Dzisiaj jest 22 lis 2024, 18:07



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 gru 2012, 19:29 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
Witam mam pytanie a mianowicie zmieniam cylinder z 70 na 90 ccm
dokładnie na taki http://allegro.pl/cylinder-90cm3-am6-ap ... 78336.html

Teraz pytanko czy wytrzyma mi oryginalny wał i korbowód jak założę taki cylinder jak wyżej.
Czy jednak będę musiał zmienić ?
Dopowiem że jeździłem na cylindrze 70 ccm na oryginalnym wale i żadnych problemów nie było.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2012, 19:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Wał wytrzyma bo to jest 12mm, tylko zmień łożysko igiełkowe ten cylek 90 to prawdziwą pojemność ma 74 cc a ta 70 którą masz ma 67cc więc zastanów się czy opłaca się wymieniać cylek tym bardziej że to jest chiński, lepiej kupić większy gazior ale to już ty decydujesz. :mrgreen:




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2012, 20:25 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
Wielkie dzięki kolego ! :)
Kupuje taki cylek bo tylko na jeden sezon a potem prawko to nie będę jeździł na Dt bo kupie większe.
A to łożysko to tylko przy tłoku tak ?


Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 20:31 przez maksito, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2012, 23:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Tak łożysko korbowodu cóś takiego http://www.shop.mieloch.pl/lozysko-korbowodu-malossi-mhr-12x15x16-6,pZ047366.bhtml




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD


Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 23:13 przez Patryk1996, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 gru 2012, 23:59 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
Wielkie dzięki kolego jeszcze raz ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2012, 17:57 
**

Rejestracja: 30 lip 2012, 10:50
Posty: 213
Lokalizacja: Boronów
Pojazd:
Jak dla mnie to nie wytrzyma. A jak już to musi wymienić łożyska walu bo samo igiełkowe nie wystarczy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2012, 20:42 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
a jak bym zmienił korbowód to coś by dało pawslo95 ?
Czy ogólnie trzeba cały wał najlepiej wymienić ?
A nie za bardzo chcę zmieniać wał bo to koszta a moto ma pojeździć jeszcze jeden sezon i nie chcę niepotrzebnie kasy wydawać. Przez to kupuje cylinder taki a nie inny.
Dodam że jeżdżę w dosyć wymagającym terenie a mianowicie same piaski i duże wzniesienia niektóre bardzo strome i wgl.
I nie chce pchać potem moto jak mi wał czy coś nie wytrzyma.


Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 22:15 przez maksito, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 gru 2012, 23:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Ile masz przebiegu na tym wale? Bo jeśli dużo to jak kolega napisał warto zainwestować w łożyska ale w DT są dość mocne te wały więc na 74cc powinno na luzie wystarczyć wymiana samego łożyska.




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2012, 15:36 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
przebieg to około 14.500 tyś. jeżeli ufać licznikowi, a czy to jest oryginalny wał czy nie to nie wiem bo facet z Franci przywiózł i sam nie wiedział, ja robię mało kilometrów bo jeżdżę aby w terenie a do takiego terenu gdzie zawsze jeżdżę mam ok 2 km. wiec mało.
jak mówiłem wcześniej miałem cylinder 70 i bez wymiany łożysk,wału czy korbowodu i śmigała.
Czyli powinna wystarczyć wymiana łożysk na wale i korbowodzie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2012, 16:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Wystarczy na pewno bo to jest 12mm(am6) a nie 10mm jak w skuterze i bez zmiany łożysk wału by wystarczyło ja jeździłem na chińskiej 80 na seryjnym wale i kupiłem tylko wzmacniane łożysko korbowodu i śmigało nic nie grzechotało po wyjęciu stan idealny.




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD


Ostatnio zmieniony 17 gru 2012, 16:01 przez Patryk1996, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2012, 16:30 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
Czyli powinno pociągnąć aby tak jak mówisz zmienić łożysko na korbowodzie i nie powinno być żadnych komplikacji ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2012, 19:06 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Patryk1996 pisze:
Ile masz przebiegu na tym wale? Bo jeśli dużo to jak kolega napisał warto zainwestować w łożyska ale w DT są dość mocne te wały więc na 74cc powinno na luzie wystarczyć wymiana samego łożyska.


a co to ma do rzeczy że DT? am6 to am6 bez różnicy

można na serii jeździć ale to bomba zegarowa z opóźnionym zapłonem a rozbierac drugi raz na pół silnik bo zacznie korba brzęczeć to troche wnerwiające




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 gru 2012, 19:39 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
czyli zalecacie jednak wymianę dla świętego spokoju ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 gru 2012, 18:51 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
zrobisz jak zechcesz, ale dwa razy rozpoławiać tym bardziej jak cylinder zniszczy to szkoda nie uważasz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 gru 2012, 20:36 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
nie no masz racje też jestem tego zdania że jak robić to raz a porządnie ;)
to nowy wał i do tego łożyska też wzmacniane ?
Koledzy mogę założyć łożysko igiełkowe o szerokości 16.6 mm ?http://www.shop.mieloch.pl/lozysko-korbowodu-malossi-mhr-12x15x16-6,pZ047366.bhtml
bo oryginalne ma 15 mm szerokości i jest luz przy tłoku bo może się jeszcze ruszać na sworzniu.


Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 22:14 przez maksito, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2012, 15:22 
**

Rejestracja: 30 lip 2012, 10:50
Posty: 213
Lokalizacja: Boronów
Pojazd:
Patryk1996, a co za różnica 10mm czy 12mm? wał tego nie wytrzyma bo sam sie o tym przekonałem.maksito, A jeśli miałbyś zmieniać korbowód to sie nie opłaca bo sam dobry korbowód to 150-200 zł plus łożysko 50zł robota 100zł i 350 zł a za 450 ma nowy top racing.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2012, 22:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Ja się przekonałem i mi wytrzymał wał na 80 a jeździłem przeważnie w terenie i dawałem po garach więc to jest różnica.




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2012, 16:47 
*

Rejestracja: 15 gru 2012, 19:13
Posty: 25
Pojazd:
Dobra Panowie a teraz pytanie z innej beczki.
Potrzebuje pierścień a mianowicie uszczelkę kolektora i zmierzyłem średnicę suwmiarką i wyszło że średnica końcówki od kolektora wynosi 27.70 mm i czy jak bym zamówił pierścień o średnicy wewnętrznej 28 mm to wejdzie mi na końcówkę czy lepiej zamówić pierścień o średnicy wew. 28.3 mm ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 gru 2012, 22:31 
**

Rejestracja: 30 lip 2012, 10:50
Posty: 213
Lokalizacja: Boronów
Pojazd:
Patryk1996, Ale co zmieniają niby te 2 mm?? przecież to nie chodzi o rozmiar otworu pod sworzeń. wytrzymał, ale ile??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 gru 2012, 0:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
pawslo95 pisze:
Patryk1996, Ale co zmieniają niby te 2 mm?? przecież to nie chodzi o rozmiar otworu pod sworzeń. wytrzymał, ale ile??


Jest bardziej masywny! a wytrzymał cały sezon a później go zdjąłem i podkreślam przeważnie to była jazda w terenie!




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy