Dzisiaj jest 26 lis 2024, 16:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sie 2012, 22:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2011, 17:18
Posty: 453
Lokalizacja: mława
Pojazd:
Witam, przedstawie z różnych źródeł jak podrasować 2t:

1. planowanie głowicy: robimy to tak:

papier 120 i przycieramy głowice, tzn łączenie te które schodzi się z cylindrem, jak się za dużo splanuje, to może wystąpić spalanie stukowe. (uwaga szybciej spada żywotność łożysk wału i korbowodu), ja dla pewności w moim peugeocie splanowałem nie dużo jakieś 0,5 mm można do 1 mm nie więcej, jak wspomniałem o spalaniu stukowym

A, najważniejsze że musi być równo, w tym celu użyjcie mojego patentu ;)
papier ścierny przyklejacie do czegoś ciezkiego np dużej dykty, i głowice przymocowujecie np do wiertarki :) i jest git :D

później niwelujemy rysy za pomocą papieru 400 i na koniec 600.

2. Rozwiercanie okna wydechowego w minarelli,

robimy to dremlem (ja nabyłem taki u mnie w mieście za 6,50 zestaw), chodzi o to:

Obrazek

uwaga ! róbcie to na wielkość pod dany wydech, ponieważ jeżeli za dużo zrobimy, będziemy mieli przedmuchy, bo się nie spasuje wydech z cylindrem.

3. Polerowanie króćca (peugeot honda itp)

Polega to na tym, że króciec w peugeocie seryjnym jest bardzo chropowaty (odlew z aluminium, nie tak jak jest w minarelli (gumowy) )

chodzi o to żeby papierem ściernym 240 zrobić aby był gładki, później niwelowanie rys itp paierkiem 800,

daje to lepszą reakcję na gaz,


4. Czyszczenie wydechu, chyba każdy wie o co chodzi, ja użyłem już z 3 razy kreta,
do seryjnego wydechu minarelli
do seryjnego wydechu peugeot
i do wydechu metrakit hand made,

wszyscy mówią że kretem lepiej nie itp, ale sam spróbowałem i jest ok,

czyli: wsypać 2 korki kreta do wydechu, zalać wydech wrzątkiem, i potrząsać co jakiś czas, odstawić go na 5 - 10 min, i później wylać wszystko, na koniec, czystą wodą go zalać i znowu wylać, aż uzyskamy przeźroczystą wodę, i na koniec go wysuszyć, ja użyłem sprężarki to wszystko wydmuchałem. skuter lepiej przyśpieszał i v max wzrósł o 3 km/h, nie dużo ale wszystkie czynności się skumulują i będzie efekt niezły :)

5. Przerobienie sprzęgła,

Gdzieś znalazłem, że można przerobić sprzęgło, chodzi o to w tym że, nacina się okładziny i podobno coś to daje, (nie sprawdzone)

chodzi o to :

Obrazek

Uwaga ! nacinać nie do samego metalu ! ponieważ mogą się ukruszyć itp, naciąć trochę i wystarczy,

6. Przerobienie tłoka: Niby coś daje to, ale ja tego nei sprawdzałem,
polega to na tym że szlifuje się 1mm - 2,5 mm tłok w strone okna wydechowego, zdjęcie o co biega:
Obrazek

Obrazek


7. I podstawowe czynności w 2t, wymiana paska, czyszczenie filtru, gaźnika itp

UWAGA ROBICIE TO NA SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, NIE ODPOWIADAM ZA SZKODY JAKIE WYRZĄDZICIE !

Jeżeli coś mi do głowy wpadnie, będę aktualizował to.




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 80#1522580
zapraszam do mojego neosa !!!


Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 9:05 przez adek403, łącznie zmieniany 4 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 8:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2012, 10:11
Posty: 157
Pojazd:
pierwszy :mrgreen:
ja splanuje sobie głowice i po nadcinam okładziny sprzęgła i ciekawe czy dużo da :P




_________________

Aerox <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=309700


Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 8:32 przez Stunter5671234, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 8:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2011, 11:54
Posty: 95
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
przy planowaniu głowicy lepiej papier owinąć na płaskiej powierzchni i głowicą trzeć o ten papier, wyjdzie wtedy równo, bo tak ręcznie to mogą powstać na głowicy nierówności i bd łapał lewe powietrze. :wink:




_________________

Piaggio NRG mc1 Zapraszam ;)
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=295770




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 8:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2011, 17:18
Posty: 453
Lokalizacja: mława
Pojazd:
No, najlepiej zrobić tak: papier stabilnie do dużej powierzchni przymocować np klejem do jakiejś dużej płyty przykleić i jakoś głowice przymocować żeby się obracała np na wiertarke :)

i nie ma bata musi być równo :D

I z tych przeróbek najwięcej właśnie daje podobno plan głowicy ;)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 80#1522580
zapraszam do mojego neosa !!!


Ostatnio zmieniony 18 sie 2012, 8:57 przez adek403, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 9:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sie 2012, 10:11
Posty: 157
Pojazd:
właśnie co do planowania głowicy to tak jak mówi Diesel-Zenith, najlepiej wziąć jakąś kostkę jest taka do matowania powierzchni przed malowaniem ale nie pamiętam jak się nazywa :/




_________________

Aerox <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=309700




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 12:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2012, 12:02
Posty: 1143
Lokalizacja: Sędziszów Młp [RRS]
Pojazd: Suzuki Katana
Robiłem to z głowicą ale nie dla osiągów tylko była krzywa i się z niej lało. Ja robiłem troche innym sposobem.
Co nam bębie potrzebne:

1.Głowica
2.Pasta zaworowa 0
3.Powieszchnia płaska (ja robiłem na szkle)
4.Woda w pojemniczku

Kładziemy szkło na krześle dajemy troszke pasty na szkło, polewamy woda tylko troszkę i jedziemy po paście głowicą okrężnymi ruchami (musimy pamiętać aby naciskać głowice ze wszystkich stron bo wyjdzie nam krzywa). I jedziemy tak aż głowica będzie od spodu biała. :)




_________________

Zajrzyj do Katany i skomentuj Click on this photo
Obrazek
Odwdzięczę się tym samym ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 23:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2011, 17:18
Posty: 453
Lokalizacja: mława
Pojazd:
Dobre rozwiązanie, ale jak ktoś kasy nie ma, lub pasty nie można dostać w mieście to już troche gorzej .




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 80#1522580
zapraszam do mojego neosa !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2012, 20:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
adek403 pisze:
1. planowanie głowicy: robimy to tak:

Z tego co wiem(nie jestem pewny) to w cylindrach 50-80 ma być odstęp 0.5-0.7mm.
adek403 pisze:
2. Rozwiercanie okna wydechowego w minarelli,

Przedmuchy to raczej nie, tylko spaliny będą wirowały.
adek403 pisze:
6. Przerobienie tłoka: Niby coś daje to, ale ja tego nei sprawdzałem,
polega to na tym że szlifuje się 1mm - 2,5 mm tłok w strone okna wydechowego, zdjęcie o co biega:


Tym przerobieniem zmieniamy kąty otwarcia.
Robimy to nie tylko w stronę okna wydechowego.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 15:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2011, 19:58
Posty: 91
Lokalizacja: Pomorze,Rzeczenica,
Pojazd:
a te okno wydechowe coś da ?




_________________

Z stunt psa na precla w sporcie!

peugeot-vivacity-na-13-z-stunt-suki-na-precla-w-sporcie-t366702.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 15:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
huberts2009, zmieniając kąty otwarcia zmieniasz charakterystykę silnika.
Poszukaj informacji jakie kąty otwarcia mają wyczynowe cylindry a jakie seryjne.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 16:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2011, 19:58
Posty: 91
Lokalizacja: Pomorze,Rzeczenica,
Pojazd:
No akurat mam seryjny cylek .:) Ale do do konca bd wiercił tak ? Bd musiał sciągać cylek itd czy nie ?




_________________

Z stunt psa na precla w sporcie!

peugeot-vivacity-na-13-z-stunt-suki-na-precla-w-sporcie-t366702.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 wrz 2012, 17:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Masz opisane w moim poście w dziale Zrób To Sam.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2012, 19:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
Z tym szlifowaniem tłoka to jakies jaja rozumiem ? . przecież przez to zmieniasz całkowicie stopień otwarcia kanału wydechowego. na pewno tracisz moc i zmienia sie moment obrotowy na nie kozysc. takie cos mozna robit tylko i wyłącznie pod wydech wysokoobrotowy i w tedy gdy juz nie chcemy lub nie mamy zbyt dużej możliwości podniesienia kanału wydechowego o te pare stopni.




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2012, 11:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2011, 17:18
Posty: 453
Lokalizacja: mława
Pojazd:
maciek1997 Nie o to chodzi, w minarelli nie masz okrągłego wyjscia do wydechu przy cylku, tylko takie półkole i to robimy żeby było okrągłe,

FaZieRox

ten sposób znalazłem w necie, więc dlatego napisałem :
,, Przerobienie tłoka: Niby coś daje to, ale ja tego nei sprawdzałem, ''




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 80#1522580
zapraszam do mojego neosa !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2012, 18:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
adek403 pisze:
FaZieRox

ten sposób znalazłem w necie, więc dlatego napisałem :
,, Przerobienie tłoka: Niby coś daje to, ale ja tego nei sprawdzałem, ''


No to spoko :D




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2012, 19:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2012, 16:14
Posty: 677
Pojazd:
Mam pytanie posiadam joga mam malossi sporta 70 i v-max to 80 niedawno wymieniłem wydech i przyśpieszenie się poprawiło trochę a v-max prawie nic czy mogą byc blokowane przełożenia ?? i jakie przełożenia zakupic na jak największą prędkośc i czy dużo straci wtedy na przyśpieszeniu ??




_________________

Wbijajcie ===> https://www.facebook.com/pages/Stunt-Sk ... 3828047271

Film ze stuntów :D http://www.youtube.com/watch?v=5fghBWYN ... e=youtu.be




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2012, 20:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lut 2011, 18:16
Posty: 583
Pojazd:
adek403,

1. Planowanie głowicy. Jeśli mamy zdrowy cylek to nie należy na pałe planować głowicy. Każdy cyl ma swój squish którego trzeba się trzymać
5. Nacinanie sprzęgła....Nie widziałem jeszcze "tuningowego" nacinanego sprzęgła. Jeśli chodzi o klocki/okładziny hamulcowe to ok. Nacinane są po by odprowadzać to co zatrze się z klocka. Natomiast w sprzęgle preferujemy jak największą powierzchnie styku z dzwonem. A nacinanie na pewno nie podniesie osiągów.
6. Tłok... Jeśli ktoś nie wie jak przerobić kanały by zmienic charakterystyke pracy silnika to niech się nie zabieraz za robienie tego samego tylko że po przez zmiane kszatłtu tłoka :)

W punkcie 1 trzeba napisać założyć sportowy wydech dopasowany do cylindra!!! (mówię o dopasowaniu klasy a nie dzióry ;p)




_________________

Obrazek
http://polskajazda.pl/Motocykle/Piaggio/NRG/105979




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2012, 22:08 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 gru 2010, 20:34
Posty: 719
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Najczęściej jest tak że ustawiacie skuter na wysokie obroty i przy tych 80 kończy się maksymalny moment obrotowy jak chcecie mieć v-max to ustawcie tak żeby skuter miał dość niskie obroty przy przyśpieszaniu co skutkuje większym v-maxem ;)




_________________

Stunt sucz ^^

"Nigdy nie kładz kasku na ziemi... bo bliżej do piachu!"
http://www.facebook.com/WarkotStuntTeam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2012, 15:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lis 2011, 17:18
Posty: 453
Lokalizacja: mława
Pojazd:
chips, pomysły znalazłem w internecie, a co do planowania to da to coś nawet na zdrowym, bo w komarkach jesty duża komora spalinowa i tam robią takie i dużo daje :)




_________________

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 80#1522580
zapraszam do mojego neosa !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2012, 19:15 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2012, 10:55
Posty: 124
Pojazd:
a czy nadcinanie okładzin przy sprzęgle coś daje ? może ktoś już coś takiego robił ? :twisted:




_________________

Jedyny taki aerox :P
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2201522#2201522




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy