem łożysko to chodziło dość płynnie, nie wydawało się na moje oko jakoś zajechane : ) Koszt takiego łożyska to sprawy groszowe w porównaniu do reszty, więc tym się w sumie nie martwię : ) Jestem z Lubuskiego, okolica Gorzowa WLKP. 10 tyś mieścinka Skwierzyna(wiem, ze zapewne ci to nic nie mówi: ) Co do zestawu zaproponowanego przez ciebie to cena łączna to około 330-340 zł, więc lekko ponad budżet : | Pollini G3, którego koszt jest o 70 mniejszy od tego for Race myślę, że by mi stykło, bo nie potrzebuję "miliona" możliwości regulowania, a jakości, która oba sprzęgła zapewniają? "Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać" : ) ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 18:23 
*

Rejestracja: 26 paź 2011, 15:23
Posty: 75
Pojazd:
To że chodzi głośniej to normalne przy takim wydechu :D możesz sprawdzić czy jest wata wyciszająca na końcówce.

Oj jedno z łożysk musiałem sprowadzać z za granicy, w Polsce były podobne ale bez uszczelniacza. Zepsute łożysko (większe) poznasz po tym że po potrząśnięciu nim wydaje odgłos jak grzechotka :) Polecam również rozebrać nie na części pierwsze, wymyć, nasmarować, założyć nowe uszczelki. Powinno to dać na szybkości rozwierania sie podczas przyspieszania :mrgreen:

Co do łożyska możesz poszukać jakieś używki z małym przebiegiem :mrgreen: For Race też jest 3G, dobre są też TopRacing a znacznie tańsze.

PS. Wariator i sprzęgło wraz z dzwonem do Hondy pasuje od Minarelli czyli Yamahy i Peugeota(inne części też):lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sie 2012, 13:46 
*

Rejestracja: 05 sie 2012, 14:10
Posty: 6
Pojazd:
Spoko, dzięki za doinformowanie. Mam jeszcze problem z tylnym amortyzatorem, który działa pewnie tylko na sprężynie, bo oleju chyba tam nic nie ma. Problem jest o tyle większy, ze pisałem do wielu sklepów, importerów, sprzedawców na allegro czy posiadają bądź ewentualnie mogli by sprowadzić taki amortyzator. Każdy odpisuję, że Honda pod tym względem to duży problem. Wiesz może o jakimś zamienniku, który nawet po przeróbkach by pasował? Spawarka jest, umiejętności też więc nawet to wchodzi w grę : )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy