Siema,
Zakładam ten temat ponieważ może jest ktoś w stanie mi pomoc i ja również chce poinformować co mi wyszło z tuningu TGB.
Zacznę od tego:
TGB Orion, 2007r, 6500km
V-Max seryjnie z blokadami wynosił 62 z bdb przyspieszeniem.
Potem przyszedł tłumik (Tecnigas Next-R) i ściągniecie blokad, tj.
-pierścień na wario
-ślepa kicha

(nowy tłumik, w next-r nie bylo zwężki)
-dysza z 60 na 70
Bdb przyspieszenie (nie porywające, jak dla mnie bdb) v-max dochodził do 80.
Potem przyszedł czas na wario - okazało się nim Hebo NG
'Późno robione zdjęcie'
Żeby jakoś wyregulować, kupiłem sprężynę Top Racing +15 i sprężynki sprzęgła Hebo Niebieskie
Na rolkach 4.1 v-max 88, przyspieszenie dobre i była dziura miedzy 30 a 50.
Po pewnym czasie przyszedł czas na przełożenia Polini Wtórne.
Obroty dzwona do obrotów koła wynosiły u mnie seryjnie 12/1 z przełożeniami było to 10.5/1.
Z tymi ustawieniami co było + przełożenia skuter miał średnie przyspieszenie i v-max zaledwie 70!
Wymontowałem wario, zostawiłem sprężynę i sprężynki i na seryjnym wario i rolkach 5.4:
Dobre pryspieszenie i v-max wyniosł 90 na długim odcinku, tak to dawał 83-85
Po pewnym czasie przyszedł czas na ponowną regulacje Hebo NG.
Zakupione zostało zestaw Rolek Testowych Stage6 17x12 3.0, 3.5, 4.0, 4.5 gram i sprężyna hebo +50.
Na rolkach 3.5 eleganckie przyspieszenie i v-max 80.
Na rolkach 3.0 takie same przyspieszenie, v-max 75.
Na rolkach 4.0 przyspieszenie bdb, v-max 82 i wył!
Na rolkach 4.5 przyspieszenie dobre, v-max 80, nie wył.
Teraz wróciłem do sprężyny seryjnej, rolki hebo niebieskie i 2 sprawdzenia rolek:
5.5 hebo 17x12 - dobre przyspieszenie v-max 75.
5.4 16x13 (Były z tłumikiem) - dobre przyspieszenie v-max 80. - OBECNIE JEŻDŻĘ
I tu mnie zdziwiło, ze niby 0.1g różnicy w rolce a taka różnica na osiągach.
A więc czy ktoś coś z tego rozumie? Czy to normalne? Czy ktoś ma lepsze pomysły na regulacje?
Założyłem też ten temat żeby poinformować co do regulacji, zrobiłem to za was
Proszę o nie zamykanie tematu powodem: "Masz temat: Regulacja!"
Pytania? gg:9041452