Dzisiaj jest 09 lis 2024, 17:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 wrz 2009, 13:14 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
czesc,
to moj pierwszy post, wiec witam.

tydzien temu nabyłem Vitalkę 2005r - stan ogolny dobry.
powrot (po kolach) do domu ok 50km bez problemu, Vmax 65kmh, z gorki pod 70..
Wczoraj znów jezdzilem i Vmax spadl do 60, w dwie osoby nawet mniej, ok 57...

Wlasciciel zapewnial, ze jest odblokowany - kiszka zaspawana, co do reszty nie mam pewnosci i poki nie sprawdze, to bede zyl w niewiedzy ;)
Od poczatku mialem podejrzenia, czy tuleja i dysza na pewno są zmienione - wszyscy piszecie, ze sprawne vitality po odblokowaniu powinno leciec min 70-75kmh...
dodam jeszcze, ze wlascicielowi nie jezdzil szybciej niz 70 nigdy..

ogolnie silnik dziala ok (po remoncie w dobrym warsztacie), wolne obroty dobre, przyspiesza normalnie, nie kopci - wiec kompresja i regulacja raczej dobra. pasek tez sie nie slizga...

macie pomysl, co sprawdzic najpierw?

ps. forum przejrzalem, prosba o konkretne rady ;)


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 13:19 przez QS1, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 13:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 12:38
Posty: 27
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Witam :) ten sam problem mialem z S9 ale jest all ok więc tak zaczynamy po kolei:
-sprawdz gaznik czy wody w nim nie masz
-zobacz czy seryjny tlumnik masz calkowicie odblokowany jak sprawdzić już mówię
odkręć tlumnik od cylindra i sprawdz czy niemasz tam węższej rurki wsadzonej
-odkręć boczną pokrywę i sprawdz wariator czy nie ma tulei zablokowanej :D




_________________

Kymco to moje życie Kymco to mój swiat
Ten motor to bylo moje marzenie.

!~~@@<<...>>Kymco S9 <3 4ever<<...>>@@~~!

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 13:39 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
podejrzewam, że jak umieli zaspawać kiszkę to i wyciągneli zwężkę... ale jak piszesz, trzeba sprawdzic zeby miec pewnosc. dzis to zrobie.

a powiedzcie przy okazji, jesli dysza (zblokowana) jest zamontowana, to jakiej średnicy?
rozumiem, ze odblokowana to 88`ka..

ps. przyczyny szukam, przy okazji od razu tłumika - jak zaloze, to zawsze te 10km/h szybciej bedzie ;)

ps. po wymianie tłumika, instalacje oczyszczacza spalin (kat) to demontujecie czy tylko jakims korkiem zabezpieczacie?
pozdro


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 13:40 przez QS1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 13:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2009, 12:38
Posty: 27
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Oczywiście dysze możesz wrzucić 90-ntke lepszy power bd miał :) Pozdrawiam :cool:




_________________

Kymco to moje życie Kymco to mój swiat
Ten motor to bylo moje marzenie.

!~~@@<<...>>Kymco S9 <3 4ever<<...>>@@~~!

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 14:22 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 12:24
Posty: 451
Lokalizacja: P do en kreska
Pojazd:
Dysza odblokowana to 88 a ten dopalacza spalin to ucinasz tą gumową rurkę do tego poziomu żeby jej nie było widać i zaklejasz silikonem czy czymś podobnym :P. Jeżeli kupiłeś go używanego to polecam wymienić wszystkie oleje i zmienić rolki oraz pasek :) może to jest pewien dodatkowy wydatek ale po wymianie masz pewność że wszystko chodzi tak jak powinno .




_________________

City Raider Club Poznań !
www.skuter.org!


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 14:23 przez leonid pakas, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 14:30 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
rolki mam nadzieję bedą w komplecie z tlumikiem, a co do paska to dobrze mowisz.

moze wiesz, jaki cenowo bedzie w miare przystepny do mojej vitalki?

ps. ehh, tydzien temu nie podejrzewalem, ze tak sie zajaram.. mialem jezdzic i sie nie dotykac heeh




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 14:37 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 12:24
Posty: 451
Lokalizacja: P do en kreska
Pojazd:
QS1 pisze:
rolki mam nadzieję bedą w komplecie z tlumikiem, a co do paska to dobrze mowisz.

moze wiesz, jaki cenowo bedzie w miare przystepny do mojej vitalki?

ps. ehh, tydzien temu nie podejrzewalem, ze tak sie zajaram.. mialem jezdzic i sie nie dotykac heeh


Pasek 80 zł wzwyż i nie kupuj athena bo są krzywo cięte i do dupy po prostu są .

Jeżeli chodzi o grzebanie to nie martw się ;) ja też po kupnie miałem serwisować itd itp ale jak mi zawołali 250 zł za zdjęcie blokad to olałem serwis i wszystko zrobiłem tylko teraz co chwilę robię coś bo chcę mieć maszynę zadbaną :). Najgorsza jest tylko wizja wyjęcia silnika z ramy ...




_________________

City Raider Club Poznań !
www.skuter.org!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 17:51 
Zbanowany

Rejestracja: 07 cze 2009, 10:03
Posty: 65
Pojazd:
Czemu trudno :O ja tam w keewayu z kilka razy wyciągałem silnik z ramy i było git tylko trzeba mieć łeb do tego i jest git :D




_________________

[you] niech waha bedzie z tobo :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 18:11 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 12:24
Posty: 451
Lokalizacja: P do en kreska
Pojazd:
Ja nie mówię ,że jest trudno tylko chodzi mi o przestój skutera który jednak musi wynieść minimum te 3 dni ...




_________________

City Raider Club Poznań !
www.skuter.org!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 21:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 maja 2009, 10:01
Posty: 140
Lokalizacja: Gniezno
Pojazd:
Mi się wydaje,że nie ma waria odblokowanego.Jak na początku odciąłem tylko zawirowywacz to też 65 jechał z górki trochę więcej.




_________________

Kymco Vitality 70




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2009, 14:16 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
marcin1197 pisze:
Mi się wydaje,że nie ma waria odblokowanego.Jak na początku odciąłem tylko zawirowywacz to też 65 jechał z górki trochę więcej.


obyś miał rację ;)
dopiero w sobotę rozbiore, garaz ze sprzetem mam u rodzicow...

dam znać!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2009, 8:42 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
przy okazji jeszcze spytam - na forum czytałem, że jak dzwoni coś w rozruszniku i po przechyleniu skuta na lewo hałas się nasila, do naprawy jest bendix..

co konkretnie w nim dzwoni? U mnie jakby podkładka jakas byla luzna..
wystarczy wałek przesmarowac/oczyscic czy trzeba oddac do speca od rozruszników?

pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2009, 14:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 19:56
Posty: 122
Lokalizacja: Suwałki
Pojazd:
też tak miałem ale to przez moją głupotę gdy odkrecałem tą nakretke na wale to wsadziłem śrubokręt pomiędzy talerz i takie gowniuszczko od rozrusznika i nagiąłem blaszke a tam jest takie cos ze jest blaszka a pod nią druga ktora wchodzi i wychodzi na sprezynie . I u mnie sie blokowała i nie odbijało i ocierała zebatka od tego rozrusznika ob ten talerz, pewnie u Ciebie też ociera bo nie odbija po prostu sprubuj nasmarowac .




_________________

Setup:
>Wydech-Stage6 Pro Replica
>Wariator-Malossi Multivar
>Gaźnik-Arreche 17,5mm
>Dzwon-Polini Evolution Bell




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2009, 14:21 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 12:24
Posty: 451
Lokalizacja: P do en kreska
Pojazd:
Im Więcej smaru tym więcej brudu zbiera się w bendixie ... nic się nie stanie jak przeczyścisz i nasmarujesz jeszcze raz :)




_________________

City Raider Club Poznań !
www.skuter.org!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2009, 19:25 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
więc tak:

wario oraz wydech są odblokowane. rolki w dobrym stanie (8,5gr top racing), pasek też. w wydechu zwężki nie ma.
wymieniłem na wszelki wypadek filtr paliwa oraz sprawdziłem swiece. NGK, bez nagaru

pytanie co teraz zrobic, by skuter zaczal znow szybciej jezdzic?
jedyne co wymyslilem, to oddac do serwisu na sprawdzenie kompresji oraz ew regulacje gaznika..
na razie tylko 70km zrobilem od nabycia, glownie jadac rowno ok 60kmh. spalanie wychodzi ok 3,6l/100km, choc przy tak malym przebiegu moze byc spory blad pomiarowy..

ps. przy okazji uporałem się z bendiksem - rzeczywiscie ta sprezynka sie zacinała. prosta robota, trzeba wyjac ten pierscien, wszystko sciagnac i przeczyscic.

ps2. jeszcze pytanie a propo rury odpowietrzającej obudowe wario/sprzegla... u mnie akurat spadla, ale wydaje mi sie, ze powinna wchodzic do srodka ramy skutera. mozliwe?

bede wdzieczny za dalsze instrukcje, gdzie grzebac, zeby chociaz te 70kmh lecial.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2009, 19:38 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 12:24
Posty: 451
Lokalizacja: P do en kreska
Pojazd:
Hahaha pasek oceniłeś na oko ,że jest dobry ? jesteś zaje~ mistrzu ! W pasku nawet zmiany mikrometrowe wpływają na takie czynniki jak prędkość /przyspieszenie . Weź go jednak oddaj do serwisu bo to jest nie podobne żeby nie chciał iść więcej niż 65 km/h ... Czy może kierowca jest kiepski i nie chce manetki do końca otworzyć ;> ?




_________________

City Raider Club Poznań !
www.skuter.org!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 wrz 2009, 22:09 
*

Rejestracja: 09 wrz 2009, 13:07
Posty: 43
Lokalizacja: wawa
Pojazd:
leonid pakas pisze:
Hahaha pasek oceniłeś na oko ,że jest dobry ? ;> ?


Tak jak na forum wyczytałem - zmierzyłem szerokość paska, która jest w normie.. Popękany nie jest i wygląda na to, że dużego przebiegu nie ma...
Więc obstawiam, że wpływu na Vmaxa obniżonego raczej nie ma ;))

że do serwisu oddać mogę to wiem, w zasadzie mogłem kupić nowke skuter, od razu 125tke hehe.
no może jeszcze coś wam jednak do głowy wpadnie, będę wdzieczny.

pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 17:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2008, 15:55
Posty: 69
Pojazd:
Btw. przy jakiej szerokości minimalnej trzeba wymienić pasek?

Sorka, że podczepiłem sie do tematu :P




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 17:48 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2009, 12:24
Posty: 451
Lokalizacja: P do en kreska
Pojazd:
prezes21 pisze:
Btw. przy jakiej szerokości minimalnej trzeba wymienić pasek?

Sorka, że podczepiłem sie do tematu :P


Przy mniejszej od seryjnej o 0,5 - 1 mm można zacząć się zastanawiać nad wymianą paska a przy 2mm natychmiast trzeba wymienić ;]




_________________

City Raider Club Poznań !
www.skuter.org!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 17:51 
*

Rejestracja: 30 lip 2009, 11:16
Posty: 66
Pojazd:
a ile powienien miec szerokosci nowy pasek?? :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy