Dzisiaj jest 08 lut 2025, 11:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 gru 2012, 15:35 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
tak jak w temacie, moje pytanie dot tego czy cylek trzeba docierac z 500 km? żeliwo.

bo gość który to robił napisał mi ze koło 100-150 km bo nowy tłok. i starczy o to fragment czego honowanie dot.



"Wykonuje również honowanie powłok cylindrczynch (cylindrów) jest to bardzo świetnym i niedrogim rozwiązaniem na regeneracje tulei cylindra która została np: przegrzana,przytarta bądź posiada liczne delikatne zarysowania bądź jest odkształcona suwem pracy.Honowanie polega na minimalnym zeszlifowaniu tulei i nadania jest nowej struktury. Struktura ta zapewnia występowanie podczas pracy silnika odpowiedniego smarowania w postaci tzw filmu olejowego oraz jest rezerwuarem oleju zapewniającego odpowiednie smarowanie podczas rozruchu zimnego silnika. Do z honowanego cylindra należy zakładać nowy zestaw tłokowy."

http://tablica.pl/oferta/regeneracja-po ... 68503;r:;s:




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2012, 17:31 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
F5 : )




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2012, 19:58 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
300-400km to jest max;)
Chociaż wdłg mnie po 200km można jeździć już normalnie,tylko wiadomo nie pałować na pełnym do końca;)




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2012, 21:21 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
DrivterGSI1, no właśnie ten gośc też mówił, że 200 by starczyło i pytam tak dla pewnosci ;p a jak po honowaniu docierac?




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2012, 21:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
200 i masz już lustro w cylku :)




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^


Ostatnio zmieniony 07 gru 2012, 21:32 przez FaZieRox, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2012, 22:12 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
FaZieRox, he no ok :D , ale jak go docierac? jak nowy cylek że do 35 i bawic się manetką? czy jak




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 gru 2012, 23:06 
*

Rejestracja: 29 lis 2011, 18:16
Posty: 149
Pojazd: gas gas ec 83cc
Raa pisze:
FaZieRox, he no ok :D , ale jak go docierac? jak nowy cylek że do 35 i bawic się manetką? czy jak


docieranie nie polega na jeździe 35km/h tylko na NIE przegrzaniu jak będziesz jeździć wolno delikatnie potem będzie słaby bo nie będzie przyzwyczajony do obciążenia jeździsz tak żeby nie przegrzać musisz odkręcać na full bo potem będzie zamulał pare sekund fulll potem tak na średnio. takie jest moje zdanie

tutaj pare linków i wyciąłem fragment naprawe warto przeczytać:

http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=
http://www.youtube.com/watch?v=t5w71XhN6bM


Jak najlepiej dotrzeć nowy silnik ?
Krótka odpowiedź: Ostro !

Dlaczego ??
W dzisiejszych silnikach proces docierania ma tak na prawdę na celu prawidłowe osadzenie pierscieni tłoka. Przeciwnie do popularnego przekonania, (nacisk pierscieni tłoka nie powoduje "odgodzenia" cisnienia spalania). Nacisk pierścieni jest wystarczające jedynie do "zeskrobania" oleju co ma zapobiec dostaniu się go do komory spalania.

Jeśli o tym pomyślisz, pierscienie wywierają około 5-10 lbs (1 lb = 0,453592 kg) ciśnienia na sciany cylindra...

Jak może tak mały nacisk pierscienia odgrodzić tysiące PSI (funtów na cal kwadratowy) (1psi=6894,75729 Pascala ; 1psi=0.06804596391 atmosfery; 1psi=0.070306957964 kg/cm2) ciśnienia spalania ?
Oczywiście nie może.

Jak pierscienie odgradzają się od olbrzymiego ciśnienie spalania ??

Właśnie poprzez samo ciśnienie gazów !! Przechodzą przez górną część pierścienia i dostają się za niego by zmusić go do poruszenia się na zewnątrz atakując ściany cylindra. Problem polega na tym, że nowe pierścienia są dalekie od doskonałości i muszą zostać nieco "zużyte" aby kompletnie odgrodzic całą drogę suwu tłoka. Jeśli ciśnienie gazów jest wystarczająco wysokie podczas pracy silnka podczas pierwszych kilometrów (odkręć gaz !!!), to cały pierścien
dotrze się do powierzchni cylindra, blokując ciśnienie gazów spalania tak dobrze jak to jest tylko możliwe.

Problem z "łagodnym docieraniem"...
Wycięty w cylindrze wzór działa jak pilnik pozwalając pierścieniom na zużycie. Pierścienie szybko ścierają się w miejscach szczytów nierówności, bez względu na to jak "ostro" silnik pracuje.

Dlatego przy łagodnym docieraniu bardzo mała jest szansa na to, że pierścienie zostaną osadzone naprawdę dobrze ... liczy się pierwsze 30 km !!

Jeśli pierścienie nie zostaną dostatecznie wcześnie mocno "przyparte" do ścian cylindra, wytrą się w szczytowych miejscach nierówności zanim zostaną w pełni osadzone. Kiedy to się już stanie nie ma innego wyjścia jak ponowne przeszlifowanie cylindrów, zainstalowanie nowych pierścieni i rozpoczęcie wszystkiego od nowa.

Naszczęście, większość właścicieli nowych supersportów nie może się powstrzymać od pokusy otworzenia przepustnicy na max raz czy dwa, co powoduje, że więcej sliników nie odnotowuje tego typu problemu !!

Dodatkowy czynnik, z którego możecie nie zdawać sobie sprawy, to osoba która przygotowywała do oddania Twój motocykl - prawdopodobnie dokonała "jazdy testowej" na pełnym gwizdku. Więc nawet nie zdając sobie z tego sprawy - mechanik z żyłką sportowca wyśwaidczył Tobie ogromną przysługę !!




_________________

Odważni nie żyją wiecznie.... za to ostrożni nie żyją wcale..


Ostatnio zmieniony 07 gru 2012, 23:15 przez dioda1012, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 9:20 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
dioda1012, no tak, ale przeciez nowe cylinndry bardzo szybko sie grzeja :P kazdy jeździ 50-100km do 40 km/h i bawi się manetką a po tem tak raz 90 raz 50 itd
moim zdaniem ten film o docieraniu jest bez sensu bo jest rysa




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)


Ostatnio zmieniony 08 gru 2012, 9:23 przez Raa, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 10:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
jak będziesz jezdził skuterkiem chłodzonym cieczą 40-50km na godzine to zaraz to zagrzejesz...przy takeij pretkosci wiaterek który wieje w ta nasza chłodnice jest zbyt mały aby to opanować....




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 10:31 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
FaZieRox, no właśnie i proszę o pomoc jak docierac cylek LC




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 10:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
jeju no... najlepiej założyć delikatnie cięższe rolki i rozpędzić sie do tych 70km i potem muskać gaz 1/3 manetki. Ja zawsze tak robiłem.70-80km/h i pyrkam sobie, co jakies 3 minutki full gaz i ile bozia dała i potem znów spokojnie. dodam tyle ze te pierwsze 50km najlepiej zrobis spokojnie a przed tym jeszcze z 1h na wolnych w garażu




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 10:50 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
FaZieRox, hehe xd ok ;d a ile km? ;> 200 starczy?




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 10:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
Jasne ! :)




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 11:12 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
FaZieRox, hehe :D to tak z 70 km bd robił do 50 km ;p zeby sie nie zagotowała woda xd
;d


ej, a czemu 200, a nie 500?




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 12:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2011, 19:09
Posty: 155
Pojazd:
jak to czemu xd.. po 200 już gładź jest idealnie dotarta i niema sensu sie oszczędzać do 500....




_________________

C16 + 50cc...Dogonisz mnie :D ?

https://www.youtube.com/watch?v=X5lHbvlNpnM
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 12:27 
Zbanowany

Rejestracja: 14 lis 2012, 20:39
Posty: 85
Pojazd:
ciekawe czemu wszyscy jada do 500




_________________

Wpadnij do mnie i zostaw pamiątke ;)

Generic Cracker swap minarelli horizontal LC!

http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=298457

Pozdrawiam Otto ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 13:39 
Zbanowany

Rejestracja: 25 lis 2012, 14:33
Posty: 78
Pojazd:
200km styknie na 100% tylko pamiętaj żeby nie dawać mu pały na zimnym silniku :) bo tak naprawdę najważniejsze sa pierwsze sekundy gdzie silnik zapalasz nie mal że na sucho a jedyną ochrona przed darciem jest mikro film olejowy ktory zabezpiecza tuleje ale jak będziesz go odpalać i od razu mu drzeć po manetce to to się nie nachodzi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 14:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
200-300km dla cylindra to wystarczajaco :) nie liczy sie predkosc lecz obroty w ktorych jezdzimy :) powinno sie docierac mniej wiecej na polowie obrotow ktore cylek moze osiagnac ;) jezeli bedziemy palowac uda nam sie dotrzec ale slady po honowaniu znikna i olej nie bedzie sie zbieral w ryskach przez co wkoncu sie zatrze i osiagi slabsze




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 15:15 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 kwie 2010, 19:53
Posty: 3247
Lokalizacja: Z Warsztatu:)
Pojazd:
mati7374, cylinder powinno się docierać w każdym zakresie obrotów.I na wolniejszych ale także na maksymalnych:)




_________________

Mycen [*]
Malina[*]
:arrow: Morał z Historii Krótki,Lecz Nie Wszystkim Znany..Jak Nie Ma Warunków ,Nie Zapieprzamy xD
Wiele Serc Jedno Bicie BMW Ponad Życie !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 gru 2012, 15:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2010, 22:39
Posty: 40
Lokalizacja: MeXyK
Pojazd:
tak ale pierwsze 100-150km jezdzimy na srednich obrotach ;) testowalem rozne teorie w sendzi z obrotkiem i wiem jak cylki wygladaja po 300-350km docierania :) mam teraz cylek alu orginal po honowaniu i nowy tłok mahle docieralem 300km pierwsz 130km jezdzilem na obrotach 4500-5000rpm i od czasu do czasu podkrecalem na 2-3sek do 7k rpm :) pozniej jezdzilem 7-8k rpm i po jakis 240km jezdzilem wmiare normalnie nie przeciagajac na begach i pilnujac temp :) teraz po przebiegu 7k km cylek jak i tlok wyglada jak nowka slady honowania sa wyraźne i olej ma sie gdzie zbierac:)po honowania temp pracy spadla jak i odczulem lekki wzrost osiagow a raczej elastyki silnika :roll:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1462863#1462863 [glow=indigo]<----projekt sendzia WBIJAC ,UPY,POLERKI,TUNING!!!!![/glow]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy