Dzisiaj jest 02 lut 2025, 23:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 sie 2009, 11:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
[shadow=red]Prosze tylko moda zeby nie kasowal tematu itp.

Jak wyplynie merytoryczna dyskusja mozna podkleic :)

[/shadow]


Jak to wlasciwie z nim jest ? polepsza osiagi ? daje lepszy dzwiek ,a moze to mit i ppoza wygladem i wiekszym spalaniem nic nie zyskujemy ?

Jak to jest w przypadku serii np:50 ,a jak w przypadku przerobek na 70 itp. ?
Czy teortycznie dajace cos stozki (Malossi E5 Box ,Polini Air Box czy Revo S-Type ) w rzeczywistosci tez cos daja ? jakie sa wasze opinie po zlozeniu stozka (jaki mieliscie setup ?) ...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 11:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2009, 14:44
Posty: 211
Lokalizacja: Radzymin
Pojazd:
Ja osobiscie jeżdze na stożku Polini AB przy 70cc Power Forca, tecnigasie next-r, wario malossi, gasbox S6 i czuć lepszą dynamike lepiej sie wkręca na obroty i może minimalnie v-max sie zwiększył. Na identycznym setupie ale na cylku 50cc seria miałem Revo S-type, i również dynamika i przyspieszenie było lepsze co do v-maxu to niewidziałem róznicy.




_________________

>>Kymco Super 9 by kamil92x<<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 12:03 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Stożek poprostu daje większą dawkę powietrza w porównaniu do seryjnego filtra. Np. przy 70cc dobrze dać stożek, bo jest wieksze zapotrzebowanie na paliwo. Przy full serii zakładanie stożka to gra nie warta świeczki. Jak zakładasz stożek musisz wyregulować gaźnik z racji większej dawki powietrza. Jednak przy stożku ta dawka jest tak duża, że konieczna jest zmiana dyszy na większą. Ta cała operacja przynosi większe spalanie. Zwiększenie mocy wynika tylko i wyłącznie ze zwiększenia dawki paliwa


Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 12:04 przez wojtq125, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 12:27 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Stożek może być alternatywą dla większego gaźnika przy 70cc, po prostu więcej objętościowo mieszanki może zostać zassane na raz do cylindra. Dzięki temu możliwe jest wykręcenie jeszcze większych obrotów z silnika (tak, jakbyś odkręcił manetkę nie tylko na maxa, ale troszkę więcej - w porównaniu do seryjnego filtra)

W przypadku seryjnego cyla nic to nie da, bo technicznie nie jest on zaprojektowany do takiej ilości mieszanki i wyższych obrotów. Założenie stożka nic nie da, bo cylek i tak nie przyjmie już większej ilości mieszanki (chyba że przy racingowym wydechu typu C16, ale to już totalna głupota). Stożkowy filtr można rozważyć przy ostrym portingu, ale kto się bawi w rozwiercanie pięćdziesiątek?

Do takich podstawowych cech stożka można zaliczyć: ładniejsze, wyścigowe brzmienie (silnik grzmi, a nie pierdzi) oraz większe spalanie. Taki filtr przepuszcza znacznie więcej wody i syfu niż dobrze obudowana, seryjna puszka dlatego należy go o wiele częściej czyścić. W przypadku niektórych modeli (typu Malossi E13) jazda w deszcz staje się praktycznie niemożliwa ze względu na brak osłonki.

Moim skromnym zdaniem nie warto inwestować w rasowego stożka, ciekawszą propozycją wydaje się większy gaźnik lub sportowy filtr powietrza (gąbkowy, obudowany), np. Doppler Air-System. Przy seryjnym cylindrze w ogóle nie warto kombinować, można ewentualnie założyć wkładkę S6 do seryjnego filtra przy sportowym wydechu.

Oczywiście mowa tu o 2T.


Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 12:31 przez sunny15, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 12:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Cytuj:
Do takich podstawowych cech stożka można zaliczyć: ładniejsze, wyścigowe brzmienie (silnik grzmi, a nie pierdzi) oraz większe spalanie



Większe spalanie wynika z przymusowej regulacji, a nie samego stożka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 12:49 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Racja, ale jak nie wyregulujesz to będzie się dławił.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 12:52 
Ex Moderator

Rejestracja: 13 sie 2009, 15:24
Posty: 397
Pojazd:
A gdyby zrobic kompletne CAI i zamiast filtra stożkowego zrobic konstrukcję na mini chłodnicy chwytającej powietrze..coś w rodzaju SMIC :idea:
O wiele bardziej wydajniejsze rozwiązanie niż ppoularny stożek.

Pomysł myślę dobry do skuterów nastawionych na Time Atack .

Najlepiej byłoby wykonać CKI na układzie BCDF z uwzględnieniem transformatora cząsteczek powietrza ICK. Wtedy otrzymujemy coś w rodzaju ECU powiązanego z KICD... Tak, to na pewno przydałoby się dla skuterów nastawionych na dragi. A teraz powiedz mi co z tego rozumiesz? Nie wszyscy są aż tak zagłębieni w temat więc objaśnij o co chodzi. \\ ToX


Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 14:37 przez raggaman555, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 14:42 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
@up
A po polsku mozna?




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 14:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
wojtq125, napisał wszystko tak jak to wygląda i tak jak to jest, podpisuje się pod tym "obiema ręcami", więcej nt. temat pisać nie trzeba. Dodałbym tylko że jak już chcemy ten stożek to tylko i wyłącznie zaufanej marki, Polini, Revo itp. i oczywiście gąbkowy, każdy siatkowy jest kijowy, nawet Hebo, RMS czy Helix. Po prostu co gąbka to gąbka.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 14:55 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 14:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2009, 10:49
Posty: 400
Lokalizacja: W-wa
Pojazd:
a moze oryginalna puszke pozbawic jednej scianki ,dac sportowa wkladke gabkowa i w plastiku wyciac wlot (ja w arei51 musze tylko powiekszyc) i zrobic taki chwytak do zimnego ppowietrza + oslona termiczna od cieplego silnika ?




_________________

Metrakit SP Series II ,Stage6 HPC ,Dell'orto 21mm , Reverse X-Treme ,Polini Air Box ,Stage6 VForce3 ,Malossi Multivar ,Stage6 Racing Torque Control ,Stage6 WingCooler Team , CDI Malossi ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2009, 15:23 
*

Rejestracja: 09 lis 2007, 13:58
Posty: 112
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Można, ale szkoda zabawy z osłonami termicznymi. Przynajmniej do serii czy sporta. Powietrze w filtrze nie będzie na tyle ogrzane, żebyś odczuł jakąkolwiek różnicę. Krąży zbyt szybko, by się zdążyło porządnie nagrzać, a od strony filtra ogromnych temperatur nie ma. Przynajmniej moim zdaniem.

Dla konkretnego efektu można byłoby zamontować cały intercooler najlepiej z doładowaniem - ale to trochę waży. W Jetforce'ach bodajże 125cc coś takiego było.

Chwytak może by coś zmienił, silniejszy strumień powietrza na pewno nie zaszkodziłby przepływowi mieszanki, ewentualnie zamontować cały filtr z wyciętą ścianką na długiej, giętkiej rurze (tzw. spacerku) w okolice wlotów powietrza w plastikach. Ale przy mniejszym setupie to się mija z celem. Do gaźnika można wpuścić nawet huragan i dyszę o średnicy 9,00 mm, ale po co skoro cylek i tak nie będzie w stanie tego przyjąć?

Ale zrobił się mały OT.


Ostatnio zmieniony 29 sie 2009, 15:28 przez sunny15, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2009, 14:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2008, 22:40
Posty: 305
Lokalizacja: WWO
Pojazd:
Stożek może daje jakąś minimalną poprawę ale za to zyskujemy okropny dzwięk... no i wiecej brudów ... Mam Peugeota Jet Forca i on ma Fabryczny filtr który zaciąga rurką powietrze z góry i jest to chyba najlepszy filtr jaki widzialem gdyż prawie wgl sie nie brudzi i mało syfów leci do gaźnika ... w starym sqt miałęm Polini Air Boxa i po 3 tyg gaźnik cały zasyfiony ...




_________________

Peugeot Jet Force C-Tech !

-Wariator Malossi Multivar
-Wydech Leo Vince ZX (+ Wata Hebo)
-Sprężyna Dociskowa Malossi(twarda)
-Sprężynki sprzęgła Malossi Fly
-Dzwon sprzęgła Polini Speed Bell Evo
-Membranki Malossi

V-maX : ~100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2009, 20:35 
*

Rejestracja: 05 gru 2006, 21:09
Posty: 4
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
Okropny dzwięk? Chłopcze chyba coś Ci się pomyliło.
Stożek (popularnie nazywany filtr o dużym przepływie powietrza, choć rzadko ma kształt stożka) daje na prawdę dobry efekt przy 70cc klasy sport, nie mówiąc już o racingach. Sam mam Roxa 100cc/110cc Malossi i po założeniu filtra Stage6 DoubleLayer skuter zyskał b. dużo na przyspieszeniu ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2009, 22:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 14:48
Posty: 106
Pojazd:
No to może wyklarujmy to jakoś.

Stożek:

Przy 50cc jedyne co zyskujemy to...
+dźwięk
-regulacja gaźnika
-większe spalanie
-krótsza trwałość cylindra, poprzez zanieczyszczenia, bo powiedzmy sobie prawdę... Stożek i tak przepuści syf.

Ale tak dla hecy zawsze można wstawić ;p

Dopiero przy większych pojemnościach możemy mówić o osiągach, czy wydajności. Taka prawda. :)




_________________

## POLINI ## <- Klik

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2009, 22:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2009, 22:10
Posty: 675
Lokalizacja: Szczytno W-M
Pojazd:
Gąbkowy nasączony nie wpuści syfu co innego siatkowy




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2009, 22:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2008, 22:40
Posty: 305
Lokalizacja: WWO
Pojazd:
paja, Mówie o 50ccm ... a dzwięk jest okropny ... Jak ktoś myśli że jak to daje bass dzwięk to odrazu super ... jak dla mnie to w 50ccm lepiej zainwestowac w wydech sportowy .... A do 70ccm zamiast tego stożka bym wolał Polini Evo droższy ale lepszy ...




_________________

Peugeot Jet Force C-Tech !

-Wariator Malossi Multivar
-Wydech Leo Vince ZX (+ Wata Hebo)
-Sprężyna Dociskowa Malossi(twarda)
-Sprężynki sprzęgła Malossi Fly
-Dzwon sprzęgła Polini Speed Bell Evo
-Membranki Malossi

V-maX : ~100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2009, 23:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 cze 2009, 14:48
Posty: 106
Pojazd:
Przy 50 bardziej wyje a nie basowy, hehe. ;p
Gąbkowy też wpuści syf... Uwierz mi, miałem to setki razy przerabiane. Chyba że go obudujesz jakąś puchą, jak w seryjnych. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2009, 0:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2008, 22:40
Posty: 305
Lokalizacja: WWO
Pojazd:
Najlepsze są seryjne (Nie wszystkie) Zero dzwięku mało syfu ... ale do tuningu wiadomo ...




_________________

Peugeot Jet Force C-Tech !

-Wariator Malossi Multivar
-Wydech Leo Vince ZX (+ Wata Hebo)
-Sprężyna Dociskowa Malossi(twarda)
-Sprężynki sprzęgła Malossi Fly
-Dzwon sprzęgła Polini Speed Bell Evo
-Membranki Malossi

V-maX : ~100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy