Dzisiaj jest 10 wrz 2025, 22:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sie 2012, 22:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Cześć, wymieniłem koledze cylinder na 80cc w chinie 4T, wszystko zrobione jak należy, zapala na dotyk, jednak po dłuższej jeździe zauważyłem, że z wydechu po prostu się dymi na biało, czułem zapach czegoś palonego, nie wiem co to było. Wydech był tak gorący, że po wylaniu dosłownie kropelki wody na wydech, ta od razu zaczęła wrzeć i wyparowała. Czy to normalne? Pierwszy raz coś takiego mi się przytrafiło O.o


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 22:14 
*

Rejestracja: 24 sie 2010, 22:03
Posty: 67
Lokalizacja: Zmc
Pojazd:
zawory ustaw dobrze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 22:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2010, 14:05
Posty: 1017
Lokalizacja: Luboń
Pojazd:
dałeś większy cylinder, a wydech zostawiłeś seryjny i on nie wyrabia, zrób mu pełen przelot




_________________

F12--->HRR--->TGB--->cross 125 czajna power :]--->radiowóz E36--->sportowy fiat cc 900--->126p 900cc


http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 17#2021017




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sie 2012, 22:18 
Last Chance

Rejestracja: 10 lut 2012, 13:57
Posty: 409
Lokalizacja: Jabłonna/Lublin
Pojazd:
Jeśli był malowany to pomalowany farbą nie przystosowaną do wysokich temperatur




_________________

Minejtor pisze:
Grozisz mi ? zaraz zadzwonie na policje i pojdziesz do zakladu poprawczego.

Używajcie Polskich znaków! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2012, 0:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
kubazmc pisze:
zawory ustaw dobrze


Zawory są ustawione dobrze, 0,11 na ssącym, o,15 na wydechowym - wszystko mierzone szczelinomierzem. Malowany przeze mnie, ani kolegę nie był, farba ta sama, z którą wyszedł z fabryki. Jeszcze jakieś pomysły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2012, 7:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
DiVi pisze:
0,11 na ssącym, o,15 na wydechowym


Cytat z poradnika o regulacji zaworów:

Cytuj:
. Tę nakrętkę odkręcamy do regulacji zaworów, a zawór regulujemy widocznym kwadracikiem. Zawór ssący ustawiamy na dość ścisłe 0.05mm-0.06mm, natomiast wydechowy na te same wartości ale luźniej. Zawór wydechowy musi być luźniejszy, aby nie strzelał z wydechu.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sie 2012, 10:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Ale jajca... gdzieś wyczytałem, że na ssącym powinno być 0,11 luzu, na wydechowym 0,15 - tego się zawsze trzymałem, ustawiałem tak i nie było problemów :)

No to w takim razie wyreguluję te zawory tak jak mają być i dam znać.




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 16:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wybaczcie odkop, ale nie chcę zakładać kolejnego tematu. Zawory zostały ustawione, 0,05 na ssącym, minimalnie więcej na wydechowym, no ale problem z gorącym wydechem nie ustawał. Kolega przyjechał do mnie na oględziny, spadła mu prędkość maksymalna. Znając chińskie skuterki obstawiałem gaźnik - a tutaj zaskoczenie: na 2 gaźnikach chodzi tak samo, nie zależnie od dyszy. Próbowałem także na 3 świecach - wciąż to samo, regulacja zaworów też nie pomogła. Czy jest taka możliwość, że jakoś wypaliło mu gniazda zaworowe? Pierścieni nie obstawiam, bo cylinder nie ma nawet 300km przebiegu (mowa o 80cc).




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 16:11 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2011, 16:50
Posty: 292
Lokalizacja: Łęczyca
Pojazd:
DiVi, nie wiem czym ty się przejmujesz ??? ja na 70cc i przy seryjnym wydechu po jednym przejeździe miałem tak gorący wydech ,że kapeć się topił. Ale przecież to normalne :roll: cylinder wyrzuca gorące spaliny i przelatują przez wydech to chyba bd gorący. :ups:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 16:15 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Wydech gorący to rzecz normalna,tym bardziej przy większym cylindrze.Jeśli chodzi o samą moc,sprawdziłbym te zawory.Jeśli któryś będzie miał prześwit to kompresja jak najbardziej się obniży.W silniku tego typu zawory to podstawa wszystkiego.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 17:12 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 sty 2010, 18:21
Posty: 23
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
Masz za małe kolanko
Tzn Za mała Dziura :mrgreen:




_________________

Z fartem życia rymy szarpią za kolumny
Z fartem bo los potrafi być niefortunny !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 17:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No właśnie, że zawory są ustawione IDEALNIE ze szczelinomierzem, nie chodzi mi już o ten zakichany wydech, tylko boję się, że przez to mógł się wypalić zawór wydechowy.




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 19:31 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Spróbuj się przejechać bez wydechu, w 4t tak można w przeciwieństwie do 2t




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 20:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wciąż chyba nikt nie kapuje o co mi chodzi :P

Przedstawiłem wam problem z wydechem, napisałem co się działo i tak dalej.

Pytanie brzmi: Czy możliwe jest, że przez to spadła kompresja (wypalone gniazda zaworowe)?




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 20:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2011, 16:25
Posty: 125
Lokalizacja: Mogilno
Pojazd: MB C180 '02
DiVi, możliwe ,albo trzeba zawory dotrzeć bo przepuszczają .A jeśli chodzi o wydech po 5 minutach jazdy wydech w Marauderze jest tak gorący że można naprawdę ostro się oparzyć




_________________

Ś.P Runner [*] :'(
gilera-runner-sp-2010-marco-simoncelli-replica-d-t384578.html
https://www.facebook.com/ParodyBoyzMogilno




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 wrz 2012, 22:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wydechem zajmę się później, spróbuję go wybebeszyć, póki co zabawa ze słabą kompresją (chyba). Dotrzeć zawory hmm... głowica pochodzi z jeżdżącego skuterka, jest ona używana, więc trochę mnie to zaskakuje...




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2012, 19:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2012, 17:43
Posty: 97
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
To że ustawiałeś szczelinomierzem nie znaczy że dobrze, trzeba się jeszcze nim umieć posłużyć




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojej Benelki KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2012, 19:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
A skąd wiesz, że nie potrafię się nim posługiwać? -.-"

Zawór ssący ustawiony na 0.05, wydechowy na troszkę więcej - jakieś 0.06-0.07
Oczywiście wcześniej ustawiłem punkt T, sprawdziłem czy rozrząd jest dobrze "scechowany" - wszystko się zgadzało.

Dobra, sprawdziłem gniazda zaworowe, ogólny stan głowicy - wszystko jest w jak najlepszym porządku, z racji, że miałem już rozebraną połowę silnika zajrzałem z ciekawości do cylindra - no czego się mogłem spodziewać... Cylinder w idealnym stanie, zero rys, pierścienie także w dobrym stanie, na tłoku jedynie pokazały się lekkie oznaki puchnięcia, poskładałem wszystko, ustawiłem rozrząd, bla bla...

Skuter wciąż nie ma mocy (w porównaniu do paru tygodni wcześniej), zmiana świecy/gaźnika nie pomaga. Na odcinku na którym robię rundki "testowe" skuterek wyciągał jakieś 65km/h, teraz ledwo kula się do 50km/h.

Czym może to być spowodowane? Wydaje mi się, że kiedyś podczas kręcenia magnetem silnik stawiał większy opór, czyżby kompresja gdzieś uciekała?


Ostatnio zmieniony 25 wrz 2012, 19:32 przez DiVi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2012, 21:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
300km przebiegu powiadasz i na pełnej manecie, pewnie przytarł albo coś - bynajmniej kumpel w 4t tak miał, tłok to był jak po wojnie :P




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2012, 22:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No jak po wojnie to na pewno nie, wątpie żeby właściciel docierał jak należy, no ale tłok nie wygląda na bardzo zniszczony :P


Temat do zamknięcia... jednak zawór ssący przepuszcza :(


Ostatnio zmieniony 26 wrz 2012, 19:38 przez DiVi, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy