Dzisiaj jest 28 gru 2024, 10:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 mar 2011, 16:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
No to zaczynamy!

Potrzebne narzędzia:
-Śrubokręt krzyżakowy
-Śrubokręt płaski
-Młotek mały lub inny
-Klucz (najlepiej grzechotka - tak jak u mnie) lub zwykły 8



Obrazek




1. Zdejmujemy blokadę z filtra powietrza


Najpierw zdejmujemy pokrywę filtra powietrza

Obrazek

I ukazuje się nam taki wydok:
Obrazek

Zdejmujemy wkładkę filtra powietrza:
Obrazek

Następnie wyjmujemy taką blokadę w kolorze złotym z tej z której przechodzi powietrze:
Obrazek
Obrazek

Obrazek
(Zdjęcie ściągnięte ze strony Gilera.com.pl)

I w ten sposób mamy już zdjętą jedną blokadę, ona nie poprawia bardzo osiągów, a raczej dźwięk, ale jest to jedna z blokad.




2. Zdejmujemy blokadę obrotów z wariatora


Odkręcamy śruby grzechotką 8:
Obrazek

Gdy już odkręcimy śruby a kapa nie chce zejść pukamy lekko młotkiem w to miejsce:
Obrazek

Potem odsuwamy kapę od karterów śrubokrętem płaskim:
Obrazek

Gdy już zdejmiemy kapę czyli pokrywę napędu odkręcamy wariator czyli coś takiego:
Obrazek

A to dzwon sprzęgła:
Obrazek

Następnie odkręcamy wariator, najlepiej pneumatykiem (ja nie zdjąłem wariatora, więc zdjęć nie ma) i ukaże nam się taki widok:

Obrazek
(Zdjęcie ściągnięte ze strony Gilera.com.pl)

Pod paskiem powinna być taka tulejka:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ściągamy ją, przykręcamy wariator tak jak był a tulejkę (pierścionek) wkładamy do kieszeni lub gdzie chcemy, bo już potrzebna nie będzie.



3. Blokada na tłumiku tzw. "ślepa kiszka" to miejsce w które wędrują spaliny i następnie wracają i lecą dalej do końca tłumika.

To te dwa odejścia od głównej rury, żeby odblokować nasz tłumik musimy uciąć obydwie a potem zaspawać miejsce w którym został on ucięty (tłumik), a najwygodniej kupić od razu tłumik sportowy.
Obrazek




(4. Może to nie blokada, ale warto wymienić też dyszę główną, która w seryjnym gaźniku w silniku P/G jest 53, ja akurat wymieniłem na 70, ponieważ mam sportowy tłumik.)

Jak wymienić itp. znajdziecie w artykule w dziale "Zrób to sam", temat o nazwie "Wymiana dyszy głównej w silnikach 2T".

Obrazek
Dysza 53 Dellorto.


Artykuł zrobiony przez użytkownika "Jeremyy", wszystkie prawa zastrzeżone, zakaz kopiowania.

Pojazd: Gilera Runner

Pozdawiam.


PS. W silniku Piaggio/Gilera nie ma blokady na module!




_________________

Mudzyyn = Runner by VEN
Obrazek


Ostatnio zmieniony 26 mar 2011, 17:36 przez ven, łącznie zmieniany 5 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 kwie 2011, 15:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
Jeśli chodzi o artykuł to wielki plus :)
Bardzo dobre wykonanie.

Dobrze, przejdę do pytania ten pierścionek który miałem na wariatorze został zdjęty, jak wyjmę tą złotą blaszkę z filtra powietrza to powiększy coś osiągi czy tylko da dźwięk jak piszesz? :)

W Piaggio Zip mam Dell'orto 12mm (Chyba 12mm, nie jestem pewien) to jaką byś polecał dysze żeby dać do gaźnika? Bo na tygodniu ma mi przyjść Stage6 Pro Replica.




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2011, 16:29 
*

Rejestracja: 24 sie 2010, 22:22
Posty: 98
Pojazd:
Zdjęcie każdej blokady coś da, a co tego nikt nie jest w stanie powiedzieć;) Co do dyszy to bym celował w przedział 70-75




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2011, 17:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
runnerLB pisze:
Zdjęcie każdej blokady coś da, a co tego nikt nie jest w stanie powiedzieć;) Co do dyszy to bym celował w przedział 70-75


Okej, dziękować za odpowiedź :)




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2011, 19:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
Pewnie da tylko dźwięk, co do v-max'a i przyspieszenia to raczej nie, nie sadzę. Ja mam przy wydechu Hebo New Performer i gaźniku 17.5 dyszę 75. Także myślę, że Ci starczy 70.




_________________

Mudzyyn = Runner by VEN
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 9:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
ven pisze:
Pewnie da tylko dźwięk, co do v-max'a i przyspieszenia to raczej nie, nie sadzę. Ja mam przy wydechu Hebo New Performer i gaźniku 17.5 dyszę 75. Także myślę, że Ci starczy 70.


Spoczko :)

Ale zauważyłem jeszcze że Gilerka ma również katalizator ,a chce wymienić wydeszek i co zrobić z tą rurką która biegnie od tłumika do tego katalizatora?




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 13:54 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
zaślepić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 14:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sty 2011, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Chorzów
Pojazd:
Nic nie zaślepiaj, zrób tak jak jest na tej focie:

Zostaw tą pierwszą gumę i niech tak będzie.
Obrazek




_________________

Mudzyyn = Runner by VEN
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 19:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
ven pisze:
Nic nie zaślepiaj, zrób tak jak jest na tej focie:

Zostaw tą pierwszą gumę i niech tak będzie.
Obrazek


Bardzo bym prosił abyś zrobił dokładniejszą fotografie jeśli byś mógł, bo nie za wiele widzę po tej fotografi.




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2011, 23:18 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 mar 2011, 12:45
Posty: 0
Pojazd:
Obrazek




_________________

To nie podpis.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2011, 14:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2011, 10:54
Posty: 519
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Honda Civic EJ9
_dawca orgazmow pisze:


Dziękuje ślicznie za pomoc :)




_________________

Yamaha Aerox
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 06&start=0

Piaggio Zip [SPRZEDANE]
viewtopic.php?t=206386




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2011, 17:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2010, 22:22
Posty: 403
Lokalizacja: Rawicz
Pojazd:
Króciec także jest blokadą w p/g




_________________

Sprzedam całą Aprilie SR na częsci
gg 1064217




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2012, 0:20 
*

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:36
Posty: 22
Pojazd:
A czy ta blaszak jest widoczna zaraz po wyciągnięciu wkładki filtra czy trzeba odkręcić cały plastik.?
Po ściągnięciu samej wkładki gąbkowej filtra nie widzę blaszki.
Na jaką dysze zmienić?
Jak faktycznie wygląda sytuacja z króćcem czy trzeba wymieniaćgie odejście idące do silnika
Przy tłumiku jedna ślepa kiszka i drugie odejście idące do silnika-co z tym?
Tłumik mam serie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2012, 0:27 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2012, 23:55
Posty: 174
Lokalizacja: Wyszków
Pojazd:
No,poradnik napewno się przyda a tak wgl to wielki + za włożoną prace i za poświęcenie czasu




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 14:31 
*

Rejestracja: 07 lut 2011, 13:36
Posty: 22
Pojazd:
Czyli tę rurkę od idącą od tłumika do filtra powietrza dodatkowego też odciąć i zaslepić przy tłumiku ?czy nie ruszać tego .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 23:13 
*

Rejestracja: 25 paź 2012, 21:35
Posty: 8
Lokalizacja: polska
Pojazd: Piaggio storm 50
wow, wielkie dzięki ja mam piaggio storm 50 i z wariatora nie wiedziałem którą tulejke trzeba zdjąć a i czy podczas ściągania tej blokady trzeba coś regulować ? :-)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2073132#2073132 <--- Wpadnij do mojego Storma ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 23:14 
*

Rejestracja: 25 paź 2012, 21:35
Posty: 8
Lokalizacja: polska
Pojazd: Piaggio storm 50
wow, wielkie dzięki ja mam piaggio storm 50 i z wariatora nie wiedziałem którą tulejke trzeba zdjąć a i czy podczas ściągania tej blokady trzeba coś regulować ? :-)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2073132#2073132 <--- Wpadnij do mojego Storma ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 lis 2012, 16:42 
Zbanowany

Rejestracja: 09 sie 2011, 20:19
Posty: 379
Lokalizacja: ty mieszkasz ?
Pojazd:
ven, Ej jak wsadziłes dysze 70 to na którym zabku masz iglice ???




_________________

Lampa w carbonie do runnera tuning nowa 80 zł


http://allegro.pl/lampa-gilera-runner-w ... 15052.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2012, 20:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sie 2010, 18:36
Posty: 11
Lokalizacja: Skuterowo
Pojazd:
Siema nie chcesz sprzedać tego air box a ? np:z powodu przejścia na stożek
Pozdro !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 gru 2012, 15:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2012, 14:49
Posty: 351
Lokalizacja: Świerklany/Rybnik
Pojazd:
Zawór ssący też jest blokadą :)




_________________

hooligan-piaggio-gilera-77cc-black-white-fluoorange-project-t373273.html
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy