Dzisiaj jest 09 sie 2025, 4:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 wrz 2009, 15:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
Siema,
Zakładam ten temat ponieważ może jest ktoś w stanie mi pomoc i ja również chce poinformować co mi wyszło z tuningu TGB.
Zacznę od tego:
TGB Orion, 2007r, 6500km
V-Max seryjnie z blokadami wynosił 62 z bdb przyspieszeniem.
Potem przyszedł tłumik (Tecnigas Next-R) i ściągniecie blokad, tj.
-pierścień na wario
-ślepa kicha :P (nowy tłumik, w next-r nie bylo zwężki)
-dysza z 60 na 70
Bdb przyspieszenie (nie porywające, jak dla mnie bdb) v-max dochodził do 80.
Potem przyszedł czas na wario - okazało się nim Hebo NG
'Późno robione zdjęcie'
Obrazek
Żeby jakoś wyregulować, kupiłem sprężynę Top Racing +15 i sprężynki sprzęgła Hebo Niebieskie
Obrazek
Na rolkach 4.1 v-max 88, przyspieszenie dobre i była dziura miedzy 30 a 50.
Po pewnym czasie przyszedł czas na przełożenia Polini Wtórne.
Obrazek
Obroty dzwona do obrotów koła wynosiły u mnie seryjnie 12/1 z przełożeniami było to 10.5/1.
Z tymi ustawieniami co było + przełożenia skuter miał średnie przyspieszenie i v-max zaledwie 70!
Wymontowałem wario, zostawiłem sprężynę i sprężynki i na seryjnym wario i rolkach 5.4:
Dobre pryspieszenie i v-max wyniosł 90 na długim odcinku, tak to dawał 83-85

Po pewnym czasie przyszedł czas na ponowną regulacje Hebo NG.
Zakupione zostało zestaw Rolek Testowych Stage6 17x12 3.0, 3.5, 4.0, 4.5 gram i sprężyna hebo +50.
Obrazek
Na rolkach 3.5 eleganckie przyspieszenie i v-max 80.
Na rolkach 3.0 takie same przyspieszenie, v-max 75.
Na rolkach 4.0 przyspieszenie bdb, v-max 82 i wył!
Na rolkach 4.5 przyspieszenie dobre, v-max 80, nie wył.

Teraz wróciłem do sprężyny seryjnej, rolki hebo niebieskie i 2 sprawdzenia rolek:
5.5 hebo 17x12 - dobre przyspieszenie v-max 75.
5.4 16x13 (Były z tłumikiem) - dobre przyspieszenie v-max 80. - OBECNIE JEŻDŻĘ
I tu mnie zdziwiło, ze niby 0.1g różnicy w rolce a taka różnica na osiągach.

A więc czy ktoś coś z tego rozumie? Czy to normalne? Czy ktoś ma lepsze pomysły na regulacje?

Założyłem też ten temat żeby poinformować co do regulacji, zrobiłem to za was :mrgreen:

Proszę o nie zamykanie tematu powodem: "Masz temat: Regulacja!"

Pytania? gg:9041452


Ostatnio zmieniony 08 wrz 2009, 15:38 przez Kamil_TGB, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2009, 17:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 11:49
Posty: 654
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
Tak to jest jak bierze się za tuning ktoś, kto nie ma o tym zielonego pojęcia.

Zmieniać przełożenia przy seryjnym cylindrze ? Żenada...




_________________

Malaguti F12 Phantom LC '04

Stage6 Sport Pro
Hebo New Performer
Hebo Racing HPC
Hebo Competition Plus
Dell'Orto 17,5mm

PolskaJazda
BikePics

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2009, 19:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2009, 15:09
Posty: 613
Pojazd: YZF R6
M_LoT pisze:
Tak to jest jak bierze się za tuning ktoś, kto nie ma o tym zielonego pojęcia.

Zmieniać przełożenia przy seryjnym cylindrze ? Żenada...


Drogi kolego, nie wiesz że TGB mają blokowane przełożenia i te które on wymienił są zalecane przy wymianie samego wydechu.


Ostatnio zmieniony 08 wrz 2009, 19:02 przez psikus, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2009, 19:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
psikus ma racje :cool:
A co do setup'u na którym teraz jeżdżę, dziś było 84 :shock:
Skuter ma świetną dynamikę...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2009, 20:08 
***

Rejestracja: 30 sie 2009, 21:00
Posty: 1147
Lokalizacja: K-na
Pojazd:
psikus pisze:
Drogi kolego, nie wiesz że TGB mają blokowane przełożenia i te które on wymienił są zalecane przy wymianie samego wydechu.


A czasami przełożenia nie są blokowane, gdy na jeden obrót koła przypada więcej niż 14 obrotów dzwona sprzęgła?? Bo ja w swoim miałem 15,5 i v-max wynosił 65km/h, a mój kolega miał 13,5 i v-max 70-75km/h :shock: Też kupiłem to przełożenie wtórne Polini i obroty dzwona sprzęgła wynoszą 11,5, czyli pół obrotu mniej niz kolega Kamil_TGB miał na seryjnym przełożeniu. V-max w chwili obecnej przy tłumiku Yasuni R i rolkach 6g wynosi 80-85km/h REALNE!!! :) Przyspieszeni zamiast spaść wzrosło tylko start sie pogorszył. Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 wrz 2009, 20:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
No to masz teraz podobnie jak ja, co do startu to daj takie sprężynki jak ja mam. Ale ma ktoś pomysły do tego Hebo NG?
Czy wario odłożyć już do muzeum?


Ostatnio zmieniony 08 wrz 2009, 20:15 przez Kamil_TGB, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 6:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lip 2009, 15:09
Posty: 613
Pojazd: YZF R6
sebek_TGB pisze:
psikus pisze:
Drogi kolego, nie wiesz że TGB mają blokowane przełożenia i te które on wymienił są zalecane przy wymianie samego wydechu.


A czasami przełożenia nie są blokowane, gdy na jeden obrót koła przypada więcej niż 14 obrotów dzwona sprzęgła?? Bo ja w swoim miałem 15,5 i v-max wynosił 65km/h, a mój kolega miał 13,5 i v-max 70-75km/h :shock: Też kupiłem to przełożenie wtórne Polini i obroty dzwona sprzęgła wynoszą 11,5, czyli pół obrotu mniej niz kolega Kamil_TGB miał na seryjnym przełożeniu. V-max w chwili obecnej przy tłumiku Yasuni R i rolkach 6g wynosi 80-85km/h REALNE!!! :) Przyspieszeni zamiast spaść wzrosło tylko start sie pogorszył. Pozdro


Sam posiadam przełożenia w których na 12,5 obrotu dzwonu przypada 1 obrot kola i idzie 80. Z wielkiej góry gdzie chińczyki idą równo ze mną ja nie mogę wycisnąć więcej chodź czuję że jest moc ale przełożenia to uniemożliwiają i dlatego uważam że 12,5 są blokowane bo vmax po prostej i z góry się nie różni.


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 12:37 przez psikus, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 15:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 15:26
Posty: 97
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
M_LoT pisze:
Tak to jest jak bierze się za tuning ktoś, kto nie ma o tym zielonego pojęcia.

Zmieniać przełożenia przy seryjnym cylindrze ? Żenada...


Wniosłeś coś do tematu?

Odblokowane przełożenie jest gdy jest poniżej 12 obrotów dzwonu.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2010, 21:43 
*

Rejestracja: 21 maja 2010, 21:25
Posty: 10
Pojazd:
Siemka. Mam TGB cylek 70cc,gaznik 17,5,sprzegło, niebieski sprezynki,tecnigas i Dzis kupiłem hebo NG i nie moge wyrególowac go. Proszę o pomoc.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 maja 2010, 21:44 
*

Rejestracja: 21 maja 2010, 21:25
Posty: 10
Pojazd:
A własnie na spręzynie +22% jest jeszcze gozej niz na seryjnej i na rolkach 5,5g leci ledwo 75




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 20:44 
*

Rejestracja: 21 kwie 2012, 20:36
Posty: 1
Pojazd:
Siema. Mam seryjne TGB Orion rocznik 2008 przebieg 5865 V-max na oryginalnych częściach to 78km/h. I mam takie pytania czy warto mu zamontować tłumik Leo Vince ZX :?: . :mrgreen:


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 20:44 przez Inside12, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy