Dzisiaj jest 27 lut 2025, 23:56



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 wrz 2012, 17:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
Szlif robił warsztat, który remontuje skutery. U nich kupiłem też tłok meteor, łożysko igiełkowe i uszczelki. Wszystko składałem sam. To co od razu rzuciło mi się w oczy to pierścienie. Wyglądały mi na jakieś chińskie takie miękkie i część, która styka się z cylindrem była chropowata. Tuleje cylindra posmarowałem olejem i poskładałem wszystko do kupy.

Pierwsze odpalenie wszystko ok. Złapał lekką temperaturę i go zgasiłem.
Po ostygnięciu krótka przejażdzka 20-30 km/h. Oczywiście też lekko się nagrzał, ale jak przyjechałem do domu, to po lekkim przygazowaniu było słychać pierścienie.

No i do tej porty tak zostało tylko jest gorzej.
Dziś zmierzyłem kompresje i na gorącym silniki wskazówka nie pokazała nawet 8barów :evil:
Ręce mi opadły. 175zł na darmo




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2012, 18:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2012, 19:41
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
u mnie też tak na początku było słychać ale po jedżdzeniu kilka razy po kilka km już nie było ich słychać i wszystko ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 0:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
Tak też myślałem na początku, że potem to przejdzie, ale jest tylko gorzej.

Myślę, nad planowaniem głowicy do poziomy 10-11 barów kompresji.

Kolega ma SR i jak mu sprawdzałem wyszło 11.2 :D




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 7:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2012, 19:41
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Pojazd:
to zobacz czy napewno dobrze ustawiłeś pierścienie w zabezbieczenia i może przez to była słaba kompresja bo u mnie się pierścienie musiały ustawić i było ok . :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 10:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
pawlis pisze:
to zobacz czy napewno dobrze ustawiłeś pierścienie w zabezbieczenia i może przez to była słaba kompresja bo u mnie się pierścienie musiały ustawić i było ok . :)


Ciekawe jak założyłeś cylinder nie trafiając pierścieniami w zamki (nie w zabezpieczenia) Nie da się włożyć cylindra gdy pierścienie nie są ustawione prawidłowo w zamkach, no chyba że nabijałeś cylinder młotkiem.

hardmen969,
Ja widzę opcje:
1.Źle wykonany szlif,
2. Zły luz montażowy,
3. Nieprawidłowe docieranie cylindra,
4. Źle wykonywany pomiar kompresji, powinno się wykonywać pomiar z pełnym otwarciem przepustnicy i kręcąc rozrusznikiem, nie kopką "!!" Pomiar wykonuje się na zimnym i zarówno na ciepłym silniku.

Tłok miał jakieś oryginalne znaki ? (Prawdopodobnie w środku powinien być wypukły napis METEOR),


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2012, 10:09 przez Slowik57, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 11:23 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Slowik57 pisze:
nie kopką


Dlaczego nie kopką?
W takim razie w sendach nie da się zmierzyc kompresji ? :roll:
Nie wiem jak z innymi ale senda nie ma rozrusznika , przynajmniej ta kumpla z 99 r .




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 12:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2011, 20:39
Posty: 416
Lokalizacja: Złotów
Pojazd: Aprilia Sx
Slowik57, to czy kreci rozrusznikiem czy kopka to przeciez to samo :)OSYSEK, no własnie...




_________________

APRILIA SX: aprilia-sx50-09-t335705.html


AIRSAL 70CC[b][/b]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 13:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
OSYSEK pisze:
Slowik57 pisze:
nie kopką


Dlaczego nie kopką?
W takim razie w sendach nie da się zmierzyc kompresji ? :roll:
Nie wiem jak z innymi ale senda nie ma rozrusznika , przynajmniej ta kumpla z 99 r .


No chyba że kopką zapierd.... jak mały samochodzik. Rozrusznik dużo szybciej kręci od startera nożnego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 14:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 13:21
Posty: 230
Lokalizacja: rakszawa
Pojazd:
Przez pierwsze 100km jeździłem 20-30 km/h i co 100km zwiększałem prędkość i pilnowałem temperatury. Po włożeniu pierścieni do cylindra luz wydawał mi się troszkę za duży. Ponad 0.5mm było.

Tłok miał tylko napis 40.4 i strzałkę do wydechu.

Kompresję mierzyłem z otwartą przepustnicą.
Na zimnym jest 8barów(rozrusznik) i 8.3(kopnik)
Gorący 7.7 (rozrusznik) i 8(kopnik)

Apropo cylindra. Oprócz rys, które powstały podczas szlifu, było widać jeszcze rysy wzdłuż, ale takie nie wyczuwalne.

Tak przy okazji. Poda mi ktoś średnice tego otworu w filtrze zaznaczonego na zdjęciu?

Obrazek




_________________

Cylinder: seria 50 1 szlif
Wydech: SitoPlus
Rolki: 3.5g
Wariator: P/G (oversize)
Membrana: RMS
Gaźnik: dellorto 17.5mm
Centralka: topracing +30%
V-max: 120km/h


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2012, 14:18 przez hardmen969, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 14:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2011, 20:39
Posty: 416
Lokalizacja: Złotów
Pojazd: Aprilia Sx
Slowik57, co ty gadasz... Przecież jak raz dobrze kopniesz to masz już maks kompresje na manometrze a na elektrycznym musisz troche trzymac :)




_________________

APRILIA SX: aprilia-sx50-09-t335705.html


AIRSAL 70CC[b][/b]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 15:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
Cytuj:
Przez pierwsze 100km jeździłem 20-30 km/h i co 100km zwiększałem prędkość i pilnowałem temperatury


Powinno się bawić manetką, od czasu do czasu przygazować na wyższę obroty, pamiętając aby nie przegrać. Jeżdżąc ze stałą prędkością zamula się skuter.

hardmen969 pisze:
Po włożeniu pierścieni do cylindra luz wydawał mi się troszkę za duży. Ponad 0.5mm było.


Ewidentnie źle dobrany tłok, luz montażowy powinien wynosić w granicach DO 0,07 mm "!!"

Cytuj:
Apropo cylindra. Oprócz rys, które powstały podczas szlifu, było widać jeszcze rysy wzdłuż, ale takie nie wyczuwalne.


Takie rysy nie powinny mieć miejsca, powinna być widoczna tzw. choinka po szlifie (jak wygląda zapraszam na google).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 16:06 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Znaczy się wdłg mnie kopie się tak aż dojdzie do takiego pkt gdzie więcej nie wybije , a więc można to przecież robią powoli nawet starterem nożnym także Slowik57, mylisz się .




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 16:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
OSYSEK pisze:
Znaczy się wdłg mnie kopie się tak aż dojdzie do takiego pkt gdzie więcej nie wybije , a więc można to przecież robią powoli nawet starterem nożnym także Slowik57, mylisz się .
x2, dokładnie, gośc wie że w jakimś kościele dzwonią tylko nie wie w którym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 16:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
n0ooRt, OSYSEK, Widzę że niektóre osoby na tym forum udzielają się po to aby rozpętać kłótnie, a nie pomagać. Nie we wszystkim mam rację, to jest tylko moje zadnie na ten temat, poprawiliście mnie to czego chcecie więcej ?
OSYSEK, na każdym kroku gdy napiszę nie zgodnie po twojej myśli to mnie poprawiasz, gdy ja napiszę że to jest moje zdanie to ty dalej mnie atakujesz, nie tylko mnie poprawiasz bo innych bardziej doświadczonych od Ciebie też, wiem wiem zaraz popatrzysz na moje posty i napiszesz że gówno wiem i gówno widziałem. A takie posty na mój temat mi zwisają... Zapraszam na s.net tam szukają takich jak ty. Czemu nie udzielałeś się w tym wątku przede mną ? Nie miałeś kogo atakować ?

PS. nie zapomnij zgłosić tego postu do moderacji i administratora :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 17:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sie 2010, 9:21
Posty: 1297
Lokalizacja: Ok. Tarnowa
Pojazd:
Taka prowokacja na mnie nie działa , propozycja z twoim P.S. jest na pewno kuszące ale nie zniżę się do twojego poziomu . Co do postów szczerze mówiąc mam to w **** , nie obchodzi mnie co robisz , ile masz postów, czy się znasz czy nie liczy się to co napisałeś .
Pomyliłeś się ok , każdy się myli nikt nie jest ideałem ale napisałeś to stanowczo zresztą to widać i wyraźnie wprowadziłeś błąd to po prostu trzeba poprawić .

hardmen969, Średnica tego otworu z zewnątrz to 2,5 cm .




_________________

Bądź Modny - Myśl Samodzielnie

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=10556700

Części Do Peżota 100 !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 17:32 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Slowik57 pisze:
Nie we wszystkim mam rację, to jest tylko moje zadnie na ten temat,
Więc jeśli nie jesteś czegoś pewien na 100% to napisz "Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi",swoimi wypowiedziami sugerujesz że na wszystkim się znasz a to nie prawda,przeczytałeś parę wątków z forum i udajesz filozofa irytując innych, radzę też doczytac dokladnie na temat luzu montażowego .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 18:35 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2011, 22:21
Posty: 1290
Lokalizacja: Łuków
Pojazd: Gp1 Racing, TZR 125
Moj meteor w srodku miał odlew MP (czytaj Meteor Piston) ale był tak gówniany, ze spuchł. Teraz kupiłem oryginalny Malossi 47.80mm. Mi jak gosc robił szlif to porysował mi tłok (pionowe ryski) i w cylku jak sa slady honowania to nie byly jednej długości tylko lekko nad kanałami byl slad jak by w tym miejscu byl dłużej przytrzymany i wyciagniety.

Mialem taka sama kompresje jak ty i te same objawy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 20:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
n0ooRt pisze:
Slowik57 pisze:
Nie we wszystkim mam rację, to jest tylko moje zadnie na ten temat,
Więc jeśli nie jesteś czegoś pewien na 100% to napisz "Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi",swoimi wypowiedziami sugerujesz że na wszystkim się znasz a to nie prawda,przeczytałeś parę wątków z forum i udajesz filozofa irytując innych, radzę też doczytac dokladnie na temat luzu montażowego .


Kto tutaj teraz udaje filozofa ? Kolego ty się tak nie spinaj bo nic nie wniosłeś do tematu tylko napisałeś "x2". Oświeć mnie "Panie znawco" jaki luz montażowy powinien być, napisz że luz montażowy będzie powyżej 0.08 mm to cię wyśmieje mechaniku :lol:

Zabłysnąłeś też w temacie odkręcania dzwonu sprzęgła, poradziłeś chłopakowi
n0ooRt pisze:
Daj to jakiemuś ogarniętemu mechanikowi i gwarantuję ci że tą nakrętkę odkręci.


Nie zadawał pytania czy ma jechać do mechanika, tylko chciał porady jak odkręcić.

Czekam z niecierpliwością na twoją odpowiedź.
Pozdrawiam wszystkich napinaczy i mechaników :lol:

OSYSEK, I o to chodzi, popełniłem błąd i dziękuje Ci za poprawienie mnie. Lecz nie była to taka krytyczna uwaga bo nikomu nie rozwalił bym skutera.


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2012, 20:52 przez Slowik57, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 21:02 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Slowik57 pisze:
Nie zadawał pytania czy ma jechać do mechanika, tylko chciał porady jak odkręcić.

Dostał linki czym to może jeszcze odkręcic, ale widocznie masz problemy z koncentracją aby ogarnąc cały temat a co do luzu montażowego to dla cylindrów chłodzonych cieczą luz ten wynosi od 0,04mm, dla cylindrów chłodzonych powietrzem 0,05-o,o6 mm w zależności od producenta tłoka Vahovcó


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2012, 21:03 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2012, 21:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2012, 8:10
Posty: 97
Lokalizacja: KTA
Pojazd:
n0ooRt pisze:
Slowik57 pisze:
Nie zadawał pytania czy ma jechać do mechanika, tylko chciał porady jak odkręcić.

Dostał linki czym to może jeszcze odkręcic, ale widocznie masz problemy z koncentracją aby ogarnąc cały temat a co do luzu montażowego to dla cylindrów chłodzonych cieczą luz ten wynosi od 0,04mm, dla cylindrów chłodzonych powietrzem 0,05-o,o6 mm w zależności od producenta tłoka Vahovcó


Ah czekałem na ten moment, zobacz co napisałem w poście o luzie montażowym. I kto tu ma problemy z koncentracją ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy