Dzisiaj jest 29 lis 2024, 4:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 sie 2009, 23:13 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 22:42
Posty: 7
Pojazd:
Witam wszystkich serdecznie.
Z góry przepraszam za niedociągnięcia i błędy, ponieważ jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc proszę o wyrozumiałość. Panowie mam problem z Hondą TACT AF-24 '97r. Do niedawna skuterek był bardzo żwawy, sprawnie przyspieszał, nie było problemów z mocą silnika. Od niedawna kiedy wrócił z warsztatu dostał dziwnych objawów po wymianie oleju w przekładni, wymianie filtra powietrza, czyszczeniu gaźnika oraz wymianie świecy zapłonowej. Ponoć jeszcze jakiś zawór był zaparty. . . Trudno powiedzieć konkretnie o jaki zawór chodziło :? Proces ten przebiegł w warsztacie, także osobiście trudno mi powiedzieć co mogło być przyczyną ciągłego spadku mocy. Z dnia na dzień skuter staje się coraz słabszy, regulacje gaźnika dwoma śrubkami na zewnątrz nic nie pomagają. Iglica w gaźniku jest podniesiona na maxa. Gaźnika nie rozbierałem. Chyba już 100 różnych kombinacji z regulacją próbowałem ale nadal nic z tego. Nawet jeśli trochę się poprawi to po dosyć krótkim czasie moc znowu spada. Jest coraz gorzej. Zauważyłem również, że dużo pali. Wydaje mi się, że nawet nie osiąga pełnych obrotów silnika. Wcześniej bez problemu osiągał prędkość 55 km/h, teraz ma problem z osiągnięciem 40 km/h. Do warsztatu wracał już kilka razy, niestety to nic nie pomogło. Co może być przyczyna takiego zachowania skuterka? Proszę o pomoc, bo naprawdę ręce opadają :( :(


Ostatnio zmieniony 10 sie 2009, 23:18 przez Hondmaniak, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 9:02 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Takich mamy właśnie mechaników w tym kraju, chociaż trzeba przyznać, że zdarzają się też fachowcy ;)

Napisz najlepiej co KONKRETNIE zostało przy nim robione - w ten sposób będziemy w stanie dojść do tego co zostało spieprzone.

Czyszczenie gaźnika i wymiana filtra powietrza mogły spowodować jakieś problemy.

Jaki filtr został założony? Seria Hondy, czy jakiś zamiennik?

Czy gaźnik został ustawiony prawidłowo tzn dokładnie tak, jak był wcześniej?

I co to za "zawór" co niby był zapieczony? :evil:




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 9:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lip 2009, 8:38
Posty: 821
Lokalizacja: M-ów
Pojazd:
Spróbuj dać iglice po środku może coś pomoże




_________________

Silnik, dwa koła i mina wesoła/ Stelaż, klatka i duża zębatka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 20:43 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 23:23
Posty: 3
Lokalizacja: Włodawa/Lubelskie
Pojazd:
albo zatarty jak masz spadek mocy albo zobacz czy wszystkie szpilki cylinda dokrecone moj kumpel ma dio z cylkiem 60 i szla mu z 70km/h i miala nawet duzo mocy ale ze on taki mechani jak z koziej dupy trąba i chcial cos tam w cylku obczaic niewiem... i urwał 1 szpilke i teraz skuter niema wcale mocy obroty na gazniku na maxa i wogole a skuter musi trzymac na gazie zeby niezgasl i jedzie tylko max 40 :) wiec moim zdaniem jes to cos z cylkiem :D :D :D :D :D :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 22:23 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Niech Ci ten mechanik "fachman" powie konkretnie jaki zawór.

Może tak być że coś spartolili, nie wymienili uszczelek czy coś takiego i przez to ciągnie Ci lewe powietrze przez coś...

Z jednej strony najłatwiej powiedzieć by - pieprzyć takich mechaników, serwisować w ASO.

Tyle tylko że np. z ASO moja Honda wróciła z... takimi samymi problemami jak Twoja :mrgreen: a ASO u nas w mieście ma opinię najgorszego serwisu :/




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 22:27 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 22:42
Posty: 7
Pojazd:
Jeżeli chodzi o gaźnik to po powrocie z warsztatu został inaczej ustawiony niż wcześniej. Gaźnik jak to mechanik stwierdził był rozbierany i czyszczony. Nowy filtr powietrza to zamiennik wykonany z ciemnej gąbki, która wygląda identycznie jak wcześniejszy oryginał. olej zmieniony w przekładni to "Motul Scooter Gear mineral". Dziś kolejny raz postanowiłem pobawić się z gaźnikiem, tym razem dwoma zewnętrznymi śrubkami oraz iglicą. Nic nie pomogło. Wypróbowałem wszelkie sposoby. Potem przejechałem nim około 4 km. Lecz nie była to jazda, a męka. Z każdym kilometrem było coraz gorzej. Znacząco stracił na mocy. Teraz ma nawet problemy z ruszaniem. Powietrza lewego raczej nie łapie bo jak zatykam wlot powietrza przy filtrze to gaśnie silnik więc to chyba nie to. Jutro dowiem się od tego mechanika "fachmana" jaki zawór był podparty.
Wcześniej skuter jeździł kilka lat nie rozbierany i wszystko było w porządku. Tylko lać paliwko i jechać. Teraz po wizycie w "warsztacie" nie poznaję tego silnika... Nie wiem czy to może jest coś źle ustawione czy po prostu czeka go wymiana pierścieni i tłoka??
Co o tym myślicie??


Ostatnio zmieniony 11 sie 2009, 22:38 przez Hondmaniak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 22:33 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
no - prosta kalkulacja - jeździł, oddałeś, przestał jeździć.

takich sprzętów się nie rusza chyba że coś się zepsuje - takie jest moje doświadczenie. ruszać można owszem ale drobne rzeczy, filtr powietrza zmienić (na serię lub malossi red sponge), klocki, płyny.

gaźnika nie ruszać jak nie ma takiego sensu. z tymi gaźnikami każdy ma jakiś mega patent na to, pierwsza rzecz - regulacja i czyszczenie gaźnika.

po cholerę to robić skoro wszystko gra i buczy.

debile którzy uczą się na chińczykach myślą że wszystkiemu winne są paprochy w gaźniku.

ehh..

no ale wracając do tematu, może być tak że gaźnik jest źle ustawiony. na to by wyglądało!!

wykręć świecę i obejrzyj - jeśli jest brudna, mokra, lepka - to masz za bogato.

w 50tkach baaaaaaardzo delikatne nawet ruchy na śrubach regulacji mieszanki oraz dyszy wolnych obrotów mają duży wpływ na pracę silnika.

najlepiej wrócić tam, żądać zwrotu kasy, i ustawienia prawidłowo gaźnika, do momentu, aż nie zacznie jeździć jak poprzednio.

w sumie dziwię się trochę Tobie że zamiast pierw iść do "źródła" czyli do partaczy, przychodzisz do nas - chociaż rozumiem, że pewnie chciałeś potwierdzenia, że to nie jakiś przypadek dziwny, tylko czynnik ludzki zawinił :)

a jeśli nie szkoda Ci pieniędzy to ominąć dalekim łukiem ten serwis i poszukać ASO, faktem jest że dupnie w moim wypadku robili, ale trzeba też przyznać że RAZ wyjechałem od nich (byłem z 3-4) i było prawie idealnie ;-) a raczej tak jak być powinno - obroty ok, lampy nie przygasały na jałowym, startował prawidłowo, itp.

co do tego oleju w przekładni to nie przekonuje mnie mineralny olej w tym miejscu, ale mogę się mylić, przyznam szczerze że nie wiem nawet na jakim jeżdżę tam bo nie zmieniałem tego samemu nigdy - zawsze przy okazji czegoś tam zlecałem to mechanikowi który i tak już coś tam robił przy sprzęcie więc równie dobrze mógł zalać i olej :)




_________________

150


Ostatnio zmieniony 11 sie 2009, 22:40 przez imachine, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2009, 23:02 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 22:42
Posty: 7
Pojazd:
Zwróciłem się do was, ponieważ byłem w tym serwisie już 4 razy albo i więcej. Ustawili chwilę pojeździł, fakt było lepiej, ale nigdy tak dobrze jak przed serwisowaniem. Pomyślałem, że napisze do was i dowiem się w czym może być problem, bo tamten "fachman" to chyba sam nie wie co w nim źle zrobił :/ :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2009, 10:38 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
cóż - nauczka na przyszłość. nie naprawia się tego co działa :mrgreen:

a tak serio poćwicz z gaźnikiem, sprawdź szczelność, dowiedz się czy gościu uszczelki wymieniał, nie wiem co jeszcze mogę Ci powiedzieć :)

zagadka ogółem, mam taką samą zagadkę z moją hondą sxr, zrobię z nią porządek w taki sposób że wymieniam wszystkie ważne łożyska i robię szlif cylindra :)

i zobaczymy jaki będzie tego efekt ;p bo już nic innego po prostu nie przychodzi mi z nią do głowy. ew. jakiś gaźnik inny bym włożył jeśli miałbym taki sam pod ręką.




_________________

150




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2009, 10:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 cze 2009, 15:45
Posty: 418
Lokalizacja: Polska
Pojazd:
Sprawdź czy na cylku nie ma rys.




_________________

Odpowiedz sobie na jedno, za******ie ważne pytanie : "Co lubie w życiu robić?"
- A potem zacznij to robić !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2009, 17:27 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 22:42
Posty: 7
Pojazd:
dzięki za odpowiedzi, sprawdzę wszystko po kolei i odpowiem czy pomogło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 sie 2009, 21:13 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 22:42
Posty: 7
Pojazd:
Panowie wszystko od początku do końca sprawdzone. Przyczyna... tłumik zabity (zapchany) sadzą... dwie garści sadzy spowodowały, że tłumik prawie całkowicie miał zapchany przelot, stąd te objawy. Teraz ma niezłego kopa :D :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2009, 13:58 
*

Rejestracja: 25 sty 2009, 18:25
Posty: 47
Lokalizacja: krotoszyn
Pojazd:
i jak to wyczyściłeś?jestem bardzo ciekaw




_________________

cylek DR EVOLUTION 70 cc
moduł MALOSSI
filtr powietrza POLINI AIR BOX
dysza 85




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sie 2009, 17:10 
*

Rejestracja: 10 sie 2009, 22:42
Posty: 7
Pojazd:
Tłumik był rozcinany tak, aby można było wszystkie zanieczyszczenia usunąć. Potem szczelnie zaspawany, przykręcony i chodzi jak powinien :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy